Gå til innhold

Cola sin dagbok.

Gjest gjesta

Anbefalte innlegg

Uff, slitsomt å gå å hoste i "evigheter" også da. Håper du snart blir helt frisk.

Og håper du får høre noe om jobben i morgen. Er spennende å vente, men enda mer spennende å få svar. Lykke til! :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dagen igår var fin! Sambo hadde "våka" så han var oppe da jeg sto opp. Tror det er første gang i år :) Men det var sååå koselig. Og ikke minst deilig å slippe å vekke han hele tiden.

Tenkte at nå har døgnrytmen hans blitt stabil, og alt kom til å bli bra. Men dengang ei...han ligger fremdeles å sover...nå??? Klokken er jo straks halv seks. Faens fyr... :frustrert: Er litt sur på han ja.

Har bare vekt han 2 ganger idag. Burde faktisk klare å stå opp selv når man er over 30 år. ARG!!! Måtte bare få ut litt frustrasjon her nå...

Har ingen planer for resten av dagen/ kvelden, men tror ikke det blir noe koselig... :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, slitsomt å gå å hoste i "evigheter" også da. Håper du snart blir helt frisk.

Og håper du får høre noe om jobben i morgen. Er spennende å vente, men enda mer spennende å få svar. Lykke til! :blomst:

Jeg fikk den :hoppe:

Hoster litt ennå, men nå tror jeg det er på bedring ihvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det ordnet seg med sambo'n din, at du fikk han opp... kjedelig det der altså! Håper du fikk en koselig kveld likevel!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk den :hoppe:

Grattis! Ble glad på dine vegne nå!

:blomst:

Sambo sto opp klokken åtte i går kveld...Da var jeg sur...men det gikk over etterhvert, og kvelden ble litt hyggelig.

Idag er det fint vær så jeg har tenkt å ta meg en tur i skogen. Egentlig tør jeg ikke. Er redd for både voldtektsmenn, elg og bjørn, men vet jo det er dumt å tenke sånn. Får bare prøve å tenke på noe annet mens jeg går der... :sjenert: Men alt er så stille og da er det lett å høre ting som "ikke er der"...hm...må bare ta meg sammen. Vet jo at det ikke er noe farlig...

Ha en fin-fin dag, alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble skogs-tur på oss idag. Sambo sto opp halv to og da var jeg enda ikke kommet meg avgårde så han ble med. Kjørte opp på ett fjell her i nærheten og gikk i ca en time. Da var jeg sliten...kondisen er langt ifra på topp :sjenert: Men det var en koselig tur i nydelig vær.

Nå har jeg kost meg med The O.C. på tv3. Koselig serie, men litt dårlige skuespillere.

Nå er planen å rydde litt i huset før sambo kommer hjem å lager middag til oss. Skal ha spagetti med kjøttdeig. Gleder meg for det er leeenge siden sist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så flinke dere er som har gått tur i skogen, det har ikke jeg gjort på flere år, er som deg litt redd for både det ene og det andre- så jeg er litt skeptisk til å gå alene. Sambo får jeg nemlig ikke med meg :roll: han synes det er så kjedelig (hva vet han om det?).

Ha en god middag og en fortsatt god kveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det noen dager siden sist, ser jeg...Har ikke skjedd så mye det er verd å skrive on så det har vel litt med det å gjøre.

Igår reiste morfar til sykehuset, og nå ligger han på operasjonsbordet. Krysser fingrene for at det går bra. De trodde han var ferdig ca klokken tre, så nå sitter jeg bare her å venter på beskjed om at alt har gått bra.

Har vært litt flink i huset de siste dagene. :) Fått vaska badet og soverommet skikkelig. Deilig at det er rent og pent rundt seg, syns jeg. Og så er det jo så godt å legge seg i rent sengetøy! Har også vasket mengder med klær. Idag er planen at jeg skal ta stua og kjøkkenet grundig...men foreløbig sitter jeg nå her, så vi får nå se :sjenert:

I noen uker har det luktet skikkelig "rart" i kjelleren. Tenkte en stund at det kom fra krypkjelleren som er under huset, men dengang ei...Da jeg begynte å sjekke litt fant jeg en død trast under en stol under trappa! Fy-fader, hvor den stinka!!! Den hadde nok ligget der noen uker etter tilstanden dens å dømme. En av kattene har klart å komme seg usett gjennom stua, og ned med den. Fysj og fy! Nå er vi litt mer nøye med å lukke verandadøra når vi ikke er i nærheten. :ler: Vil IKKE ha reprise på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, har enda ikke hørt noe ang morfar. Tanta mi er på sykehuset og skulle gi oss beskjed med en gang de var ferdige med han...Begynner å bli litt bekymra nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har vi hørt fra tante. :) Morfar er ferdig operert, og trilla til oppvåkningen. De regnet med han kom til å sove i allefall 8 timer. Er så glad det gikk bra. :smile:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært så flink de siste to dagene! (Må skryte litt...) Igår rydda jeg garasjen. Fikk kasta masse! Fatter ikke at man aldri lærer å ikke ta vare på alt mulig gammel dritt...

Og idag har jeg rydda vaskerommet. Fikk sortert ting i esker og merket alt sånn at det skal være lett å finne fram til det man trenger. Deilig å få litt orden. Men er sliten nå. Har holdt på siden klokken ett idag. Vaskingen tar jeg i morgen.

Nå skal jeg slappe av med dagens episode av HC og spise middag. Sambo er på andejakt så det blir rester fra igår :ler:

Sambo har foressen bursdag i neste uke og jeg vet ikke hva jeg skal kjøpe...like vanskelig hvert år. Har så lyst å finne noe han blir glad for, men det er jaggu ikke lett. Får gruble på det til i morgen så kanskje jeg finner på noe lurt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ryddinga di er et tegn på at du begynner å få det bedre, ingen tvil! Du er jo kjempeflink og har gjort masse - når man er deppa får man ikke gjort noe av det man må gjøre omtrent ;) Tror du har hatt så inderlig godt av den sykemeldingen jeg, energien og humøret ditt kommer tilbake virker det som?

Bursdagsgave er vanskelig ja. Hva om dere unner dere en liten ferie? Hvis han er bedre form for tida også så kan dere kanskje ta en liten weekendtur på sparket eller noe, pleie forholdet og kose dere? Ting har man som regel nok av, egentlig. Bare et lite forslag.

Ha en riktig god helg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ryddinga di er et tegn på at du begynner å få det bedre, ingen tvil! Du er jo kjempeflink og har gjort masse - når man er deppa får man ikke gjort noe av det man må gjøre omtrent ;) Tror du har hatt så inderlig godt av den sykemeldingen jeg, energien og humøret ditt kommer tilbake virker det som?

Bursdagsgave er vanskelig ja. Hva om dere unner dere en liten ferie? Hvis han er bedre form for tida også så kan dere kanskje ta en liten weekendtur på sparket eller noe, pleie forholdet  og kose dere? Ting har man som regel nok av, egentlig. Bare et lite forslag.

Ha en riktig god helg!!

Ja, du har rett i det, Rosin. Både humøret og energien har begynt å komme tilbake! Og det er så deilig! Føler meg som ett nytt menneske. Men har nok en del igjen før jeg er helt meg selv igjen...

Må bare få takke nok en gang for alle dine fine og trøstende innlegg i tiden som har vært. Du har hjulpet meg MYE, og det er jeg kjempetakknemlig for. Vet ikke hvordan dette hadde gått om jeg ikke hatt dagboka mi , og deg. Mange :klem: til deg!!

Hvordan går det med deg da? Begynt i ny-jobben? Håper det går bra isåfall :) Deilig å skifte "beite", men samtidig er det skummelt også. Det syns iallefall jeg :sjenert:

Takk for bursdagsgave-tips. Må tenke litt på hva jeg finner på. Men nå gidder jeg ikke skrive mer om det for sambo er jo her inne å leser i boka mi avogtil, og jeg vil ikke røpe noe for han :)

Idag er været nydelig, så jeg tror jeg utsetter vaskingen av vaskerommet til ikveld.

Ha en fin dag, alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prata nettopp med tante på telefonen. Hun hadde pratet med morfar nå nettopp, og syns så synd i han som må være på sykehuset helt alene :tristbla: Var tydelig at han hadde lyst på besøk... Tantene mine bor i sør-norge, og mamma og mormor er bortreist i helga. Får høre med morfar hva han sier når jeg ringer. Mulig jeg og sambo tar oss en tur i morgen. Er 12 mil til sykehuset, men det er igrunnen bare hyggelig med en liten søndagstur. Hadde tenkt oss dit på torsdag som kommer for da har mamma fri. Men vi kan jo ta en tur i morgen også. Får høre hva sambo syns når han kommer ut av dusjen. Er litt avhengig av at han gidder for jeg liker ikke noe særlig å kjøre bil :sjenert:

Prøver å tenke på hva vi kan ha med til morfar, men kommer ikke på noe... kanskje en bok..? Får gruble litt på det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi dro til Tromsø igår for å besøke morfar på sykehuset. Uff, så "pjusk" han så ut. Syns det var trist. Og så var han ikke noe særlig glad. Han pleier alltid å være glad, men nå var det tydelig at han følte seg ensom eller noe...

Var der ca en time før vi dro hjem igjen. Da var han sliten. Men er glad vi dro dit for han ble så glad for besøk.

Idag har jeg hatt legetime. Ble sykemeldt fram til 10.september. Regner med at etter det så får jeg ikke mer sykemelding. Virka ikke slik på legen iallefall.

Etter legetimen dro jeg til ett storsenter på shopping. Skulle finne bursdagsgave til sambo og søsteren min. Fant til sambo (men skriver det ikke her siden han leser her avogtil :) )

Til søsteren min fant jeg en bank-kort-holder. Det hadde hun ønska seg. Men må finne noe mer til henne etter hvert.

Handla meg 3 nye sukkulenter. De var fine!! Handla ikke noe klær. Men har ny mulighet til det imorgen, for da skal jeg også på shopping.

Nå driver sambo på med middagen, og etterpå skal vi se Akutten og Weeds. Gleder meg :hoppe:

Sambo sto ikke opp før klokken var halv tre :frustrert: Fatter ikke at det går ann å bli så vrangsøvd!

Ellers så har det ikke skjedd noe spennende her. Ha en fin kveld, alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Må bare få takke nok en gang for alle dine fine og trøstende innlegg i tiden som har vært. Du har hjulpet meg MYE, og det er jeg kjempetakknemlig for. Vet ikke hvordan dette hadde gått om jeg ikke hatt dagboka mi , og deg. Mange  :klem:  til deg!!

Hvordan går det med deg da? Begynt i ny-jobben? Håper det går bra isåfall :) Deilig å skifte "beite", men samtidig er det skummelt også. Det syns iallefall jeg  :sjenert:

Å, så koselig, nå ble jeg helt flau og rørt og glad på én gang! :sjenert:

:klem: til deg også!!

Har jobbet mye i det siste, så det er derfor jeg ikke har vært innom her noe særlig. Går inn i stillingen til uka, men jeg har jobbet mye for det, tatt ekstravakter. Det er på en måte det som er fint, jeg slipper å bytte beite, det er jo gamlejobben min ;) Hadde det vært et helt nytt sted tror jeg at jeg hadde vært ganske frynsete i kantene nå og gruet meg. Fint å slippe det ja!

Idag har jeg hatt legetime. Ble sykemeldt fram til 10.september. Regner med at etter det så får jeg ikke mer sykemelding. Virka ikke slik på legen iallefall.

Hva tenker du om det da? Du er vel egentlig ferdig med vikaroppdraget ditt, er du ikke? Skal du begynne å jobbe igjen?

Håper alt er bra med deg og at det går bra med morfaren din.

:smilyblomst:

God helg!!

Klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for koselig innlegg, Rosin! Og god helg til deg også (måtte bare skrive det før jeg glemte det :) )

Joda, med morfar går det greit. Han kom hjem fra sykehuset igår. Var der en tur idag og han ser MYE bedre ut enn han gjorde på søndagen når vi var å besøkte han på sykehuset.. Men han har fortsatt en del vondt i såret, og plages med å få sove på natta. Han hadde glemt å få med seg sovemedisin og smertestillende hjem fra sykehuset. Men sambo har Paralgin Forte han bruker mot ryggen, så morfar fikk noen av han.

Dessuten eier han ikke matlyst og har ingen smaks-sans igjen. De på sykehuset var bekymra for at han spiste så lite. Men han skulle få en diett av en ernæringsfysiolog som han skulle følge. Får håpe han legger litt på seg etterhvert.

Er ferdig med vikaroppdraget nå, og er derfor arbeidsledig for tiden. Men har hørt noen rykter om at de kanskje trenger meg på "gammeljobben" fra oktober. Krysser fingrene for at det stemmer, for der trivdes jeg skikkelig godt!

Har ikke vært noe særlig utlysninger på jobber i det siste så jeg har ingen søknader inne hos noen. Håper på at det dukker opp noe å søke på snart...iallefall om jeg ikke trengs på "gammeljobben".

Har det greit for tiden, men ikke mer enn det egentlig. Har IKKE vært flink til å følge rådet fra legen om å gå ut på tur daglig...kommer meg ikke opp, og ut. Tror det har litt med å gjøre at sambo også går hjemme for tiden. Er vanskeligere å få ting gjordt da...uten at jeg skal "skylde" på han for det er jo bare meg selv som kan gjøre meg frisk, og jeg som bestemmer om jeg skal gå ut, eller ikke.

Men har blitt ferdig med rydding av garasjen og vaskerommet, og er snart ferdig med loftet også. Har bare litt støvsuging igjen der oppe :) Så jeg er ikke bare lat selv om jeg ikke kommer meg ut. :sjenert:

Sliter litt med at sambo er så vrang-søvd som han er. Har gått mer og mer ut over meg også nå. Kommer meg sjeldent opp før halv 11 med mindre jeg har noen avtaler før det. Syns det er tungt at han ikke står opp før i to-tre-tiden...

Han er forressen på andejakt nå. Fikk ingenting sist de var på jakt, så får håpe de har bedre lykke idag.

Bursdagen hans var koselig. Hadde en kompis på besøk. Sambo lagde rype-bryst til forrett og reinsdyr-stek til hovedrett, og jeg hadde lagd dessert. Brownies med vaniljeis! Det var det beste med hele middagen, syns jeg...men jeg er en kake-mons :ler:

Kjøpte han ei bukse (som må byttes for den var for liten. Lurer på hvor lenge den blir liggende før det skjer... :) ), ei t-sjorte og 2 bøker. Fra kattene fikk han power-ball som han hadde ønsket seg (det var det eneste ønsket han klarte å komme på :) )

Ha en fin kveld og helg, alle sammen.

:blomst: til deg, Rosin!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal til psykologen om halvannen time...gruer meg. Vet ikke hva jeg skal snakke med han om idag. Føler ikke for å snakke med noen idag. Ingenting spesielt som har skjedd, men er bare ikke i "pratehumør"...

Dessuten tror jeg at jeg egentlig ikke liker han. Han er så treeeg...

Ja-ja, det går vel bra bare jeg først kommer igang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gikk bra hos psykologen idag :) Han var ikke så treeg dag, og kom med en del gode råd til meg. Nå har jeg ikke time før om ca 1 mnd og det passer meg bra.

Hadde bestemt meg for å kjøpe meg en Aloe Vera-plant som "belønning" etter at jeg hadde vært hos psykologen, men garteriet var fri for dem :tristbla: Men kjøpte meg en annen sukkulent. Har fått helt dilla på sukkulenter. De er så kule og utrolig lette å holde liv i. Trenger bare vann ca 1 gang i mnd.

Den ene sukkulenten min får forressen blomster nå. Skikkelig artig!

Har akkurat kommet hjem fra mormor og morfar. Vi har vært der å spist middag ilag med dem, mamma og tante. Makaroni-grateng. Kjempegodt!

Ble invitert bort senere ikveld også for å drikke Irish Coofee, men oppdaget at 71 grader nord begynner idag så det spørs at vi prioriterer det. Tante og mamma skal bortover uannsett så mormor og morfar blir ikke alene. Er ganske praktisk at vi bor så nært dem. Ca 300 meter kanskje.

I morgen skal morfar ta stingene etter operasjonen. Blir spennende å høre hva de sier om såret. Morfar har enda ikke sett på det selv. Fatter ikke at han ikke er nysgjerrig på hvordan det ser ut...det hadde garantert jeg vært :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...