Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet
Var ute og spiste med noen venninner på fredag. På et bord et stykke unna satt det noen foreldrepar med barn. Disse barna løp rundt oss og der vi spiste. Håper jeg som mor vil ha vett på å få ungene til å holde seg rundt oss, ikke de øvrige gjestene. Jeg går ikke ut for å spise for å ha andres unger hengende rundt bordet mitt

Å, stakkars... løp det barn rundt bordet?

Nei, seriøst. Om det er bråk og lek rundt deres bord kan jeg forstå reaksjonen, men ikke om man bare merker at det er barn i lokalet.

Videoannonse
Annonse
Gjest gjest1
Skrevet
Å, stakkars... løp det barn rundt bordet?

Nei, seriøst. Om det er bråk og lek rundt deres bord kan jeg forstå reaksjonen, men ikke om man bare merker at det er barn i lokalet.

Øh, ok, skal forklare mer nøaktig:

Vi satt ett sted i resturanten, foreldrene med barn noe over 10 meter unna. Det var god plass i øvrige deler. Barna herjet, skrek og løp etter hverandre rundt VÅRT bord.

Regner da med at du er enig med meg.

Å merke barn er en ting, å BARE merke barn er en helt annen ting

Gjest Binna
Skrevet
Øh, ok, skal forklare mer nøaktig:

Vi satt ett sted i resturanten, foreldrene med barn noe over 10 meter unna. Det var god plass i øvrige deler. Barna herjet, skrek og løp etter hverandre rundt VÅRT bord.

Regner da med at du er enig med meg.

Å merke barn er en ting, å BARE merke barn er en helt annen ting

Jeg har heller ikke noe problem med å merke at det er barn tilstede når jeg er ute på cafe/ restaurant. Men unger har ikke noe med å herje rundt og skrike og leike inne på et spisested med andre folk til stede. Det tyder på at foreldrene ikke eier folkeskikk! når jeg har jobbet på steder unger har oppført seg sånn har jeg både snakket til ungene og foreldrene.

Gjest Gjest
Skrevet

Ikke noe moro når det er hylende unger på cafe, selv ikke på flyplassen. Greit nok å gå innom cafeen for å spise, men har ungene behov for å løpe fra seg litt energi så går man utenfor etterpå. Å la ungene klatre opp på andre mennesker er helt uhørt.

Skifting av bæsjebleie er også totalt uakseptabelt..

MEN jeg må desverre innrømme en ting. Første gangen jeg var alene på kjøpesenter med babyen min var han 2 1/2 mnd. Da var jeg på cafe og ga han flasken. Etterpå skiftet jeg tissebleie i fullfart nede i vogna. Det var ingen andre på denne cafeen akkurat da, så jeg generte ingen skulle jeg tro. Ikke viste jeg hvor stellerommet var henne, og har ennå ikke funnet det. Hadde selvsagt ikke skiftet bæsjebleie eller skiftet bleie i det hele og store om det var noen andre gjester på cafeen.

Gjest Gjest
Skrevet
Ikke noe moro når det er hylende unger på cafe, selv ikke på flyplassen. Greit nok å gå innom cafeen for å spise, men har ungene behov for å løpe fra seg litt energi så går man utenfor etterpå. Å la ungene klatre opp på andre mennesker er helt uhørt.

Skifting av bæsjebleie er også totalt uakseptabelt..

MEN jeg må desverre innrømme en ting. Første gangen jeg var alene på kjøpesenter med babyen min var han 2 1/2 mnd. Da var jeg på cafe og ga han flasken. Etterpå skiftet jeg tissebleie i fullfart nede i vogna. Det var ingen andre på denne cafeen akkurat da, så jeg generte ingen skulle jeg tro. Ikke viste jeg hvor stellerommet var henne, og har ennå ikke funnet det. Hadde selvsagt ikke skiftet bæsjebleie eller skiftet bleie i det hele og store om det var noen andre gjester på cafeen.

At man ikke vet hvor stellrommet er, holder ikke som unnskyldning for å skifte bleier på en cafe. På et kjøpesenter finnes det alltid mennesker man kan spørre om hvor toalett/stellerom er hen.

Det er også en teit missforståelse dette med å tro at fordi det ikke er andre mennesker på cafen, ja så er det greit å skifte bleier der. Bakteriene tar ikke hensyn til å om det er andre mennesker på cafen, det er ikke slik at de kikker opp av bleia og ser at "her var det mye mennesker... let's party" eller "nei, her er der jo ikke noe folk, gidder ikke hoppe rundt her nei....". Det er altså like uhygenisk med bleieskift på en cafe uansett og det skal ikke forekomme på et spisested.

