Gjest gjest1 Skrevet 4. september 2006 #121 Del Skrevet 4. september 2006 Så bra at det gikk fint hos psykologen! Synes du er tøff jeg! Skjønner at du gruer deg på forhånd, men da er det så bra at det blir bra likevel Sukkulenter? Hmm... *må inn på wikipedia en tur* Jeg har! Novemberkaktus, Pengetre, og Elefantfot ihvertfall Liker dem ja! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 7. september 2006 #122 Del Skrevet 7. september 2006 Nå er det noen dager siden sist. Men det har ikke skjedd noe særlig her. Morfar tok stingene på tirsdagen. Det var 30 sting Hørtes mye ut, men det gikk greit å fjerne dem. Han veide seg når han var hos legen. Var bare 62 kg. Og han er 182 høy! Uff, han er så tynn, og vil ikke spise noe. Mormor maser og prøver å få i han litt mat, men det er sannelig ikke lett. Men han må jo begynne å spise snart, ellers så sulter han ihjel...Håper det går bedre når han får den dietten fra ernæringsfysiologen, men har egentlig lite tro på det. Skal ta meg en tur til dem etterpå å se hvordan det står til. Har sagt at de bare skal ringe om de trenger hjelp til noe, men de er så redd for å forstyrre oss... Sambo ligger fortsatt å sover...virka ikke som om han hadde tenkt seg opp med det første heller Sa han skulle stå opp nå, men det tror jeg ikke før jeg ser det. Har hatt litt tunge tanker i det siste...og kommer meg fortsatt ikke ut på tur. MÅ skjerpe meg!!! Har legetime imorgen, og gruer meg som vanlig til den. Håper jeg blir sykemeldt en stund til, for føler meg absolutt ikke klar for å begynne å jobbe enda. Men det spørs hva legen mener... Får helt vondt i brystet og får nesten ikke til å puste når jeg tenker på å jobbe og møte folk. Har isolert meg mer og mer hjemme. Vet det ikke er "sunt", men får ikke gjort noe med det. Klarer ikke... Føler meg så ynkelig og teit for at jeg har det sånn...Men som legen sier ; de aller fleste blir friske til slutt. Må bare ta tiden til hjelp. Får prøve å tro på han, men det er vanskelig. Har begynt å få selvmords-tankene tilbake og det er ikke noe særlig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 8. september 2006 #123 Del Skrevet 8. september 2006 Go morn! Nå er jeg oppe, og klar til å dra til legen. Men gruer meg så VANNVITTIG! Hjelper å få det ut her...Vet jo at det går bra, for legen er jo grei, men er nervøs alikevell. Men når jeg kommer hjem skal jeg ha "bake-dag". Har tenkt å bake boller, rundstykker og kanelboller. Skal bli godt!! Nei, skal jeg bare ta meg en røyk og så drar jeg til legen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 8. september 2006 #124 Del Skrevet 8. september 2006 Hei snuppa, hvordan gikk det hos legen i dag? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 9. september 2006 #125 Del Skrevet 9. september 2006 , Rosin! Gikk greit hos legen. Men måtte vente i 20 min før jeg kom inn. Fikk "pusteproblemer" og svettet som en gris på venterommet. Hyperventilerte nesten... Var skikkelig ubehagelig. Har ikke hatt det så ille før. Legen sa jeg hadde sosial angst, og doblet Zipralex-dosen min. Skal på ny time på onsdag for å se hvordan det går da. Fortalte også om at selvmordstankene har begynt å komme tilbake og det bekymret han. Fikk meg til å love å ringe hvis de tankene kom "ut av kontroll". Tviler på at det gjør det, men det er godt å tenke på at jeg har den muligheten hvis det blir aktuelt. Ble også sykemeldt for 2 nye uker. Legen sa at jeg måtte komme meg ut på tur 2 ganger daglig, samt å treffe andre folk enn sambo hver dag. Kjenner det kan bli vanskelig, men får bare prøve. Hadde jo en plan om å bake igår, men det gikk i vasken. Var ikke i bake-humør...Men fikk vaska huset iallefall Mulig jeg baker litt idag. Det er jo så godt med fersk gjærbakst I mai (tror jeg det var) begynte jeg å strikke på ett pledd, og nå begynner jeg å se slutten på det prosjektet. Har strikket 170 av 240 riller. Bare 70 igjen!!! Men det tar tid siden det er så stort...Bruker ca en halv time på hver rille, så da må jeg regne med at jeg har ca 35 timer igjen. Men tror det blir fint Gleder meg til det blir ferdig!!!! Ha en fin dag, alle sammen. til deg, Rosin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drua Skrevet 9. september 2006 #126 Del Skrevet 9. september 2006 Jeg har byttet nick Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 9. september 2006 #127 Del Skrevet 9. september 2006 (endret) Jeg har byttet nick ← Uæ...trist og vemodig at ikke Rosin kommer innom boka mi lengre Men GRATTIS så mye med ny avatar og nick! Elefanten var søt... Endret 9. september 2006 av cola Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 12. september 2006 #128 Del Skrevet 12. september 2006 Bare 40 riller igjen på pleddet mitt! Gleder meg sånn til å bli ferdig Hadde opptelling tidligere, og fant ut at jeg hadde brukt 55 nøster garn... Går forressen greit med meg. Jeg og sambo var ute å gikk tur igår. Deilig! Og koselig at han ble med. Har ikke vært å gått idag, men mulig vi tar oss en liten kveldstur etter Grey`s anatomy. Har legetime i morgen igjen. For å sjekke hvordan det går med dobbel dose av medisinene. Og det går bra. Men gruer meg til legetimen, for det er ikke den vanlige legen min, men en vikar. Men det går vel greit det også. Får krysse fingrene for det. Var hos mormor og morfar igår. Morfar så ikke noe bedre ut. Og han spiser ingenting omentrent. Men nå har han begynt på pencilin pga blærebetennelse. Håper formen hans blir bedre, og at han begynner å spise. Hadde med hjemmelaga lapskaus som sambo hadde laga. Håper han spister litt av det, for det er det jo mye næring i. Fatter ikke hvorfor han ikke spiser. Han må jo sjønne at formen blir laber hvis han ikke spiser. Og selv om han ikke har matlyst så burde han jo tvinge i seg litt mat. Blir nesten irritert på han...Mormor og alle blir jo så bekymra. Nå er det snart middag og Greys Ha en fin kveld, alle sammen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drua Skrevet 15. september 2006 #129 Del Skrevet 15. september 2006 Hei, hvor er du for tiden da? Håper det går bedre med morfaren din og at du har det bra snuppa! Stor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 17. september 2006 #130 Del Skrevet 17. september 2006 Heisann! Har vært uten data siden onsdagen Da tok nemlig harddisken kveld! Og maskina er bare 8 mnd. Men kundeservicen hos Dell sendte ny harddisk til oss, og nå har jeg nettopp innstalert alt på nytt. Men det er kjipt å tenke på alt vi har mistet. Favoritter, dokumenter og en del bilder...Har ikke vært så flink å ta sikkerhetskopier Men har lært nå, og kommer til å sikkerhetskopiere alt hver uke fra nå av... Ellers går det bra her. Fikk en god nyhet på torsdagen Da ringte de fra "gammeljobben" å lurte på om jeg ville begynne der igjen. Er bare halv stilling, men det er jo bedre enn ingenting. Sa selvfølgelig ja. Begynner neste mandag. Gruer meg litt, men gleder meg mest. Blir å jobbe fulle dager, annenhver uke. Er usikker på om jeg skal fortelle de om depresjonen min, eller om jeg bare skal holde det for meg selv. Trur jeg må se det litt ann etter hvert kanskje... På torsdagen kjørte jeg, sambo og svigermor til sommerhuset dems som ligger 30 mil unna. De skulle i en begravelse der ute. Var en hyggelig tur. Kom tilbake på fredagen. Fikk strikket en del i bilen, så nå har jeg bare 14 riller igjen på pleddet mitt. Hadde håpet jeg skulle bli ferdig idag, men det spørs om det går nå som vi har fått dataen igang igjen Igår var jeg på loppemarked, men fant ikke noe særlig utenom 2 skåler jeg skal plante sukkulenter i. Hadde ikke fått med meg at det skulle være loppemarked så jeg kom ett kvarter før de stengte Var faktisk mormor som ringte å tipset meg. Sa de hadde 2 fine skinnstoler jeg burde kjøpe. Stolene var FÆLE... At de ikke kunne annonsert det litt bedre slik at folk fikk det med seg. Har vært så "loppemarkedsugen" de siste ukene...Dessuten har jeg 3 store esker med lopper som skulle vært levert. De står enda i garasjen...Får følge med i avisen å se om det skal være flere i området sånn at jeg slipper å kaste det. Liker IKKE å kaste ting. Da er det bedre å levere det slik at andre kan få glede av det. Med morfar er det som før. Spiser fortsatt veldig lite, og føler seg i dårlig form. Har gått på pencillin-kur nå i 5 dager, og har hatt en del vondt i magen. Håper det skyldes medisinen, og at det gir seg nå som han er ferdig med kuren. til deg, Drua og andre som er innom boken min. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drua Skrevet 17. september 2006 #131 Del Skrevet 17. september 2006 for jobb!! Såå glad på dine vegne!! Det kommer til å gå kjempebra! Er det lov å spørre hva slags jobb det er? Jeg jobber nattevakter for tida, så jeg er ikke her så mye. Slitsomt, men det går bra. Vi har det koselig på jobb heldigvis, skravler og ser på tv, leser blader og slapper av mellom rundene. Kjedelig med pc'n din. Bra du er tilbake! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 20. september 2006 #132 Del Skrevet 20. september 2006 for jobb!! Såå glad på dine vegne!! Det kommer til å gå kjempebra! Er det lov å spørre hva slags jobb det er? ← Stillingen er tannlegesekretær. Er faktisk den beste jobben jeg noen gang har hatt Føler at jeg gjør noe nyttig, og er til hjelp for andre samtidig som det er variert arbeid. Er sikkert bra for angsten min også. Treffe litt folk, og svare telefoner. Gruer meg litt, men vet jo at jeg kommer til å klare jobben. De siste dagene har vært litt tunge. Både jeg og sambo er forkjøla. Er så slitsomt. Håper bare jeg blir frisk til jeg skal begynne å jobbe. Dataen trøbler enda litt så vi må nok avinnstallere, og legge inn alt på nytt. Skjermkortet fungerer ikke skikkelig så jeg får ikke sett H.C. Og jeg som har 7 episoder som jeg enda ikke har sett... Nå sitter jeg å venter på at saksbehandleren min på trygdekontoret skal ringe meg. Har blitt noe feil, så jeg er redd jeg ikke får sykepenger neste onsdag. Og jeg TRENGER penger nå. Er blakk Siste gang jeg fikk penger var i slutten av august, og da var det lønn for bare 14 dager. Må få penger snart... Jeg er endelig ferdig med pleddet mitt Det ble STORT! Tipper det er 3 ganger 2 meter... Med morfar går det ikke noe særlig bedre. Lurer egentlig på om han har gitt opp...Vil ikke spise noe særlig uannsett hva vi frister med. Var med han på butikken på mandag og fikk han til å kjøpe litt nye ting han kunne prøve. For nå lever han på Risifrutti og grøt. Kjøpte buljong og sviskekompott og en del God Morgen-yogurter som han skulle prøve. Får håpe han liker noe av det. Nå veier han bare 60 kg, og blir bare tynnere. Syns så synd i både han og mormor. Hun er jo helt fortvila, stakkars. Dessuten hadde ikke pencillin-kuren hjulpet heller. Han skal til legen igjen på fredag. Håper han klarer å snakke han til "fornuft". Han må jo begynne å spise snart Sambo er fortsatt like vrangsøvd og treg...Står ikke opp før langt etter 12, og får ikke gjort ting som burde vært gjort. Begge bilene våre må få fiksa eksosannleggene før vi skal på EU-kontroll, og det har han lovd i mange uker at han skal ta seg av. Og nå er det bare 10 dager til fristen går ut. Blir så irritert, men gidder ikke mase mer. Han blir bare irritert, og ting tar enda lengre tid. Får håpe han får ræva i gir snart... Her er det forressen regn og kaldt! Og det har det vært i mange dager! Er bare 5 grader idag. Brrr...Gruer meg til vinteren. Håper det ikke kommer så mye snø i år. Det gjør alt så tungt. Nå skal jeg gå å lage meg litt frokost hvis noen lurte... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 20. september 2006 #133 Del Skrevet 20. september 2006 Uff, idag har vært en kjip dag. Den ene katta vår kom inn kvart over ett, etter å ha vært ute siden i ti-tiden. Var tydelig noe som plaget ho. Halen hang bare rett ned og katta hylte bare jeg kom nær den. Fikk vekt sambo som sto opp i en fart (for en gang skyld... ), og ringte dyrlegen. De sa vi skulle komme med det samme. Turen tar vanligvis nesten 3 kvarter, men vi var der på en halvtime. Katta skrek og "hyperventilerte" hele turen. Var så fælt å høre på. Tydelig at hun hadde det vondt Fikk komme inn med en gang. Fant ut at hun ikke hadde følelse i halen, og måtte undersøker mer. Halen var helt kald. Vi dro derifra. De skulle ringe når de visste noe mer. Etter et halvannen time ringte de å sa at halen antageligvis måtte amputeres, og at de ville beholde henne der til fredag iallefall. De mente hun hadde hengt seg fast i noe, eller at noen hadde dratt ho hardt i halen. Stakkars pus...Men nå er hun i de beste hender, og hun vil klare seg uten hale. Lurer virkelig på hva som har skjedd, men det får vi vel aldri vite. Tviler på at noen har dratt ho i halen for hun er ganske sky når hun er ute. Skinnet hadde løsna fra kjøttet, og det hadde de aldri vært borti før så de måtte ringe vetrinærhøyskolen for å høre hva de burde gjøre. Får bare krysse fingrene, og håpe på det beste. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drua Skrevet 20. september 2006 #134 Del Skrevet 20. september 2006 I all verden! Stakkars pusen!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 22. september 2006 #135 Del Skrevet 22. september 2006 Ja, uff syns bra synd i henne. Men nå ringte de nettopp fra vetrinæren. Hun skulle få komme hjem i helga Hun trivdes IKKE hos dyrlegen. Lå bare innerst i buret, og nektet å spise. Vet enda ikke om hun må tilbake på mandag for å amputere, men det får vi vite når vi henter henne. Krysser fingrene for at hun slepper det. Skulle møte opp kvart på ett, så nå er det ikke mange timene igjen Var med mormor til legen igår. Hun har følt seg "tufs" i det siste. De tok full sjekk på henne, og fant ut at hun hadde en bi-lyd på hjertet Blir innkalt til sykehuset for vidre sjekk. Håper ikke hun og blir syk nå... Morfar har legetime idag. Blir spennende å høre hva legen sier om hans helse... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drua Skrevet 22. september 2006 #136 Del Skrevet 22. september 2006 Uff, kanskje det har blitt mye for henne i det siste Ha en god helg vennen! STOR Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drua Skrevet 22. september 2006 #137 Del Skrevet 22. september 2006 Stillingen er tannlegesekretær. Er faktisk den beste jobben jeg noen gang har hatt Føler at jeg gjør noe nyttig, og er til hjelp for andre samtidig som det er variert arbeid. Er sikkert bra for angsten min også. Treffe litt folk, og svare telefoner. Gruer meg litt, men vet jo at jeg kommer til å klare jobben. ← Oj, det høres spennende ut! Det kommer til å gå kjempebra vet du, du er jo til og med headhunt'a Det hjelper på selvtilliten vel? Halv stilling er sikkert veldig bra det også forresten, du må jo ikke bli utslitt med en gang, bedre å jobbe litt mindre og ta vare på deg selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 23. september 2006 #138 Del Skrevet 23. september 2006 Uff, kanskje det har blitt mye for henne i det siste Ha en god helg vennen! STOR ← God helg til deg også! Oj, det høres spennende ut! Det kommer til å gå kjempebra vet du, du er jo til og med headhunt'a Det hjelper på selvtilliten vel? Halv stilling er sikkert veldig bra det også forresten, du må jo ikke bli utslitt med en gang, bedre å jobbe litt mindre og ta vare på deg selv. ← Jepp, hjelper på selvtilliten å være headhunta Var å henta pusen hjem igår. Hun virket rolig og kosen hos vetrinæren. Har fortsatt halen i behold. De skulle se det an i kanskje 14 dager om det ble liv i halen. Nå bare henger den, og hun har ingen følelse i den. Er litt kald, men ikke like kald som på onsdagen, så de hadde et håp om at den kom til å bli bra. Siden hun ikke hadde noen sår av noe slag så trodde de at noen hadde dratt henne hardt i halen slik at den "løsna". Slemme folk som gjør sånt Når vi kom hjem, sprang hun rett under sofaen i en faderlig fart mens hun fresa. Var redd halen sin, stakkars Tror vel det er noen som forfulgte henne, eller noe sånt. Vettskremt var hun iallefall. Etter noen timer under sofaen kom hun frem, men sprang rett ned i kjelleren, og under en seng på gjesterommet. Var rolig og malte når vi kosa med henne, men ville ikke komme fram. Utpå kvelden hadde hun kommet fram og lagt seg oppi senga. Fikk mat og vann. Spiste og drakk masse, og det er et godt tegn iallefall Idag når jeg sto opp hadde hun lagt seg under senga igjen. Tror hun er fryktelig redd for hun pleier aldri å ligge der. Håper vi slipper å dra henne fram med makt. Hun skal nemlig ha smertestillende og pencillin nå på morgenen. Lurer på om vi kanskje burde ta hun inn på kjøkkenet og lukke døra der sånn at hun roer seg. Er sånn i tvil...Uff, er fælt å se henne sånn. Hun forstår vel ingenting av hva som har skjedd med henne og halen. Kattene våre er jo likssom barna våre Vi skal nemlig ikke ha barn. Det er både jeg og sambo enige om. Tror de fleste mener vi ikke er helt "gode" når vi sier det, og mener vi kommer til å endre mening med årene. Det vet vi jo ikke sikkert, men kan aldri tenke meg at vi får lyst på barn. Er kanskje litt sære på det området, men... Idag var planen at vi skulle rydde inn sommertingene fra hagen for her har det kommet snø lagt ned i fjellene allerede, så vinteren er rett rundt hjørnet. Men idag pissregner det, så ryddingen får vente til i morgen hvis det er bedre vær da. Ha en fin helg, alle sammen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drua Skrevet 23. september 2006 #139 Del Skrevet 23. september 2006 Kattene våre er jo likssom barna våre Vi skal nemlig ikke ha barn. Det er både jeg og sambo enige om. Tror de fleste mener vi ikke er helt "gode" når vi sier det, og mener vi kommer til å endre mening med årene. Det vet vi jo ikke sikkert, men kan aldri tenke meg at vi får lyst på barn. Er kanskje litt sære på det området, men... ← Vi var også enige om å ikke få barn. Veldig enige om at barn ikke var noe særlig stas, og at vi garantert ikke ville passe til å være foreldre. Hvor mange ganger har ikke jeg sagt :"jeg liker egentlig ikke barn" og liknende ting. Men nå det siste året har jeg blitt litt mykere i kantene faktisk. Jeg er fortsatt ikke overbevist om jeg har LYST på barn, men jeg utelukker det ikke. Samme sier min kjære. Liker tanken bedre ihvertfall, jeg og sambo har til og med fablet om navn Men jeg tror det ligger noen år frem ihvertfall, vi er jo ganske unge ennå og har god tid. Hvordan går det med stakkars lille pusen nå da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 24. september 2006 #140 Del Skrevet 24. september 2006 Vi var også enige om å ikke få barn. Veldig enige om at barn ikke var noe særlig stas, og at vi garantert ikke ville passe til å være foreldre. Hvor mange ganger har ikke jeg sagt :"jeg liker egentlig ikke barn" og liknende ting. ← Kjenner meg godt igjen i dette. Og man vet jo aldri om man kommer til å endre mening med årene...får bare det evt skjer før det er for sent... Med pus er det lite endring. Har tatt ho opp på kjøkkenet der vi kan holde bedre øye med ho. Men hun ligger bare på samme plassen hele tiden. Er tydelig at hun ikke er noe fornøyd. Spiser litt fisk, og drikker litt vann innimellom. Tror vi må ta kontakt med vetrinæren på mandagen å høre hva de mener. Har bare tissa 1 gang etter vi kom hjem, og har ikke "hatt avføring" (som de kaller det hos vetrinæren ) siden onsdagen. Er litt bekymra for det egentlig...Kan jo tyde på at ting ikke er som det burde være. Her sludder det idag! Er litt i tidligste laget, men det er ikke mye å få gjordt med det... Snart skal sambo og jeg å se på en sofa som det sto oppslag om på butikken igår. 2 år gammel. Ubetydelig slitt. Mørkeblå. Nypris var 5500,- og den skulle selges for 1000,-. Er ikke så begeistra for mørkeblått, men vi skal nå se på den før vi avskriver den helt. Trenger virkelig ny sofa for den vi har er minst 30 år gammel, og det vises! Nå er sambo ferdig på badet, så nå drar vi. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå