Gå til innhold

Cola sin dagbok.


Gjest gjesta

Anbefalte innlegg

Gjest gjest1

Huff. Det skal ikke være greit! Har du fortalt han hvordan du har det, hvis ikke- gå å gjør det nå. Gå inn til han uansett og nærmest krev å få gråte på skulderen hans. Ikke bare la han ligge der på soverommet i sin egen verden- ha må få mulighet til å skjønne hva som foregår! Ja, han er syk, men... huff, han må kunne støtte deg også!! Synes jeg! Og du, jobben din- du har jo søkt på ny jobb - håper du får den!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest gjesta

Takk for oppmuntringen, Rosin! Har ikke vært inne hos han på en time nå. Da lå han å spydde så jeg ville ikke plage han, men jeg skal faktisk gå inn til han nå. Må tenke på meg selv ja...selv om jeg vet at jeg får dårlig samvittighet for å plage han når han ikke er frisk. Vil sikkert føle meg bedre etterpå om ikke annet.

Tusen takk for at du er her iallefall! Stor :klem: til deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

Gikk inn til sambo istad etter det forrige innlegget mitt. Men der var det ikke mye trøst å få :tristbla: . Han var fortsatt veldig dårlig stakkars...Tålte ikke at jeg tok i han, og ble kvalm og måtte spy hvis han prøvde å prate....Håper han blir frisk til i morgen iallefall. Da har jeg bursdag nemlig :) Han ligger fortsatt, så han er ikke frisk enda.

Ting har roet seg litt for meg nå, men jeg er ikke i noe kjempehumør. Men har fått "shina" huset. Deilig å få det litt ryddig og rent rundt seg om ikke annet.

Har nettopp pratet med mamma, og hun kunne fortelle at morfar må bli på sykehuset ut uka iallefall. Han dro inn på fredag for noen prøver for han har ikke vært helt i form det siste året. Spiser nesten ingenting, og har blitt kjempetynn. Nå har de funnet ut at det er noe galt med den ene nyren hans. Mulig den må fjernes...Håper de får han frisk. Synes så synd i mormor. Hun er kjempebekjymret (skrives det sånn?)! Og det er jo ikke så rart. De har vært gift i over 50 år, så tanken på å miste han må jo være helt grusom!

Jeg tenker sånn at det er bra han har kommet seg på sykehus for da har de jo muligheten til å "fikse" han. Får krysse fingrene for at alt går bra.

Tror jeg skal bestille meg en time hos legen for å snakke litt med han. Skulle ønske psykolog-timen min var litt nærmere i tid enn den er. Har ikke time før 1.august. Men å skrive her er jo også litt "terapi", så jeg får ta til takke med det.

Nå skal jeg gå å legge meg. Er stuptrøtt, og skal opp om 6 timer...blæh!!

Go natt, alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Unnskyld at jeg blander meg så fælt i dagboken din altså men... Får ikke samboeren din medisiner for migrenen da? Det er da ikke normalt å ha migrene så man blir sengeliggende stort sett hele tiden? Tanten min har migrene, og hun har perioder hvor hun ligger og spyr 2-3 dager, men ofte klarer hun å forutse disse periodene, og hun tar medisiner som Anervan når hun merker at det kommer.

Så trist at morfaren din er syk :(

Håper du får sove godt, mye for deg om dagen cola- skal tenke på deg!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

Gjør ingen ting at du "blander" deg så mye i dagboken min, Rosin! Blir glad hver gang jeg ser at du har skrevet her. Du har så mye fornuftig å komme med :klem:

Og jo, han har medisiner for migrenen, men han har enda ikke funnet noen som hjelper nok. Dessuten er det viktigste med migrene at søvn- og mat-rutinene er i orden. Regelmessige måltider, og regelmessig søvn er utrolig viktig, og der er han ikke flink nok dessverre. Mye som kan bli bedre på det området...Får prøve å hjelpe han med det, men han må jo ville det selv også, og jeg tror ikke han innser hvor viktig disse tingene er. Er litt frustrer for det. Men samtidig er det så mye som feiler han hele tiden så det er ikke så lett å finne nå¨løsning på alt.

Idag har jeg hatt bursdag. Kom hjem fra jobb, og fikk migrene etter en halv time så da var det bare å ta medisin å gå å legge seg :tristbla: Sto opp etter 4 timer og da var jeg frisk :)

Mens jeg sov hadde sambo (som er frisk idag) bakt kake, og lagd middag til meg. Spagetti Carbonara. Kjempegodt!!!

