Gå til innhold

Psykisk utviklingshemmet familiemedlem som er gravid

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvis hun fungerer på nivå med et barn i barnehage (eller småskolen hvis vi går ut fra at ts overdriver) så vil jo jordmor lett avdekke dette, allerede i løpet av første samtale. Hvis det er riktig, så lyser det jo lang vei. 

Sier ikke at man skal stole på helse, man må varsle selv. Men da gjør man det i stedet for å utlevere hele greia på internett. 

Anonymkode: e6afa...c73

Det kan være forskjell på slik hun er når hun er avslappet og leker hjemme og når hun skjerper seg på en time med jordmor. Har selv erfaring med en dement person som ikke greide å smøre en brødskive engang hjemme, men tok seg såpass sammen på legetime at legen ikke en gang gadd å starte demensutredning. Det er mulig. Men vi er jo enige - TS må varsle uavhengig av hva andre gjør eller ikke.

Anonymkode: 1b17e...0b8

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva er det du vil med denne tråden TS?

Meske deg i at det er forferdelig at hun er gravid? Klage over systemet?

For det er tydelig at du ikke har tenkt å løfte en finger for å gjøre noe. Bortsett fra å skrive mer bekymringsverdig ting på nettet 

Anonymkode: f1b20...181

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

For det er tydelig at du ikke har tenkt å løfte en finger for å gjøre noe. Bortsett fra å skrive mer bekymringsverdig ting på nettet 

Hæ? Les alle svar før du kommenterer dritt!

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

ja, jeg vil klage over systemet.
jeg vil belyse at dette er et problem som mange kanskje ikke tenker over- som aller mest går ut over barna som blir født inn i dette.
jeg vil belyse at det er tungt for familie, både nær og mer perifier som står i dette og ikke kan gjøre noe som en myndig person motsetter seg-

statistikken over samlivsbrudd hvor foreldre får barn med utviklingshemming er skyhøy (uten at jeg husker tallene for det) nettopp fordi det er ekstremt tungt å være i en slik situasjon.

men når utviklingshemmede får barn, så blir den belastningen på barnet i stedet for på foreldrene.

men når jeg ser at folk tenker at det å være utviklingshememt er det samme som å ha barnslige hobbyer, så er det jo ikke rart at de samme folkene tar lett på slike problemer.

Anonymkode: fb6c2...f28

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Her er det kun tapere slik jeg ser det. Stakkars barn som enten må vokse opp i et hjem som dette(!), eller som fosterbarn med alt det potensielt innebærer. Her er det minus fra fødsel både på arv og miljø.

Og mor som må gjennom et svangerskap og fødsel, for å deretter miste omsorgen. Om hun ikke gjør det mister jeg helt troen på systemet. Når jeg leser dette ser jeg at jeg er for tvang når det kommer til sikker prevensjon ved oppfylt PU-diagnose. 

I tilfeller der mor har en kjent PU, eller er i grenseland for å få det håper jeg lege automatisk melder til BV. Det er en ting å ta vare på små barn, men når barna «vokser fra» foreldrene blir det helt noe annet. Når skal de eventuelt flyttes? Testene kan jo selvfølgelig gi feil resultat osv., men her bør det følges tett opp. Er mitt syn. Her er det bare å melde. Lykke til TS! 

Anonymkode: 3efbc...2d4

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

ja, jeg vil klage over systemet.
jeg vil belyse at dette er et problem som mange kanskje ikke tenker over- som aller mest går ut over barna som blir født inn i dette.
jeg vil belyse at det er tungt for familie, både nær og mer perifier som står i dette og ikke kan gjøre noe som en myndig person motsetter seg-

statistikken over samlivsbrudd hvor foreldre får barn med utviklingshemming er skyhøy (uten at jeg husker tallene for det) nettopp fordi det er ekstremt tungt å være i en slik situasjon.

men når utviklingshemmede får barn, så blir den belastningen på barnet i stedet for på foreldrene.

men når jeg ser at folk tenker at det å være utviklingshememt er det samme som å ha barnslige hobbyer, så er det jo ikke rart at de samme folkene tar lett på slike problemer.

Men hvorfor i alle dager forteller du ikke systemet om alkoholbruken hennes?

Det er det kun dere som vet om som kan melde i fra?

Hvis dette er sant er du en ræva person som unnlater å beskytte et ufødt barn. Alkohol er noe av det mest skadelige som kan skje et foster. Og uopprettelige

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 22.8.2025 den 14.42):

hun har en samboer som heller ikke er normal, men han har sertifikat og jobb.
seg i mellom snakker de omtrent som barn, og jager hverandre runt i huset mens de lager dyrelyder.

de har ikke kontroll på økonomi, og hun kan ikke gjøre enkel matte som 10-2

hun har store språklige vanskeligheter i tillegg til denb psykisk utviklingshemmingen, og er omtrent som et barn selv.
hun har kjæledyr som hun tar vare på,..men det er stor forskjell på et kjæledyr og på et barn. hun klarer ikke å ta seg av regninger og slikt selv, det gjør heller ikke han.

synes saken er veldig like svanhild saken som var for noen år siden, bare at svanhild er mer oppegående enn mitt familiemedlem (jeg kjenner svanhild)
hva skjer nå?

hennes mor er støttende, men det virker som hun tror at så lenge hun (mormor) kan ta noe av ansvaret for barnet så skal alt gå greit,.. men mormor har omtrent ikke klart å ta vare på sine egne barn, noe som har resultert i at flere av hennes voksne barn ikke har kontakt med henne.

jeg håper virkelig barnevernet kommer inn her og henter ut barnet, for jeg tror virkelig ikke et barn vil ha det bra om det må vokse opp i et hjem hvor foreldrene er som barn selv.

Det her blir fanget opp på svangerskaps kontroller og Bv vil automatisk bli kontaktet 

Anonymkode: 3e6f9...311

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

både barnevern og fylkesmannen er kontaktet. 

Dette ble jeg glad for å høre, at du har tatt kontakt med barnevernet og Statsforvalteren!

Du har gjort det eneste riktige i denne situasjonen!

(Overse de negative kommentarene og brukerangrepene som er kommet, ikke kast bort energien din på det. ❤️ )

Anonymkode: f6db1...c91

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Her er det kun tapere slik jeg ser det. Stakkars barn som enten må vokse opp i et hjem som dette(!), eller som fosterbarn med alt det potensielt innebærer. Her er det minus fra fødsel både på arv og miljø.

Anonymkode: 3efbc...2d4

Om barnet blir flyttet til fosterfamilie mens det er lite så er det ikke noen grunn til å synes synd på det? Det har alle forutsetninger for å få en helt normal oppvekst, knytte seg til sine fosterforeldre og evt. søsken på lik linje som barn i biofamilier.

Anonymkode: 1b17e...0b8

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Dette ble jeg glad for å høre, at du har tatt kontakt med barnevernet og Statsforvalteren!

Du har gjort det eneste riktige i denne situasjonen!

(Overse de negative kommentarene og brukerangrepene som er kommet, ikke kast bort energien din på det. ❤️ )

Anonymkode: f6db1...c91

nei, akkurat det bryr meg lite.
er så mange "barnevernet må vi bli kvitt" folk som ikke skjønner eller forstår at det er barnets beste som må være i fokus.

selv ønsket jeg at barnevernet hadde grepet inn da jeg selv var liten og vokste opp under omsorgssvikt og vold i hjemmet- og kanskje nettopp derfor er det at små barns rettigheter må ivaretaes en viktig kjernesak for meg, også før denne graviditeten ble til.

min situasjon som barn var ille, og det ønsker jeg ikke for noen.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

vi skjenner ikke den personen så det er vanskelig for oss og vite om alt du forteller om henne stemmer, det kan hende du overdriver en del om diagnosen hennes eller ikke. men hvis du ikke gjør det så er det uansett ingen ting og stresse over da er det uansett noen som melder bekymringsmelding

men hva sier resten av familien da er det bare du som tenker at det ikke kommer til å gå bra eller er det flere som tenker det?

jeg selv har den diagnosen og enkelte familie medlemmer overdriver min diagnose hele tiden

Anonymkode: a51e7...694

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 22.8.2025 den 18.57):

Er ganske mange lignenede tilfeller til enhver tid så hun utleverer ingenting her egentlig. Kjenner til to slike tilfeller bare i vår kommune nå så det er nok slike flere steder til enhver tid.

Anonymkode: 2f4af...658

Du kjenner til to tilfeller i egen kommune nå hvor damene er blitt satt i bur og matet med dyremat av eks-kjærester? Neppe. TS er ekstremt utleverende her

Anonymkode: 4c372...f46

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hvis hun ikke har verge, er hun oppegående og ikke så psykisk utviklingshemmet som du vil ha det til

Anonymkode: 70089...16d

Dette stemmer ikke 

Anonymkode: f5f63...7e7

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

jeg syns folk er så dømmende over folk med diagnoser, i sverige er det noe helt annet i steden for og sende ungene rett i fosterhjem så får dem heller hjelp 

Stakkars barn 

Skrevet

Tråden er ryddet for avsporing, diskriminerende innlegg og brukerdebatt.

veronica<3, mod. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Du kjenner til to tilfeller i egen kommune nå hvor damene er blitt satt i bur og matet med dyremat av eks-kjærester? Neppe. TS er ekstremt utleverende her

for det første- misbruk og utnyttelse av psykisk utviklingshemmede er ekstremt utbredt. dette skjer av både familie, ansatte på instituasjoner og partnere.

for det andre, det er en ganske velkjent fetisj, puppy play- i den grad at de som lever dette fult ut også får chippet sine puppies, på lik linje med dyr.

om dette var pga fetisj fra kjærestes del vites ikke- men ikke gå rundt å tro at slikt ikke skjer.

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Dette stemmer ikke 

enig det kan være flere grunner til at hun ikke har verge. det er ikke lett og få en verge og værtfall ikke en man kan stole på, det er mange verger som har stjelt fra brukere som trenger hjelp med det økonomiske, jeg tror heller ikke man kan tivinge en og ha det selv om man trenger det 

jeg selv har en søster som har null peiling på det økonomiske og har fått tilbud om verge flere genger men hun takker nei vær gang, så nå spørr hun om penger hele tiden til mat siden hun bruker det på tull hele tiden hun har til og med tatt penger fra sønnen sin for internett spill 

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

for det første- misbruk og utnyttelse av psykisk utviklingshemmede er ekstremt utbredt. dette skjer av både familie, ansatte på instituasjoner og partnere.

for det andre, det er en ganske velkjent fetisj, puppy play- i den grad at de som lever dette fult ut også får chippet sine puppies, på lik linje med dyr.

om dette var pga fetisj fra kjærestes del vites ikke- men ikke gå rundt å tro at slikt ikke skjer.

Selvfølgelig skjer det, jeg er fullstendig klar over hvor mye rart som eksisterer der ute. Men det er ikke VANLIG. Og når TS skriver om dette pluss veldig mange andre detaljer, så er dette lett gjenkjennbart 

Skrevet

hva er det hun trenger hjelp med da som er psykisk utviklingshemmet?

det at typen hennes kan vrike litt rart betyr heller ikke at han har en form for diagnose eller at det er noe galt med han i den forstand. ta deg en tur til oslo der ser man rare folk over alt 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Selvfølgelig skjer det, jeg er fullstendig klar over hvor mye rart som eksisterer der ute. Men det er ikke VANLIG. Og når TS skriver om dette pluss veldig mange andre detaljer, så er dette lett gjenkjennbart 

som nevnt tidligere- dersom du mener at dette er så gjenkjennbart at du vet hvem det gjelder:flott. da vet du også at du burde melde til barnevernet og slik gjøre ditt for at BARNET skal ha en sjanse til å kunne få et bedre liv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...