Gå til innhold

Cola sin dagbok.


Gjest gjesta

Anbefalte innlegg

Dagen planer er

* kjøre søppel  :Nikke:               

* sette bort esker på loftet :Nikke:

* The O.C på tv kl 1800 :riste:  mamma kom på besøk da det begynte, men har det på opptak.

* betale regninger :Nikke:

* sende sykemelding :Nikke:

Har vært flink idag! Og brødet som jeg bakte ble godt, og STORT...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann!

Begynte å lese i dagboken din pga den uheldige pusen din.

Fint å lese at det går bra med henne!

Trist å lese om besteforeldrene dine! Håper de blir bedre snart!!

-søkkanes arti å træffe andre nordlændinga hær, e jo igrunn mæst vant å skrive på dialækt så detta va triveli :)

Ønske dæ uansett en go`dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-søkkanes arti å træffe andre nordlændinga hær, e jo igrunn mæst vant å skrive på dialækt så detta va triveli :)

Ønske dæ uansett en go`dag!

:hoppe: så koseli me nytt besøk i boka mi! Åsså en nordlænding da :) Arti å skrive litt på dialekt. E faen mæ ikke lætt bestandig å finne di rette ordan på bokmål, men d må væl til hvis søringan ska førstå ka vi mene...:ler:

Har vært med to av pusan våre hos dyrlegen idag. Den ene var på kontroll av "stumpen" (som vi kalle haleresten hennes...). Vetten syns det så bra ut :) Skal fjerne stingan om ei uke. Glede mæ til det.

Den andre katta har hatt diare med blod i siden lørdag så ho fikk sjekka det. Vetten trodde muligens bare det var noe hun hadde spist, og ikke noe farlig. Og godt var det for nå har vi snart ikke råd til mer vetrinær-regninger... Hun fikk "skåne"-fòr som hun skal spise en uke.

Har onkel-ungen til sambo på besøk nå. Litt slitsomt, men greit nok foreløbig. Men blir sikkert mer enn lei nok til fredagen ;)

Ellers er det ikke noe særlig nytt som har skjedd her. Har jobbuke denne uka så nå er jeg trøtt som en strømpe. Tror jeg tar kveld snart. Gjeeeeesp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: så koseli me nytt besøk i boka mi! Åsså en nordlænding da :) Arti å skrive litt på dialekt. E faen mæ ikke lætt bestandig å finne di rette ordan på bokmål, men d må væl til hvis søringan ska førstå ka vi mene...:ler:

Har vært med to av pusan våre hos dyrlegen idag. Den ene var på kontroll av "stumpen" (som vi kalle haleresten hennes...). Vetten syns det så bra ut :)  Skal fjerne stingan om ei uke. Glede mæ til det.

Den andre katta har hatt diare med blod i siden lørdag så ho fikk sjekka det. Vetten trodde muligens bare det var noe hun hadde spist, og ikke noe farlig. Og godt var det for nå har vi snart ikke råd til mer vetrinær-regninger... Hun fikk "skåne"-fòr som hun skal spise en uke.

Har onkel-ungen til sambo på besøk nå. Litt slitsomt, men greit nok foreløbig. Men blir sikkert mer enn lei nok til fredagen ;)

Ellers er det ikke noe særlig nytt som har skjedd her. Har jobbuke denne uka så nå er jeg trøtt som en strømpe. Tror jeg tar kveld snart. Gjeeeeesp...

Hallayse!

Søster sin pus hadde også diare med blod i, og det visste seg at det var en type ormekur som katten ikke tålte. Ormekuren forstyrret den naturlige bakteriefloraen i tarmene til pus, så katten fikk en pasta med noe som gjenopprettet bakteriene og pusen ble krute go`!

-uff, det kan koste flesk å dra til vetrinær, men hva gjør man ikke for pusene?

Er det rasekatter dere har?

Ønsker i allefall deg en god helg! ;)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det rasekatter dere har?

Ønsker i allefall deg en god helg! ;)

:klem:

Takk for det!

Håper du har hatt en god helg :klem:

Er ikke rasekatter vi har, "bare" vanlige huskatter, men selvfølgelig "verdens nydeligste" alle tre ;)

Helga har vært daff...følers som om det eneste jeg har gjordt er å spise og sove...Har iallefall ikke rørt mye på meg. I morgen skal jeg begynne ett "bedre liv", har jeg funnet ut. Det jeg har bestemt meg for er :

* Spinning mandag og fredag.

* Trene på jobb annenhver uke.

* Ikke spise godteri/snack i ukedagene (kun fredag og lørdag)

* Drikke mer vann.

Burde vel kutte ut brus/juice i hverdagene også, men det får komme senere :sjenert:

* røyke litt mindre

Det får være det i første omgang.

Håpet er jo at ved å skrive det ned her så "forplikter" det litt mer.

Nå skal jeg gå bort å se Åndenes makt fra tidliger i kveld :hoppe: Hadde besøk, så vi tok det opp. Gleder meg til det. Syns det er imponerende hvor mye de finner ut. Tror absolutt ikke det er tull!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Innom med :kose: og :klem:

Takk for det :)

:klem: til deg å.

Har du det bra for tiden? Er innom dagboka di hver dag, men det er sjeldent jeg har noe å bidra med der :sjenert:

Håper du får en fin uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen skal jeg begynne ett "bedre liv", har jeg funnet ut. Det jeg har bestemt meg for er :

* Spinning mandag og fredag.

* Trene på jobb annenhver uke.

* Ikke spise godteri/snack i ukedagene (kun fredag og lørdag)

* Drikke mer vann.

Burde vel kutte ut brus/juice i hverdagene også, men det får komme senere :sjenert:

* røyke litt mindre

Det får være det i første omgang.

Håpet er jo at ved å skrive det ned her så "forplikter" det litt mer.

:klappe: Du, ikke at jeg er Kari Jaquesson eller noe akkurat :ler: , men jeg må si jeg ble litt imponert over deg nå :-D Jeg mener at jeg tar en sånn motiviasjonsliste som tegn på at du har det bra for tida. Det virker som du har fått det så mye bedre siden starten på denne boka, og det er så fint Cola. Nå skulle jeg bare ønske at jeg også hadde orket å være så flink som du har tenkt til å være :sjenert:

Nå skal jeg gå bort å se Åndenes makt fra tidliger i kveld  :hoppe: Hadde besøk, så vi tok det opp. Gleder meg til det. Syns det er imponerende hvor mye de finner ut. Tror absolutt ikke det er tull!

Jeg fikk ikke sett det i går, så jeg krysser fingrene for at sambo tenkte på meg og tok det opp. Jeg synes det er veldig spennende jeg, og tror heller ikke at det er tull. Faktisk tror jeg så mye på det at jeg ikke synes noen om å se det alene :ler: Jammen det er jo litt skummelt :overrasket:;)

Har du det bra for tiden? Er innom dagboka di hver dag, men det er sjeldent jeg har noe å bidra med der :sjenert:

Håper du får en fin uke!

Har det bra for tida ja, har bare jobbet mye, og er litt sliten såklart. Nå har jeg noen dager fri, og de skal jeg nyte til fulle hadde jeg tenkt :-D Koselig at du er innom dagboka mi da, jeg er ikke så flink til å skrive i den jeg heller egentlig ;)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble ikke noe spinning på meg igår. Hadde gjordt meg klar, og var på tur til å dra da vi merket at katta hadde blitt verre. Ville ingenting, bare ligge stille og være for seg selv. Sambo ringte vetrinæren og hørte hva han syns. Han ba oss ta tempen og så skulle han ringe oss tilbake.

Etter mye om og men, fikk vi tatt tempen og den viste bare 32,5 og 32,7. Var sikkert på at målingen var feil. Vanlig temperatur på katter er 39.

Etter en stund ringer vetrinæren for å høre hvordan det gikk. Forklarte alt til han, og han ba oss komme nedover. Vi heiv oss i bilen og kjørte nedover i hui og hast, men da vi kom fram var pus død :dagens-rose: Var så fryktelig trist å se henne ligge der helt stille :grine: Men får trøste oss med at nå har hun ikke ondt mer, og at hun hadde ett godt liv selv om det ble kort.

Vetrinæren sa at det var ingenting vi kunne ha gjordt for å forhindre det. Det som hadde skjedd var at blodårene i ryggmargen hadde koagulert, og gjordt sånn at hun mistet følelsen i bena og etterhvert resten av kroppen. Det hendte avogtil etter sånne skader som hun hadde fått uten at noen visste ikke hvorfor.

Temperaturen vi hadde målt tidligere var antageligvis rett, sa vetrinæren.

Dro innom svigermor på hjemtur, og begravde pus der. De har egen "kjæledyrs-kirkegård" bak dukkestua. Var trist. Tenk at man skal bli så glad i de dyrene... :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:tristbla: Så trist med pusen!

Kjempe trist med pusen! :tristbla:

Håper det går bra med deg!

-i dag er det minusgrader her, men ikke snø, enda.....

:klem:

Uff, ja det var skikkelig trist. Blir så lei meg når jeg tenker på henne. Heldigvis virker det ikke som de andre to kattene bryr seg om at hun er borte.

Innom med en torsdags- :klem:

Koselig! :klem: til deg også!

De siste dagene har vært litt tunge. Har hatt nesten-migrene hver dag, og vært skikkelig daff egentlig.

Kom meg ikke på spinning idag heller, og har spist nesten en hel pose av Sports-lunch-bites eller hva det nå heter. De er så gode :)

Burde fått bilene på EU-kontroll snart også. Skulle vært godkjent innen august :sjenert: Håper bare vi ikke blir stoppet for da tar dem vel skiltene... Burde også fått isolerte et vindu i kjelleren før vinteren.

Har alt for mye å gjøre framover...men ingen energi til å gjøre noe. Det verste er at jeg ikke helt vet hva jeg tror som må gjøres...er jo litt ute-ting før snøen legger seg, og litt husting. Mulig jeg stresser litt uten grunn. Vil bare så gjerne ha en rolig førjulstid, uten mas og stress, og i siste-liten kjøp.

Ser litt mørkt på ting denne uken, men det går sikkert over om noen dager...

I morgen skal jeg kjøre mormor til sykehuset for en mage-sjekk. Hun skulle visst svelge slange. Og hun grudde seg. Sier jeg ingenting på. Høres ikke noe særlig ut :forvirret:

Med morfar er det samme som før. Spiser lite, og har lite energi :tristbla: Om han bare kunne spise litt mer iallefall.

Må finne køya snart. God natt, alle sammen! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Leste i kjæledyrforumet hva som hadde skjedd med pusen din, så utrolig trist! Håper det går bra med dere etter forholdene.

*Klemme ekstra godt på pusen min*

God natt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, ja det var skikkelig trist. Blir så lei meg når jeg tenker på henne. Heldigvis virker det ikke som de andre to kattene bryr seg om at hun er borte.

Koselig!  :klem: til deg også!

De siste dagene har vært litt tunge. Har hatt nesten-migrene hver dag, og vært skikkelig daff egentlig.

Kom meg ikke på spinning idag heller, og har spist nesten en hel pose av Sports-lunch-bites eller hva det nå heter. De er så gode :)

Burde fått bilene på EU-kontroll snart også. Skulle vært godkjent innen august :sjenert:  Håper bare vi ikke blir stoppet for da tar dem vel skiltene... Burde også fått  isolerte et vindu i kjelleren før vinteren.

Har alt for mye å gjøre framover...men ingen energi til å gjøre noe. Det verste er at jeg ikke helt vet hva jeg tror som må gjøres...er jo litt ute-ting før snøen legger seg, og litt husting. Mulig jeg stresser litt uten grunn. Vil bare så gjerne ha en rolig førjulstid, uten mas og stress, og i siste-liten kjøp.

Ser litt mørkt på ting denne uken, men det går sikkert over om noen dager...

I morgen skal jeg kjøre mormor til sykehuset for en mage-sjekk. Hun skulle visst svelge slange. Og hun grudde seg. Sier jeg ingenting på. Høres ikke noe særlig ut :forvirret:

Med morfar er det samme som før. Spiser lite, og har lite energi :tristbla:  Om han bare kunne spise litt mer iallefall.

Må finne køya snart. God natt, alle sammen! :klem:

Håper helgen gir deg exsta energi!!

Ta godt vare på deg selv! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har ikke skrevet her på noen dager nå. Ganske enkelt fordi det ikke har skjedd noe :) Har vært litt daff i det siste, og sovet mye.

Idag er planen å kose meg med sambo. Han har ikke stått opp enda, men jeg skal straks hoppe i dusjen før jeg går inn til han med kaffe på senga. Blir koselig det ;)

Jeg våkna tidlig idag. Våkna av at brannvarsleren sto å "peip" hvert minutt. Er vel på tide å bytte batteri, tenker jeg :sjenert:

Har jobbuke til uka. Helt greit det. Trives så godt i den jobben. Men må beregne litt mer tid om morran nå, for nå har snøen kommet :tristbla: Liker ikke snø! Alt er så mye lettere når det er bart. Syns snøen kunne kommet 22. desember, og forsvunnet igjen 2.januar. Det hadde passet meg godt :ler: Må nesten være snø i jula...

Ha en fin søndag, alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom for å ønske deg en go`jobbuke!!

Her ligger det snø på bakken og er minus 6 grader....brrr..

Ha en fiiin dag! :)

:klem:

Takk for det! Håper du har hatt en fin uke selv :klem:

Livet er ikke så gøy for tiden. Er tiltaksløs og trøtt hele tiden, og sambo er i en helt annen døgnrytme enn meg :tristbla:

Men trives på jobben iallefall.

Har ikke ork til å skrive noe særlig ikveld heller, men kommer sterkere tilbake etterhvert...håper jeg.

Ha en fin kveld, alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...