Kosejenta Skrevet 17. mars 2006 #101 Skrevet 17. mars 2006 og mens jeg har lest de to siste sidene har min lille gullunge snurret rundt på gulvet med en liten eim..men han lider ikke og fikk ingen sår rumpe for det!!!Nei som min 2åring sier:"Bæsj er æsj." Mat og skifting av bleier hører ikke sammen.En skifter på stellerom/do uansett hvor lite og trangt det måtte være! Men syntes jo at folk må tåle litt barnestøy på cafe ol., innenfor rimlighetens grenser selvsagt.Var på cafe her om dagen, og ved nabobordet satt det 4 jenter i 16-18årsalderen.De fniste,skrek,lo og gaula værre(ALLE fikk med seg at hun ene hadde hatt sex...) Kan ikke si at det var så gøy opplevelse,mange som reagerte,men ingen tenkte vel på at de skulle å gå slik flere mener småbarnsfamilier burde.....Hadde jeg faktisk foretrukket en unge som bråkte litt i stedenfor....
Gjest Gjest Skrevet 17. mars 2006 #102 Skrevet 17. mars 2006 Et gulv er uhygenisk. Ingen bør spise der. ← Du synes vel det er greit at hundeiere lar hunden gjøre fra seg på gulvet også, da, så lenge de plukker opp etter seg?
Freyja Skrevet 17. mars 2006 #103 Skrevet 17. mars 2006 Bleieskifting inne i lokalet?!?!?! Blæh! Jeg tåler mye, og hadde helt sikkert ikke mistet matlysten, men det er bare ikke sånn man gjør!!! Ungehyl på flyplass, det er det ofte ikke så mye å gjøre med, men som forelder MÅ man forstå at selvom en selv synes sitt barn er vakkert, flott, sjarmerende og morsomt og aldri gjør noe galt og aller minst er irriterende, så er det MANGE rundt om i verden som har en annen oppfatning. Enkelt og greit. Håper jeg som mor ikke blir sånn, håper jeg ser at min terskel ikke er som andres når det gjelder mitt barn... Når man er på et offentlig sted, følger man samfunnets normer. Man gjør barnet sitt en bjørnetjeneste om man gir fullstendig frie tøyler og lar det tro at det er konge og kan gjøre nøyaktig det som faller det inn. Men som kosejenta sier; det er mange som er nesten voksne som ikke ser dette, men det er vel mest et tegn på umodenhet og dårlig oppdragelse...
suzie Skrevet 17. mars 2006 #104 Skrevet 17. mars 2006 Det spørst hva du mener med "mulig". Jeg er enig i at bleier skal skiftes ved første mulighet, men definerer IKKE et restaurantgulv som en muligehet! ALLE restauranter har toalett (det er PÅBUDT, så ikke prøv deg). ← Hvis du leser hele innlegget du har sitert så ser du hva jeg mener. Du synes vel det er greit at hundeiere lar hunden gjøre fra seg på gulvet også, da, så lenge de plukker opp etter seg? ← Ja, selvfølgelig. Og alle som må på do bør gjøre dette inne i restauranten--- (ironi - hvis det ikke var innlysende nok i seg selv...) ------ Jeg ser ikke noe poeng å gjenta meg selv flere ganger - og jeg mener kun det jeg har skrevet, ikke alt vilt som blir tolket ut fra det jeg har skrevet - Det er helt utrolig hva folk får seg til å mene at skulle være greit ut i fra en holdning til en enkelt episode.
Gjest Ester Skrevet 17. mars 2006 #105 Skrevet 17. mars 2006 Jeg ser ikke noe poeng å gjenta meg selv flere ganger ← Nei vel? Du mener at det er ok å skifte bleier inne i en restaurant som en nødløsning, det har vi skjønt, men det mener ikke de fleste andre her. Jeg tror ikke jeg har misforstått deg.
suzie Skrevet 17. mars 2006 #106 Skrevet 17. mars 2006 Nei vel? Du mener at det er ok å skifte bleier inne i en restaurant som en nødløsning, det har vi skjønt, men det mener ikke de fleste andre her. Jeg tror ikke jeg har misforstått deg. ← Nei - det mener jeg ikke. Jeg har skrevet det flere ganger. Jeg ser ikke for meg at det var noen alternativer hvis man gjør noe sånt. Jeg synes det høres ut som en helt forferdelig ting å gjøre. Da har jeg sympati for hun som gjorde det, for det høres så utrolig kjipt ut.
Gjest Ester Skrevet 17. mars 2006 #107 Skrevet 17. mars 2006 Jeg ser ikke for meg at det var noen alternativer hvis man gjør noe sånt. Jeg synes det høres ut som en helt forferdelig ting å gjøre. Da har jeg sympati for hun som gjorde det, for det høres så utrolig kjipt ut. ← Ok, da sier vi at hun var stengt inne der, da. Da er det ok. Og det er veldig synd på henne også. Takk for meg.
Caramba Skrevet 17. mars 2006 #108 Skrevet 17. mars 2006 Barn på cafe er helt fint (så lenge de ikke hyyyyler i en evighet uten at foreldrene gjør noe). De fleste er snille og oppfører seg pent, pluss at jeg er høy toleranse for andres barn siden jeg selv ikke trenger å løpe etter dem. Bæsje og tissebleier rett i "fleisen", nei takk!!!
Gjest Gjest Skrevet 17. mars 2006 #109 Skrevet 17. mars 2006 Det skal jæ#¤"#¤ godt gjøres at det ikke var et toalett i nærheten. Er det stengt, kø eller lignende, så koster det ikke noe å spørre en av de ansatte om det er et personaltoalett eller lignende man kan bruke. Er man f.eks. i et kjøpesenter går det an å lette på rompa og se etter et annet toalett. Et barn kreperer ikke av å gå 5 min ekstra med bæsjbleie. Jeg tror det var ren latskap som hindret vedkommende i å reise seg å gå de få metrene bort til stellerommet som det ble nevnt faktisk fantes i nærheten her. Dette minner meg faktisk om den holdningen enkelte hundeeiere har om at deres hund er jo bare SÅ skjønn og derfor skal alle andre også synes det. Om folk har hundeskrekk gir de blaffen i fordi deres hund er jo så snill. Det sammme ser ut til å ramme enkelte foreldre. De synes deres barn er det peneste på hele jorda, derfor snakker de ustanselig om gulp og avføring og går automatisk utfra at resten av verden er like interessert i det. Ungene kan få styre og herje som de vil enten det går ut over inventar eller andre personer fordi deres barn er jo så flott og alle liker jo barn må vite.
suzie Skrevet 17. mars 2006 #110 Skrevet 17. mars 2006 Var hun lat og ikke orket og gå på stellerommet eller toalettet burde hun gjort det. Fullstendig enig i det - noe jeg mener er innlysende. Men så har jeg heller aldri opplevd bleieskift på offentlig sted - og på grunnlag av det tror jeg ikke at folk gjør dette uten at situasjonen er prekær - og da mener jeg ikke ekstrem, sånn som ran eller naturkatastrofe eller hva det var noen lenger opp trodde...
Gjest Frigg Skrevet 17. mars 2006 #111 Skrevet 17. mars 2006 Hygieneforskriter er nå uansett hygiene forskrifter, jeg tørker meg ikke i baken i restauranten/kafeen, og forventer faktisk at ingen andre gjør det heller. Det være seg barn, spedbarn eller voksne. ALLE kafeer, restauranter, FLYPLASSER, etc HAR stelleromsfasiliteter. Det finnes OVERHODET ingen unnskyldning for at det skal være ok å bytte bleie på en unge inne på et sted der folk spiser. Den eneste forklaringen jeg kan se er at moren rett og slett ikke ORKET gå på stellerommet, hun var vel sliten av å reise med barn, så det måtte gå ut over matlysten til de andre. Hvis jeg høres irritert ut er det helt sikkert fordi jeg er det. Og jeg synes overhodet ikke det er ok å bytte bleier på unger INNE PÅ RESTAURANTER. DER FOLK SPISER! Ok, nå er jeg ferdig.
Gjest Donna Skrevet 17. mars 2006 #112 Skrevet 17. mars 2006 Alt er akseptabelt så lenge det ikke plager andre mennesker. Mange som har små barn tror at alle synes deres små er det mest vidunderlige på denne jord og dermed lar dem få gjøre som de vill. Det finnes også en annen type foreldre - de som vil ha fred selv og lar barna kjøre sitt eget løp ... begge deler er like irriterende for andre. Men de fleste foreldre er nå høflige mennesker som ikke lar barna gjøre som de vil ... men lærer dem å ta hensyn til andre.
Gjest Gjest Skrevet 18. mars 2006 #113 Skrevet 18. mars 2006 ALLE kafeer, restauranter, FLYPLASSER, etc HAR stelleromsfasiliteter. Dette er bare tull. Og etter at jeg har fått barn selv har jeg oppdaget hvor mye mer tungvindt mange ting er enn jeg trodde.
Gjest judith Skrevet 18. mars 2006 #114 Skrevet 18. mars 2006 ALLE kafeer, restauranter, FLYPLASSER, etc HAR stelleromsfasiliteter. Javel???? det må isåfall være i "fantasilandet" du bor, for det er ikke tilfellet der jeg er!!! og det oppdaget jeg når jeg fikk barn, fy flate som jeg har jaget etter toaletter og stellerom... som ikke finnes! Den eneste forklaringen jeg kan se er at moren rett og slett ikke ORKET gå på stellerommet, hun var vel sliten av å reise med barn, så det måtte gå ut over matlysten til de andre. det skal jeg være enig i. I hvertfall går det an å undersøke om det finnes toalett i nærheten hvor man kan skifte bleie før man må trå til slike skritt å bytte inne i restauranten. Akkurat det hadde jeg ikke gjort uansett.
Gjest Binna Skrevet 19. mars 2006 #115 Skrevet 19. mars 2006 Jeg vet om cafeer og spisesteder som ikke har toalett til gjestene sine. Uansett så går det an å spørre betjeningen om hvor nærmeste toalett er. Men denne moren vi snakker om her var forhåpentligvis så sliten at hun ikke visste hva hun drev med. DA synes jeg synd på henne. Småbarn på cafe plager meg ikke, så lenge foreldrene deres holder dem litt "i øra".
Gjest Frigg Skrevet 19. mars 2006 #116 Skrevet 19. mars 2006 (endret) Javel???? det må isåfall være i "fantasilandet" du bor, for det er ikke tilfellet der jeg er!!! og det oppdaget jeg når jeg fikk barn, fy flate som jeg har jaget etter toaletter og stellerom... som ikke finnes! Den eneste forklaringen jeg kan se er at moren rett og slett ikke ORKET gå på stellerommet, hun var vel sliten av å reise med barn, så det måtte gå ut over matlysten til de andre. det skal jeg være enig i. I hvertfall går det an å undersøke om det finnes toalett i nærheten hvor man kan skifte bleie før man må trå til slike skritt å bytte inne i restauranten. Akkurat det hadde jeg ikke gjort uansett. ← Hvor er det da de ikke har det? Jeg har i allefall ikke sett noen plasser her hvor jeg bor, (eller steder jeg har reist, flyplasser etc.) der det ikke er mulig å oppdrive et stellerom, eller et toalett med stelleromsfasiliteter. Og forøvrig vil jeg si at hvis dette var det eneste du ville kritisere i mitt innlegg må jeg si det var ganske tåpelig. For i dette tilfellet var stellerommet skremmende nær åstedet for bleiebyttingen. Altså, ingen unnskyldning fra mor. Uansett hvor sliten hun var. Dessuten var ikke plassering, eller tilstedeværelse av stellerom det esensielle i innlegget mitt. Siden du eller annen gjest ikke fikk det med deg så skal jeg gjenta det her: Og jeg synes overhodet ikke det er ok å bytte bleier på unger INNE PÅ RESTAURANTER. DER FOLK SPISER! Endret 19. mars 2006 av Frigg
Gjest Gjesta Skrevet 19. mars 2006 #117 Skrevet 19. mars 2006 Var ute og spiste med noen venninner på fredag. På et bord et stykke unna satt det noen foreldrepar med barn. Disse barna løp rundt oss og der vi spiste. Håper jeg som mor vil ha vett på å få ungene til å holde seg rundt oss, ikke de øvrige gjestene. Jeg går ikke ut for å spise for å ha andres unger hengende rundt bordet mitt
Jens Skrevet 19. mars 2006 #118 Skrevet 19. mars 2006 Var ute og spiste med noen venninner på fredag. På et bord et stykke unna satt det noen foreldrepar med barn. Disse barna løp rundt oss og der vi spiste. Håper jeg som mor vil ha vett på å få ungene til å holde seg rundt oss, ikke de øvrige gjestene. Jeg går ikke ut for å spise for å ha andres unger hengende rundt bordet mitt ← enig!
Prinsesse på erten Skrevet 22. mars 2006 #119 Skrevet 22. mars 2006 Det går begge veier. Jeg har like mye rett til å gå på kafe som deg - det samme har barna mine. Om du ikke takler å ha folk rundt deg, er det nok like greit at du holder deg hjemme - av hensyn til omgivelsene. ← Fantastisk! Du er tydeligvis en av disse menneskene som klarer å nyte kaffen din når 90% av de andre kafegjestene river seg i håret fordi ungen din har hylskreket det siste kvarteret..... Det er godt gjort! Dette handler om å ta hensyn til sine omgivelser. Det handler om respekt. Jeg har ingenting imot barn som holder seg på et rimelig decibel nivå. Nok en gang er det hylskrikende barn jeg reagerer på....
Gjest Maa Skrevet 22. mars 2006 #120 Skrevet 22. mars 2006 Har ikke barn selv, men passet andres i snart 30 år. Lurer bare på om det ikke er en selvølge å vaske hendene når man har skiftet bleie?!? Da må man jo uansett på et talett ell... Har ikke særlig sansen åpenlys sekking og påfølgende kommentering av bleiene heller!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå