Gjest Binna Skrevet 16. mars 2006 #61 Skrevet 16. mars 2006 Dessuten så pleier det å være andre muligheter enn å plassere seg innpå et spisested. Uansett om jeg har marinert skoa mine i bæsj eller ikke så har bleieskifting ingenting å gjøre på et spisested. Enkelte ting kan man fint unngå på et spiseted, bleieskifting foreksempel...
suzie Skrevet 16. mars 2006 #62 Skrevet 16. mars 2006 Hvis noen velger å legge ungen på gulvet på et offentlig sted for å skifte bleier tror jeg stengt tatt ikke det var så mange engnede steder i dette gitte tilfellet. Og det var en TOM restaurant det var snakk om. Det var ingen som fikk denne bleien opp i maten sin!!!! I en sånn situasjon ligger min sympati hos moren uansett - hun plaget ingen, men måtte skifte bleie på gulvet i en restaurant! Og går vi ut på tur i 15 minus og hun bæsjer er det bare å gå inn og få skiftet så fort som mulig. 15 min med bæsj i bleien gjør at ungene blir såre.
Gjest Ester Skrevet 16. mars 2006 #63 Skrevet 16. mars 2006 15 min med bæsj i bleien gjør at ungene blir såre. ← Ja, det hendte at sønnen min ble sår da han brukte bleie. Jeg skjekket ikke bleia ustanselig og gikk tur i skogen om vinteren uten å ha mulighet til å skifte på ham. Noen ganger ble han sår pga noe han hadde spist også. Er det ikke vanlig at bleiebarn er såre innimellom?
suzie Skrevet 16. mars 2006 #64 Skrevet 16. mars 2006 Det er vanlig at bleiebarn blir såre innimellom det, men man vil jo helst unngå det da... du ville kanskje det også eller? Hva har det mer tur i skogen på vinteren og gjøre - eller enda fjernere: skifting av bleie på gulvet på folketomme offentlige steder....????
Gjest Gjest Skrevet 17. mars 2006 #65 Skrevet 17. mars 2006 Ja, jeg kan ikke skjønne at ikke alle små barn planlegger bæsjinga si litt mer. De kunne jo virkelig bæsjet mens man var på stellerommet med dem så man slapp så mye styr. Kanskje de kunne gjort det i doen også med det samme man var der... Jeg er enig i at man skifter ikke bleie på et kafébord (eller ved et kafébord). Men jeg har faktisk vært ute for kaféer hvor det nærmest er umulig å stelle på toalettet. Og stellerom har de ikke. Og ja - da har grusomme meg skiftet på nurket mens han lå i vogna si i en krok. Og når det kommer til bytting ved gaten - så har jeg faktisk forståelse for det. Selv om jeg ikke liker å se på. Det ser ganske vanskelig ut å skifte bleie på en litt større unge ombord på flyet, og unger bæsjer faktisk ikke når det passer foreldrene best. Og hvis man først venter ved gaten - ja, da har man neppe tid til å stikke bort til stellerommet.... ← Dette handler ikke bare om bæsjebleier, men en bevist venting til rett før flyet skal gå. Selvfølgelig kan det skje at barnet bæsjer rett før flyet går, og kanskje også 2 minutter etter at man nettopp har skiftet bleie, men det er ikke det vi snakker om her, for det blir litt for tilfeldig at 80 % ungene som skal med på flyet plutselig trenger et bleieskift i setene ved gaten like før avgang. Nei det handler rett og slett om at foreldrene venter med å skifte på de så de skal ha tørr bleie når de går ombord på flyet. Det finnes stellebord ombord i flyene, så det er ikke vanskeligere å skifte bleier der enn andre steder.
Gjest Gjest Skrevet 17. mars 2006 #66 Skrevet 17. mars 2006 Hvis noen velger å legge ungen på gulvet på et offentlig sted for å skifte bleier tror jeg stengt tatt ikke det var så mange engnede steder i dette gitte tilfellet. Og det var en TOM restaurant det var snakk om. Det var ingen som fikk denne bleien opp i maten sin!!!! I en sånn situasjon ligger min sympati hos moren uansett - hun plaget ingen, men måtte skifte bleie på gulvet i en restaurant! Og går vi ut på tur i 15 minus og hun bæsjer er det bare å gå inn og få skiftet så fort som mulig. 15 min med bæsj i bleien gjør at ungene blir såre. ← Du viser jamme liten mangel på både vilje til å se at andre har kan ha rett i det de sier, og ikke minst har du ett problem med å forstå ha hva god hygiene vil si. Det å skifte bæsjebleie på et spisested faller overhodet ikke inn i kategorien god hygien, og det kreves faktisk på et spisested. Alle ting man kan gjøre for å unngå bakterier, ja det skal man også unngå og det er en grunn til det. Så om restauranten er TOM eller ikke spiller ingen rolle. Dessuten har jeg en sterk mistanke om at du fint hadde klart å komme opp med andre unnskyldninger også om det var folk i den restauranten for sympatien din ligger jo uansett hos moren. Og dette med bæsjebleier på tur og 15 minutter gjør at ungene blir såre er noe forbannet tull. Når man er ute med små barn på vinteren, så går man jo ikke å lukter de i rumpa hvert 5 minutt. Derfor kan det skje at barnet må gå med bæsjen i rompa i en halvtime til en time. Ingen barn har tatt skade av det, så det er ikke slik at bleien må skiftes der og da uansett hvor man måtte befinne seg.
suzie Skrevet 17. mars 2006 #67 Skrevet 17. mars 2006 Har aldri sett en bleie bli skiftet i boarding-området jeg... eller inne i en kafe... aldri har jeg gjort det selv heller.... Tror det er en litt feiloppfatning blant mange her om at småbarns-foreldre ønsker å flashe brukte bleier i alle mulige og umulige sammenhenger. Jeg tror de aller fleste ønsker å gjøre dette der det er tilrettelagt for skifting av bleier, altså stellerom! 80 % skifter bleie i gaten voldsomt som det skulle settes på spissen da...
Gjest Gjest Skrevet 17. mars 2006 #68 Skrevet 17. mars 2006 Det er vanlig at bleiebarn blir såre innimellom det, men man vil jo helst unngå det da... du ville kanskje det også eller? Hva har det mer tur i skogen på vinteren og gjøre - eller enda fjernere: skifting av bleie på gulvet på folketomme offentlige steder....???? ← Har to barn selv. Den eldste ble sår da jeg en periode prøvde ut tøybleier. Ved to anledninger var hun også sår da jeg brukte papirbleier, men forøvrig var faktisk ingen av dem såre. Den yngste min har ikke opplevd sår stump. Jeg tenker med meg selv ville jeg likt å gå rundt med bæsj i buksa? Nei det ville jeg selvfølgelig ikke, så når sånt skjedde var det førsteprioritet for meg å få fikset problemet. Ikke trengte jeg å gå med nesa i rompa på dem hele tiden heller. Mine unger ga i alle fall straks klart og tydelig beskjed når de var misfornøyd med tingenes tilstand.
suzie Skrevet 17. mars 2006 #69 Skrevet 17. mars 2006 (endret) Du viser jamme liten mangel på både vilje til å se at andre har kan ha rett i det de sier, og ikke minst har du ett problem med å forstå ha hva god hygiene vil si. Det å skifte bæsjebleie på et spisested faller overhodet ikke inn i kategorien god hygien, og det kreves faktisk på et spisested. Alle ting man kan gjøre for å unngå bakterier, ja det skal man også unngå og det er en grunn til det. Så om restauranten er TOM eller ikke spiller ingen rolle. Dessuten har jeg en sterk mistanke om at du fint hadde klart å komme opp med andre unnskyldninger også om det var folk i den restauranten for sympatien din ligger jo uansett hos moren. Og dette med bæsjebleier på tur og 15 minutter gjør at ungene blir såre er noe forbannet tull. Når man er ute med små barn på vinteren, så går man jo ikke å lukter de i rumpa hvert 5 minutt. Derfor kan det skje at barnet må gå med bæsjen i rompa i en halvtime til en time. Ingen barn har tatt skade av det, så det er ikke slik at bleien må skiftes der og da uansett hvor man måtte befinne seg. ← Et gulv er uhygenisk. Ingen bør spise der. Det er ikke vrangvilje å hevde dette. Det mener jeg. Som jeg har sagt før er jeg enig i at det ikke skal skiftes bleie på ett spisested. Men i en situasjon hvor en mor eller far velger å legge seg på gulvet på en tom restaurant å skifte bleie, så tror jeg ikke det er så mange alternativer. Det er mer uhygensik med alle de som går på do og ikke vasker seg på fingrene etterpå, og har hendene oppå bordet. Jeg vet ikke hvilke alternativer som fantes, men det meste må være bedre enn å legge ungen på gulvet. Og da dette likevel ble gjort, så tror jeg ikke de hadde så mye valg. En time med bæsj i bleien i 15 minusgrader.... nærmer seg kanskje omsorgssvikt her eller???? Ikke bare blir ungene såre, men får mulige forfrysninger også kanskje? *he he... der er ikke mora eller faren som skal skifte bleie, men skifte på bebien så klart... går litt for for seg her:)* Endret 17. mars 2006 av suzie
Gjest Gjest Skrevet 17. mars 2006 #70 Skrevet 17. mars 2006 Selvfølgelig er det uhygiensk og upassende å skifte bleie på et spisested Går det virkelig an å hevde noe annet :klø: Jeg har barn selv og da gutten var baby var cafebesøk for meg å vente til han sov for så å gå på cafe å hive i meg maten så fort som mulig i tilfelle han våknet og ble urolig. Jeg følte meg ihvertfall veldig brydd med å lage "bråk" når andre skal sitte å nyte maten sin. Det jeg har problemer med å forstå er når jeg observeres foreldre som fortsetter å prate og spise uanfektet som om det ikke var deres unge® i det hele tatt som var uolig og laget bråk.
Gjest Gjest Skrevet 17. mars 2006 #71 Skrevet 17. mars 2006 En time med bæsj i bleien i 15 minusgrader.... nærmer seg kanskje omsorgssvikt her eller???? Ikke bare blir ungene såre, men får mulige forfrysninger også kanskje? ← Ungen var nok godt kledd. Tar du ikke med ungen din ut når det er kaldt? Sjekker du bleia hele tiden kan den nok bli kald, ja. Omsorgssvikt å ta med unger ut når det er kaldt, godt nedpakket i en pose? I tilfelle det kommer en bæsj? Kjære vene. Du bor tydeligvis ikke på indre østlandet, ihvertfall, for her er det kaldt, men ungene blir tatt med ut. Finn deg en kafe med stellerom, du. Så kan du sitte med nesa nedi bleia til ungen din og løpe inn på stellerommet ved hver minste lille fjert.
suzie Skrevet 17. mars 2006 #72 Skrevet 17. mars 2006 Jeg mener ikke det er greit å skifte bleie på ett spisested, eller som en gjest mente legner oppe - at jeg mener det er greit å skifte bæsjebleier der folk sitter og spiser. Det jeg mener er at man må være litt pragmatisk - legger man ungene på gulvet, så er det ingen alternativer, fordi da hadde dette blitt foretrukket. Om det har noe med saken å gjøre overhodet: jeg går uten minstemann hvis jeg skal på cafe og kose meg. Og her jeg med mine barn på kafe - så merker ingen dem, for de sitter helt rolig. Hvis ikke så går jeg.
suzie Skrevet 17. mars 2006 #73 Skrevet 17. mars 2006 Ungen var nok godt kledd. Tar du ikke med ungen din ut når det er kaldt? Sjekker du bleia hele tiden kan den nok bli kald, ja. Omsorgssvikt å ta med unger ut når det er kaldt, godt nedpakket i en pose? I tilfelle det kommer en bæsj? Kjære vene. Du bor tydeligvis ikke på indre østlandet, ihvertfall, for her er det kaldt, men ungene blir tatt med ut. Finn deg en kafe med stellerom, du. Så kan du sitte med nesa nedi bleia til ungen din og løpe inn på stellerommet ved hver minste lille fjert. ← Ops - tråkka på noen tær der gitt... sorry, vi har barn i forskjellig alder. Har ikke ungen pakket ned i pose når vi er ute lenger, hun er eldre. Og sier fra når hun har bæsj.... og skriker hvis det ikke blir skiftet. Da hun var mindre gikk jeg ikke ut i femten minus, og som regel sov hun i vognen, og da bæsjet hun ikke. Så det var aldri en problemstilling. Og vi bor ikke på østlandet nei...
Floja Felíz Skrevet 17. mars 2006 #74 Skrevet 17. mars 2006 Skiftet bleie på gulvet - og det var ingen gjester i restauranten.... Ærlig talt - har dette så mye å si da. At det er uhygenisk kan man jo ikke si (for andre enn babyen da...) - vi snakker gulv her!!! Folk tråkker rundt i gatene på hundetiss og sand og lort... man bør faktisk ikke spise på gulvet selv om det ikke har vært skiftet bleie der. ← Mener du virkelig at det er greit å skfte bleie inne på en restaurant?? Har du tenkt på hvordan det ville bli dersom alle småbarnsforeldre begynte med dette? ALT som har med avføring å gjøre hører hjemme på et dertil egnet sted, enten det er barn eller voksne. Bakterier er bakterier. Hadde du synes det var greit om jeg dro ned buksa på en restaurant og satte meg på gulvet? Ville næringsmiddeltilsynet ha problem med at du ikke desinfiserte skoene dine før du gikk inn i en restaurant? Det det var snakk om her var GULVET! Skoene dine er også uhygeniske - men det er uproblematisk for meg, for jeg spiser ikke på gulvet! ← Det er mye som kan være uhygienisk, men det betyr ikke at det er greit å skifte bleie inn epå en restaurant for det. Jeg hadde virkelig reagert om jeg hadde sett noe slikt. Totalt usmakelig oppførsel!! Dessuten så pleier det å være andre muligheter enn å plassere seg innpå et spisested. Uansett om jeg har marinert skoa mine i bæsj eller ikke så har bleieskifting ingenting å gjøre på et spisested. Enkelte ting kan man fint unngå på et spiseted, bleieskifting foreksempel... ←
Gjest Gjest Skrevet 17. mars 2006 #75 Skrevet 17. mars 2006 Og sier fra når hun har bæsj.... og skriker hvis det ikke blir skiftet. ← Hvis du er i et boligområde, går du inn i nærmeste hus da, eller? Da jeg hadde bleiebarn hendte det at jeg var på steder hvor det var umulig å få skiftet på dem, ja. Omsorgssvikt, eller? Jeg dro ihvertfall aldri ned buksa på dem på et spisested. Unger må da tåle å bli litt såre i rumpa, hva slags liv skal man ha med småbarn hvis man hele tida må være sikker på at man får skiftet på dem umiddelbart? T-banen fra den ene kanten av Oslo til den andre tar vel over en time, f eks. Ville du skiftet bleier der?
Pusekatt Skrevet 17. mars 2006 #76 Skrevet 17. mars 2006 Jeg mener ikke det er greit å skifte bleie på ett spisested, eller som en gjest mente legner oppe - at jeg mener det er greit å skifte bæsjebleier der folk sitter og spiser. Det jeg mener er at man må være litt pragmatisk - legger man ungene på gulvet, så er det ingen alternativer, fordi da hadde dette blitt foretrukket. ← Jeg har fremdeles store problemer med å forsto hvordan dette skal være greit allikevel jeg, inne på et spisested. En bæsjebleie LUKTER faktisk ganske jævlig, og en småbarnsmor har ingen rett til å påtvinge andre cafégjester bæsjelukt......
Gjest Gjest Skrevet 17. mars 2006 #77 Skrevet 17. mars 2006 Jeg har fremdeles store problemer med å forsto hvordan dette skal være greit allikevel jeg, inne på et spisested. En bæsjebleie LUKTER faktisk ganske jævlig, og en småbarnsmor har ingen rett til å påtvinge andre cafégjester bæsjelukt...... ← Ja for selv om resturanten er tomt i det hun skifter kan det jo hende at det kommer noen akurat i det hun holder på eller like etterpå. Bæsjlukt henger da igjen en stund. Men denne mora er vel så praktisk at hun også har med seg den "x-it sprayen" i stellebaggen
suzie Skrevet 17. mars 2006 #78 Skrevet 17. mars 2006 hmmm... her blir mye om og om igjen. Floja felix: Jeg mener ikke det er greit å skifte bleier inne i en restaurant (igjen...). Det er heller ikke greit at du bæsjer inne i en restaurant. Det er uhygenisk å skifte bleie inne på en restaurant. Hva jeg mener i fht den spesifikke situasjonen: se tidligere innlegg. Gjest: Der det ikke er mulig å skifte bleie, skiftes det ikke bleie. Er det mulig, så blir bleien skiftet. Inne på ett spisested er det ikke mulig. Hva jeg mener i fht denne spesifikke situasjonen, se tidligere innlegg. Pusekatt: I den situasjonen det diskuteres var der ingen som kunne lukte bleien.
Gjest Gjest Skrevet 17. mars 2006 #79 Skrevet 17. mars 2006 Jeg vil helst slippe å se en bæsje (eller tissebleie for den saks skyld) når jeg spiser.... Da hadde jeg mistet apetitten. Det går an å være litt diskre, selv om toalettet er trangt.
suzie Skrevet 17. mars 2006 #80 Skrevet 17. mars 2006 Jeg hadde også blitt kvalm av å se eller lukte en bleie mens jeg spiste!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå