Gå til innhold

Cola sin dagbok.


Gjest gjesta

Anbefalte innlegg

Gjest gjesta

Go morn!

Nok en gang tusen takk for de fine innleggene dine, Rosin! Blir glad hver gang jeg ser du har skrevet i boka mi! Du hjelper meg til å se på ting på en ny måte. Og så har du så mye fornuftig å komme med. Og du trenger IKKE unnskylde skrivekløen din. Er bare hyggelig! :)

Har bestemt meg for å ringe å få en time i morgen. Skal be om sykemelding og antidepressiva, men jeg gruer meg fælt! Men har vel egentlig forstått at dette ikke går lengre :tristbla: Men føler det som ett nederlag at jeg ikke holder ut de siste 4 ukene. Håper bare de har en ledig time til meg da...Det MÅ de ha.

Har ingen store planer for dagen, men jeg har tenkt å prøve å ha det hyggelig ilag med sambo. Men da må han stå opp først :ler: Han ligger enda å sover. Skal gå ned å prøve å vekke han etter at jeg har skrevet ferdig her.

Igår hadde vi sol helt frem til klokken to! Skikkelig deilig å slippe unna regnet som har herjet her i over 3 uker. Det eneste positive med regnet er...ja hva er det egentlig? Kommer ikke på noe nå :ler:

Fikk klippet gresset, og ordna litt i hagen igår. Deilig å få litt orden rundt seg. Kanskje jeg orker å gjøre en innsats inne idag. Ser egentlig ikke ut her for tiden. Husvask og rydding er IKKE blitt prioritert i det siste. Er litt dumt for jeg føler meg alltid litt bedre hvis det er ryddig og rent rundt meg, men i det siste har jeg rett og slett ikke hatt energi til å gjøre noe utenom å jobbe og sove.

Ha en fin søndag, alle mann!

Skriver kanskje litt mer senere idag. Hjelper litt å få ut tankene sine her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest gjesta

Nå har jeg pratet med helsesenteret. Jeg fikk time! :) Idag klokken ti. Grudde meg fælt til å ringe, for de på helsesenteret pleier å være så sure, men hun jeg prata med idag var bare snill! Sa jeg skulle få komme til en hyggelig vikarlege som var dansk.

Men nå gruer jeg for selve timen da :sjenert: Men er glad jeg sa hva det gjald for da er han kanskje litt forberedt når jeg kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

Nettopp kommet hjem fra legetimen. Og den gikk bra :) Legen var koselig og forståelsesfull. Pratet endel med han, og endte opp med resept på Cipralex og sykemelding for 1 uke. Lurer på om han mener jeg bør begynne på jobb igjen da, eller om det bare var "en start". Håper selvfølgelig at jeg føler meg bra nok til å begynne da, men har ikke noe særlig tro på det egentlig. Han satte meg opp på ny time tirsdag i neste uke.

Er så glad for at han trodde på meg! :) Hadde vært så fælt om han ikke hadde gjordt det...

Ser allerede nå litt lysere på ting. Bare håper at det varer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

Alt har gått bra idag! Det gikk bra hos legen, været er fint og jeg har fått ordnet i hagen :) Jeg er så glad som jeg ikke har vært på lenge...håper jeg har det like bra i morgen. Humøret er selvfølgelig ikke helt "på topp", men mye bedre enn det har vært på mange uker.

Kommer ikke over hvor koselig den legen var. Sa at depresjonen min kom til å gå over, og at jeg bare måtte ringe hvis det var noe jeg slet med, eller lurte på.

Er spent på hvordan jeg blir etter hvert med de tabelettene. Sambo følte seg litt "rar" de første dagene, men så lenge man vet det skyldes tabelettene så går det vel bra. Han begynte på samme type for ca en mnd siden.

Tipper grunnen for at ting er litt bedre idag er for at jeg ikke trenger bekjymre meg over hvordan det går på jobb i morgen.

Ha en fin kveld, alle sammen. Må gå å se Designer-spirene på tv3, og etterpå er det jo Akutten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjesta

Dagen idag har vært grei. Ikke kjempedeppa, men heller ikke kjempeglad. Har fått rydda og vaska litt klær. Nå har jeg nettopp stått opp. Har logget på sofaen å sovet noen timer pga nesten migrene, og det hjalp for nå er jeg helt frisk :) Men det er ikke sambo. Han ligger nede å har det vondt, stakkars...Håper han blir frisk snart. Både for hans del, men også for min...Er så kjeeeedelig å være oppe alene :sjenert:

Hadde egentlig tenkt meg på shopping ilag med mamma idag, men hun hadde fått tannverk og måtte dra til tannlegen :tristbla: Hun reiser på ferie på torsdag så håper det går over til da. Og det gjør det sikkert siden hun fikk hjelp hos tannlegen.

Ellers har det ikke skjedd stort her i det siste. Har fortsatt ikke fått fotoboken jeg bestilte fra JapanPhoto. Er så spent på hvordan den blir...Sendte den forrige tirsdag så jeg hadde håpet den kom idag, men må vel bare smøre meg med tålmodighet...

Fikk en annen pakke i posten idag da :) Det var et hårprodukt som jeg hadde bedt tante om å kjøpe til meg sørpå. Er en sånn silke-olje som kan brukes både i håret og på huden. Gjør underverker! Og lukter helt himmelsk :) Men den er dyr! 344,- kr for 150 ml. Men den er absolutt verdt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

Passelig deppa nå :tristbla: Sambo fortsatt syk. Syns så synd i han :grine:

Håper han snart blir frisk. Er helt forferdelig å tenke på hvor ofte han er syk, og hvor mye vondt han har. Det verste er nesten det at det ikke er noe jeg kan gjøre for å hjelpe han.

Blir så "sliten" av det...og føler meg kjempeegoistisk for at jeg blir sliten og lei av det. Er vanskelig å tro på det legen sa, om at jeg kom til å bli frisk, og begynne å få "normale" følelser igjen. Vet jo at det sikkert stemmer da, men...at det går over, mener jeg.

Skal snart gå å legge meg, selv om jeg sikkert ikke får sove...får iallefall ikke sove om jeg sitter her iallefall :forvirret:

God natt, alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

Nå har sommeren endelig kommet! Hadde sol og skyfri himmel med 20-25 grader i går :) Og det ser like bra ut idag. Skikkelig deilig. De siste 5 ukene har det vært opphold bare 2 dager, så det er bra med litt sommervær.

Grilla ilag med sambo igår. Var også å shoppet litt. Fikk kjøpt meg ett skjørt, en singlet, en kort jakke og 2 gensere. Var salg så det ble ikke så dyrt heller :)

Ellers har det ikke skjedd så mye her.

Har ingen planer for dagen, men skal være ute i sola iallefall. Skal gå ned å vekke sambo ganske snart.

Håper dagen blir fin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

:klem: til deg å , Rosin. Hvordan står det til? Har du sletta dagboka di, eller er det bare jeg som ikke finner den?

Hadde en fin dag ute igår. Lå å solte oss, men har ikke blitt nå brun...bare rød! Men brunfargen kommer vel etterhvert...

Har ingen planer for dagen, men tipper det blir soling idag å.

Har begynt å grue meg til legetimen på tirsdag selv om jeg vet det ikke er noe å grue seg til. Legen var jo kjempekoselig :sjenert: Håper bare ikke han syns jeg skal begynne på jobb igjen...tror ikke jeg "klarer" det. Syns ting går litt bedre nå, og tror det har alt å si at jeg ikke må gå på jobb. Er redd for at jeg roter meg inn i bare negative tanker igjen hvis jeg må tilbake dit nå. Men legen mener sikkert det er viktig å komme seg ut å treffe andre folk også...Får høre hva han sier på tirsdagen.

På torsdagen reiser vi sørover for å besøke pappa og samboeren hans. Han har 55-årsdag på lørdagen så da blir det vel litt feiring. Har ikke så lyst til å dra, verken sambo eller jeg, men vet pappa hadde blitt skuffa om vi ikke kommer. Dessuten spanderte han flybillettene så da kunne vi ikke si nei. Skal bare være der til søndagen så det går vel greit.

Nå skal jeg gå ut å sole meg litt, men skriver sikkert litt mer senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Hei!

Ja, har sletta dagboken min, hadde over hundre sider med fjas, så jeg tenkte egentlig at jeg skulle starte en ny, men så langt har jeg ikke kommet. Har ikke så mye å skrive for tida heller. Livet mitt består for det meste av jobbing for tida. Men, jeg har det ganske bra jeg, litt slapp og daff både i kropp og sinn kanskje, orker ikke gjøre så mye eller engasjere meg i så mye for tida. Men sånn er det, det går i bølgedaler. Heldigvis trives jeg på jobben ihvertfall! Har fortsatt ikke hørt noe om jobben jeg søkte på, det stresser meg litt da. Men, jeg får smøre meg med tålmodighet, selvom det ikke er så lett.

Godt å lese at det har hjulpet deg å ha sykemeldingen. Skjønner at du gruer deg til legetimen, men du får bare si at du absolutt ikke føler deg klar for å dra tilbake på jobb. Det ordner seg vet du.

Har du hørt noe mer om jobben du søkte på da?

Kos deg ute i sola i dag, her på østlandet hos meg er det grått i dag, og det regner litt innimellom, men jeg er ikke glad i å sole meg uansett så... blir for varmt for meg :ler:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

Dagen idag har vært grei. Var ute i sola til den forsvant klokken tre. Like greit egentlig for nå har jeg begynt å få sol-eksem, og det er ikke godt! :frustrert: La meg på sofaen å sov noen timer etter at sola forsvant...dvs 3 timer. Ble litt lengre enn jeg hadde tenkt, men...Godt å sove da ;)

Sitter egentlig å ser på filmen på nrk, men den var igrunnen ganske kjedelig... Sambo er på besøk hos en kompis så det er bare meg og kattene som er hjemme.

Har ikke hørt nå om jobben jeg søkte på så jeg regner med de har bestemt seg for noen andre. De trengte folk fra 7. august så hvis jeg var aktuell så vil jeg tro jeg hadde hørt noe fra dem til nå, og det har jeg jo ikke...Men tar ikke det så tungt egentlig. Håper og tror at det blir lettere å finne seg jobb når høsten kommer.

Har begynt å tenke på hva jeg skal ha med meg når vi reiser sørover. Er jo enda 4 dager til, men jeg liker å begynne tidlig med pakking. Er vanskelig...Man vet jo aldri hva man får lyst til å ha på seg :) Ikke at jeg har så vannvittig mye å velge i heller da...

Har bestemt meg for å klippe meg når jeg er der nede. Driver egentlig å sparer, men det er vanskelig og kjedelig og jeg vet jeg kommer til å klippe meg før det har blitt langt så da kan jeg like gjerne gjøre det nå. Har hatt kort hår nå i 5-6 år, og trives egentlig med det. Og vet at det er det jeg kler best, men savner langt hår på en måte også ;) Konklusjonen er vel at hår og hårfrisyrer er, og blir, ett evig problem. Men de fleste ønsker seg vel langt, bølgende hår av og til :ler:

Lurer på om jeg skal gi den filmen på nrk en sjanse til ,eller om jeg bare skal holde meg her på dataen...gruble-gruble...

Ha en fin kveld alle sammen! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjesta

Takk for det, Rosin! Gruer meg fryktelig mye, men skal gå å legge meg nå så jeg ikke forsover i morgen iallefall :smile: Det går vel bra...

God natt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

Da har jeg vært hos legen. Han var like hyggelig og snill som sist gang så det var ikke noe å grue seg for ;)

Vi pratet litt om hvordan jeg hadde hatt det siden sist, og hvordan jeg hadde det nå. Lurte på om jeg ville begynne på jobb igjen, men det syns jeg var for tidlig og det var han enig i. Sykemeldte meg for 2 uker til. Nå skulle han ta ferie, så neste time måtte jeg bestille hos fastlegen min, eller hos en annen vikar på det senteret jeg var idag. Er litt i tvil om hva jeg skal gjøre...Får tenke på det noen dager.

Har ingen planer for dagen utenom at jeg skal til psykologen klokken to. Har begynt å grue meg litt til det, selv om jeg egentlig gleder meg...

Været er fortsatt fint her. Er jo typisk at finværet kommer hit bare noen dager før vi drar sørover...Men bare vi slipper regn når vi er der så går det greit. Har fått nok regn denne sommeren nemlig :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest gjesta

Dagen idag har vært grei. Merker ting går litt bedre, og at jeg ikke har så mye humørsvingninger som før. Er vel kanskje tabelettene som har begynt å funke. Ser mer positivt på ting også. Deilig! Gleder meg faktisk til vi skal sørover. Lenge siden jeg gledet meg til noe...

Psykolog-timen gikk også greit. Han er litt "rar", men sikkert flink også...har jo ikke så mye å sammenligne med da ;)

Men tror ikke jeg kommer til å dra flere gang til han etter neste time hvis ting går like greit som nå. Neste time er om 14 dager.

Nå er sambo hos en venninne av oss å får massasje. Hun driver å utdanner seg til massasje-terapaut (eller noe sånt...) og trenger folk å øve på så han er der av og til.

Syns det er deilig å ha huset for seg selv av og til. Har nettopp sett Grey`s Anatomy...Klarer ikke helt å bestemme meg hva jeg syns om den serien. De første episodene var kjedelige og urealistiske, syns jeg. Men idag var det ganske okay. Begynner vel å bli "hekta" på det nå :ler: Er ganske tv-slave egentlig, og blir fort "hekta" på serier (til sambo`s fortvilelse ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Så godt å lese at livet begynner å vise seg fra en mer positiv side for deg Cola :)

Bra at du fikk ny sykemelding, og så fint at psykologtimen gikk bra også!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

Ja, nå begynner livet igjen å smile til meg heldigvis :) Ser så positivt på alt, og har ikke grått på en uke :)

Idag reiser vi til Moss for å feire bursdagen til pappa. Gleder meg litt faktisk, men har litt "reisefeber" å...men det går vel bra. Begynte å pakke igår og er nesten ferdig nå. Og enda er det 8 timer til vi drar. Skulle tro vi skulle være borte i 14-dager etter mengden på bagasjen å dømme :ler: Er så redd for å glemme noe jeg kan komme til å trenge så da pakker jeg gjerne litt for mye.

Har ingen planer for dagen utenom å rydde litt i huset og ordne ting før vi drar. Mamma skal mate kattene våre mens vi er borte så jeg må finne fram mat og skrive lapp til henne å sånn at hun ikke overfòrer "barnebarna" sine mens vi er borte :ler:

Sambo ligger enda, men jeg skal straks gå å vekke han. Han har ikke begynt å pakke enda...Kjenner jeg blir litt panisk ved tanken på det. Han skal alltid utsette alt til siste liten, men det går vel greit. Er jo fortsatt lenge til vi drar.

Mulig jeg stikker innom her en tur før vi drar, men hvis ikke ; GOD HELG, ALLE SAMMEN! Og :klem: til deg, Rosin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

Da er det bare 2 timer til vi drar. Har reisefeber, og er sikkert på at det er noe jeg har glemt... Går bare her å "tripper"...Har bare igjen å dusje, spise og komme seg til flyplassen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...