Gå til innhold

Sensommerbrudens forsøk på bryllupsdagbok

Susan Sto Helit

Anbefalte innlegg

Gjest nevèsta

Det verste er at det sikkert ordner seg på et eller annet vis :) Han finner sikkert noe. Menn er kanskje ikke fullt så opptatte av å finne akkurat "den dressen" som brudene er av å finne kjolen...

Håper alt er bra med deg og den lille!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det verste er at det sikkert ordner seg på et eller annet vis :) Han finner sikkert noe. Menn er kanskje ikke fullt så opptatte av å finne akkurat "den dressen" som brudene er av å finne kjolen...

Håper alt er bra med deg og den lille!

Du har helt sikkert rett, nevèsta! Jeg bekymrer meg sikkert helt unødig, og han finner sikkert noe på første forsøk to uker før bryllupet! (Og så får jeg høre om at jeg maste unødvendig de neste 20 åra! :ler: )

Bekymrer meg vel mest for at han er ganske høy, og naturlig kraftig. Dermed kan det jo tenkes et utleiefirma ønsker å tilpasse et antrekk littegran før han skal bruke det.

Konvolutt til prøvingspapirene er herved innkjøpt, nå mangler bare adressen på fronten, og liming av konvolutten. (Snart kan jeg ikke angre på det nye navnevalget mitt lenger... Tror uansett jeg skal holde det hemmelig til det er godkjent, for jeg vet ikke om folk vil forstå valget mitt.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesten umulig å finne ut hvor disse papirene skal sendes jo.... Tipper jeg går innom der jeg tror det er, og spør om det er de som skal ha dem. :sur:

Har nettopp snakket litt med frisøren. Hun har masse eksamner framover, og lurte på om det passet med prøvetime i begynnelsen av juni, når hun var ferdig med det.

Hun ønsket også å se kjolen. Helst på meg. Og siden hun bor nokså "i området", så skulle ikke det være noe problem. (Selv om kjolen ennå ikke er helt tilpasset.)

Blir morro å se hvordan den sitter i juni, når jeg har fått ennå større pupper, og kanskje begynner å ha mage... ;) Heldigvis høres det ut som det kan la seg ordne med en sydame som kan tilpasse litt hvis det trengs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JA lit mage må du nokk regne med ;) Så flink frisør du har da som vil se deg i den,jeg skal ha med meg bilde :) Jeg skal på frisør nå på onsdag jeg :hoppe:

Alt bra med deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JA lit mage må du nokk regne med ;) Så flink frisør du har da som vil se deg i den,jeg skal ha med meg bilde :) Jeg skal på frisør nå på onsdag jeg :hoppe:

Alt bra med deg?

Alt kjempebra med meg! Litt sliten bare, noe som kanskje synes litt på KG- tiden min. (Var her nesten døgnet rundt før, men nå blir det mindre og mindre.)

Regner jo med litt mage når jeg er i uke 21 og vi skal ha bryllupet. Men håper jo på at det jeg har gått ned i det siste skal gjøre at det ikke må gjøres så mye med kjolen. (Er ikke sikkert det er plass til korsett inni, men det gjør vel ikke så mye.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Markblomsten

Blir spennende å se hvordan det går med kjolen din da, og magen :)

Fant du forresten ut hvor du skal sende prøvingspapirene? Sitter og sliter med å finne det ut nemlig...

Hvordan går det med hustitting da? Avventer dere til etter bryllupet eller?

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blir spennende å se hvordan det går med kjolen din da, og magen :)

Fant du forresten ut hvor du skal sende prøvingspapirene? Sitter og sliter med å finne det ut nemlig...

Hvordan går det med hustitting da? Avventer dere til etter bryllupet eller?

:klem:

Tror muligens papirene skal sendes likningskontoret... Skal spørre der jeg, så finner vi vel ut. Tror jeg rekker innom i morgen, så da vet jeg mer.

Spennende og morro med kjole og mage. Kjolen kan uansett taes ut en str. så det er ikke veldig stor fare for at den ikke passer i det hele tatt.

Hustittingen går såder... Var og så på et hus i helga, men for oss så det ut som et oppussingsobjekt. (Hadde det vært fint, kunne vi kanskje vurdert å betale litt over takst, men sånn som det så ut.... NEI!) Det siste vi hørte var at noen hadde budt 240' over takst... Gale, gale mennesker! :overrasket:

Snakker mer om å betale ned mye der vi bor, og bo der en god stund til. (Har det jo så fint, la til og med nytt terassegress på lørdag!) :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant plutselig adressen til Folkeregisteret/Likningskontoret her i Oslo på nettet. Fulgte linken fra Norge.no, og fant en egen hjemmeside for oslo likningskontor. Der sto det klart og tydelig.

(Ser at jeg ikke rekker å gå innom før det stenger idag, så da blir nok konvolutten postet etterpå.)

Hurra, papirene er nå straks på vei til riktig sted!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min kjære hadde endelig gjort som jeg ba han om, og ringt til utleiefirmaet for sjaketter... Og fikk beskjed om å ta kontakt igjen etter 17. mai, for akkurat nå hadde de ikke så stort utvalg... :rodme:

Så der fikk jeg for masingen min! :ler:

Prøvingspapirene er nå ofisielt postet, og jeg kan snart begynne å røpe for verden at jeg har tenkt til å endre navnet mitt på bryllupsdagen! :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare innom her og notere meg noen ting jeg må huske å gjøre snart!

- Må spørre forloveren min om hun har lyst til å ha blomst i håret som matcher brudebuketten og knapphullsblomstene. (Snakker med henne på lørdag, så kan jo spørre da.)

- Begynne å tenke på "førstehjelpskuver" til toalettene i selskapslokalet.

Skal vi ha dette, og hva trenger vi i så fall å putte i dem? Regner med det er forskjellige behov på dame og herretoalettet. (Trenger mannfolka noe egentlig?)

- Har lurt litt på å lage en "flekkfjerningsguide" og henge opp på toalettet, men tanken er vel mest for de som søler rødvin på seg. (For å få dem til å gå på kjøkkenet og få litt hvitvin de kan helle på.)

Ellers kunne det jo være morsomt å ha tilsvarende "tulletips" for hver av middagsrettene.

- Bestemme antall kirkeprogram vi trenger. Starte å utforme det, og bestemme meg for hvilke salmer vi skal ha i kirken. (Haster ikke, men er fint å ha gjort nå, når jeg har litt tid.)

- Få avgjort om vi klarer å ha en liten "samle vennene våre" fest før bryllupet. Dette krever planlegging for mange, og jeg vet ikke om Gommen har tid til det. Bør helst ha pent vær til dette, så vi kan sitte ute.

- Få scannet inn bilder til scrapbooken som skal være gjestebok. Bestemme oss for hvordan gesteboken skal være. (Skal gjestene få en eller mange sider å skrive på? Vi må jo være åpne for at noen kanskje vil skrive inn hilsner, men at andre helst vil slippe med å skrive navnet sitt.)

Se på muligheten for å klippe opp noen av sidene senere, og lime dem på andre sider som kontrast?

Trenger vi en litt pen penn til denne jobben? Kanskje to, for å ha en i reserve? Få signaturene med sølvpenn på svart bakgrunn?

- Få kjøpt inn det som trengs til gaveoppakkingen. (Bok med linjeark, klistremerker med tall, saks, tape...?)

- Må få begynt ordentlig på talen min snart! Den kommer til å ta tid, og det blir vanskeligere og vanskeligere å bestemme hva jeg egentlig vil si.

- Må få snakket med toastmaster ang. talerekkefølge, og servering. Når synes han det passer med pauser.

- Reise på besøk til vennepar som har giftet seg. Hvilke ideer kan vi stjele fra dem?

- Informere venner og familie om at vi setter pris på om de tar bilder med egne digitalkameraer på dagen, og at vi ønsker bilder etterpå!

Dette ble egentlig ganske mye, men det var godt å få det ut av hodet!

Om noen har tips, tar jeg imot med takk! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nevèsta

Det var litt av en liste. Å be folk ta bilder og gi til oss etterpå er kanskje like smart som engangskameraer rundt omkring.. *notere meg det*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Markblomsten

Vi skal ha ferdigfrankerte boblekonvolutter med vår adresse påført som vi skal gi til de som tar mye bilder. Inn ligger det så klart en brennbar cs :sjarmor: På den måten håper vi å få tilbake en del bilder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei nevèsta!

Vi har mange rundt oss med digitalkameraer, og jeg har hørt endel forskjellig om engangskameraer. (Tror det blir mest tull, og mye like bilder som koster endel å fremkalle.)

Min brors samboer får utdelt vårt kamera, og har lovt å ta masse bilder for oss. Men det er jo sikkert greit å si ifra til resten på forhånd at vi ikke har engangskameraer, og setter pris på at de har med seg digitalkamera og tar bilder.

Alt av onkler og tanter tar jo gjerne masse bilder i slike anledninger. Og det gjør jo noen venner også, hvis de husker kamera.

Så får vi bare ordne med CD'er så de kan brenne til oss senere. Jeg tror det skal være veldig greit!

Den ideen din var ikke så dum, Markblomsten! Kanskje det blir noe sånt vi gjør også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det avgjort at forloveren min skal få blomst i håret i stil med brudebukett og brystbuketter.

Hun satser også på at hennes frisørvenninne, som skal sette opp håret mitt, skal ordne litt med hennes også!

Ellers har toastmasteren forlangt at vi skriver ned en liten greie om hvordan vi møttes, og noen spesielle personlighetstrekk ved hver av oss.... Og denne jobben faller selvfølgelig på meg.

(Og jeg sliter med å finne ut hva jeg skal si i min egen tale!) :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har jeg begynt på oppgaven fra toastmaster, og forsøkt å dytte den over på brudgommen igjen! :ler:

På lørdag er det faktisk bare 10 uker igjen til bryllupet! :overrasket:

(Er flink til å telle uker for tida!)

Føler det er masse som ikke er gjort, og som jeg sikkert burde vært ferdig med!

(Mulig det må nedsettes en "task force" bestående av meg og mødre!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg begynt på oppgaven fra toastmaster, og forsøkt å dytte den over på brudgommen igjen!  :ler:

På lørdag er det faktisk bare 10 uker igjen til bryllupet!  :overrasket:

(Er flink til å telle uker for tida!)

Føler det er masse som ikke er gjort, og som jeg sikkert burde vært ferdig med!

(Mulig det må nedsettes en "task force" bestående av meg og mødre!)

Lykke til med å fordele arbeid til gommen ;) Ikke alltid like lett, det vet jeg :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med å fordele arbeid til gommen  ;)  Ikke alltid like lett, det vet jeg :sjenert:

Pleier faktisk å gå greit her. Ting skjer bare ikke i mitt tempo, men hans... :ler:

Må bare ta meg sammen og huske at han kommer til å gjøre det! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...