Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Har aldri sett disse mødrene som sitter i flokk og følge og i timesvis på kafe jeg. Kan kanskje komme av at jeg sjelden er innom sånne steder selv, og aldri sitter i timesvis når jeg først er der.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt enig med innleggene dine Mossa. :Nikke:

Skrevet

All ære til deg som gikk bort å sa fra!!! Er selv mamma til 2 små og kunne ikke tenke meg at de skulle få holde på slik!!! Barn må få utfolde seg,men innenfor grenser. Vår 2åring er veldig glad i å prate med folk og gir klemmer i øst og vest,men han får jo ikke holde på slik han vil når vi er på cafe ol. Det er jo faktisk ikke alle som liker unger!!

Og skifte bleie på cafen, nei vet du hva, noe så ekkelt og uhygenisk.For å ikke snakke om at det kunne jo blitt kaldt og ubekvemt for babyen.(Jeg er heller den typen som blir "sur" hvis det ikke finnes stellebord så jeg må stelle på gulvet ol.)

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har fire stykker og kadaverdisiplin på dem. For jeg vet av erfaring hvor mange intolerante hurper man kan møte på slike steder.... :roll: Noen tåler INGENTING og mener unger ikke skal få komme inn på cafe engang.

Men å skifte på unger i offentlighet er fanden meg like mye uverdig for ungen som for de andre gjestene! Hmf. Dessuten, å henge på andre gjester eller klå på andres ting får de ikke lov til noensteder. Men mine skjønner at det finnes en arena for herjing, og en annen for å beherske seg.

Skrevet
Skrik og skrål er en ting, bæsjebleie er noe annet.

Jeg synes ikke det er greit med skrik og skrål heller, jeg... Jeg har ikke tall på hvor mange lørdagsluncher med venner og familie som har blitt amputert pga hylende barn på nabobordet. Når foreldre ikke klarer å stoppe barnegråten, bør de gå. Kan ikke for mitt bare liv forstå hvordan noen foreldre får seg til å late som ingenting når barnet deres er illrød i ansikten av gråt. For 2 uker siden gikk jeg fra lunchen min uten å ha spist opp. Orket rett og slett ikke 100 dB rett i øregangen.

:sinnatagg:

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg bryr meg døyten om hvor folk skifter på ungene ssine så lenge det ikke er oppå bordet der jeg spiser.

Ungen som bråker og herjer er for meg mye mer irriterende. Særlig når man er mor sjøl, og kanskje sitter på kafè med venninder i anledning barnefri......

Da er det utrolig slitsomt å høre andre unger skrike og hyle, og særlig hvis det inkluderer springing rundt bordene. Jeg har sagt fra før og vil si ifra igjen dersom det blir svært sjenerende. Det kommer så klart an på barnas alder, jeg syns fex det er mer akseptabelt at en toåring lager lyd enn en femåring.

Gjest Fruktfat
Skrevet
Du hadde min fulle sympati, helt til jeg leste at du gikk bort å "satte moren på plass". Det verste jeg vet er fremmede mennesker som tror at de har rett til å fortelle andre hvordan de skal oppføre seg. Når det er sagt, skal man selvfølgelig ikke skifte bleie der folk spiser!

DET hadde jeg gjort også, og det hadde jeg gjort med EN gang hun hadde begynt å skifte på ungen, og jeg kan love deg at jeg hadde ikke bare pekt og spurt vennlig om hun visste hva skiltet betyr!!

Gjest Binna
Skrevet
Har aldri sett disse mødrene som sitter i flokk og følge og i timesvis på kafe jeg. Kan kanskje komme av at jeg sjelden er innom sånne steder selv, og aldri sitter i timesvis når jeg først er der.

Trådstarter var på en FLYPLASS hvis ikke du fikk med deg det.

Skrik og skrål er til en viss grad greit, men bleieskifting oppå folk som sittet og eter er uakseptabelt! Jeg synes det var fint at du sa fra, så kanskje hun tenker seg om en gang før hun gjør det igjen.

Gjest gjest1
Skrevet
Jeg bryr meg døyten om hvor folk skifter på ungene ssine så lenge det ikke er oppå bordet der jeg spiser.

Enn om du kommer rett etter at de er gått...

Det er utrolig uhygenisk med drittbleier på bordet og hadde jeg drevet kafe, hadde personer som skiftet bleie i kafen fått beskjed om å finne seg en annen kafe. De hadde rett og slett ikke fått mer servering hos meg. I verste fall kan en drittbleie gi noen omgangsyke el.l. Og ikke kjekt for den kafene som uforskylt får skylden for å servere dårlig mat.

Gjest Gjest
Skrevet
Trådstarter var på en FLYPLASS hvis ikke du fikk med deg det.

Fikk med meg det. Er bare litt overrasket over alle de som åpenbart har observert så mange småbarnsmødre sittende på kafe i timesvis. Forstår godt trådstarters reaksjon.

Gjest lilletroll
Skrevet
Unger som høres er greit nok for meg, men "bæljing" blir for mye. Unger som taffer litt rundt er også helt greit, men det blir litt heftig når de springer rundt med munnen åpen hele tiden. Fremmede unger som klatrer på meg hadde jeg ganske enkelt satt ned på gulvet med beskjed om å gå å leke en annen plass. Og bleieskift ved bordet er IKKE greit!!!!!

Nei, jeg synes ikke det er rart at du reagerer, det hadde jeg også gjort.

Enig!

Skrevet
Fikk med meg det. Er bare litt overrasket over alle de som åpenbart har observert så mange småbarnsmødre sittende på kafe i timesvis. Forstår godt trådstarters reaksjon.

Hvorfor er det så overrakende at folk klarer å observere det?Trenger ikke å oppholde oss på kafe i timevis for å oppdage slike ting vet du.

Gjest Barnløs
Skrevet

Jeg synes det er helt greit med barn overalt der hvor foreldrene er, bare hyggelig! :)

Men jeg synes også at foreldre må ta med barna bort fra offentlighetens rom når de hylskriker!

Gjest Ester
Skrevet

Jeg opplevde at en unge ble skiftet på på nabobordet på en utecafe i Spania nå nettopp, og det var selvsagt nordmenn... Jeg syntes ikke ølen smakte like godt når jeg måtte glo oppi r**a på en unge mens jeg drakk den.

Skrevet

Takk for at det er noen som sier i fra til slike foreldre som ikke har folkeskikk nok til å forstå at unger ikke skal skiftes på på et cafébord. Jeg tror ikke det er noen som frivillig vil ha E.choli på bordet de skal spise mat fra. Bleieskift gjøres i stellerom eller på toalettet.

Heldigvis ser jeg ikke slike foreldre så ofte, men siste en venninne og jeg var klatrestativ for tre unger mens vi var på café, fikk vi gjestene med de aktuelle barna kastet ut. Da hadde vi sagt fra flere ganger til de ansatte at vi opplevde dette som plagsomt og til foreldrene om at de måtte kontrolle barna sine såpass at vi ikke ble brukt som leker. Litt leven fra barn er noe annet, skjønt alt har en grense.

Gjest Gjest
Skrevet

Å guri! Nakkehåra reiste seg når jeg leste oppstartsinnlegget.... Jeg jobber på flyplass, og det må sies at jeg kommer generelt dårlig overens med unger. De færreste er så søte som foreldrene tror.

Når det er sagt så kommer jeg enda dårligere overens med foreldrene, som nærmest forventer at jeg skal synes ungene deres er søte, truer barna med at hvis ikke de oppfører seg nå så blir damen sint på dem (hvorfor skal jeg bli sint? Bli sint på dem selv!), lar dem leke på de rullebåndene bortover terminalen og i rulletrappene (bare venter på at ungen skal tryne og kile fast klær og hud i kantene, de er livsfarlige når de brukes som leketøy!).

Men det er jo foreldre som har bra styring på barna sine også, de legges bare ikke så godt merke til som de som løper rundt og roper som gærninger...

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg synes ikke det er greit med skrik og skrål heller, jeg... Jeg har ikke tall på hvor mange lørdagsluncher med venner og familie som har blitt amputert pga hylende barn på nabobordet. Når foreldre ikke klarer å stoppe barnegråten, bør de gå. Kan ikke for mitt bare liv forstå hvordan noen foreldre får seg til å late som ingenting når barnet deres er illrød i ansikten av gråt. For 2 uker siden gikk jeg fra lunchen min uten å ha spist opp. Orket rett og slett ikke 100 dB rett i øregangen.

:sinnatagg:

Du har tydeligvis ikke barn selv, for da hadde du visst at det er ikke like lett å få små barn til å slutte å gråte. Av og til trenger også småbarnsforeldre å komme seg ut å gjøre noe annet enn å være hjemme med barna.

Er forøvrig helt enig i at de ikke skal løpe rundt å hyle og skrike.

Gjest cecilia
Skrevet

Æsj, så utrolig vemmelig og uhygenisk! Enkelte småbarnsforeldre tenker ikke langt, tydeligvis. Jeg jobber på et spisested, og la merke til at det var en småbarnsmor som skiftet bleie på barnet sitt i restauranten, på gulvet vel og merke. Reagerte på dette, men lot vær å si ifra, og angrer igrunn. Det var ingen andre gjester der akkurat da, men hadde det vært det hadde jeg ikke tatt noen betenkningstid og sagt ifra!

Gjest Gjest
Skrevet
Takk for at det er noen som sier i fra til slike foreldre som ikke har folkeskikk nok til å forstå at unger ikke skal skiftes på på et cafébord. Jeg tror ikke det er noen som frivillig vil ha E.choli på bordet de skal spise mat fra. Bleieskift gjøres i stellerom eller på toalettet.

Heldigvis ser jeg ikke slike foreldre så ofte, men siste en venninne og jeg var klatrestativ for tre unger mens vi var på café, fikk vi gjestene med de aktuelle barna kastet ut. Da hadde vi sagt fra flere ganger til de ansatte at vi opplevde dette som plagsomt og til foreldrene om at de måtte kontrolle barna sine såpass at vi ikke ble brukt som leker. Litt leven fra barn er noe annet, skjønt alt har en grense.

Så utrolig bra gjort!!!Kan ikke fatte at foreldre lar barna sine bruke fremmede som klatrestativ. Har selv 2 barn, og han ene er i en fase hvor det å prate med fremmedeer spennende. Vi lar ham si hei og forklarer deretter atvi ikke skal forstyrre andre selvom det er hyggelig ment. Da er det opptil vedkommende om de syntes det er greit å slå av en prat eller ei med ham.Men han får ikke lov å gjøre dette lenge, og selvsagt ikke sette seg ned eller leke på dem!!!

Skrevet (endret)
Æsj, så utrolig vemmelig og uhygenisk! Enkelte småbarnsforeldre tenker ikke langt, tydeligvis. Jeg jobber på et spisested, og la merke til at det var en småbarnsmor som skiftet bleie på barnet sitt i restauranten, på gulvet vel og merke. Reagerte på dette, men lot vær å si ifra, og angrer igrunn. Det var ingen andre gjester der akkurat da, men hadde det vært det hadde jeg ikke tatt noen betenkningstid og sagt ifra!

Skiftet bleie på gulvet - og det var ingen gjester i restauranten....

Ærlig talt - har dette så mye å si da. At det er uhygenisk kan man jo ikke si (for andre enn babyen da...) - vi snakker gulv her!!! Folk tråkker rundt i gatene på hundetiss og sand og lort... man bør faktisk ikke spise på gulvet selv om det ikke har vært skiftet bleie der.

Enig at man skal holde kontroll på ungene sine, og skifte bleiene der slikt arbeid hører hjemme, men man må jo ha litt gangsyn også da....

Endret av suzie

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...