Hummeren Skrevet fredag kl. 13:23 #5401 Skrevet fredag kl. 13:23 (endret) missprincess skrev (19 timer siden): Joda, men Tom kunne vel ha fått flesk i noen er jo ikke mye arbeid å klaske inn en fleskebit Nå er det forskjellige oppskrifter på klubb da - Ja det er vanlig med fleskebit i - men også mange som velger å ikke ha det. Har selv kjøpt det ute på restaurant, og heldigvis for meg var det uten fleskebit i. Det er ikke alle av oss som liker den fleskebiten altså. Og det er helt lov å lage uten. Også i Trøndelag. .. Og hun lagde hvertfall mat helt fra bunnen i dag da - det kan vi vel gi henne litt kudos for vel. Endret lørdag kl. 08:29 av Hummeren 7 2
missprincess Skrevet fredag kl. 13:33 #5402 Skrevet fredag kl. 13:33 Leoline skrev (11 minutter siden): Gikk sikkert bra, han var veldig fornøyd han👍 Var vel hovedsaken, men bedre med fleskebit inni etter min smak
missprincess Skrevet fredag kl. 13:37 #5403 Skrevet fredag kl. 13:37 Hummeren skrev (11 minutter siden): Nå er det forskjellige oppskrifter på klubb da - Ja det er vanlig med fleskebit i - men også mange som velger å ikke ha det. Har selv kjøpt det ute på restaurant, og heldigvis for meg var det uten fleskebit i. Det er ikke alle av oss som liker den fleskebiten altså. Og det er helt lov å lage uten. Også i Trøndelag. .. Og hun lagde hvertfall mat helt fra bunnen i da da - det kan vi vel gi henne litt kudos for vel. Er jo selvfølgelig smak og behag, men hadde uansett ikke vært mye arbeid å slengt i et par til han når han liker det. Har selv laget noen uten til dem som ikke vil ha , og hatt i flesk til resten 1
FrittFrem Skrevet fredag kl. 14:04 #5404 Skrevet fredag kl. 14:04 missprincess skrev (1 time siden): Skal faktisk være en fleskebit inni om hun skulle laget de slik de skal Tull. Det er lokale variasjoner. Jeg har aldri noensinne snakt med fleskebit inni. Jeg er vondt opp i Trøndelag, med nordnorsk mor og trøndersk far. På den andre siden har jeg aldri smakt med sånn brunostgreie, så igjen viser det lokale variasjoner. 5 1
zhazha65 Skrevet fredag kl. 14:13 #5405 Skrevet fredag kl. 14:13 (endret) FrittFrem skrev (9 minutter siden): Tull. Det er lokale variasjoner. Jeg har aldri noensinne snakt med fleskebit inni. Jeg er vondt opp i Trøndelag, med nordnorsk mor og trøndersk far. På den andre siden har jeg aldri smakt med sånn brunostgreie, så igjen viser det lokale variasjoner. På sørlandet spiser de med sukker og tyttebær. Heter kompe og er m kjøtt inni..ikke min greier.. Endret fredag kl. 14:14 av zhazha65 Feil 1
missprincess Skrevet fredag kl. 14:15 #5406 Skrevet fredag kl. 14:15 FrittFrem skrev (8 minutter siden): Tull. Det er lokale variasjoner. Jeg har aldri noensinne snakt med fleskebit inni. Jeg er vondt opp i Trøndelag, med nordnorsk mor og trøndersk far. På den andre siden har jeg aldri smakt med sånn brunostgreie, så igjen viser det lokale variasjoner. Er selv vokst opp i Trøndelag og det er ikke tull selv om ikke du er vant med det. Flesk hører til retten, men noen vil ikke ha det . Ang den brunostgreia vet jeg ikke om at det er vanlig tilbehør. Aldri sett noen har brukt det til 2
Hummeren Skrevet fredag kl. 14:27 #5407 Skrevet fredag kl. 14:27 missprincess skrev (10 minutter siden): Er selv vokst opp i Trøndelag og det er ikke tull selv om ikke du er vant med det. Flesk hører til retten, men noen vil ikke ha det . Ang den brunostgreia vet jeg ikke om at det er vanlig tilbehør. Aldri sett noen har brukt det til Duppe er vanlig til klubb ja, men igjen, ikke alle som liker det heller. På restaurant har jeg fått det servert. 5
Hummeren Skrevet fredag kl. 14:30 #5408 Skrevet fredag kl. 14:30 missprincess skrev (52 minutter siden): Er jo selvfølgelig smak og behag, men hadde uansett ikke vært mye arbeid å slengt i et par til han når han liker det. Har selv laget noen uten til dem som ikke vil ha , og hatt i flesk til resten Joda enig i det, men da fordrer det at du har flesk liggende. Ikke sikkert hun hadde det da. Er vel slike litt større rå fleskebiter som brukes? 6
missprincess Skrevet fredag kl. 14:37 #5409 Skrevet fredag kl. 14:37 Hummeren skrev (4 minutter siden): Joda enig i det, men da fordrer det at du har flesk liggende. Ikke sikkert hun hadde det da. Er vel slike litt større rå fleskebiter som brukes? Ja, de skal være litt tykkere enn vanlig baconskiver de på siden, og den inni også. Personlig synes jeg det er nydelig godt. Ja, , ja, de ble sikkert mette og gode uansett flesk i eller ikke 3
Skravleberta Skrevet fredag kl. 14:45 #5410 Skrevet fredag kl. 14:45 Jeg er født og oppvokst i Trøndelag, og er vokst opp med potetball akkurat slik Heidi lager det i dag. Og nå fikk jeg veldig lyst på det til middag. Hun har sikkert ikke flesk liggende, og da blir det ikke fleskebit inni til Tom. Syns ikke det var noe ille. 7
missprincess Skrevet fredag kl. 14:52 #5411 Skrevet fredag kl. 14:52 Skravleberta skrev (2 minutter siden): Jeg er født og oppvokst i Trøndelag, og er vokst opp med potetball akkurat slik Heidi lager det i dag. Og nå fikk jeg veldig lyst på det til middag. Hun har sikkert ikke flesk liggende, og da blir det ikke fleskebit inni til Tom. Syns ikke det var noe ille. Sa ikke at det var ille, men han kunne vel fått det når han hadde lyst på det. Fort gjort å kjøpe på butikken ikke langt unna. Hun får jo bestandig det hun vil ha så kunne vel unt han det. Men nå er jeg ferdig å skrive om middagen hennes. Har laget fårikål i dag til familie og noen venner 1 1
FrittFrem Skrevet fredag kl. 15:01 #5412 Skrevet fredag kl. 15:01 missprincess skrev (42 minutter siden): Er selv vokst opp i Trøndelag og det er ikke tull selv om ikke du er vant med det. Flesk hører til retten, men noen vil ikke ha det . Ang den brunostgreia vet jeg ikke om at det er vanlig tilbehør. Aldri sett noen har brukt det til - men du skriver «om de er laget som de skal» Derfor hevder jeg det er lokale variasjonen. Bor i Bergen nå, og her har de raspeballtorsdag på kafeer - har aldri fått flesk inni. De serverer det med kålrotstappe og bacon. 6
Blue Sky Skrevet fredag kl. 15:02 #5413 Skrevet fredag kl. 15:02 En ting er nå å SI kårabi, men å skrive det også….. kårabistappe, oh my lord…… 5 1
missprincess Skrevet fredag kl. 15:08 #5414 Skrevet fredag kl. 15:08 FrittFrem skrev (5 minutter siden): - men du skriver «om de er laget som de skal» Derfor hevder jeg det er lokale variasjonen. Bor i Bergen nå, og her har de raspeballtorsdag på kafeer - har aldri fått flesk inni. De serverer det med kålrotstappe og bacon. Raspeball har man enten flesk eller bacon til også, men noen foretrekker uten å ha inni, mens andre serverer det på siden. God helg 🍂🍃🍁 2
JojoMoyes Skrevet fredag kl. 15:39 #5415 Skrevet fredag kl. 15:39 FrittFrem skrev (36 minutter siden): - men du skriver «om de er laget som de skal» Derfor hevder jeg det er lokale variasjonen. Bor i Bergen nå, og her har de raspeballtorsdag på kafeer - har aldri fått flesk inni. De serverer det med kålrotstappe og bacon. Mange her i Bergen lager det enten med saltakjøtt (salt lammekjøtt) eller salt/røkt svineknoke. Det er jeg vokst opp med i Bergen, ikke bacon eller flesk. Men Heidi lager det det jo seff til sin smak ikke Tom sin. Noen med og noen uten hadde jo vært en løsning var min tanke 😬 3
FrittFrem Skrevet fredag kl. 15:52 #5416 Skrevet fredag kl. 15:52 JojoMoyes skrev (10 minutter siden): Mange her i Bergen lager det enten med saltakjøtt (salt lammekjøtt) eller salt/røkt svineknoke. Det er jeg vokst opp med i Bergen, ikke bacon eller flesk. Men Heidi lager det det jo seff til sin smak ikke Tom sin. Noen med og noen uten hadde jo vært en løsning var min tanke 😬 Jeg glemte å nevne det salte kjøttet eller knokene. Selv bruker vi knoker. Uansett hvordan men lager det, med eller uten flesk, med eller uten den brunostgreia - det er jæ*** godt. 2 3
foreveralone Skrevet fredag kl. 16:37 #5417 Skrevet fredag kl. 16:37 missprincess skrev (3 timer siden): Og altså hvorfor er det så morsomt at hun må le uansett hva hun sier eller gjør undrer jeg på. Er jo bare irriterende å høre på Samme gjør cbe 😵💫 1
Turkis Sau Skrevet fredag kl. 16:53 #5418 Skrevet fredag kl. 16:53 missprincess skrev (3 timer siden): Skal faktisk være en fleskebit inni om hun skulle laget de slik de skal Hvilket hun har kjøpt, sagt skal være inni, og har lagt inni. Dersom dere skal hakke løs på et menneske, la det i det minste være rett informasjon dere hakker på. 2
Full kontroll Skrevet fredag kl. 17:00 #5419 Skrevet fredag kl. 17:00 (endret) Dobbel svar, i to tråder Endret fredag kl. 17:17 av Full kontroll
Full kontroll Skrevet fredag kl. 17:00 #5420 Skrevet fredag kl. 17:00 (endret) Full kontroll skrev (10 minutter siden): Hun kunne puttet inni èn ball (slik han antydet om) , slik at Tom fikk smake fra hver av tradisjonene, inni eller ikke inni, ikke bare ved siden av Neida, ist itj Æ (Har sikkert noe flesk i fryseren, som de hadde kjøpt i anledning denne danske retten morJytte lager når de er der, og som Heidi lagde sin vri på senere, etter de kom hjem ) Endret fredag kl. 17:11 av Full kontroll
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå