AnonymBruker Skrevet 9. september 2025 #81 Skrevet 9. september 2025 Kjære ts, gjør det slik det passer DERE best. Bursdagsfest er stas, og variasjon er fint, det er jo denne tråden et bevis på. I sfo-tiden, ettermiddag hverdag, formiddagshelg, ettermiddagshelg, du vil aldri finne et tidspunkt som passer alle, velg det som passer dere best. Anonymkode: 780d7...fb3 1 1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2025 #82 Skrevet 9. september 2025 AnonymBruker skrev (På 3.9.2025 den 21.27): Hva tenker dere er best? du har barn i 2-5 klasse og barnet er invitert i en bursdag. Passer det best om bursdagen er på en fredag eller en søndag? Hva ville dere foretrukket? Er det innafor å invitere barn rundt 3-4 klasse til bursdag kl. 1700, som varer til 1900? Anonymkode: 24fcd...bd7 Søndag ettermiddag, da er de fleste hjemme etter turneringer, seminarer, hytta osv osv. 17-19 funker det, og 18-20! Anonymkode: 40cfe...205
AnonymBruker Skrevet 9. september 2025 #83 Skrevet 9. september 2025 Søndag 13-15. Gir flatt faen i om folk er på hytta. Da må de eventuelt reise hjem før. Anonymkode: 889b8...f46
Splittbinders Skrevet 9. september 2025 #84 Skrevet 9. september 2025 AnonymBruker skrev (På 3.9.2025 den 21.27): Hva tenker dere er best? du har barn i 2-5 klasse og barnet er invitert i en bursdag. Passer det best om bursdagen er på en fredag eller en søndag? Hva ville dere foretrukket? Er det innafor å invitere barn rundt 3-4 klasse til bursdag kl. 1700, som varer til 1900? Anonymkode: 24fcd...bd7 Jeg har barn i den alderen, og er ikke kategorisk motstander av noen spesielle tidspunkt. Noen har på ettermiddag, noen i helg, noen på formiddag, noen på ettermiddag. Mine barn har vært i filmbursdag fredag kveld eller lørdag kveld, og pysjbursdag lørdag eller søndag formiddag. Og andre varianter midt på dagen i helg eller på en hverdagskveld. Fredag eller søndag spiller ingen rolle, er vi hjemme går begge de dagene helt fint. Det hender jo man er bortreist i helg og det ikke er så lett å gjøre om på, men vi prøver alltid å få til at barna kan gå i bursdagene de er invitert til. Ja det blir noen bursdager gjennom året (de er 14 jenter i klassen), men det er uansett ikke flere en at vi klarer å tilpasse oss til de fleste. Men jeg har erfart en ting med ettermiddagsbursdager 17-19 etter skolen; da spiser barna gjerne MYE mer enn om du inviterer en lørdag eller søndag. Da kommer alle rett fra skole/sfo og har ikke spist på noen timer og er sultne. På en søndag ettermiddag varierer det mye mer i hvor lenge det er siden de sist spiste, og noen er ikke sultne i det hele tatt.
AnonymBruker Skrevet 9. september 2025 #85 Skrevet 9. september 2025 Inviter når det passer dere best å arrangere. De som er vanskelige og ikke har skjønt at det å ha barn betyr tilpasse og ofre litt, kommer ikke uansett Anonymkode: d1884...20a 2
k4ren Skrevet 9. september 2025 #86 Skrevet 9. september 2025 Her er det midt i høstferien. Vurderer å ta torsdagen før, så slipper det å kræsje med ferieplanene til folk, og vi får det overstått. Det var voldsomt i fjor og jeg må flytte mange ting ut i sikkerhet i år.
Splittbinders Skrevet 9. september 2025 #87 Skrevet 9. september 2025 Elsker sjokolade skrev (På 7.9.2025 den 20.25): Dere som skriver rett fra skolen og i bursdag, pynter ikke barna seg når de skal i bursdag lenger? Og dere som skriver fra 17.30-19, hva rekker dere på 1.5 time? Får ikke barna pølser, pizza eller annen mat? Er det ikke bursdagskake? Er noen år siden jeg hadde barnebursdager, men de fikk mat og kake. Og gjerne snacks og fruktspyd el.l. Og det var moro å pynte seg, både for bursdagsbarnet og gjestene. Og bursdagen varte gjerne 3-4 timer. Jeg synes det er stusselig hvis barna kommer rett fra skolen, mest sannsynlig ikke med rene klær og skal få det unnagjort på 1.5 time. Man kan fint skifte før man går fra skole/sfo - eller når man kommer frem. Vi har hatt ettermiddagsbursdag før og pynte seg har aldri vært noe utfordring å få til. Og de har fått både mat, kaker og leker på 2 timer. Når de har blitt litt eldre har bursdagene også blitt litt lengre, men 2-5 klasse alderen er 2 timer helt fint, det er i alle fall ganske vanlig rundt her og jeg har aldri hørt noen om at noen syns det er stusselig - hverken barn eller voksne.
AnonymBruker Skrevet 9. september 2025 #88 Skrevet 9. september 2025 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Hjelpes.. Anonymkode: 3135b...374 Hvordan da? Kan du utdype? Vi feiret slik, og mange de gikk i klasse med hadde lignende opplegg, så jeg er litt nysgjerrig på hva du mener er så forskrekkelig med disse feiringene? Jeg ser tilbake på dem med glede. Anonymkode: 6b623...f8f
Audrey Horne Skrevet 9. september 2025 #89 Skrevet 9. september 2025 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Hvis du får en ettermiddag i uken du kan være med familien din, og du velger å sende familien bort mener jeg det er nedprioritering av familie tid. Anonymkode: 65a5f...f39 Hvis du har én ettermiddag i uken sammen med familien din så er kanskje prioriteringene ganske dårlige i utgangspunktet. «Sende familien bort»..😂 Det er snakk om 2 timer i barnebursdag, de drar ikke avgårde i krigen. 2 1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2025 #90 Skrevet 9. september 2025 Abra skrev (På 3.9.2025 den 21.30): Søndag hadde passet best. 17-19 hadde vi ikke giddet. Fordi? Det er jo helt vanlig Anonymkode: 006e5...c66
AnonymBruker Skrevet 9. september 2025 #91 Skrevet 9. september 2025 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Søndag 13-15. Gir flatt faen i om folk er på hytta. Da må de eventuelt reise hjem før. Anonymkode: 889b8...f46 Det er jo barn(a) dine sånne holdninger går utover. Anonymkode: 006e5...c66
AnonymBruker Skrevet 9. september 2025 #92 Skrevet 9. september 2025 Vi foretrekker ukedag, kl 17-18.30 i vår klasse! Helst tirsdag, onsdag eller torsdag. Anonymkode: 94133...815
Lillemy8 Skrevet 9. september 2025 #93 Skrevet 9. september 2025 For 3-4 klasse tenker jeg definitivt fredag kveld, 17-19 er perfekt… Mye annet som skjer i helgen. Ville hvertfall unngått søndag formiddag som mange skriver, det lager mye krøll for mange (bortreist/besøk eller kamper/stevner).
