Gå til innhold

Cola sin dagbok.


Gjest gjesta

Anbefalte innlegg

Gjest gjesta

Gjør et forsøk på å skrive dagbok.Blir sikkert ikke så mye interessant jeg kommer til å skrive om. Det er mest for min egen del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest gjesta

Hm...klokkeslettet er feil med en time.Mulig jeg glemte noe da jeg registrerte meg.Må gå å sjekke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

Ja-ja,spiller egentlig ingen rolle om klokka er feil.Fant nemli ikke ut av det :forvirret:

Idag er sambo syk.Igjen.Migrene idag.Var syk og borte fra jobb både tirsdag og onsdag også.Syns synd på han, men blir litt lei av han er så mye syk å.Får dårlig samvittighet for at jeg blir lei av det...Er jo ikke så mye han kan gjøre med det. Jo,egentlig er det ting som kan gjøres med migrene,sånn som å ha stabil døgnrytme, spise til rett tid osv...men jeg føler at han driter litt i det.Og det er jo verst for han.Er ikke mye gøy å ha det vondt :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

Tenkte jeg skulle bruke denne dagboken til daglige oppdateringer på hva som skjer i livet mitt. Skal prøve å få skrevet litt hver dag, men det er jo ikke sikkert det kommer til å funke.Får se etter hvert :)

Idag er det 5-6 varmegrader, og snøen smelter som bare rakker`n.Håper alt forsvinner i samme tempo!!

Endret av cola
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

:vinke: Takk for det, Rosin!

Idag er jeg i dårlig humør :( Sambo sto ikke opp før klokka var halv ett. Vi hadde planlagt å stå opp tidlig for å få utnytta dagen best mulig, men neida...

Ikke så mye å få gjort med det, men begynner å bli litt lei av at han ALDRI kommer seg opp om morran. Var tilogmed nede med kaffe og røyk på senga til han i halv-ellve-tiden.

Nå er sambo i dusjen, og etterpå må vi vel på butikken en tur. Hadde også planlagt å gjøre oss ferdig med et oppussings-prosjekt vi driver på med. Har bare litt listing igjen. Skal bli deilig å bli ferdig :)

Ble mye sutring fra min side idag, men litt av grunnen til at jeg opprettet denne dagboken var jo nettopp at jeg kan sutre og klage her istedenfor til sambo. :sjenert:

Endret av cola
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

Gjest gjesta

Lenge siden siste oppdatering fra meg her inne. Er så deppa for tiden...Sambo har ikke vært på jobb siden fredag i forrige uke.Migrene og Cluster om hverandre. Syns synd i han på en måte,men allikevell ikke. Har dårlig samvittighet for at jeg tenker de tankene jeg gjør.

Hadde opptelling istad, og fant ut at siden uke 5 så har han vært hjemme fra jobb 29 av 75 dager. Det er MYE! Maser på han for å få han til å bestille time hos lege, men ting tar tid.Kunne selvfølgelig bestilt time til han jeg, men vil ikke sjemme han bort heller da...Mener han fint kunne klart det selv.

Har heldigvis fått han til å føre "anfalls-kalender" sånn at legen har noe å jobbe ut ifra når han kommer seg dit. Det har han vel gjort i ca 14 dager nå.

Det begynner å tære på forholdet å ha en samboer som "alltid" er syk. Tenker mange tanker for tiden, men tror det hjelper å få de ned på papiret (dvs. her).

Føler meg så slem! Alle sier "stakkars Cola-mannen som er så mye syk". Får høre det hele tiden...Er jo selvfølgelig bra at folk bryr seg, og føler omsorg, men jeg blir så lei av det. Og særlig siden han ikke gjør noe selv for å bli bedre. Finnes jo masse medisin som forebygger anfall, og medisiner som stopper de.

Og at han er syk så ofte går jo utover meg også...Siden han sjeldent får sove om natten blir det til at han sover ut over dagen i helgene. Det hører til unntakene de gangene han har stått opp før 11. Da syns han han har vært flink å stått opp tidlig :overrasket: De fleste helgene ser jeg ikke noe til han før etter klokken ett på formiddagen.

Hvis jeg prøver å snakke om det til han så er han enig i det jeg sier, men jeg merker jo at han bare "jatter" med. Han syns sikkert at jeg maser mye. Og det gjør jeg jo...Får prøve å skjerpe meg. Vil jo ikke miste han. Er jo så forferdelig glad i han! Men jeg føler at jeg ikke klarer mer snart. Er så deppa...alt går rett i dass snart, tror jeg.

Endret av cola
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke så mye å si, egentlig. Ville bare gi deg en klem og håpe at ting bedrer seg for deg snart! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

Takk for det kallamilla :)

Sambo har ikke hatt migrene siden torsdag! Jippi! Han ligger fortsatt å sover,men han er iallefall frisk idag.

Spurte han her om dagen hvordan det gikk med skriving av anfallskalenderen, og da kom det fram at han ikke har begynt å skrive i den enda. Han glemmer det, sier han. Og det selv om den ligger på badet, og er godt synlig...Men han lovde at han skulle begynne nå iallefall.

Han sier at han har dårlig samvittighet for at han er så mye syk, men det hjelper lite så lenge han ikke gjør noe med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Håper ting går litt bedre for deg nå, godt å ha et sted å skrive ned det man sitter inne med. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

Takk for hilsener og klemmer :)

Sambo syk idag å.... Cluster-hodepine. Var syk igår også, men da var han kvalm og spydde.

Håper han blir frisk til i kveld, eller iallefall til i morra, men jeg har mine tvil. Pleier å komme i perioder , og nå er han "inne i" en periode....

For meg har dagene vært tunge i det siste...føler meg deprimert og daff. Har egentli lyst til å ta meg en tur til legen for å prate om det,men sist jeg var der fikk jeg beskjed om at jeg ikke var deprimert, og at jeg måtte bare ta meg sammen.Og gjerne begynne å gå ut litt sånn at jeg fikk frisk luft for da ville alt bli sååå mye bedre. Mulig han har rett, men det kan da ikke være normalt å være så nedenfor og lei som jeg er? Begynner å gråte for ingenting...Som f.eks da Gullruten gikk på tv så gråt jeg for hver person som fikk en pris...Helt latterlig...

Sambo lurer jo på om det er han som er problemet, men det er det jo ikke. Er jo så frykteli gla i han. Er klart at det tærer på å ha en samboer som ikke er "tilstede" mye av tiden, men...

Idag har jeg bakt rundstykker, og vært ute å handlet. Nå håper jeg bare sambo blir frisk og står opp. Har planlagt å lage koldtbord til i kveld, og kose oss foran tv-en eller en film.Håper ikke det blir en ensom kveld igjen...

Uff, ble mye sutring igjen.

Til alle dere som leser her; Ha en fin kveld, og en fin feiring i morra! :flagg:

Endret av cola
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

Noen dager siden sist nå. Har ikke skjedd mye i livet mitt de siste.

På 17.mai hadde vi felleslunch med min mor tidlig på dagen, og etter det dro vi til svigermor for å spise koldtbord, kaker og is :) Kjempegod mat, og veldig koselig selskap.Dessuten lager hun verdens beste jordbærkake. NAM-NAM! :)

Kom hjem akkurat tidsnok for å fire flagget. Dagen var vellykka helt til vi hadde lagt oss. Da begynte vi å "krangle"...Jeg ble fornærma over en liten filleting, og lei meg for at jeg ødela den fine dagen vi hadde hatt :grine: Er venner igjen nå da. Pleier aldri å være sure på hverandre lenge heldigvis.

Sambo var syk igjen både torsdag og fredag. Vet ikke hvordan han har det idag.Håper han er frisk...Han har ikke stått opp enda. Får bare krysse fingrene.

Fikk bestilt legetime til han igår, men de hadde ikke noe ledig før 1.juni. Får håpe legen kan hjelpe han.

Planene for dagen idag er ved-henting hos svigermor,vedkløyving og stabling. Ellers så burde vi rydde og ordne i hagen, og på utsiden av huset. Er ikke det morsomste jeg vet om, men heldigvis er været fint idag. Ca 15 grader og litt sol.Deilig!

Kom plutselig på at jeg har 4 episoder av H.C som "venter" på meg på web-tv.Gleder meg! Får sette av tid til de da.Er HC-fan til tusan :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Annonse

Gjest gjesta

Lenge siden sist nå. Har det ikke greit for tia.Sambo mye syk...Han har bare vært på jobb ett par-tre ganger siden sist jeg skrev. Men han har vært hos legen og blitt henvist til en spesialist. Skulle få komme dit før september en gang. Er jo så lenge til!! Frykter bare at sommern blir "ødelagt" av sykdom i år igjen.

Men noe positivt har å skjedd ; jeg har fått meg sommer-jobb :) I 8 uker, med mulighet for mer arbeid senere. Begynner i uke 26. Gleder meg til å tjene litt mer penger enn det arbeidsledighetstrygden er på.

Var hos legen i forrige uke for å få henvisning til psykolog. Fikk det, men har ikke bestilt meg time enda. Gruer meg...vet likssom ikke hva jeg skal prate med han om. Har det jo ikke bra, men har vanskelighet med å få det ut. Sette ord på det likssom.

Har dårlig samvittighet for at jeg bebreider sambo for at har er syk "hele" tiden...sier jo ikke noe til han om det, men han merker jo sikkert at det er noe. Har ikke lyst å "kaste bort livet" mitt på at han skal være syk så ofte, men samtidig er jeg så frykteli gla i han. Kunne ikke tenkt meg å gjøre det slutt heller. Uff,så ego det hadde vært ; "vi kan ikke være ilag lengre for du er så mye syk..."

Hadde vært lettere om vi pratet om ting, men her i huset skjer ikke det...Jeg kan prøve å ta opp ting, og da svarer han som regel "ja, du har rett..." og så blir det ikke sagt mer om den saken. Merker jo at han bare "jatter med " for å slippe å prate om ting...Vil jo ikke mase på han heller.

Spurte han her om dagen hvordan han syns vi hadde det sammen. Han syns vi hadde det bra. Er jo flott hvis han syns det, men ble på en måte skuffet også siden jeg ikke syns det. Er jo så deppa og lei av å ha ansvar for absolutt alt! Må hele tiden minne han på ting, mase for å få han til å gjøre noe osv...Stort sett lager han middag, men det er også alt han gjør... Forstår jo at han er mye sliten av å være syk. Og får dårlig samvittighet for at jeg er sur og deppa fordi han er syk. Ond sirkel dette her...klarer snart ikke mer...Vet ikke hva jeg skal gjøre :tristbla:

Håper han er frisk når han står opp...og håper jeg klarer å være blid mot han. Skal prøve mitt beste.

Hjelper å få ut litt her da...

Ha en fin kveld alle sammen!

Endret av cola
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

Bestilte meg time hos psykologen nå nettopp! Fikk time allerede på tirsdag. Skulle nesten ønske det var lengre ventetid...gruer meg, men det går vel bra...

Syns forressen han hørtes litt "rar" ut...litt nølende likssom. Etter at jeg sa -"takk skal du ha, og hadet" så hørtes han så stotrende ut...hm...ja..hm...og så la han på. Håper kjemien stemmer bedre face-to-face.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Hei :)

Gratulerer så masse med sommerjobb!

Du har jo virkelig kommet et stykke videre siden sist, sikkert veldig lurt å gå til psykolog og få hjelp til å sortere tankene. Jeg skjønner godt at det sliter på deg at samboeren din er syk, jeg tror de fleste kan forstå at det blir vanskelig. Jeg tror det er en grunn at alvorlig sykdom hos den ene i et parforhold er en av de vanligste grunnene til at folk skiller lag. Fokuset blir hele tiden på den syke, ikke at det er ufortjent, men det er vanskelig for "den friske" å for det første ikke få noe særlig tid sammen med sin kjære hverken på et fysisk og et psykisk plan, og samtidig havne helt i skyggen for andres oppmerksomhet.

Samtidig er du sikkert en helt uvurdelig god støtte for samboeren din, og han er nok veldig avhengig av deg selv om han ikke kanskje ikke viser den takknemligheten du kanskje skulle ønske, det er jo mulig at han er så vant til at du er på en måte at han ikke tenker over det. Og selvfølgelig skal man jo være der for hverandre i alle gode og onde dager som det heter, men det er vanskelig hvis det nesten ikke blir noen gode dager. Hvis ikke du gjør samboeren din oppmerksom på at du synes situasjonen er vanskelig, og får han til å åpne seg mer om hva han tenker om forholdet deres vil du bare fortsette å stange i veggen tror jeg. Han har deg, han har det bra sånn som det er -rent bortsett fra at han er syk. Du har det ikke bra, og det må du gjøre han oppmerksom på. Det må gå an å finne en måte å snakke med han på som ikke gir han dårlig samvittighet. Jeg tenker at når du får gått litt hos psykologen og får hjelp til å få orden på tankene dine, ja da blir det nok lettere å finne ut hvordan du skal få snakket skikkelig med samboeren din også, og ikke minst hva du skal si.

Lykke til :) Og god sommer!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest gjesta

Tusen takk for det fine innlegget ditt Rosin! Utrolig hvor mye det hjelper å få litt "støtte, forståelse og omsorg", selv om det er fra helt ukjente mennesker. :klem: til deg.

Tror også det blir lettere å prate med sambo etter å ha vært hos psykologen å sortert litt ja.

Nå viser det seg at jeg skal begynne å jobbe allerede førstkommende mandag, og ikke mandagen etter det. Er så i tvil hva jeg gjør med psykolog-avtalen. Tror jeg må høre med sjefen på mandag selv om det er litt dumt å måtte forlate arbeidsplassen allerede 2. arbeidsdag.

De ringte meg fra helsesenteret idag. Ville ha meg oppover for å ta nye blodprøver. Var visst noe feil med stoff-skiftet mitt. Uff,håper ikke det er noe alvorlig...Bekymrer meg litt for det merker jeg. Men samtidig er det jo bra hvis det er noe som kan rettes på. Får bare krysse fingrene.

Idag skal sambo og jeg i 40-årsdag (hvis han blir frisk til det da). Han ligger fortsatt, men nå skal jeg snart gå å høre om han er frisk nok til å dra på jobb.

Ha en fin dag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! Jeg ser at du har vært/er litt deprimert, og vil bare si at det kan henge sammen med stoffskiftet ditt! Når noen kommer til legen med depresjon, skal de alltid ta blodprøve - nettopp fordi det er et svært vanlig symptom på stoffskiftesykdom. Så det er meget mulig at det blir bedre hvis du får medisiner.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Cola! :)

Ville bare si at jeg har vært å lest litt i dagboka di jeg.... :sjenert:

Håper virkelig du/dere får det bedre, kan jo hende det hjelper etter at han får vært hos spesialisten og du hos psykologen... Har selv gått til psykolog en gang, og jeg kan iallfall bekrefte at det funket for meg. Iallfall i en periode. Get handler mye om bevisstgjøring, ved at du åpner deg opp for en objektiv person som bare vil lytte til deg. Mys skjer i den prosessen der, bare ved at du hører det du selv sier høyt... Litt lettere å ta tak i ting!

Masse lykke til da!

:klem: Fra Bethina.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

Tuji ; takk for opplysningen og lykkeønskingen! Nå har jeg lest litt om stoff-skiftet. Var jo ikke så skummelt som jeg hadde innbildt meg... Får håpe det hjelper med medisiner og psykolog :)

Bethina ; takk for klemmer og oppmuntring! Tror det er mye i det du skriver, at bare man hører seg selv sier det høyt ja.

:klem: til dere begge!

Endret av cola
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...