Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Gjesten
Skrevet
Du har tydeligvis ikke barn selv, for da hadde du visst at det er ikke like lett å få små barn til å slutte å gråte. Av og til trenger også småbarnsforeldre å komme seg ut å gjøre noe annet enn å være hjemme med barna.

Er forøvrig helt enig i at de ikke skal løpe rundt å hyle og skrike.

Jada, det treng dei sikkert. Og eg treng å få lese avisa mi i fred uten 100 decibel i øyret... Beklager, men tar folk det valget å få barn så tar dei samstundes valget om at cafèbesøk kan bli korte om junior skrik. Slik er det berre. Og nei, eg har ikkje barn, og det er mitt valg. ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har to små unger selv jeg, men på café og restaurant forventer jeg å få sitte i fred og at det ikke løper unger rundt i lokalet og bråker. Selv har jeg bare opplevd en gang(heldigvis) at minstejenta "klikka" på restaurantbesøk. Da pakket jeg tingene og tok henne med ut, selv om det var litt surt å gå fra en uspist middag.

Ungene mine har lært seg at de skal være stille på slike steder, og de får ikke vandre rundt i lokalene heller. Selvfølgelig får de leke hvis det er lekerom/krok der, men ellers må de sitte ved bordet og prate med OSS. Det synes de er veldig koselig, og de ELSKER å gå på café.

Jeg har flere venninner med barn, og de også har klart å lære ungene dette, så selv om vi er en hel gjeng med 1-2 unger hver så går det rolig og fredelig for seg. Tror ikke det er overvekt av foreldre som lar ungene ture frem som de vil på slike steder, men NOEN fins det tydeligvis.

Ang. skifting av bleie inne i lokalet hadde jeg helt klart sakt noe, men samtidig´kan jeg skjønne de som har små babyer, og som er på café som har toalett på 1kvadratmeter og ingen stellemuligheter. Da kan det være fristende å skifte på småtten mens h*n ligger i vogna.

Gjest Binna
Skrevet
Skiftet bleie på gulvet - og det var ingen gjester i restauranten....

Ærlig talt - har dette så mye å si da. At det er uhygenisk kan man jo ikke si (for andre enn babyen da...) - vi snakker gulv her!!! Folk tråkker rundt i gatene på hundetiss og sand og lort... man bør faktisk ikke spise på gulvet selv om det ikke har vært skiftet bleie der.

Enig at man skal holde kontroll på ungene sine, og skifte bleiene der slikt arbeid hører hjemme, men man må jo ha litt gangsyn også da....

Næringsmiddeltisynet ville aldri syntes det var greit, samme om resaturanten var tom eller ikke, fordi det er uhygienisk. Selv om restauranten er tom der og da hjelper det lite. det er et severingssted og de har visse krav å følge.

Gjest Gjest_Ester_*
Skrevet
Næringsmiddeltisynet ville aldri syntes det var greit, samme om resaturanten var tom eller ikke, fordi det er uhygienisk. Selv om restauranten er tom der og da hjelper det lite. det er et severingssted og de har visse krav å følge.

Enig. Kunne dere tenkt dere og tatt med maten inn på stellerommet og spist der?

Gjest Gjest
Skrevet
Syns forresten at man snart kan stenge alle stellerommene på flyplasser jeg, for det virker som om foreldre skifter bleier alle andre steder. Har ikke tall på hvor mange bleieskift jeg har sett ved "gaten" f.eks. Virker som om foreldre enten er dårlige til å planlegge litt, eller så venter de helt bevist med å skifte bleie til rett før boardingen starter. Det er liten tvil om at det skiftes flere bleier i stolene i venterommene ved gaten enn på toalett/stellerom. Med litt planlegging så tar man en tur innom stellerommet/toalettet på vei til gaten og skifter bleier på barnet der.

Ja, jeg kan ikke skjønne at ikke alle små barn planlegger bæsjinga si litt mer. De kunne jo virkelig bæsjet mens man var på stellerommet med dem så man slapp så mye styr. Kanskje de kunne gjort det i doen også med det samme man var der... :ironi:

Jeg er enig i at man skifter ikke bleie på et kafébord (eller ved et kafébord). Men jeg har faktisk vært ute for kaféer hvor det nærmest er umulig å stelle på toalettet. Og stellerom har de ikke. Og ja - da har grusomme meg skiftet på nurket mens han lå i vogna si i en krok. Og når det kommer til bytting ved gaten - så har jeg faktisk forståelse for det. Selv om jeg ikke liker å se på. Det ser ganske vanskelig ut å skifte bleie på en litt større unge ombord på flyet, og unger bæsjer faktisk ikke når det passer foreldrene best. Og hvis man først venter ved gaten - ja, da har man neppe tid til å stikke bort til stellerommet....

Skrevet (endret)

Ville næringsmiddeltilsynet ha problem med at du ikke desinfiserte skoene dine før du gikk inn i en restaurant? Det det var snakk om her var GULVET! Skoene dine er også uhygeniske - men det er uproblematisk for meg, for jeg spiser ikke på gulvet!

Og det med planlegging av når barn skal bæsje: det går faktisk ikke an. Da jeg skulle på jobb i morges var min lille håpefulle helt ren og fin og stelt. Mens jeg sitter og har på meg skoene for å gå, bæsjer hun. Det var dårlig planlagt gitt....

Endret av suzie
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har også vært på cafe og sett mødre som har skiftet bleie midt på bordet i cafeen. Greit at det er et lite, upraktisk toalett på den cafeen, men det måtte da gått an å gå bort i lekekroken eller et annet skjermet sted. I stedet for midt på cafebordet!! Når jeg sitter 1,5 meter unna og spiser :frustrert: Uappetittelig å se på, og man mister i hvert fall matlysten av lukta. Synes nå det er merkelig at de som jobbet der ikke sa i fra da men... Jeg er ikke typen til å irettesette andre mennesker, så jeg led i stillhet. Skulle gjerne turt å si noe!!

Skrevet (endret)
Du har tydeligvis ikke barn selv, for da hadde du visst at det er ikke like lett å få små barn til å slutte å gråte. Av og til trenger også småbarnsforeldre å komme seg ut å gjøre noe annet enn å være hjemme med barna.

Er forøvrig helt enig i at de ikke skal løpe rundt å hyle og skrike.

Og fordi småbarnsforeldre trenger "å få kommet seg litt ut", så skal de ødelegge kafeopplevelsen til alle rundt seg? Det er ingen menneskerettighet å gå på kafé.

Endret av Prinsesse på erten
Gjest Gjest
Skrevet
Og fordi småbarnsforeldre trenger "å få kommet seg litt ut", så skal de ødelegge kafeopplevelsen til alle rundt seg? Det er ingen menneskerettighet å gå på kafé.

Det går begge veier. Jeg har like mye rett til å gå på kafe som deg - det samme har barna mine. Om du ikke takler å ha folk rundt deg, er det nok like greit at du holder deg hjemme - av hensyn til omgivelsene.

Gjest Gjest_Ester_*
Skrevet
Det går begge veier. Jeg har like mye rett til å gå på kafe som deg - det samme har barna mine. Om du ikke takler å ha folk rundt deg, er det nok like greit at du holder deg hjemme - av hensyn til omgivelsene.

De som må gå på kafe med små barn, kan gå på kafeer som er tilrettelagt med stellerom, lekekrok osv. De som ikke vil ha beieskift og hyl og skrik til kaffen unngår gjerne slike steder. Så blir alle fornøyd.

Gjest Gjest
Skrevet
De som ikke vil ha beieskift og hyl og skrik til kaffen unngår gjerne slike steder. Så blir alle fornøyd.

De kan like gjerne holde seg hjemme. Ingen som er interessert i å se de sure trynene alikevel.

Gjest Gjest
Skrevet
De som må gå på kafe med små barn, kan gå på kafeer som er tilrettelagt med stellerom, lekekrok osv. De som ikke vil ha beieskift og hyl og skrik til kaffen unngår gjerne slike steder. Så blir alle fornøyd.

Så sier en som tydeligvis ikke har barn selv.

Skrevet

Jeg har barn, og jeg er helt enig med ester.

Gjest Gjest
Skrevet

Særlig! ikke alle steder her i landet cafétilbudet er så stort at man kan velge og vrake! Det er vel bedre å oppdra ungene sine. Folk må tåle å se og høre barn på café hvis barna er rolige og lavmælte

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Jeg satt i en park en gang, med et barn på 2 år (passet henne), og ved siden av oss satt en dame og skiftet bleie på et spedbarn. 2-åringen fulgte med, og sa "æsj" til meg og grein litt på nesa. Da ble damen fornærmet og sa krasst til 2-åringen at "det er enda eklere å skifte på et så stort barn som deg!" eller noe i den duren. Enkelte foreldre har ikke syn for andre enn egen unge.

Gjest Gjest
Skrevet
Skiftet bleie på gulvet - og det var ingen gjester i restauranten....

Ærlig talt - har dette så mye å si da. At det er uhygenisk kan man jo ikke si (for andre enn babyen da...) - vi snakker gulv her!!!

Du kan jo høre med Mattilsynes, om de synes det er greit inne på et restaurantkjøkken? Hva tror du?

Gjest Ester
Skrevet

Jo, jeg har barn. Kunne aldri tenke meg å skifte bleier inn på en kafe, nei. Ingen av mine venner har gjort det heller. Man kan jo prøve å tilpasse seg samfunnet rundt når man får barn. Ingen andre enn deg er interessert i å se hva din unge har i bleia.

Gjest Binna
Skrevet (endret)
Ville næringsmiddeltilsynet ha problem med at du ikke desinfiserte skoene dine før du gikk inn i en restaurant? Det det var snakk om her var GULVET! Skoene dine er også uhygeniske - men det er uproblematisk for meg, for jeg spiser ikke på gulvet!

Gulvet eller ikke, avføring har ingenting inne i en restaurant å gjøre uansett. Næringsmiddeltilsynet stiller strenge krav til min og din fordel..

Jeg skjønner at det kan oppstå vanskelige situvasjoner for de som har små barn/ babyer. Selvsagt er det helt umulig å "planlegge" bæsjing, noen ganger kan det være for trangt på toalettet osv. Det har jeg ingen problemer med å forstå. Men jeg vil anbefale dem å gå et annet sted enn inn på et rolig spisested for å skifte. For det kan faktisk gå utover det spisestedet som evt. tillater bleieskift inne i restauranten sin.

Må bare legge til at jeg heller vil anbefale en rolig gang/ krok, utendørs hvis været tilsier det, hvor som helst, men ikke inne på spisesteder.

Endret av hæxa
Skrevet

Jeg tror du har avføring på skoene dine også jeg.... det er mye dritt på gaten ute. Og det kommer inn i restauranten. Avføringen til babyen vaskes ned i bleien, og holder seg der.

Gjest Ester
Skrevet
Jeg tror du har avføring på skoene dine også jeg.... det er mye dritt på gaten ute. Og det kommer inn i restauranten. Avføringen til babyen vaskes ned i bleien, og holder seg der.

Slutt med den flisespikkingen! Man skifter bare ikke bleier inne på en kafe/restaurant uansett om det skjer på bordet eller på gulvet! Hvis ungene deres er så sarte i bleieområdet at det er helt umulig å vente med skiftingen til dere finner et egnet sted, hvordan kan dere gå ut i det hele tatt? Hva med å gå tur om vinteren, det må da bli helt umulig? Dere skifter vel ikke bleier ute i 15 kuldegrader?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...