Skrevet
At man ikke vet hvor stellrommet er, holder ikke som unnskyldning for å skifte bleier på en cafe. På et kjøpesenter finnes det alltid mennesker man kan spørre om hvor toalett/stellerom er hen.

Det er også en teit missforståelse dette med å tro at fordi det ikke er andre mennesker på cafen, ja så er det greit å skifte bleier der. Bakteriene tar ikke hensyn til å om det er andre mennesker på cafen, det er ikke slik at de kikker opp av bleia og ser at "her var det mye mennesker... let's party" eller "nei, her er der jo ikke noe folk, gidder ikke hoppe rundt her nei....". Det er altså like uhygenisk med bleieskift på en cafe uansett og det skal ikke forekomme på et spisested.

Men hvor skal foreldre skifte på ungene sine dersom det ikke er stellerom på feks. kjøpesenteret?

Nå har ikke jeg så små barn lengre. Men stusset her en dagen over at det på det lille senteret her jeg bor faktisk ikke er noe stellerom. Ikke kan man ta med barnevogna inn på toalettet heller, for da er det ikke plass for andre å gå på der. Ikke kan man la vogna stå igjen utenfor heller, for da er det jammen ikke godt å si om den står der etterpå eller tingene du evt. ikke får med deg inn på toalettet. Ikke kan man godt stelle babyen på gulvet på toalettet heller..

Hmmm... tror jeg skal sende en mail til senterledelsen og gjøre dem oppmerksom på at dem mangler noe viktig...

Husker også fra da minsten min brukte bleier at det ikke alltid var så lett og finne disse stellerommene. Klart man bare kan spørre seg frem, men det er nå ikke alle som får seg til å spørre andre. Mange er faktisk litt generte og synes det er litt vanskelig å stoppe fremmede for å spørre.

Selv husker jeg at jeg spurte de som jobbet i butikkene på sentrene når jeg ikke fant stellerommene, flere ganger viste ikke de som jobbet der hvor disse stellerommene var. Så det er ikke alltid så lett heller..

En tissebleie som blir skiftet på en liten baby nede i vogna, er nok ikke det verste. Og så lenge det ikke er noen som får det med seg så er det ikke noe å rope opp om.. Tror nok ikke hun som skrev at hun gjorde det hadde gjort det dersom det var andre der.

Gjest Gjest
Skrevet

Apropo det å skifte bleier overalt.....Jobber i klesbutikk, og der har vi selvfølgelig prøverom. Det kom inn en kunde med et barn i barnevogn, hun gikk inn i prøverommet med ungen(ganske store prøverom). Etter hvert begynte det å lukte skikkelig dritt, det ble bare værre og værre. Gikk bort til prøverommet, og spurte om hun skiftet bleie der inne. Moren tittet ut svett og rød i trynet og sa "Neida, gjør ikke det". Lukten var ikke til å ta feil av, det stinket, og etter hun hadde gått, fant vi tørkeservietter med bæsj på. Andre kunder reagerte på lukta, ikke særlig fristende å prøve klær i drittlukt. Det som er så utrolig er jo at det finnes egne stellerom på senteret, men hun velger å skifte bleie i et prøverom!!

Gjest gjest1
Skrevet
Apropo det å skifte bleier overalt.....Jobber i klesbutikk, og der har vi selvfølgelig prøverom. Det kom inn en kunde med et barn i barnevogn, hun gikk inn i prøverommet med ungen(ganske store prøverom). Etter hvert begynte det å lukte skikkelig dritt, det ble bare værre og værre. Gikk bort til prøverommet, og spurte om hun skiftet bleie der inne. Moren tittet ut svett og rød i trynet og sa "Neida, gjør ikke det". Lukten var ikke til å ta feil av, det stinket, og etter hun hadde gått, fant vi tørkeservietter med bæsj på. Andre kunder reagerte på lukta, ikke særlig fristende å prøve klær i drittlukt. Det som er så utrolig er jo at det finnes egne stellerom på senteret, men hun velger å skifte bleie i et prøverom!!

:overrasket::overrasket::overrasket:

Gjest Binna
Skrevet

Det var vel mest lettvindt da, da kunne hun jo prøve klær OG skifte bleie i en sleng. Utrolig praktisk! :ironi:

Gjest Gjest
Skrevet
Klart man bare kan spørre seg frem, men det er nå ikke alle som får seg til å spørre andre. Mange er faktisk litt generte og synes det er litt vanskelig å stoppe fremmede for å spørre.

Nei det er klart, man kan finne på unnskyldninger i øst og vest om man vil, slik at man kan gjøre som man vil og syntes er til det beste for en selv. Da vil man alltid kunne finne på en grunn til å ikke bruke hodet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...