Susan Sto Helit Skrevet 11. juni 2006 Forfatter #201 Del Skrevet 11. juni 2006 Panikken roet seg da jeg begynte å komme igang igjen! Igår ble jeg da nesten litt overraskende drukket ut. (Får jo litt mistanke når man har avtaler med forloveren fra morgen til kveld da men...) Hadde en kjempekoselig dag, med sjampanjefrokost ute i sola, salsakurs og "makeover"! Og så endte vi opp med å prøve oss på salsastedene i byen. Desverre var det ikke noe liv noe sted, så vi endte opp på et vanlig utested, og fikk ikke trent på salsa. Må i hvertfall gi all ære til forloveren min, som hadde satt sammen en fantastisk dag! Jeg tror alle koste seg masse, selv om de andre måtte stå for drikkinga. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 11. juni 2006 Forfatter #202 Del Skrevet 11. juni 2006 Kan jo kanskje utdype utrdrikningslaget litt mer. Jeg hadde blitt spurt av forloveren om å være med å se på en kjole hun hadde funnet til bryllupet. Og så hadde vi avtale om kino samme kveld. (Man tenker jo sitt, men jeg har følt meg paranoid i det siste, og tenkte at før eller siden må det jo komme likevel.) Avtalte å møtes til en gitt tid, og reise sammen til byen. Da hun ikke kom som avtalt, begynte jeg jo å ane at det var noe på gang. (Spesielt siden "jeg rakk det akkurat ikke"-telefonen kom noen minutter for sent.) Ble møtt i sentrum av parykkledte venninner som sto og spilte. De fikk på meg et provosorisk slør, og vi gikk til en flott park i nærheten og hadde sjampanjefrokost. De hadde smurt mat og alt! Etter frokosten bar det hjemover igjen, til et lokale i nærheten der de hadde fått arrangert salsakurs for oss alle sammen! Meningen var jo at vi skulle lære da, og så skulle vi nedover til byen for å praktisere det vi hadde lært samme kveld. Kjempegøy! Har alltid ønsket å lære salsa. (Flink ble jeg jo ikke, men jeg kan få det til med en som kan lede.) Det så ut som alle storkoste seg med dette! Så bar det hjem til forloveren der det var dekket bord, morsomme spørsmål og historier, og egentlig bare masse hygge! De hadde stilt Elsklingen noen spørsmål om han og meg, og jeg måtte forsøke å svare det samme. (Og det klarte jeg ganske bra! ) Så tok de en "ekstrem" makeover på meg før vi skulle ut på byen! Hyggelig, for da fikk jeg litt følelsen av hvordan både frisøren og sminkøren min jobber og synes at jeg skal se ut. (Jeg ble veldig fin!) Det er jo venninner som er profesjonnelle som skal hjelpe meg på bryllupsdagen også! Utrolig uvant å se meg sånn, med helt annen sminke enn vanlig, helt annet hår, og helt andre klær. (Mange klestips å plukke opp der faktisk!) Så dro de fleste av oss på byen. Desverre endte vi bare på et vanlig utested, og ikke et salsasted. (Selv om det var det vi prøvde på.) Kvelden ble avsluttet litt tidligere enn en vanlig kveld på byen, men alle var slitne, og musikken ute var både dårlig og høy! (Jeg begynner å bli gammel og satt... ) Var kjempesliten og med hodet fullt av tanker da jeg kom hjem! Sovnet etter litt, og sov til langt på dag! Lurer fortsatt på hvor helgen min ble av, og gruer meg til jobb i morgen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
afr0dite Skrevet 11. juni 2006 #203 Del Skrevet 11. juni 2006 (endret) Så koselig dag det høres ut som du har hatt!! :-D Helgene forsvinner alltid for fort spør du meg! Gratulerer med overstått!!!! Endret 11. juni 2006 av afr0dite Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iss Skrevet 12. juni 2006 #204 Del Skrevet 12. juni 2006 Pleier å titte litt i graviditetsboka di, men måtte stikke innom her da jeg hørte du hadde skrevet om utdrikkningslaget ditt! Hørtes ut som en hyggelig dag!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 14. juni 2006 Forfatter #205 Del Skrevet 14. juni 2006 Hadde en veldig hyggelig dag! Kan ikke gjøre annet enn å skryte og skryte av hvor fantastisk forlover jeg har! Selv med alt trøbbelet jeg skaffet henne med å bli gravid, og holde det hemmelig for mange lenge, så gir hun meg en kjempefin dag! Nå må jeg bare finne på noe ordentlig bra jeg kan gi henne som takk senere! (Venninnedag el.l. etter bryllupet.) Nå begynner det å bli litt å gjøre før bryllupet også. Mannen begynner å skal ha meg med og se på sjakett. (Han har ikke blitt mast mer på, fant det ut helt av seg selv!) Vi må evaluere tilbudet fra cateringen, den nye, bare det kommer snart! *utålmodig* Skal handle inn servietter, plastglass og papirduker sammen med Svigerfar på lørdag. (Han får meg inn i en butikk der ting er veldig billig, og de vet at tingene er bra.) Sannsynligvis skal jeg på Smartclub med Mamma idag eller imorgen. Og kjøpe kaffe og brus til festen. (Blir spennende å se hvor mye jeg/vi beregner.) Må huske alkoholfri cider eller mozell til fordrinken! Må også kjøpe med printerpapir. (Det må de jo ha der!) Må også få somlet meg i en butikk og kjøpt bok til å notere gavene i, og klistrelapper til å klistre på gavene og i boka. (+ gjesteboksider og penn til "gjestebok") Må også få bestillt blomstene! (Må printe bilder av hva jeg vil ha, og mangler papir til printeren.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Litjtuppa Skrevet 14. juni 2006 #206 Del Skrevet 14. juni 2006 Hei du! Ser at du skal handle inn papirduker og servietter, kan jeg spørre hvor? Og hvilken type du skal ha? Er litt på utkikk etter det samme selv skjønner du.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 14. juni 2006 Forfatter #207 Del Skrevet 14. juni 2006 Fikk litt følelsen av at vi skal et sted som kun er åpent for bedrifter... (Derfor handle med Svigerfar. ) Hadde planer om noe Dunii servietter og Dunilin duk, eller hva det nå heter. Egentlig er det Svigermor og Svigerfar som anbefalte både duker, servietter og sted, så jeg er bare med og plukker og betaler jeg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 14. juni 2006 Forfatter #208 Del Skrevet 14. juni 2006 Bare 6 uker og 3 dager igjen til bryllupet! (Synes dette begynner å gå litt vel fort jeg!) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 14. juni 2006 Forfatter #209 Del Skrevet 14. juni 2006 (endret) INVITASJONER: ferdige og sendt ut. Alle svar er inne, og de fleste kommer. KJOLE: Kjøpt, trenger en bitteliten tilpassning bak. SLØR,SKO,SMYKKE:Slør, sko og sansynlig tiara er i hus. Smykke mangler, men har muligheter. (Regner med å bruke gammelt gullsmykke etter farmor, selv om det ikke passer stilen.) Må fortsatt gå inn skoene litt mer, men har begynt. STRØMPE,STRØMPEBAND: strømpebånd har jeg kjøpt på e-bay, og dette har kommet. Strømper er kjøpt inn. To par i tilfelle... Må teste litt med strømper og strømpebånd før dagen. UNDERTØY:Korsett er kjøpt, og prøvd til kjolen. Har også gått i det på en fest, og funnet ut at det sitter flott. Men p.g.a. baby kan det hende jeg må ut å finne alternativer! Ikke sikkert det er plass i kjolen. DRESS: Prøver å si sjakett, men det kan bli dress eller smoking. Han skal skaffe prøvetime en av dagene, kanskje i morgen. BLOMSTER: Trenger ikke å bestille før 2mnd. før.( Må altså gjøres NÅ!)Blir blomsterbutikk rett ved oss. Brudebukett med liljer, eføy og roser. Knapphullsblomster og blomst i håret til min forlover. (Lilje og rose? Bare lilje?) Bukett til bestemorgrav. KIRKE: kirke og prest er klar. Får ikke samtale med prest før ca 2 uker før. Tenkte å høre med organist før dette. FORLOVERE OG TOASTMASTER: er avklart og har svart ja. KIRKEPROGRAM M/MARSJER OG SALMER:Har laget utkast. Må få godkjent dette når vi snakker med presten. TRANSPORT OG SJÅFØR:Har vært avttalt lenge, må huske å minne han på det. (igjen.) BILDER I OG UTENFOR KIRKEN: Bror/Samboer, og kanskje filming, hvis vi får onkler til å ta med kamera. FOTOGRAF: Har hatt samtale og booket dem på riktig dato. De er veldig flinke, og virker positive og lette å samarbeide med. LOKALET: OK. Har lokalet fra fredag til søndag... PYNTING AV LOKALET:Dagen før BORD DEKKING: Dagen før. (Det meste av det vi trenger er avklart. BORD KORT: Klare, må skrive på navn. SERVIETTER,LYS,LYSESTAKER:Skal handle servietter og duker sammen med svigerfar på lørdag. Og sikkert telys e.l. Velger å droppe lys på middagsbordet. DEKORASJONER: Svigermor ordner, rosene kjøpes samme dag? Bestille roser sammen med buketten? Kjøpe på Mester Grønn? VELKOMST DRINK OG FRUKT: Ønsker "champagne" med jordbær i (og/eller farge/smak tilsatt) Fruktfat må ordnes, og bør være tilgjengelig hele kvelden. Må huske alkoholfritt alternativ til oss gravide o.l. MIDDAG: Har funnet ny catering, som skulle sende oss tilbud på mail igår eller idag. Høres veldig bra ut! SERVITØRER: Bekjent med fagbrev som kokk skal være hovedservitør, og vi må få henne til å få med 3 venninner. VIN: Har begynt å se på, men ikke avklart akkurat hvilken ennå. DRIKKEVARER: Ser ut til at vi har det meste nå. Må toppe med litt småting, men det ordner seg. BLANDEVANN: Brus m.m. Kjøpe på smartclub idag eller imorgen? GAVEANSVARLIGE: "tanter"? Må organisere litt. KAKEBORD: Baker det meste selv? Få noen til å bake? Bestille kjempestor bryllupskake? Dekorere med det fine prøvestoffet vårt? BRUDEVALS: Må trene litt mer! Med sko! GJESTEBOK: Del av bryllupsalbum. Men trenger det vi skal ha der. BRYLLUPSALBUM: Jeg og Svigermor ordner sammen? Har album, og har begynt å ordne. OVERNATTING:Hjemme? Mannens ansvar. RYDDING DAGEN ETTER: Foreldre? FRAKT AV GAVER HJEM: Vi selv? Foreldre? Søsken? Få hjelp av noen venner litt utpå kvelden? Endret 14. juni 2006 av Sensommerbruden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Svimle Skrevet 14. juni 2006 #210 Del Skrevet 14. juni 2006 Så koselig utdrikningslag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 14. juni 2006 #211 Del Skrevet 14. juni 2006 Så GØY Ulag!! Elsklingen min ble også spurt spørsmål, det var morsomt! Jeg begynner også bli gammel tror jeg! Eller.... det er nok pga vi måtte være edru! Lykke til med planlegging fremover! Skal love deg at nå RASER tiden fremover så våkner du plutselig dagen etter bryllupet og tenker at dette gikk altfor fort!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 14. juni 2006 Forfatter #212 Del Skrevet 14. juni 2006 Må finne noe musikk en dag og repetere opp salsaen! Vil ikke glemme nå når jeg først har lært! Fant ut at de har kassesalg på 1/2 l brus på smartclub, så nå MÅ vi dit idag. Må kanskje kjøpe snacks også når vi først er der? De har jo kjempepakker med peanøtter og andre nøtter. (Og så trenger vi vel litt potetgull også.) Catering-menneskene estimerte tiden det tok å servere og spise middagen til ca 3 timer. (Og da tror jeg taler kommer i tillegg. ) Blir LAAANG middag det! Tror vi må begynne å tenke på rekkefølge på taler og hvor mange pauser vi skal ha snart. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest nevèsta Skrevet 14. juni 2006 #213 Del Skrevet 14. juni 2006 Blir det bryllupsvals eller bryllupssalsa? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
afr0dite Skrevet 14. juni 2006 #214 Del Skrevet 14. juni 2006 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 15. juni 2006 Forfatter #215 Del Skrevet 15. juni 2006 Blir det bryllupsvals eller bryllupssalsa? ← Siden begge kan vals, men bare jeg kan salsa, så blir det vel vals...? Eller kanskje det blir bryllups-swing? Det er vi nemlig flinkest til sammen! afr0dite: Nå er det kjøpt inn et lass med brus, og litt snacks. (Samt litt småting vi kommer til å trenge i baren.) Elsklingen var nedom brudesalong idag og så på antrekk til bryllupet. Han hadde fått beskjed om sjakett, men det ser ut til at han likte diplomatantrekk bedre. (Og det er vel mitt valg nr. 2.) Vi skal tilbake en annen dag, så han kan prøve. (Og da lovte han å prøve begge deler, men jeg tror jeg vet hva han velger.) Nå er det bare å begynne å jakte på resten.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
afr0dite Skrevet 15. juni 2006 #216 Del Skrevet 15. juni 2006 Oj, så spennende!! Jeg tror ikke jeg vet hva diplomatantrekk er for noe jeg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 15. juni 2006 Forfatter #217 Del Skrevet 15. juni 2006 Diplomatantrekk er det samme som bryllupsdress. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
afr0dite Skrevet 15. juni 2006 #218 Del Skrevet 15. juni 2006 ... ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 16. juni 2006 Forfatter #219 Del Skrevet 16. juni 2006 Og bryllupsdress er da en dress med ekstra lang jakke, for de som ikke har satt seg inn i dette. Han har sett på en dress med jakke og vest i brokadestoff... Er ikke helt sikker på hva jeg synes om det, men dressen var fin den. (Fikk se katalogbilde igår.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 17. juni 2006 Forfatter #220 Del Skrevet 17. juni 2006 Flott vær idag, så jeg har holdt meg ute! (Og data'n har vært av.) Har nå handlet duker og servietter, og litt andre småting til bryllupet. Ble papirduker uten mønster, for de hadde ikke med, og jeg bryr meg vel egentlig ikke. (Og det gjør vel ingen andre heller?) Fikk "overtalt" Svigerfar til å oppbevare alt hjemme hos dem. (Elsklingen har problemer med å få oppbevare ting der, men jeg fikk låne et helt skap frem til bryllupet. Og det var masse plass der, så hvis vi trengte å oppbevare mer... ) Det virker som om det meste har begynt å komme seg på skinner nå, og det er vel kanskje bra, for nå er det ikke mye over en mnd igjen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg