Gå til innhold

Cola sin dagbok.

Gjest gjesta

Anbefalte innlegg

Gjest gjest1

Ha en riktig god tur!!

:hoppe:

Kose deg masse nå, slappe av og ta livet med ro! Ganske så fint vær har vi på østlandet også :briller2:

Skjønner at du får reisefeber ja, jeg begynner å stresse bare jeg skal til byen på en liten dagstur :ler: Men det går jo som regel bra, sjelden man glemmer noe viktig for eksempel ;)

Endret av Rosin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest gjesta

Da var vi hjemme igjen. Kom hjem igår kveld. Flyet var forsinket en time, men ellers gikk alt bra.

Har hatt noen fine dager borte, men det er jo alltid deilig å komme hjem til kattepusene våre igjen. Været har vært helt vannvittig! Strålende sol hele helga. Tempraturen har vel logget på mellom 25 og 30 grader. Alt for varmt for meg...har holdt meg mest mulig i skyggen. Men det er deilig å kunne sitte ute på kveldstid uten å fryse da. Og så er det jo litt koselig at det er mørkt på kveldene å. Her i nord er natta fortsatt like lys som dagen. Det er praktisk da siden jeg egentlig er ganske mørkeredd :sjenert:

På fredagen var det grillfest hos pappa og samboeren. Søstra mi og typen hennes var der samt stesøstra mi og hennes type, pluss to vennepar av pappa. Var 12 stk totalt. Kvelden/natta var koselig med drikking, grilling og gitarspilling. Tipper naboene ikke syns det var like koselig, for lydnivået var ganske høyt til tider. Jeg tok kveld i 3- tiden, men de siste holdt ut til 8 på morran :)

På lørdagen var det shopping for min del. Kjøpte meg noen overdeler og ett par sko. På kvelden gikk vi ut på resturant å spiste god mat. Hadde det koselig selv om typen til søstra mi er fryktelig irriterende! Han eier ikke sosiale antenner! Skal være midtpunktet hele tiden. Fatter ikke at hun holder ut med han. Ingen andre enn hun som liker han...Men det viktigste er jo at hun har det bra da.

På søndagen ble det ikke gjort mye. Rakk å grille litt før vi måtte begynne på hjemturen. Da var både jeg og sambo møkk lei av oppmerksomhetstrangen til typen til søster så det var godt å komme seg hjem :) ARG, for en fyr!!!!! :frustrert:

Men alt-i-alt så har det vært en fin helg. Pappa ble så glad for at vi kom :)

Har ingen planer for dagen idag. Skulle egentlig ringt å bestilt meg time hos legen sånn at jeg får ny sykemelding når denne går ut, men det er jo enda en uke til så jeg tror jeg utsetter det til i morgen. Gruer meg litt for han legen jeg har vært hos nå er gått på ferie...men han sa at han som skulle vikariere for han var snill og grei så det går vel bra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

Koselig at du har vært innom igjen, Rosin :klem: Har du det bra? Fått nå svar på jobben du søkte på? Var å kasta papp-søppel istad, og da dukket det opp en tom eske rosiner. Tenkte på deg da :ler:

Idag har jeg stort sett ikke gjort noenting. Satt med dataen (plagedes med bilder... :frustrert: ) fra jeg sto opp i 10-tida til jeg gikk å la meg på sofaen i 4-tida. Sov helt til halv ni....Nå har jeg sett litt på tv og surfet litt, og skal snart gå å legge meg.

*I morgen må jeg manne meg opp til å bestille legetime*

God natt, alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

:ler: Artig! Jeg tenker på deg når jeg ser noen drikke Cola ;)

I dag fikk jeg skriftlig innkallelse til intervju :hoppe: Neste uke, og jeg gruer meg så utrolig! Har ikke vært på intervju siden jeg var 16 og skulle ha lørdagsjobb. Er noen pluss da -jeg jobber jo der allerede- og sjefen kjenner meg jo litt fra før sånn sett. Men hun her sjefen er liksom übersjefen, så hun er litt skummel bare for det. Huff. Spennende tider, og for å være ærlig så tror jeg at jeg har en god sjanse for å få den (siden det ikke er så mange andre som vil ha den). Synd det ikke er drømmejobben, det skulle ha vært en større og litt annerledes stilling, men det er den eneste de hadde ledig og jeg vil jobbe der!! Basta! :-D

Ellers har jeg det ganske bra, har hatt fri i dag, og har fri i morgen. Foran meg ligger en arbeidshelg... Problemet er at jeg har vondt i halsen :( Sambo er også syk og har vært hjemme fra jobb i dag. Han har smittet meg! Så, nå har jeg en dag på meg til å komme meg på ;) Kan jo ikke være syk rett før jeg skal på jobbintervju, det ser dårlig ut.

I morgen er altså planen å ikke gjøre noenting. Fin plan.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

Så gøy at du er innkalt til intervju! Det går sikkert bra. Tipper jobben er din :) Men kjedelig at dere er syke da...God bedring :klem:

Har sottet her å "motet meg opp" for å ringe å bestille legetime. Har skrevet huskelapp og forberedt meg på å ringe de "sure" damene. Men så har de lunch nå. Telefonen åpner igjen halv ett. Og jeg som hadde bestemt meg for å bare hoppe i det uten å utsette det mer :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjesta

Da har jeg bestilt legetime. Fikk på mandagen. Lettet nå over at det gikk i orden :) Var redd de ikke hadde noen timer ledig sånn at jeg ikke hadde fått forlenga sykemeldinga mi. Da vet jeg ikke hva jeg hadde gjort.

Nå skal jeg lage litt frokost til meg og sambo...som enda ligger...

Ha en fin dag alle sammen! Skriver sikkert mer senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjesp...nettopp våknet etter en lang lur på sofaen. Blitt MYE soving i det siste. Føler meg aldri utsovet. Tipper tabelettene har noe med det å gjøre. Men humøret er mye mer stabilt, og jeg gråter ikke for "alt" lengre så det er verd å gå på dem.

Idag var jeg å hentet mormor og morfar på flyplassen. De har vært på ferie sørpå hos 2 av tantene mine. De hadde hatt det fint, men sa det var godt å komme hjem å. Kjenner meg godt igjen på det. Ingenting som er så bra som å komme hjem :sjenert:

Morfar så ikke så bra ut, syns jeg. Tynn og "grå"...har fått noe kosttillskudd han drikker hver dag så får håpe han legger på seg litt av det. Han skal opereres den 22.august. Fjerne den ene nyren. Håper det går bra! Men jeg er så bekymra. Han er jo bare "skinn og bein". Fatter ikke at kroppen hans skal kunne klare en operasjon. Men de ville vel neppe ha satt han opp enda om de mente han var for svak. Får bare krysse fingrene og håpe på det beste. Man klarer vel seg fint med bare en nyre. Han grudde seg ikke noe selv og det er jo bra iallefall. Da er det verre med mormor. Tror hun gruer seg nok på vegne av begge to. Men hun er jo enig i at det er bra det skjer noe nå, siden han har "hanglet" i mange måneder.

Fortalte at jeg var sykemeld p.g.a depresjon og at jeg hadde fått medisin og gikk til psykolog. Tror de ble litt bekymra først, men sa det gikk bedre med meg nå.

Igår var sambo og jeg en tur hos svigermor. Koselig å se henne igjen. Hun har nettopp kommet hjem fra spa-opphold i Estland(?). Hadde hatt det fint. Og idag kjørte hun til Molde for å besøke den ene dattra si som bor der med familie. Syns hun er tøff! Nettopp fyllt 70 år, og så legger hun ut på lang biltur helt alene. Tror der er 60 mil herfra.

Nå skal jeg tusle bort til tv-en å se om det er noe å se på. Mulig jeg skriver mer senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes jeg leser gjennom linjene at du har det bra for tiden Cola, du har jammen hatt godt av å bruke tid på deg selv :-D

Det er en helt annen tone i dagboken din nå enn på de første sidene.

Du er tøff som fortalte besteforeldrene dine om depresjonen, ikke mange gjør det tror jeg, akkurat som om det er noe å skamme seg over :riste: Jeg hadde all mulig grunn til å være deprimert sånn sett, så ingen hadde blitt overrasket, men jeg holdt masken og fortalte det ikke til noen bortsett fra sambo og min svigermor. Ganske tåpelig ser jeg nå, jeg burde nok ha delt det med flere, sånn at de hadde forstått mer av hvorfor jeg var (og noen ganger fortsatt er) som jeg var.

Fortsatt syk jeg, kraftig forkjølet, men jeg kom meg igjennom jobben i dag heldigvis.

I morgen er det helg (ja, vi begynner helgen på fredag :ler: ), jeg skal jobbe men, du får ha en riktig god helg!

Endret av Rosin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Cola.

Jeg forstår så godt frustrasjonen din! Kjenner meg såååå godt igjen i det du skriver...

Er så slitsomt å ha det sånn. :tristbla: Man føler seg ensom og trist selvom man har samboer osv.....Off!

Godt å høre at du har begynt hos psykolog! Men, situasjonen med at dere begge er deprimerte gjør ikke livet enklere...Da trenger man jo en til å støtte seg ved, men når man er deprimert selv så har man sjeldent noe å gi...

Ikke lett dette!

Håper du har en fin og migrene fri dag idag Cola!

:klem::klem::klem::klem::klem::klem::klem::klem::klem::klem::klem::klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsninger, Rosin og Bethina! Koselig! :klem: til dere. Og du har rett i det, Rosin; at jeg har det mye bedre nå. Alt er mye lettere nå når jeg ikke har så mange negative tanker i hodet mitt. Men det er fortsatt ett stykke igjen til jeg "er meg selv" igjen.

Håper du har blitt bedre av forkjølelsen. Er jo sååå tungt å gå på jobb med forkjølelse... Tenkte lenge på om jeg skulle si noe til mormor og morfar om depresjonen, men kom fram til det at det var like greit å fortelle det, enn å lyge å si det er noe annet som feiler meg.

Igår var jeg hos frisøren. Driver å sparer til langt/ lengre hår så jeg stussa bare litt og fikk litt mer "sveis" på det. Syns det er så deilig å være hos frisør :) Ble billig også for det var en lærling som klipte meg og de tar bare betalt halve prisen av det det egentlig koster :) 180,- kroner betalte jeg for en halv time i stolen. Råbillig! Og ble ganske fornøyd også...Som regel er jeg ikke det når jeg kommer fra frisøren.

Det var egentlig meldt 23 grader og sol til idag, men der har dem bomma for her er det overskyet og bare 13 grader :tristbla: Hadde tenkt å være ute idag, men siden været ikke er helt topp så får jeg se...Skal se om jeg får opp sambo nå snart. Han ligger enda. Han er fortsatt fryktelig vrangsøvd så det blir ikke lett, tipper jeg...

Ha en fin helg, alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igår ble det ikke gjordt stort. Lå å sov på sofaen en del timer og så så jeg på tv resten av kvelden. Men klokken ett i natt bakte jeg en Brownies-kake. Den ble nydelig!!! Anbefales på det sterkeste!

Brownies

Idag tordner det her. Er litt skummelt, men mest gøy :) Men tenker på kattepusene våre som er ute :tristbla:

Har tenkt meg på besøk til mormor og morfar idag, og så skal jeg vaske huset, og gå å legge meg tidlig. Er litt vrangsøvd jeg å, og har legetime i morgen 0820. Kan bli hardt å stå opp i tide til den hvis jeg ikke kommer meg i seng til "rett tid" i kveld.

Hadde ikke så mye fornuftig å skrive om idag...Mulig jeg skriver mer senere. Ha en fin søndag, alle sammen!

Endret av cola
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff, jeg har legetime om en halv time. Gruer meg så fælt...Ny, dansk lege og alt. Håper han er villig til å gi meg ny sykemelding. Føler meg langt nok klar for å begynne på jobb enda. Og iallefall ikke siden kontrakten min går ut på fredag som kommer.

*krysse fingrene*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg hjemme fra legetimen. Det gikk bra. Ble sykemeldt i 2 uker til, og skal på ny oppfølging. "Nylegen" var grei, men litt vanskeligere å forstå enn den forrige danske legen, men det gikk bra.

Han anbefalte meg å fortsette å gå turer. Både på kveldstid og på dagen. Må innrømme at jeg har vært sløv på det området :sjenert: Skal prøve å skjerpe meg nå.

Igår var sambo og jeg på besøk hos mormor og morfar. Trivelig å treffes igjen. Tror de også syns det. De er så glad i sambo :)

Fikk også vaska og rydda litt hus. Skal ta resten idag er planen :)

Idag begynner Hotell Cæsar. Gleder meg! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen ble ikke helt som jeg trodde. Gikk ned for å vekke sambo klokken ti, og klarte å sovne av selv :tristbla: Sto ikke opp før klokka var to. :frustrert: Blir så sint på meg selv når det skjer. Hadde jo tenkt å vaske huset idag...

Ble forressen vekt av mamma. Hun hadde sendt meg 2 meldinger og ringt både sambo og meg mens vi sov. Hadde blitt redd for oss. Var helt på gråten da hun kom :overrasket: Fatter ikke hva hun trodde hadde skjedd. Hun pleier ikke være sånn...merkelige greier. :klø:

Så den nye episoden av HC idag. Helt grei episode, og jeg blir nok hektet i år også :ler:

Om bare litt over en time er det Akutten. Gleder meg! Er yndlings-serien min for tiden.

Ska se om jeg gidder litt husarbeid før det begynner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oj, nå er det noen dager siden sist jeg har skrevet :sjenert: Men det har ikke skjedd så mye intressant her egentlig...

Idag er sambo syk igjen. Faktisk så syk at han ikke kom seg til legetimen han hadde idag halv ett. Dessuten er han så fryktelig vrang-søvd. Syns det er så tungt...Igår hadde han holdt seg våken hele natta for å komme på "rett kjør" igjen.Men klokken 11 igår formiddag gikk han å la seg, og da var jo alt ødelagt igjen :tristbla:

Fatter ikke hva jeg skal gjøre for at dette skal bli bedre...Er ikke noe gøy å gå å legge seg alene...og han legger seg ikke før i 4-5-6-tia, og står da selvfølgelig ikke opp før langt etter lunch. Blæ, er så lei av det!!! Vil ha en "normal" hverdag og døgnrytme...

Jeg skulle egentlig til psykologen på tirsdag...men glemte timen :sjenert: Er litt sløv selv å...Men liker egentlig ikke han psykologen så godt heller...

Ellers går dagene med til å sove og surfe og se på tv...Kommer meg ikke ut for å gå tur. Har likssom "grodd fast" her inne i min "trygge" verden...Alt er et tiltak å få til. MÅ prøve å skjerpe meg. :sur:

Har enda ikke fått vaska huset ferdig, og nå trengs det. Får prøve å få det unna idag. Ellers har jeg ingen planer for dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det, Rosin! :vinke: Ha en fin dag du også! Håper du har det bra!

Har du blitt frisk? Og har du hørt noe fra jobben du søkte på?

Koselig med besøk fra deg i boka mi igjen...

Endret av cola
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:)

Jeg er litt friskere, har faktisk ikke vært borte fra jobben heller, men jeg hoster endel. Tar jo lenger tid å bli frisk når man ikke tar seg tid til å være syk på en måte, men... nå er det snart over.

Har vært på intervju som jeg føler gikk sånn passelig bra selvom jeg var sinnsykt skjelvende nervøs, tror jeg kanskje får vite noe i morgen :hoppe:

Krysse fingrene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...