Fikk en lydbok og 2 nydelige smykker av han i bursdagsgave. Han hadde ikke klart å velge mellom de to så da hadde han kjøpt begge :ler:

Fikk mye fint ellers også + en del penger. De kommer godt med for på søndagen bestilte jeg meg mp3-spiller til 2000,- som jeg egentlig ikke hadde råd til :ler: . Håper den kommer i morgen.

Nå har mamma og mormor akkurat gått hjem. De har vært her å spist kake. Var koselig med besøk.

Morfar får muligens komme hjem på permisjon i helga, før han må tilbake på sykehuset på mandagen. Lurer på hvordan han tar det, men i følge mamma var humøret hans godt. Alle var sååå snille med han på sykehuset. Dessuten har det vært en del sport på tv de siste dagene, så han hadde sittet mye på tv-stua.

Humøret er en del bedre enn igår, men nå er det snart på tide å finne senga om jeg skal klare å komme meg opp i morgen tidlig.

Hvis du kommer innom ikveld, Rosin så får du ha god natt! Er takknemlig for alle kloke innlegg du har skrevet her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Jeg er her jeg vet du :ler: Når jeg så navnet ditt på mine-innlegg lista så kom jeg jo plutselig på at du har hatt bursdag i dag!! Ikke meningen å glemme det altså!

:bursdag::flagg::gratulerer::dagens-rose::smilyblomst::klem:

Hyggelig å lese at samboeren din fikset bursdagsfeiring for deg, det fortjente du!!

God natta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjesta

Viste dagboka mi til sambo på torsdagen, for da var alt bare fælt igjen. Var så deppa at jeg bare lå å gråt etter jobb. Han sa han forsto meg litt bedre etter å ha lest den, men han syns han hørtes slem ut...men det er han ikke altså :) Han har ikke kommentert noe annet jeg hadde skrevet da, men det er kanskje ikke så mye å si...

På fredagen etter jobb dro vi til et vennepar av oss som nettopp har kjøpt seg hytte 10 mil unna her. Hadde det kjempekoselig med tur i fjæra, grilling og litt pilsing. Ble litt misunnelig på hytta deres, men vi har nok med huset vårt akkurat nå. Men kunne godt tenkt meg hytte med tiden, ja!

Igår gjorde vi ikke noe spesielt utenom å se på tv/film og spiste god middag. Hamburger og pommes frites. Kjempegodt!

Idag har jeg tenkt meg en tur til mormor og morfar på besøk. Morfar er hjemme på permisjon fra sykehuset, men han drar tilbake idag.

Mulig vi tar oss en tur til svigermor også etter hvert. Får se hva sambo mener når han står opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

Nettopp kommet hjem fra jobb. Har vært en pyton dag. Kjempedeppa igjen, vet snart ikke hva jeg skal gjøre og hvordan jeg skal klare hverdagen mer. :grine: Vet ikke hvordan jeg skal ta tak i noe. Huset flyter og jeg vil bare sove...og grine...

Nå har sambo besøk av en kompis...bynner å bli drit lei hele fyren. Er innom her nesten hver dag i perioder, og er så negativ til alt og alle. Han sliter litt med psyken han å, men faen, han kan vel klage til noen andre enn oss?

Hadde håpa sambo hatte fått gjort noe idag mens jeg var på jobb, men han hadde sovet til halv ett, og etter det vet jeg ikke helt hva han har gjort.

Måtte forressen på legevakta med han igår. Han klarte å bomme med kniven da han skulle dele 2 hamburgere. Resultat ; 2 sting i handflata. Uff, syns synd i han da. Han er ikke noe begeistra for sprøyter og nåler, men igår var det ingen annen utvei :tristbla: Hadde vært bra vondt i natt, men det går vel over etter hvert.

Ringte legen igår for å bestille time, men fikk bare en svarer om at de hadde stengt :sur: Må ringe ett annet kontor for å få time, men det vil jeg helst ikke. Vil til fastlegen min :frustrert: Får se om jeg "moter" meg opp og ringer. Tviler på at jeg klarer å holde meg opp lengre...alt er bare svart og fælt. Men klarer neppe prate med en annen lege enn fastlegen min om det. Tok tid før jeg turde si noe til han å nemlig...Alt virker så dumt og teit...

Har tenkt å ta kjempetidlig kveld idag. Har faktisk tenkt å legge meg i sju-åtte-tia. Skal bli deilig å bare sove...lenge...

Var hos mormor og morfar på søndagen. Humøret hans var bra, men det var tydelig at han er litt bekymret. De mener det er noe feil med venstre nyre, men klarer ikke å få tatt røntgen. De hadde prøvd 3 ganger på forskjellige dager men bildet blir bare hvitt. Høres merkelig ut, men nå har ikke jeg nå peiling på røntgen da :) De skulle prøve igjen i går. Får håpe de fikk det til da.

Det positive er at både hjerte og lunger er helt fine! Og det til tross for at han har røkt i 50 år. Slutta for 5 mnd siden. Kjempeimponert over det!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Cola..

Har såvidt vært innom her før, og nå har jeg "sniklest" litt igjen.. :sjenert:

Jeg ville bare fortelle deg at jeg kjenner meg så innmari godt igjen i det du skriver!

Jeg har vært i slike perioder som du beskriver her inne, og for meg virker det som du "lider" av akkyrat det samme som jeg gjorde... Men, jeg kan trøste deg med at det bare kan gå en vei, og det er oppover! Jeg vet at det somregel høres fjernt ut i slike perioder, men det gkør det GARANTERT! Huff, synes det virker som du har det ordentlig tøfft om dagen jeg... :tristbla:

Jeg led av depresjon selv jeg, og fikk etterhvert angst, vær så snil å ikke la det gå så langt ok?

Håper det beste for deg og samboeren Cola!!!!

:klem::klem::klem::klem::klem::klem::klem::klem::klem::klem::klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

Tusen takk for innlegget ditt, Bethina. :klem: Godt å høre at det er flere som har hatt det som meg. Jeg føler meg så alene, og er sikker på at det er kun jeg som har det så fælt...Jeg håper virkelig ikke at det går over til angst, men aner virkelig ikke hvordan jeg skal få det bedre. Men jeg ser frem til psykolog-timen min 1.august, og håper ting bedrer seg etter å ha pratet med han.

Kan jeg spørre om hva du gjorde for å få det bedre? Gikk det bare over av seg selv, eller? Har hatt det slik jeg har det de siste 2-3 årene faktisk, men har ikke forstått at noe var galt før nå de siste måndene. Har trodd at jeg var sånn "som person"...Sur og gretten, og lei meg for alt.

Har tatt meg en "fridag" fra jobb idag. Dvs jeg fikk sambo til å ringe å si at jeg var syk...men huff, nå har jeg dårlig samvittighet for det. Lå faktisk å sov helt til klokken 11 og det bedrer jo ikke akkurat samvittigheten min...

Har bare 5 uker og 1 dag igjen av feriejobben :) Skal bli deilig å slutte der. Vantrives så fryktelig mye!! Sendte søknad igår til et bakeri som søkte etter folk. Krysser fingrene for at jeg får den jobben. Hadde passet meg utmerket selv om det er 25 min kjøring dit. De trengte folk fra 7. august, så hvis jeg får den jobben må jeg prøve å få slutta i sommerjobben 11 dager før kontrakten går ut. Håper ikke det blir noe problem.

Morfar er fortsatt på sykehuset. De klarer ikke å få tatt de bildene de skal, men idag skulle de visst prøve noe annet. Bildeproblemene kom av at kontrastvæska han drakk ikke fordelte seg dit den skulle, eller noe sånt. Den bare stoppet opp. Høres jo ut som om det er noe feil i tarmen, men hvorfor har han ikke vondt da? For det har han ikke..Håper alt går bra med han. Er så bekymra for han...

Blir spennende å høre om de har fått det til idag.

Nå skal jeg gå å lage meg litt frokost/lunch. Er sulten som en ulv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Hei Cola!

Bare en kjapp tur innom for å gi deg en :klem: og ønske deg en riktig god helg! Liker avataren din!

:vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

Hei, Rosin! Alt er bra med meg ja, eller iallefall ikke verre enn det pleier å være...Har bare ikke hatt energi til å skrive her inne før nå :tristbla:

Hvordan har du det?

Har hatt en ok helg med besøk av tante. Var koselig det. Hun er yndlingstanta mi nemlig :) Kom oppover siden morfar ikke er noe særlig i form. Nå har de heldigvis klart å få tatt bilde av nyren hans, men resultatet var ikke noe positivt. Var en flekk der som de tror er kreftsvulst :tristbla: I morgen skal de ta skjellett-røntgen for å sjekke om det har spredt seg. Tipper det har det for han har jo gått å "hangla" i mange mnd, men vi får bare krysse fingrene, og håpe på det beste.

Har vært mye sosialt ilag med mormor, morfar, tante, mamma og sambo i helga. Det er koselig, men merker at jeg blir helt tappa for energi av å hele tiden ha folk rundt meg. Syns det er slitsomt, rett og slett.

På søndagen var hele gjengen her å spiste middag som sambo hadde laga. Reinsdyrstek med hjemmelaga saus og annet tilbehør. Han fikk sånn skryt for maten! :) Artig at de satte pris på det. Han er skikkelig flink til å lage mat, men ikke såå flink å rydde opp etterhvert :ler:

Ringte for å høre om når legekontoret "mitt" åpnet igjen etter ferien. Ikke før uke 31. Hadde tenkt å bestille en time for å høre om jeg kunne få nå hjelp av legen...sykemelding eller noe antidepressiva. Vet ikke om jeg holder ut helt til dem åpner, men jeg tør ikke ta kontakt med en annen lege så det er jeg jo pent nødt til. Holde ut altså. Men fatter ikke hvordan :tristbla: .

Nå består livet mitt av jobb på dagtid, og slumming/gråting på sofaen etter det. Prøver å tenke positivt, men det er pokker ikke lett!! :grine: Vil bare sove og være alene.

Klarer ikke prate noe særlig med sambo. Tror ærlig talt ikke det hadde hjulpet noe særlig heller...

Uff, hvor jeg syter...Gleder meg til psykolog-timen min, men er redd for at jeg har for store forhåpninger til hva han kan gjøre for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjest1

Hei igjen!

Jo, takk, jeg har det bra jeg. Litt sliten for tida, og sur for at ferien er over. Går og er så spent på om jeg får den jobben jeg har søkt på. Blir så teit hvis jeg ikke får den, for det er så mange som har spurt meg direkte om jeg har søkt på den stillingen, og da har jeg jo svart "ja". Kjenner det blir litt pinlig da om jeg ikke får den. Dessuten trenger jeg jobb!!

Trist med morfaren din, håper det ikke er kreft!

Høres ut som om du har hatt en fin helg da. Jeg skjønner så utrolig godt hva du mener med å føle seg tappet for energi når man har vært veldig sosial. Jeg blir sliten av å ha mennesker rundt meg hele tiden jeg, som jeg må forholde meg til på en viss måte og gi og få oppmerksomhet. Eneste samboeren min som jeg ikke blir sånn av, det er jo bra da :ler: Dumt om jeg skulle bli lei av han på en måte.

Hvordan har det gått på jobben foreløpig denne uken da? Tror du det er fordi du er deprimert at du ikke liker deg der, eller hadde det vært like ille uansett? Skjønner ihvertfall at det er tungt å gå på jobb når man ikke føler for å gjøre noe annet enn å ligge under dyna og la verden passere. Tro meg, der har jeg vært mange ganger, men det var mest skolen det gikk utover for min del. Men du, det vil jeg si- prøv så godt du kan å dra på jobb, selvom det er tøft. Jeg har ihvertfall innsett at jeg ikke kommer meg noe videre eller at jeg blir bedre på noen måte av å "skulke"- jeg fikk som deg bare dårlig samvittighet og jeg følte meg elendig og ussel. Samtidig må du ta vare på deg selv Cola, du skal jo ikke presse deg selv så du blir utbrent og enda mer deprimert. Det var denne balansen da... ikke lett, jeg vet! Prøv å ikke gi opp ihvertfall, si til deg selv at du gjør en god jobb, og at det blir fint å få en attest o.l.

Fikk antidepressiva jeg også, det hjalp litt, men det ble ikke "bra". Jeg flatet litt mer ut følelsesmessig, kom ikke ned i de dype dalene lenger hvis du skjønner hva jeg mener, og jeg tror jeg ble litt lettere å leve sammen med for samboeren min. Det var ihvertfall til hjelp for meg sånn som jeg hadde det da. Med tider og stunder har jeg heldigvis blitt litt jevnere i humøret, men jeg er nok en person som har litt tungt for å glede meg over hver minste ting. Går ikke rundt og smiler hele tiden for å si det sånn, ser nok ofte begrensningene istedet for mulighetene. Klarer faktisk å irritere meg over mennesker som er superblide hele tiden, hvorfor ER de sånn liksom? Jeg tror ikke på dem, at livet deres er så utrolig problemfritt og en dans på roser. Litt pessmist kanskje ja :ler: Lurer på om det rett og slett er en slags bivirkning av å være/ha vært deprimert? Ikke vet jeg.

Jeg har aldri gått til psykolog jeg da, så tøff har jeg ikke vært, så jeg beundrer deg for det Cola. Også at du til og med gleder deg til timen! Samtidig kan jeg forstå at hvis du ikke føler at du har noen å snakke med i det daglige, sånn at du får tømt deg litt, så blir det nok godt å komme dit ja. Har heldigvis samboeren min jeg kan sutre litt til innimellom jeg da, men det er klart. I min verste periode så ble det nok litt mye på han også, det er jeg klar over.

Og du, dette er din dagbok, så her kan du syte så mye du vil ;)

Kommer innom igjen jeg vet du :)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

Takk for nok et langt og koselig innlegg fra deg, Rosin! Det hjelper meg utrolig å vite at det er noen her som leser litt i boka mi, og kommer med litt trøst og oppmuntring :klem:

Håper du får jobben du har søkt på da. Skal krysse fingrene :)

Snakka nettopp med mamma. Hun hadde pratet med mormor som igjen hadde pratet med morfar. Kunne fortelle at han skreik i telefonen...av glede for det var ikke spredning til skjelettet :) I morgen skulle han ha en samtale med overlegen og en spesialist om hva som skal gjøres videre. Regner med det blir operasjon, for svulsten i nyren er jo der. Men vet ikke når det kommer til å skje. Er så glad for at det ikke var spredning til skjelettet for da hadde det sikkert ikke vært så mye som kunnet blitt gjort.

Sambo er syk idag. Migrene :tristbla: Men det er lenge siden sist nå heldigvis. Han ligger fortsatt.

Jeg har å sovet til nå...Gikk å la meg halv fem. Utrolig godt å bare trekke dyna over hodet og sove fra alt. Tror heller ikke det skal bli noe problem å få sove når natta kommer. Har godt sovehjerte for tiden ;)

Jobben idag har vært verre enn vanlig. Tror jeg hadde likt meg der bedre om jeg ikke hadde vært deprimert, for folkene er greie og det er rimelig godt miljø.

Og det er sant som du skriver, Rosin at ingenting blir bedre av å skulke, for da må man slite med dårlig samvittighet for det, og angsten for at alle de andre sjønner at du ikke er syk, bare "skulkesyk".

Tror at det som gjør jobben så ille er at man blir stående i sin egen "verden" og da begynner de negative tankene å kverne. Iallefall hos meg... Er ganske bråkete der så det er ikke mulig å føre noe samtale med de andre. Men attesten skal bli god å ha, så jeg får bare holde ut. Bare 4 uker og 2 dager igjen :) Men min store "frykt" er jo da at de trenger folk der lengre enn det! Trenger at de skriver en attest til A-etat om at de ikke har mer jobb til meg sånn at jeg får arbeidsledighetstrygd. De må ha det sånn at de ser at jeg ikke har sagt opp selv...ellers får jeg ikke trygd. Søker på alt av jobber jeg kunne ha tenkt meg så forhåpentligvis ordner det seg...

Nå skal jeg bare vente på den siste katten vår skal komme inn, og så skal jeg ta kveld faktisk.

Natta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Innom med en natta- :klem:

Har vært på kveldsvakt jeg, må bare en kjapp tur innom KG før jeg legger meg ;)

Så bra at bestefaren din ikke hadde noen spredning til skjelettet! Svulsten i nyren trenger jo ikke å være kreft! *tenke positivt*

:smilyblomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest gjesta

Idag måtte jeg dra hjem fra jobben kl 10. Begynte å få migrene, og var i dårlig form psykisk. Gikk å la meg og har sovet til nå. Sambo har ikke stått opp enda, så jeg sitter nå her alene. Er ganske deppa, men prøver å tenke på hyggelige ting, og ting i livet mitt som er bra. Har klart å unngå "gråte-anfall" så langt.

Og når jeg tenker meg om så har jeg jeg et bra liv egentlig. Har eget hus, 3 katter jeg er glad i, bor nært endel av familien min, og selvfølgelig har jeg samboeren min som jeg er vannvittig glad i.

Nå mangler det "bare" en jobb jeg kan trives i, humør og tiltak til å gjøre noe på fritiden og at samboeren min blir litt friskere.

Kunne egentlig tenkt meg en utdannelse, men jeg vet ikke i hva da. Dessuten har jeg ikke lyst til å flytte herfra, selv om det da isåfall blir bare for en periode. Økonomien tillater det heller ikke for tiden. Men når jeg kommer meg ut av denne "dumme" depresjonen skal jeg vurdere det seriøst. Om jeg noen gang kommer meg ut av den da...Har mine tvil noen ganger.

Føler at jeg blir sett sånn ned på når man ikke har utdannelse og en god jobb. Misliker sterkt å treffe gamle skolevenninner som legger ut om DE fine jobbene, og DEN bra utdannelsen! Er blitt sånn at jeg "gjemmer" meg i butikken hvis jeg ser noen i butikken som jeg kjenner. Bare for å unngå å prate med dem. Skikkelig teit...

Skriver mer senere idag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

Fikk ikke skrevet nå mer igår. Dro utover til hytta til ei venninne i går kveld. Hadde det skikkelig koselig, og det er lenge siden jeg har vært i SÅ godt humør! Sambo bemerket det når jeg kom hjem at jeg så glad ut :) Var godt å kjenne den følelsen igjen....

Men det varte ikke lenge...dagen idag har vært forferdelig. Var "på gråten" i hele dag på jobb. Fryktelig slitsomt... Har nesten bestemt meg for å ringe legekontoret på mandag for å få noe hjelp. Sykemelding eller noe...hva som helst egentlig bare jeg får det bedre. Men er så redd for at legen vil syns at jeg er teit og ikke tro meg, og nekte å gi meg sykemelding...Vet ikke hva jeg skal si til han. Må jo være en medisinsk grunn for at man skal få sykemelding...Føler ikke at jeg er "syk", selv om jeg jo vet at depresjon er en sykdom...Men er så redd legen bare vil si at jeg må "ta meg sammen"...

Eneste jeg tenker på når jeg er på jobb er hvordan jeg skal få det bedre, og hvordan jeg skal klare 4 uker til der når jeg bare har lyst å være for meg selv.

Grubler på "lure" måte å skade meg selv sånn at jeg kan få sykemelding...Sånn som falle i steintrappa, skade meg i maskinene vi har der osv...Blir bare villere og villere idè-er. Uff, er redd for at jeg gjør alvor av tankene en dag. Vil jo ikke skade meg selv med vilje, men er redd for at det skjer fordet. :tristbla:

Hva skal jeg gjøre???

Får håpe det bedrer seg i løpet av helga...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Hei på deg!

Er ganske deppa, men prøver å tenke på hyggelige ting, og ting i livet mitt som er bra. Og når jeg tenker meg om så har jeg jeg et bra liv egentlig. Har eget hus, 3 katter jeg er glad i, bor nært endel av familien min, og selvfølgelig har jeg samboeren min som jeg er vannvittig glad i.

Nå mangler det "bare" en jobb jeg kan trives i, humør og tiltak til å gjøre noe på fritiden og at samboeren min blir litt friskere.

Cola, dette synes jeg var godt å lese egentlig, du klarer jo å tenke positivt, og det er kjempeviktig! Du får snart en jobb du vil trives bedre i vet du, du har jo søkt på en jobb allerede! Det er tiltak i deg, jente! :-D Du må bare prøve å være tålmodig, men jeg vet, det er ikke lett. Merkelig det der med at når man er deppa og ikke orker noen ting, så skal man samtidig føle seg "rastløs" inni seg. Det er egentlig helt forferdelig, man ønsker forandring til det bedre, men jeg orket ihvertfall ikke å gjøre så mye for det selv da jeg var deppa. Istedet for å fokusere på hvordan ting kan bli, sturet jeg over hvordan alt var der og da. Og da skjer det som kjent ikke så mye... Jeg krysser fingrene for at du får den andre jobben, tenk så mye tid vi tilbringer på jobben vår! Tenk så viktig innflytelse den har på humøret vårt! Mistrives man på jobben er det søren ikke lett å gå rundt å smile og være superglad, og det er jammen ikke lett å slutte å mistrives på en måte, ihvertfall ikke hvis man er deprimert fra før. Man har så lett for å fokusere på det negative, sånn er det bare. Men det er jo heller ikke rart at man gjør det, for det negative "veier" mer enn det positive... Ihvertfall i min verden.

Kunne egentlig tenkt meg en utdannelse, men jeg vet ikke i hva da. Dessuten har jeg ikke lyst til å flytte herfra, selv om det da isåfall blir bare for en periode. Føler at jeg blir sett sånn ned på når man ikke har utdannelse og en god jobb. Misliker sterkt å treffe gamle skolevenninner som legger ut om DE fine jobbene, og DEN bra utdannelsen! Er blitt sånn at jeg "gjemmer" meg i butikken hvis jeg ser noen i butikken som jeg kjenner. Bare for å unngå å prate med dem. Skikkelig teit...

Utdannelse er bra :) Da har man noe "å slå i bordet med", også ovenfor sånne skolevenner som du nevner. MEN. Utdannelse er noe man skal ta for sin egen del, og av egen interesse, ikke fordi noen synes at du bør. Jeg mener at hvis man ikke har noen idé om hva man vil bli, så bør man vente med å starte på et studie. Dette har såklart med motivasjon å gjøre, og ja, jeg snakker av egen erfaring ;) Det føles også veldig bortkastet i ettertid å ha brukt tid, penger (studielån) og ikke minst energi på å studere noe man aldri vil få bruk for senere fordi man ombestemte seg. Jeg tror nok at mange er uenige med meg, og mener at all utdanning er god erfaring uansett. Det er nok sant det, men jeg tror yrkeserfaring nesten bestandig er hundre ganger mer verdt enn utdanning man ikke skal bruke til noe likevel. Derimot er det jo superbra at du har begynt å tenke på utdannelse, det er jo et stort og viktig skritt! Man må jo tenke og gruble litt på forhånd før man søker, sånn er det jo bare.

Folk er stolt over udannelsen sin, jeg er stolt av min, for det var jammen et slit. Derimot blir jeg fort irritert over alle mulige folk som spør og graver hele tiden om hva og hvor jeg skal jobbe, om jeg skal videreutdanne meg (hallooo, jeg er jo nettopp ferdig på skolen, er ikke det bra nok??) , og uansett hva jeg svarer så er det liksom ikke "perfekt". Vil du jobbe DER? Hvorfor det, etc.

Skjønner hva du mener med å unngå folk man ikke har sett en stund, man må liksom gjøre opp status over livet sitt for dem på stående fot når de spør, så skryter de tilbake, og så går man videre å føler seg som en liten dritt. Jeg tror rett og slett man aldri får gjort visse mennsker "fornøyd", de finner alltid noe som er "feil" med deg, og jeg har ihvertfall bestemt meg for å ikke bry meg om det. Så lenge jeg er fornøyd, burde det være det viktigste.

Skal skrive litt mer, tar bare en liten pause :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Jeg håper det bedrer seg for deg i løpet av helgen jeg også selvfølgelig, men jeg synes nok du gjør rett i å ringe legen på mandag uansett. Faktisk. Vet jeg har sagt at du må prøve å holde ut osv, men jeg tror ikke du har godt av å være på den jobben jeg faktisk. Det er ikke verdt å presse seg til å jobbe når du mistrives så fælt.

Et råd likevel: Hvis det er gjennom et vikarbyrå du har fått jobben, så kan du ringe dem og si hvordan det ligger an. Si at du mistrives forferdelig, og at du gjerne vil få et annet oppdrag. Hvis ikke det er mulig, så synes jeg du skal få sykemelding. Litt sleipt å gjøre det på den måten kanskje, men sånn må det bli hvis det ikke finnes noen andre løsninger. For det hjelper vel ikke å snakke med sjefen heller, gjør det vel?

Hm.. vanskelig dette her for deg, det kan jeg forstå. Men når du begynner å ønske at du brekker foten, eller noe da synes ihvertfall jeg at det har gått for langt. Depresjon er forresten en grunn til sykemeldig, så det tror jeg ikke at du skal bekymre deg over. Har du tenkt noe mer på å be om antidepressiva? Det kan jo hende det kan hjelpe deg i denne vanskelige perioden?

Nå har jeg bablet fælt her Cola, du får unnskylde skrivekløen min altså :ler: Liker meg godt her i dagboken din skjønner du :) Du virker som ei veldig hyggelig og fornuftig jente, også minner du meg endel om meg selv rett og slett.

Håper du får en kjempefin helg! Ta vare på deg selv!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...