AnonymBruker Skrevet 9. september 2025 #94 Skrevet 9. september 2025 AnonymBruker skrev (På 6.9.2025 den 15.08): Jeg synes det er ett veldig godt spørsmål. Hadde vi tvunget våre barn vek fra vennene hver helg hadde vi vært fiender. Det er veldig mye sosialt som skjer i helgene. Her hvor vi bor er det heldigvis de færreste som har hytte. Personlig hadde jeg heller aldri giddet å bruke penger og tid på sekundærbolig. Bortkastede penger. Anonymkode: 65a5f...f39 Nei det er ikke bortkastede penger🤦🏻♀️ å vi har med venner så det går helt fint Anonymkode: eed64...074
AnonymBruker Skrevet 9. september 2025 #95 Skrevet 9. september 2025 AnonymBruker skrev (På 8.9.2025 den 2.25): Vi prioriterer bursdagen, blant annet av hensyn til barnet som inviterer. Men tråden her handler om hva vi foretrekker. Svaret fra meg er da søndag ettermiddag eller helst en hverdag. Bursdager, fotball- og håndballkamper og andre arrangementer opptar så å si nesten hver eneste helg. Jeg vil på hytta, og de gangene vi kommer oss av gårde kan vi enten først reise lørdag ettermiddag eller dra hjem tidlig søndag. Med flere barn, og hvert av dem er i 10-12 bursdager i året blir det få ledige helger. Anonymkode: 62f8d...912 Samme her Anonymkode: eed64...074
AnonymBruker Skrevet 9. september 2025 #96 Skrevet 9. september 2025 AnonymBruker skrev (På 8.9.2025 den 8.49): Jeg prioriterer at barna mine skal få en god start på uka ja. At du ønsker å holde på med legging til 10-11 på kvelden skal ikke jeg legge meg opp i. Mine må tidlig opp fordi både jeg og mannen pendler. Når det er sagt finnes det veldig mange gode tidspunkt som passer bedre gjennom helgen. At familie tid ikke er viktig for akkurat deg er heller ikke min sak, men for oss er det ukens høydepunkt. Jeg prioriterer bursdag så lenge det passer Anonymkode: 65a5f...f39 Høres helt ekstremt ut å være så rigid på familietid Anonymkode: eed64...074
AnonymBruker Skrevet 9. september 2025 #97 Skrevet 9. september 2025 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Søndag 13-15. Gir flatt faen i om folk er på hytta. Da må de eventuelt reise hjem før. Anonymkode: 889b8...f46 Nei det må man ikke, men det betyr færre folk i bursdag Anonymkode: eed64...074
AnonymBruker Skrevet 9. september 2025 #98 Skrevet 9. september 2025 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Hvordan da? Kan du utdype? Vi feiret slik, og mange de gikk i klasse med hadde lignende opplegg, så jeg er litt nysgjerrig på hva du mener er så forskrekkelig med disse feiringene? Jeg ser tilbake på dem med glede. Anonymkode: 6b623...f8f At du som voksenperson bevisst har lagt feiringen til dager hvor det ikke passer de du ikke ønsker å invitere. Anonymkode: 3135b...374
AnonymBruker Skrevet 9. september 2025 #99 Skrevet 9. september 2025 Audrey Horne skrev (18 minutter siden): Hvis du har én ettermiddag i uken sammen med familien din så er kanskje prioriteringene ganske dårlige i utgangspunktet. «Sende familien bort»..😂 Det er snakk om 2 timer i barnebursdag, de drar ikke avgårde i krigen. Ja, kanskje dårlig å måtte være på jobb, men sånn er nå bare. Og i tillegg har barna aktiviteter, kamper og cuper. Da blir det lite tid til familie tid. Derfor har vi satt av søndag ettermiddag til dette. Har man ettermiddager og kvelder resten av uken hadde det ikke vært så stort problem, men for vår familie er disse timene veldig verdifulle. Nå er heldigvis ikke dette ett tema her vi bor da bursdager foregår lørdager på dagtid. Helt perfekt. Anonymkode: 65a5f...f39
AnonymBruker Skrevet 9. september 2025 #100 Skrevet 9. september 2025 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Nei det er ikke bortkastede penger🤦🏻♀️ å vi har med venner så det går helt fint Anonymkode: eed64...074 Kanskje ikke for deg, men for oss er sekundærbolig totalt bortkastet. Mine foreldre har, og den selges når de ikke orker å bruke den selv lenger. Kan heller leie de få gangene man har mulighet til å dra avgårde. Anonymkode: 65a5f...f39
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå