Gå til innhold

Psykisk utviklingshemmet familiemedlem som er gravid

Fremhevede innlegg

Skrevet

Du legger ut altfor mye info, ts

Anonymkode: 66327...c4d

• Liker 6
  • Nyttig 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Det går som regel bra. 

Anonymkode: e85fb...9b4

Lurer veldig på hva din definisjon av "bra" er.

TS må selvsagt melde til barnevernet selv.

Anonymkode: 08b5a...8c9

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet

Kjenner ei med kromosomfeil som ble gravid to ganger. Barnevernet tok barnet på sykehuset ved begge fødslene pga varsling i forkant. 

Anonymkode: 7ed3a...4d3

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Det går som regel bra. 

For hvem??

Anonymkode: 112ed...09b

• Liker 10
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg tenker at du ts bør varsle bv. Ikke vente på at andre skal varsle. Varsle bv med grundig beskrivelse av hvordan de er mentalt og kognitivt. Ikke hold tilbake. Om du vet om konkrete diagnoser, hvor de er satt, av hvem osv så tar du det også med. Om du ikke vet det, men hvem som er eller har vært lege, ta med det. Ta med så mange objektive detaljer som mulig, ting som kan verifiseres og er dokumentert. Hvilken skolegang har hun, hvilken hjelp måtte hun ha der, karakter (hvis noen) osv osv. 

Anonymkode: 112ed...09b

• Liker 6
  • Nyttig 3
Skrevet

Hvordan er mor til jenta? Vennepar av oss tok over ansvaret for barnebarnet  når sønnen i huset gjorde dama si gravid. Der har far asperger og adhd  og mor lett psykisk utviklingshemmede.  Bv tok kontakt tidlig i svangerskapet om familie rundt osv. Og ble da bestemt de skulle flytte inn hos de som er farmor og farfar. Mor til barnet flyttet etter knapt 4 uker for barn var ikke så gøy.  I det daglige er det bestefar som står for alt, bestemor ble betalt de 2 første årene for å være hjemme. Barnets far bor i et lite hus på gården og hjelper til. Blitt veldig flink med sønnen som nå er 6 år og startet på skole. Men som han sier han vil aldri klare å gi sønnen alt og at han forstår han må ha denne hjelpen av sine foreldre

Anonymkode: 98ef4...a69

• Liker 6
  • Hjerte 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg skjønner ikke helt hvordan denne personen ikke har verge om det er så ille som du påstår? Personen kan jo da av åpenbare grunner ikke holde en jobb og må jo få penger fra ett sted? Her vil jo instanser kobles på rimelig fort, med mindre du overdriver voldsomt. Som andre sier så er det jo bare å melde i vei, du ønsker jo det selv. Skjønner helt ærlig ikke helt poenget eller hensikten med tråden?

Anonymkode: f433f...7da

hun får uføretrygd, men har ikke verge.
for at hun skulle få verge var dette noe mor måtte søke om mens personen enda var umyndig. dette ble aldri gjort da mor mente hun måtte ha en så normal oppvekst som mulig.

når hun da ble myndig og ikke hadde verge fra før fikk hun det heller ikke nå.

hun har heller ikke økonomisk verge, selv om hun absolutt skulle ha hatt dette.
mor får henne til å overføre trygden til seg, også må hun spørre mor om penger til det hun trenger penger til.

dette er vel trolig heller ikke lovlig, og jeg vet ikke om mor har underslått mye penger fra henne slik, for det har jo vært slik i snart ti år.

du skjønner ikke at man kanskje trenger hjelp til å se om man selv overdriver situasjon, eller om andre tenker likt som en selv?

jeg synes jo denne situasjonen er helt forferdelig, mens mor til denne personen er overlykkelig fordi det skal komme en baby,.. men igjen, moren har jo ikke vært ei god mor for sine egne unger heller.

Anonymkode: fb6c2...f28

• Hjerte 6
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

for at hun skulle få verge var dette noe mor måtte søke om mens personen enda var umyndig. dette ble aldri gjort da mor mente hun måtte ha en så normal oppvekst som mulig.

mor får henne til å overføre trygden til seg, også må hun spørre mor om penger til det hun trenger penger til.

dette er vel trolig heller ikke lovlig, og jeg vet ikke om mor har underslått mye penger fra henne slik, for det har jo vært slik i snart ti år.

du skjønner ikke at man kanskje trenger hjelp til å se om man selv overdriver situasjon, eller om andre tenker likt som en selv?

jeg synes jo denne situasjonen er helt forferdelig, mens mor til denne personen er overlykkelig fordi det skal komme en baby,.. men igjen, moren har jo ikke vært ei god mor for sine egne unger heller.

Hvor var legen oppe i dette ? 
Han som tok ut spiralen ? På hvilket grunnlag fikk han forklart ? 

Anonymkode: 551f5...c8d

• Liker 2
Skrevet

Naboen min fra barndommen er psykisk utviklingshemmede og fikk barn. Det barnet har vokst opp i fosterhjem, men har kontakt med foreldrene. Biologisk får til barnet ville ikke kunnet ta seg av barnet heller.

Det har ærlig talt ikke vært så enkelt selv etter plassering. Barnet er nå 14 og antagelig mer moden enn foreldrene. Noen år nektet han å møte dem.. 

Det er så vanskelig dette. Kan ikke tvangssterilisere, men graviditeter er ikke heldig heller

Anonymkode: f1b20...181

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

nei, hun har ikke det.  jeg kjenner mitt familiemedlem og omtalen er lant penerte enn hvordan hun og kjærest faktisk fungerer,
jeg synes barn skal ha en bedre oppveskt enn bare å bli født til foreldre som ikke klarer ta vare på seg selv engang.

Hvis hun ikke har en verge så fungerer hun bedre enn det du beskriver eller er under 18 år. Du kunne beskrevet henne i mye penere ordlag, og fremdeles fått frem poenget ditt. 

Anonymkode: eafde...7f6

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Mor kan være verge for sitt eget barn. Ingen liv i mot det. O kalender min er det for sønnen som ble alvorlig skadet i en bilulykke.  Vet og om mange foreldre som er verge og alt ansvar for sine barn over 18 år, betaler regninger osv

Anonymkode: 98ef4...a69

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvis hun er psykisk utviklingshemmet, så vil jo jordmor se dette og varsle fra. Og hvis hun virker helt normal, så har hun gjerne fått feil diagnose? Om ikke jordmor plukker opp dette, så vil jo helsesøster reagere. Jeg kjenner to stk som er lett (visstnok) psykisk utviklingshemmet. Begge trenger hjelp til matlaging, rengjøring og personlig stell morgen og kveld. Disse hadde ikke vært i stand til å ta seg av hverken kjæledyr eller barn.

Anonymkode: 52206...4bf

Det er tåpelig å overlate dette ansvaret til andre. Ts melder selvfølgelig anonym bekymringsmelding til barnevernet. 

Anonymkode: 0ea3a...65f

• Liker 4
Skrevet

Kjenner ei med kromosomfeil som ble gravid to ganger. Barnevernet tok barnet på sykehuset ved begge fødslene pga varsling i forkant. 

Anonymkode: 7ed3a...4d3

Men bare for å oppklare så er det ingen sammenheng mellom kromosonfeil og nedsatt kognitiv funksjon,en kan helt fint være helt normalfungerende kognitivt selv om en har en påvist kromosomfeil. Men bra barna ble tatt når det tydeligvis var behov for det.

Anonymkode: 2fcce...e14

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Dette stemmer ikke. Det er noe som skurrer med historien din. 

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hvis hun ikke har en verge så fungerer hun bedre enn det du beskriver eller er under 18 år. Du kunne beskrevet henne i mye penere ordlag, og fremdeles fått frem poenget ditt. 

Hva er galt med ordlaget til ts? Jeg synes ikke det er slemt eller uhøflig. 

Anonymkode: 14e6d...993

• Liker 12
  • Nyttig 6
Skrevet

Veldig merkelig at hun ikke "er satt på prevensjon" typ sprøyte hvert halvår eller noe. P-piller er nok litt mye å holde styr på. 

• Liker 2
Skrevet

Barnvernet vil nok ta barnet.

Anonymkode: 7dfa1...16f

• Nyttig 1
Skrevet

Lurer veldig på hva din definisjon av "bra" er.

TS må selvsagt melde til barnevernet selv.

Anonymkode: 08b5a...8c9

Hvis det ikke går bra så går det hvertfall over. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Hvor var legen oppe i dette ? 
Han som tok ut spiralen ? På hvilket grunnlag fikk han forklart ? 

Anonymkode: 551f5...c8d

Man trenger ingen begrunnelse. Og for at ts skal kunne vite det, må hun ha vært med når det ble gjort.. 

Man kan ikke tvinge folk til å bruke prevensjon, men man kan ta fra dem eventuelle barn. 

Anonymkode: 181ed...2b2

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Stakkars barn som arver disse genene. 

Anonymkode: ac35b...bd7

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...