AnonymBruker Skrevet 26. august 2025 #161 Skrevet 26. august 2025 AnonymBruker skrev (På 22.8.2025 den 20.00): en annen bruker nevnte at misbruk av alkohol kan føre til at gravide kvinner kan bli tvangsinnlagt. da nevnte jeg at jeg vet av en gravid kvinne som brukte rus men ikke ble tvangsinnlagt, for å komme med eksempel på at det ikke nødvendigvis skjer. den kvinnen er ikke gravid nå, det er et eksempel fra flere år siden. deter vel flere babyer som fødes som narkomane, fordi foreldre har ruset seg under graviditet. så at mødre blir tvangsinnlagt om de fester og drikker har jeg ikke hørt om. snakker ikke om flere dagers flatfylla, men "vanlig festing." deter vel flere som drikker vin gjennom svangerskap også. Anonymkode: fb6c2...f28 Det er ingen oppegående kvinner som drikker alkohol under svangerskapet lenger. Ikke engang et glass vin. Tidligere gjorde noen det, men nyere viten har fortalt oss at alkohol, selv i små mengder, i verste fall kan gjøre uopprettelig skade hos fosteret. Sånn sett er alkohol faktisk farligere for fosteret enn narkotika. Håper de får oppfølging framover, og at alle instanser sørger for barnets beste, både nå i svangerskapet og etter fødselen. Anonymkode: b0778...fde 1 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå