Mossa Skrevet 17. mars 2006 Forfatter #81 Skrevet 17. mars 2006 Hvis noen velger å legge ungen på gulvet på et offentlig sted for å skifte bleier tror jeg stengt tatt ikke det var så mange engnede steder i dette gitte tilfellet. Og det var en TOM restaurant det var snakk om. Det var ingen som fikk denne bleien opp i maten sin!!!! ← Et egnet sted er da så alldeles ikke på gulvet på noe offentlig sted. Uhygienisk for alle parter. Og jeg har vært på en del cafeer og butikker i mitt liv, og jeg har ikke til dags dato opplevd at det ikke eksisterte et toalett der. Om ikke annet for personalet. Og det er fullt mulig å spørre om å få låne toalettet for å slippe å måtte skifte bleie på gulvet...og jeg tror neppe du hadde fått nei til svar!
jeg og ;) Skrevet 17. mars 2006 #82 Skrevet 17. mars 2006 tja nå har jeg lang erfaring med å vanke på flyplasser og cafèer der det både er familier med greie unger og familier med skrikerunger. På flyplasser når jeg skal slappe av ser jeg meg om etter sted å sitte, er det fullt av unger og mammaer og pappaer så holder jeg meg laaaangt unna dette... Siden jeg ikker orker hverken hyling eller skrål eller små barn som skal absolutt skal min oppmerksomhet.. gidder ikke hjelpe til som "barnevakt" i ventetiden til flyet går.. Eller sitte på cafè og få mitt måltid ødelagt fordi det sitter noen skrålende unger der... Jeg oppsøker ikke disse stedene rett og slett! så når det er sagt så sitter jeg nå med en liten baby og har erfart når vi for engangskyld skal ut og spise på en restaurant sånn på ettermiddagen en søndag.. ventetiden på maten er forferdelig lang når du ser babyen begynner å våkne og blir urolig og du kan banne på at dette skjer akkurat i det den varme maten blir servert.... Har også måtte forlate restauranten med en hylende baby og få maten pakket med siden vi fant rett og slett ut at måltidet ble ødelagt for oss ved at babyen ikke roet seg ... etter sitt melkemåltid.. Jeg var også engang på restaurant og skulle på toalettet med babyen og bytte bleie og fant toalettet stengt.. så jeg måtte finne meg en krok utenfor toalettinngangen og skifte der det gikk folk forbi.. fy så ekkelt det var men bleien full av dritt måtte skiftes.. det blir vel ikke noe bedre jo eldre ungen min blir men jeg håper jeg fortsetter å gå på restaurant for det..
suzie Skrevet 17. mars 2006 #83 Skrevet 17. mars 2006 Et egnet sted er da så alldeles ikke på gulvet på noe offentlig sted. Uhygienisk for alle parter. Og jeg har vært på en del cafeer og butikker i mitt liv, og jeg har ikke til dags dato opplevd at det ikke eksisterte et toalett der. Om ikke annet for personalet. Og det er fullt mulig å spørre om å få låne toalettet for å slippe å måtte skifte bleie på gulvet...og jeg tror neppe du hadde fått nei til svar! ← Noe jeg selvfølgelig også ville gjort - men det var ikke meg i denne situasjonen, så jeg vet ikke hvordan ting var der. Men er der andre muligheter mener jeg de fleste ville valgt det. Som du sier selv. Uhygenisk for alle parter.
Pusekatt Skrevet 17. mars 2006 #84 Skrevet 17. mars 2006 Pusekatt: I den situasjonen det diskuteres var der ingen som kunne lukte bleien. ← Nei, fordi caféen var folketom akkurat da (men jeg vil vel anta at det fremdeles var ansatte på jobb) - men det kan fint komme gjester inn like etterpå, som kanskje ikke hadde planlagt å spise lunch i bæsjestank........
Gjest Bodillen Skrevet 17. mars 2006 #85 Skrevet 17. mars 2006 Herregud, for en tråd! Er det virkelig så vanskelig å være enige om at en kafè/restaurant ikke er egnet sted for bleieskift, og at man holder styr på ungene sine ute blant folk???
Pusekatt Skrevet 17. mars 2006 #86 Skrevet 17. mars 2006 Herregud, for en tråd! Er det virkelig så vanskelig å være enige om at en kafè/restaurant ikke er egnet sted for bleieskift, og at man holder styr på ungene sine ute blant folk??? ← Tydeligvis.....
suzie Skrevet 17. mars 2006 #87 Skrevet 17. mars 2006 Herregud, for en tråd! Er det virkelig så vanskelig å være enige om at en kafè/restaurant ikke er egnet sted for bleieskift, og at man holder styr på ungene sine ute blant folk??? ← ...og det er det enighet om. Jeg hadde kun sympati for hun som var nødt til å skifte bleie på gulvet, tror ikke det var spes festlig.
Mossa Skrevet 17. mars 2006 Forfatter #88 Skrevet 17. mars 2006 Noe jeg selvfølgelig også ville gjort - men det var ikke meg i denne situasjonen, så jeg vet ikke hvordan ting var der. Men er der andre muligheter mener jeg de fleste ville valgt det. Som du sier selv. Uhygenisk for alle parter. ← Vet at det ikke var deg. Ble kanskje litt galt formulert. Mener fremdeles at det finnes andre løsninger. Har de ikke toalett der, og bleien MÅ skiftes...finn ett annet toalett. Og jeg er heller ikke så sikker på at det nødvendigvis var pga manglende stellerom/toalett (selv om det kun blir spekulasjoner) fordi det faktisk ikke er så uvanlig å observere mødre skifte på barna sine der det måtte passe dem
suzie Skrevet 17. mars 2006 #89 Skrevet 17. mars 2006 Vet at det ikke var deg. Ble kanskje litt galt formulert. Mener fremdeles at det finnes andre løsninger. Har de ikke toalett der, og bleien MÅ skiftes...finn ett annet toalett. Og jeg er heller ikke så sikker på at det nødvendigvis var pga manglende stellerom/toalett (selv om det kun blir spekulasjoner) fordi det faktisk ikke er så uvanlig å observere mødre skifte på barna sine der det måtte passe dem ← Kanskje der var andre muligheter - men jeg kan da ikke forstå at noen mener det er bedre på gulvet der folk tråkker rundt, alt annet er jo bedre. Jeg ser ikke så mye bleieskift noe offentlig sted. Helt ærlig - jeg kan ikke huske noen gang å ha sett en bleie bli skiftet inne på en kafe eller i gaten på en flyplass. Og nei - jeg sitter ikke inne hele tiden Var der andre steder burde disse naturligvis bli foretrukket.
Jens Skrevet 17. mars 2006 #90 Skrevet 17. mars 2006 Jeg mener også att skifte av bæsjebleier i flyseter ombord på fly er like ille, og det har jeg sett flere gjøre!!!
Gjest Gjest Skrevet 17. mars 2006 #91 Skrevet 17. mars 2006 Det er bare hysteriske mennesker som skifter bleier midt inne blandt andre mennesker, enten det er på en kafe eller på en flyplass. Det er faktisk syns på slike personer, for de tror tydligvis at de kan bli anmeldt for barnemisshandling dersom de ikke skifter bleie på ungen sin innen 5 minutter. Det finnes ikke det barn i verden som ikke kan vente til mor finner nærmeste toalett før den bleien skiftes. Ikke ett eneste barn ville ta særlig skade av dette, det er kun i hodet til mor at en kortsluttning fører til akutt behov for å skifte bleie der og da. Og jeg må si jeg blir sjokkert når folk tydligvis ikke kan være ute med ungene sine om de har vinterdresser på seg, i fare for at ungen faktisk bæsjer i bleia, og man ikke merker dette. Tro meg, på lekeplasser, ute i barnehagen og ellers i skog og mark flyr det mange små barn rundt med bæsje i rompa i lengre perioder før føreldrene oppdager dette uten at barna lider noen nød av den grunn.
Gjest Gjest Skrevet 17. mars 2006 #92 Skrevet 17. mars 2006 Alle mennesker må vente til de finner seg et toalett før de får gjort sitt fornødende.. Babyer slipper ut det de har og blir skiftet på når mor eller far finner et toalett. Der mennesker ferdes finnes det toaletter! Dersom det ikke fantes det ville det vært store problemer for de fleste av oss å komme oss ut av huset..! Dersom du er i en situasjon der du ikke ser noen andre muligheter enn å bytte en bleie på gulvet prøv å oversett situasjonen til at det var du som måtte på do.. Hva ville du gjort da? Gjør det!
suzie Skrevet 17. mars 2006 #93 Skrevet 17. mars 2006 Og jeg må si jeg blir sjokkert når folk tydligvis ikke kan være ute med ungene sine om de har vinterdresser på seg, i fare for at ungen faktisk bæsjer i bleia, og man ikke merker dette. Tro meg, på lekeplasser, ute i barnehagen og ellers i skog og mark flyr det mange små barn rundt med bæsje i rompa i lengre perioder før føreldrene oppdager dette uten at barna lider noen nød av den grunn. ← jeg regner med denne var til meg - men hvis du leser innlegget på nytt så kan du se at jeg aldri sier at jeg ikke vil gå ut å leke med barna mine fordi de kan bæsje seg ut. jeg sier bare at jeg skifter bleien hvis det skjer.... Tror ikke diskusjonen blir bedre av at en tillegger andre meninger som man selv dikter opp...
Gjest Gjest Skrevet 17. mars 2006 #94 Skrevet 17. mars 2006 jeg regner med denne var til meg - men hvis du leser innlegget på nytt så kan du se at jeg aldri sier at jeg ikke vil gå ut å leke med barna mine fordi de kan bæsje seg ut. jeg sier bare at jeg skifter bleien hvis det skjer.... Tror ikke diskusjonen blir bedre av at en tillegger andre meninger som man selv dikter opp... ← Hvis du mener den var til deg, så var du helt sikkert i målgruppen for innlegget. Du prater ut i fra ditt barn og dermed som om det samme gjelder alle andre barn. Det er nemlig ikke slik at alle barn forteller at de har bæsj i bleia. Og når ungen ikke sier i fra, så merker man det heller ikke med engang, ergo kan det gå en stund før barnet blir skiftet på. Og tro det eller ei, det går helt fint. Du sier du skifter bleien hvis det skjer, det gjør vi andre og når vi oppdager det. Selv om vi nok ikke alltid gjør det der og da, men finner et egnet sted for bleieskiftet...
suzie Skrevet 17. mars 2006 #95 Skrevet 17. mars 2006 Hmm... her ble det bare om og om igjen mye av det samme. Jeg har sympati for hun som måtte skifte bleie på gulvet. Om ingen andre har det, så neivel. Det gjør det ikke greit å på noen måte å skifte inne på ett spisested. Jeg har også sympati for mødre som har unger som hyler på bussen,og forvilet prøver å roe dem. Og jeg synes ikke de bør gå av før de er fremme uansett om jeg er sliten. Det handler bare om å være litt romslig i enkelte prekære situasjoner. Hadde det vært ett stellerom eller egnet toalett i nærheten kunne hun som jobbet på dette aktuelle spisestedet opplyst om dette, i steden for å kikke surt bort. Bleier bør skiftes så fort som mulig - de lukter også når de sitter på ungen....
Gjest Gjest Skrevet 17. mars 2006 #96 Skrevet 17. mars 2006 Jeg har sympati for hun som måtte skifte bleie på gulvet. Ingen MÅ bytte bleie på gulvet.. Akkurat like lite som jeg MÅ gjøre fra meg på gulvet.. Så lenge voksne kan holde seg før de kommer seg til et toalett så lenge kan barn også ha noe i bleia til de kommer til et toalett! Min sympati går til de som må overvære bleieskift på et sted de virkelig burda ha kunnet unngå det (dvs de fleste offentlige stede!)
Gjest Gjest Skrevet 17. mars 2006 #97 Skrevet 17. mars 2006 Jeg mener at behovet for bleieskift aldri kan være så prekært at man må utføre det på en restaurant. Det måtte i tilfelle være at det var umulig å gå ut av restauranten pga en gisselsituasjon eller naturkatastrofe eller lignende og at alle andre rom i restauranten var avstengt.
Gjest Gjest Skrevet 17. mars 2006 #98 Skrevet 17. mars 2006 Bleier bør skiftes så fort som mulig - de lukter også når de sitter på ungen.... ← Det spørst hva du mener med "mulig". Jeg er enig i at bleier skal skiftes ved første mulighet, men definerer IKKE et restaurantgulv som en muligehet! ALLE restauranter har toalett (det er PÅBUDT, så ikke prøv deg).
Gjest Gjest Skrevet 17. mars 2006 #99 Skrevet 17. mars 2006 Ingen MÅ bytte bleie på gulvet.. Akkurat like lite som jeg MÅ gjøre fra meg på gulvet.. Så lenge voksne kan holde seg før de kommer seg til et toalett så lenge kan barn også ha noe i bleia til de kommer til et toalett! Min sympati går til de som må overvære bleieskift på et sted de virkelig burda ha kunnet unngå det (dvs de fleste offentlige stede!) ← Siden min lege har sagt at jeg må komme meg på do så snart som mulig når jeg kjenner jeg må, så kanskje jeg skulle gå på do på restaurantgulvet (oppi en bærepose el for hygeines skyld) neste gang jeg er ute.. ?
Gjest Binna Skrevet 17. mars 2006 #100 Skrevet 17. mars 2006 Jeg mener at behovet for bleieskift aldri kan være så prekært at man må utføre det på en restaurant. Det måtte i tilfelle være at det var umulig å gå ut av restauranten pga en gisselsituasjon eller naturkatastrofe eller lignende og at alle andre rom i restauranten var avstengt. ← Signerer denne.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå