Gå til innhold

Av 30 barn har 15 ADHD

Fremhevede innlegg

Skrevet
Rainstorm2.0 skrev (1 time siden):

Diagnostisering er et sosial konstruert konsept for å frigjøre tilrettelegging og sosiale ytelser. Problemet er slik jeg ser det verken over- eller underdiagnostisering, men en for lite aktiv skole og for mye konformitet. Vi lever på en måte, og forventer at menneskebarn skal leve på en måte, som er dypt uforenelig med hva arten vår er ment for. 

Nja. På en måte enig. I et jeger-samfunn ville kanskje ADHD-folk fungere bedre. Nå må vi passe klokka, sitte stille og følge A4-flokken. Og uansett hvor mye man skulle ønske det var andre muligheter, så lever vi nå i dette samfunnet. Men det er forskjell på folk med ADHD også. Det er grader av det. Og når et barn sliter så mye med absolutt alt, men har super effekt av medisiner, så er det ikje noen tvil om at diagnosen er helt reell. 

Anonymkode: 04936...11f

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Meg du siterer og det du sier stemmer. Men her gjelder det å huske på temaet for diskusjonen som er ADHD.  Jeg tror at flere barn i dag får ADHD diagnosen fordi mødre er mindre med barna sine, det er med distraksjon med skjermer, osv. 

Man må gjerne si at mødrene er mindre med barna sine fordi boligprisene har økt og at det er mer distraksjon fra skjermer pga den teknologiske utviklingen. Men resultatet er det samme, flere barn i dag får ADHD-diagnosen pga samfunnsutviklingen. Det er ikke barnas gener som plutselig har blitt mye dårligere, det er at mødre bruker mindre tid på å oppdra barna og at det i dag er mye lettere å bli distrahert pga sosiale medier, internett,  dataspill, osv. 

Så må man spørre seg selv om det er riktig å gi barn ADHD-diagnosen og piller kun fordi mødrene må jobbe fulltid for å kunne kjøpe bolig. At det er riktig å gi barn ADHD-diagnosen fordi de gjør skolearbeidet på datamaskiner med alle mulige distraksjoner. 

Anonymkode: 99956...0be

Hva med fedre?

Skrevet

Det antallet der kan da ikke stemme..skulle tro de slang diagnosene rundt seg.. Veldig rart, som mamma til en nå halvoksen kar med adhd er det en smal sak å skille umodenhet og diagnoser, og adhd har så mye mere med seg enn løse armer og bein, så det antallet der og alle i en klasse..? 

Anonymkode: 47885...6c5

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det antallet der kan da ikke stemme..skulle tro de slang diagnosene rundt seg.. Veldig rart, som mamma til en nå halvoksen kar med adhd er det en smal sak å skille umodenhet og diagnoser, og adhd har så mye mere med seg enn løse armer og bein, så det antallet der og alle i en klasse..? 

Helt enig. Det er bare tull. Med hensikt i å få foreldre med barn som har fått barne utredet og riktig behandlet til å føle seg som dårlige foreldre som ikke passer på barna sine, men bare doper de ned. 

Anonymkode: 3e914...e53

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Nja. På en måte enig. I et jeger-samfunn ville kanskje ADHD-folk fungere bedre. Nå må vi passe klokka, sitte stille og følge A4-flokken. Og uansett hvor mye man skulle ønske det var andre muligheter, så lever vi nå i dette samfunnet. Men det er forskjell på folk med ADHD også. Det er grader av det. Og når et barn sliter så mye med absolutt alt, men har super effekt av medisiner, så er det ikje noen tvil om at diagnosen er helt reell. 

ADHD medisinene fungerer like bra på folk uten ADHD og ADHD symptomer overlapper med både flere andre diagnoser og det å være sent utviklet. Så det er helt feil at diagnosen er riktig kun fordi ungen har ADHD-symptomer og får super effekt av ADHD-medisiner. 

For alt vi vet så kan det kun handle om at ungen er lite moden for alderen. Å være født sent på året øker sjansen for å få ADHD-diagnosen og å gå på ADHD-medisin med 80 prosent!  Så det er helt klart enormt mange barn som får ADHD-diagnosen og ADHD-medisiner kun fordi de ikke har blitt like modne som de andre elevene i klassen.  https://www.nrk.no/trondelag/ny-ntnu-studie_-de-yngste-barna-i-skoleklassen-far-aller-flest-adhd-diagnoser-1.16179492

• Nyttig 2
Skrevet

Dere vil legge mer skam på foreldre og barn som er åpne om adhd diagnosen? At en haug med folk har lurt seg til en diagnose fordi de ikke gidder å oppdra barna? Eller hva er hensikten med tråden?

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

ADHD medisinene fungerer like bra på folk uten ADHD og ADHD symptomer overlapper med både flere andre diagnoser og det å være sent utviklet. Så det er helt feil at diagnosen er riktig kun fordi ungen har ADHD-symptomer og får super effekt av ADHD-medisiner. 

For alt vi vet så kan det kun handle om at ungen er lite moden for alderen. Å være født sent på året øker sjansen for å få ADHD-diagnosen og å gå på ADHD-medisin med 80 prosent!  Så det er helt klart enormt mange barn som får ADHD-diagnosen og ADHD-medisiner kun fordi de ikke har blitt like modne som de andre elevene i klassen.  https://www.nrk.no/trondelag/ny-ntnu-studie_-de-yngste-barna-i-skoleklassen-far-aller-flest-adhd-diagnoser-1.16179492

Har selv en med adhd. 
Ang medisinering, hva er det vi medisinerer? Vi sluttet med medisiner etter to år, da var han 11, så tynn, hode hadde blitt ryddet opp i, men han var som en zombie. Armer og ben roer seg som oftest når de blir eldre, selv om han alltid har noe i bevegelse. Vi har vært klare på at det finnes drittsekker med adhd og drittsekker uten adhd, en dritt vil uansett alltid være nettopp det, en dritt selv med en diagnose og selvkontroll må læres, adhd forsvinner ikke, man må lære seg å leve med den og takle den uten å ødelegge det som gjør deg til deg. 
Det verste med adhd,iallefall for meg som står ved siden av er depresjonene som lettere tar tak i disse barna/ungdommene og det å være den som drar de opp av gjørma gang etter gang, vanskeligere for hvert år som går og noian for at de ikke skal klare det selv…men samtidig, de er livet, kan ikke putte de på antidepressiva heller i hytt og pine! Bare er ❤️sukk!:) 

• Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg syns adhd snart virker mer å betegne et personlighetstrekk, ala introvert/ekstrovert. Hvis halve befolkningen har en slik diagnose, så er det nødvendigvis ikke så «sykt» som vi skal ha det til. Kanskje mer samfunnsskapt? 

Anonymkode: 17136...11d

Ja, med mer aksept i verden, så trenger man ikke  adhd  diagnoser i utgangspunktet,  før det er et skikkelig  problem for den det gjelder.

Skolen i dag er blitt sånn   at hvis du sliter med noe , får du i praksis beskjed om at du ikke får hjelpen du trenger  før du har en diagnose. 

Når jeg vokste  opp var adhd knapt et begrep,  og påstått at det var noe kun gutter fikk, og vokste det av seg. Vet om kun to på  hele skolen, som hadde slik diagnose.  Ene klassen  der tror jeg også de fleste gutta hadde det. De lærte generelt svært lite  og bedrev stort sett med sprell. 

Sett i ettertid, så skulle det være tavle undervisning,  noe ingen av de gutta evnet å klare. Men i praktiske fag , briljerte de. På ungdomsskolen  fikk flere av dem  være  i bedrift. Og de opplevde mestring å opplevelse av å være flinke. De ble roligere. Ingen av de gutta gikk en dag på skole etter  ungdomskolen. 

Men de er  nå nerme 60 år og har klart seg svært bra i godt  betalte  jobber. Noen som ansatte og flere av dem har drevet egne  bedrifter  i over 40år. Med høy anerkjennelse.  

Selv har jeg adhd,  og slet mye på skolen. Og på den tiden opplevde jeg å bli mobbet av lærere,  jeg fikk høre bla at jeg var dum å giddesløs. 

På et tidspunkt  bestemte jeg meg for å jobbe  med oppgaver på skolen, siden jeg ikke evnet å henge med i tavle undervisningen. Og fikk mye kjeft for det. Men spilte ingen rolle, fordi kjeft fikk jeg alikevel. Urolig  var jeg ikke, faktisk gjorde jeg lite ut av meg for å ikke bli sett, så jeg slapp  å få kjeft. 

Jeg opplevde at jeg da fikk det til. Men at jeg alikevel fikk dårlig karakterer. Når jeg klaget på det, fikk jeg beskjed  om at det ikke  gjorde noe, siden jeg uansett var dum å lat. Etterhvert fikk jeg riktige karakterer. 

Jeg evner ikke å lære noe av tavle  undervisning. Jeg har ikke husk og en konsentrasjon til det. Men gi meg oppgaver  og jeg er  en reser. 

Skolen ble tøff, fordi gjorde jeg noe for å få det til,  som ikke var på måten lærer ønsket det var det altid kjeft. Denne kjeften førte  til mobbing  av andre elever, siden det altid skjedde  foran andre elever. 

Så eneste  måten å komme meg igjennom  var å leve i min egen boble, og gjøre det som fungerte for meg. Jeg nektet å gå 9 år på skole uten å lære noenting. 

Når jeg startet på u skolen  evnet jeg ikke  matte. Ganske  valig iht de som har adhd. 

Så jeg lå på stryk karakter. På min måte  økte jeg til 3. På vgs fikk  jeg en lærer som bare gikk igjennom  raskt.  Og vi gikk over i å jobbe med oppgavene på skolen. De gikk da rundt  å hjalp de som ikke fikk det til. Vi fikk jobbe på skolen. Jeg fikk noen 6 ere på prøver og standpunkt ble 5. 

Tavle undervisning  som eneste  lære metode for så å ta med  oppgaver  hjem i lekse burde fjernes helt. Med min ukjente adhd  , var jeg alt for kokt i hodet til å klare lekser hjemme.  Og hadde mye energi som måtte ut. Så for meg måtte det bli mye trening på kvelds tid. Ellers hadde jeg ikke  klart min egen barndom

Anonymkode: f5938...460

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Dere vil legge mer skam på foreldre og barn som er åpne om adhd diagnosen? At en haug med folk har lurt seg til en diagnose fordi de ikke gidder å oppdra barna? Eller hva er hensikten med tråden?

Leser den slik at vedkommen mener at noe er galt når 15 av 30 (i en og samme klasse) har fått en slik diagnose og at noen må rett og slett ha gitt de diagnoser de ikke skal ha…

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Leser den slik at vedkommen mener at noe er galt når 15 av 30 (i en og samme klasse) har fått en slik diagnose og at noen må rett og slett ha gitt de diagnoser de ikke skal ha…

Men ingen med vettet i behold kan tro på at 50% i en klasse har fått en adhd diagnose. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men ingen med vettet i behold kan tro på at 50% i en klasse har fått en adhd diagnose. 

Nei..de høres veldig spesielt ut.

Skrevet (endret)

Det er fullt mulig at i dagens samfunn, om det er en annen kultur rundt skjermbruk, tilsetningsstoffer i maten, høye mengder mikroplast under svangerskapet eller annet som kan øke sjansen for å utvikle ADHD, ADD, AuDHD eller andre lignende tilstander. 

Men en 50% andel hørtes litt høyt ut. Kan godt være at flere har fått diagnoser eller feildiagnoser de egentlig ikke skal ha.

Endret av AnonymBrukerNeida
  • Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Har selv en med adhd. 
Ang medisinering, hva er det vi medisinerer? Vi sluttet med medisiner etter to år, da var han 11, så tynn, hode hadde blitt ryddet opp i, men han var som en zombie. Armer og ben roer seg som oftest når de blir eldre, selv om han alltid har noe i bevegelse. Vi har vært klare på at det finnes drittsekker med adhd og drittsekker uten adhd, en dritt vil uansett alltid være nettopp det, en dritt selv med en diagnose og selvkontroll må læres, adhd forsvinner ikke, man må lære seg å leve med den og takle den uten å ødelegge det som gjør deg til deg. 
Det verste med adhd,iallefall for meg som står ved siden av er depresjonene som lettere tar tak i disse barna/ungdommene og det å være den som drar de opp av gjørma gang etter gang, vanskeligere for hvert år som går og noian for at de ikke skal klare det selv…men samtidig, de er livet, kan ikke putte de på antidepressiva heller i hytt og pine! Bare er ❤️sukk!:) 

Meg du siterte

Veldig trist at ungen din har det tung.  Jeg er fullt klart over at det er tungt for både ungen med ADHD og for foreldrene å se barnet ha det vondt. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ekte ADHD er en funksjonsnedsettelse. Det har aldri vært noen fordel å ha ADHD. Ekte ADHD handler om at at man har en feil i hjernen som gjør at man ikke klarerer det folk uten diagnosen klarer.  

De med ADHD burde absolutt få tilrettelegging, men det er nettopp fordi de har en funksjonsnedsettelse.

Å snakke om at disse med ADHD kun er annerledes og at de har noen fordeler blir helt feil. Det blir som å si at det kan være fordel å være lam i bena. 

Jeg kjenner ikke til at lammelser i beina gir evolusjonære fordeler og videreføres genetisk. Det har det derimot gjort med ADHD siden det er så utbredt og også har arvelige komponenter. At jeg påpeker at noe har vært nyttig evolusjonært er ikke det samme som å si at det er en fordel her og nå. 

Sykdom/lidelse og funksjonsnedsettelse er ikke synonymer. Jeg er helt enig i at diagnostisert ADHD medfører funksjonstap, det er også en del av diagnosen. Men hele dette språket er basert på det moderne samfunn der funksjon vurderes ut fra hvor en fungerer i relasjon til noen veldig snevre faktorer.

Du kaller det en feil i hjernen, jeg tror derimot ikke at evolusjonen har tatt så feil. Og ser det mer som at samfunnet er feil. 

Skrevet

Ekte ADHD er en funksjonsnedsettelse. Det har aldri vært noen fordel å ha ADHD. Ekte ADHD handler om at at man har en feil i hjernen som gjør at man ikke klarerer det folk uten diagnosen klarer.  

De med ADHD burde absolutt få tilrettelegging, men det er nettopp fordi de har en funksjonsnedsettelse.

Å snakke om at disse med ADHD kun er annerledes og at de har noen fordeler blir helt feil. Det blir som å si at det kan være fordel å være lam i bena. 

Litt  feil beskrivelse av adhd.  Med riktig forutsetninger  er det også en stor fordel med adhd. 

Men du må forvente at jeg kommer litt sent. Iht jobb  gjør det egentlig ingenting,  fordi jeg jobber raskere  og mer, og jammen glemmer jeg å ta lunsj også. Så de 5 minuttene får du igjen med renter

Ikke bare en plass jeg har blitt ut utnyttet  iht min kapasitet.  Der ansatte har blitt sagt opp, med like mange oppgaver.  Å jobbe for 3 i korte perioder er 0 problem for meg. Men ikke fast. Så jeg har på nippet  blitt utbrent. Men da har jeg også valgt å bytte jobb.  

Gi meg meg frihet til å gjøre min jobb. Og det  blir  perfekt. Og bedre enn forventet Dikter  meg, og du får ingenting, det  går ikke. 

Under  rette forutsetninger  så får du mye for pengene.  Men jeg legger  også merke til alt. Baktaler du meg, og ser kun de tingene jeg ikke  er så god på og ikke evener å se alt det andre blir du ikke  min venn, og det  går utover min kapasitet.

Hvis du feks klager over de 5 miutter jeg er for sen, og ikke sier takk for den timen jeg jobbet gratis.  Eller at jeg ble ferdig med en to dagers jobb på en dag. Da er du bate slem 

Mange fokuserer kun på det negative, og ikke de positive sidene ved adhd. Det  fører til at  mange føler på utenfoeskap og ikke bli akseptert. 

Nei jeg er ikke perfekt  på alle områder av livet. Men jeg er høflig og grei. Og jeg er flink iht mine forutsetninger. Å holde styr på 17 ting på en gang er ikke noe problem.  Om du ikke begynner med piss, mot meg

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Synd at du føler deg krenket. Det er jo også en negativ trend med samfunnet, og kanskje noe av grunnen til den onde spiralen. 
Men jeg tror altså, og så kan du bli så krenket du vil, at ved at flere foreldre som vet mer om hvor viktig tidlig tilknytning er, nok søvn og skummel skjermbruk, samt foreldre som er tydelige men vennlige og setter klare grenser og gjør ungene rustet til å takla motgang, så kunne vi skrelt bort en del av den andelen av unger som egentlig ikke har ADHD, men bare oppfører seg sånn pga andre ting. Dette for at de barna som virkelig trenger det skal få best hjelp.

Hvis du virkelig tror at jeg setter spørsmålstegn ved alle hjemme forhold ved ADHD, da skjønner jeg du blir skuffet. Men noe skurrer når så mange blir diagnostisert, samtidig som samfunnet har blitt ettergivende og passivt. I følge statistikken skal det være 1-2 barn i hver klasse. Ikke 40%-50%. Synd at man har nesa så inn i sin egen sfære at man ikke ser den store helheten. Enda et trekk med samfunnet i dag. Meg meg meg! 

Anonymkode: 6be0b...ca0

For et nedlatende svar , tror faktisk ikke du er lærer. I såfall håper jeg kg finner ut hvem du er og gir beskjed til jobben din

Anonymkode: 3ca9c...5d2

• Liker 2
Skrevet

Hvordan vet du at 50% har det og hvilke problemer de har??

Anonymkode: 3ca9c...5d2

• Liker 1
Skrevet

Som nylig diagnostisert blir jeg egentlig veldig skeptisk. Min erfaring her jeg bor (og der jeg har bodd!) er at man som regel får avslag og at det faktisk er ekstremt manglende tilbud og eventuelt diagnostisering om det faktisk er tilfelle.. Jeg forstår virkelig ikke hvor i Norge man kommer inn i psykiatrien easy peasy lemon squeezy og hvordan så mange får diagnoser noen steder, mens andre så er tilbudet ikke-eksisterende?

Det høres veldig bekymringsverdig ut at halvparten av ungene visstnok har ADHD?! Hensyn bør (må!) absolutt tas i mange tilfeller - men det burde ikke gå utover de andre barna. Eller gå utover dem så lite som mulig hvertfall.

Vi hadde noen i klassen med autisme da jeg var liten (og det viste seg at jeg er autist selv også - bare at det var manglende kompetanse blandt alle jeg ble sendt rundt til, og som mente jeg var for vanskelig - som igjen er veldig vanlig hos jenter med ADHD  tilbud osv osv da jeg kom inn på BUP som 11-åring) og den elevens tilrettelegging gikk ikke utover oss andre i det hele tatt. Ikke eventuelt andre med noen diagnoser/sykdommer/handicap sin tilrettelegging heller. Du nevner noen som må høre på musikk mens de jobber, det er en kjent greie med ADHD, men hører de på musikk høyt?? At noen spiser for seg selv/ikke med de andre ungene skal vel ikke være et problem for de andre? 😤

Som voksen som manglet tilrettelegging og hjelp under hele oppveksten, ungdomstiden og mye av voksentiden frem til nå blir jeg litt provosert over at det noen steder høres ut som det nesten kastes diagnoser etter deg.. Kriteriene er jo egentlig ganske strenge, så hvordan kan så mange "klare" å få diagnosen? Nå vet man jo ikke helt 100% hva som gjør at noen mennesker er nevrodiverse og andre ikke da.. Så for alt vi vet kan det jo faktisk være noe i at det noen steder i landet er mange som har den samme diagnosen 😅

Når det kommer til at du nevner at disse barna ikke virker urolige, så burde man være bittelitt forsiktig med å si noe slikt ganske så bastant. Nevrodiversitet kommer i flere former og diagnosen ADHD er nå faktisk delt opp i 3 forskjellige "versjoner" - litt som at det fantes flere underkategorier innenfor Autisme tidligere (f.eks. Aspergers syndrom, barneautisme, atypisk autisme osv.). Det er  ADHD oppmerksom type (ADHD attentive type), som er den typen hvermansen er mest kjent med. Fysisk hyperaktivitet, dårlig risikovurdering, impulskontroll issues og lignende. Deretter har man diagnosen ADHD uoppmerksom type (ADHD inattentive type), som er det samme som det man tidligere kalte (og noen fortsatt kaller) ADD. ADHD uoppmerksom type vender hyperaktiviteten innover. Dagdrømmer, tankekjør/overtenking, flink pike-syndrom, perfeksjonist (bare noen få eksempler av MANGE symptomer som faktisk må oppfylles for diagnose på papiret). Til slutt kommer ADHD kombinert type. Fantastisk blanding, kaos og rot av både oppmerksom og uoppmerksom type. Alle tre er visst interessante å ha, men guri malla så komplisert ting kan være med både autisme og ADHD blandet (også kalt AuDHD), samt traumer. Traumer kan føre til kompleks PTSD som forresten kan minne veldig om autisme. Og traumer er mye, mye, mye mer enn opplevelser med terror, krig og naturkatastrofer. Vil til slutt også nevne at både ADHD oppmerksom type, ADHD uoppmerksom type og ADHD blandet type kan vises veldig forskjellig fra person til person - og spesielt gutter vs jenter. Det er en grunn til at man har trodd både autisme og ADHD var "guttediagnoser". Det er en del kvinner som har slitt seg gjennom livet og såvidt overlevd - og dette kun fordi man vet hva som forventes av dem. Så på innsiden er de ødelagt, og på utsiden ser det ut som det går fint.

• Nyttig 2
Skrevet
Rainstorm2.0 skrev (2 timer siden):

Jeg kjenner ikke til at lammelser i beina gir evolusjonære fordeler og videreføres genetisk. Det har det derimot gjort med ADHD siden det er så utbredt og også har arvelige komponenter. At jeg påpeker at noe har vært nyttig evolusjonært er ikke det samme som å si at det er en fordel her og nå. 

Sykdom/lidelse og funksjonsnedsettelse er ikke synonymer. Jeg er helt enig i at diagnostisert ADHD medfører funksjonstap, det er også en del av diagnosen. Men hele dette språket er basert på det moderne samfunn der funksjon vurderes ut fra hvor en fungerer i relasjon til noen veldig snevre faktorer.

Du kaller det en feil i hjernen, jeg tror derimot ikke at evolusjonen har tatt så feil. Og ser det mer som at samfunnet er feil. 

Det finnes mange arvelige sykdommer. At noe er arvelig betyr ikke at det gir noen fordel. 

Skrevet

Litt  feil beskrivelse av adhd.  Med riktig forutsetninger  er det også en stor fordel med adhd. 

Men du må forvente at jeg kommer litt sent. Iht jobb  gjør det egentlig ingenting,  fordi jeg jobber raskere  og mer, og jammen glemmer jeg å ta lunsj også. Så de 5 minuttene får du igjen med renter

Ikke bare en plass jeg har blitt ut utnyttet  iht min kapasitet.  Der ansatte har blitt sagt opp, med like mange oppgaver.  Å jobbe for 3 i korte perioder er 0 problem for meg. Men ikke fast. Så jeg har på nippet  blitt utbrent. Men da har jeg også valgt å bytte jobb.  

Gi meg meg frihet til å gjøre min jobb. Og det  blir  perfekt. Og bedre enn forventet Dikter  meg, og du får ingenting, det  går ikke. 

Under  rette forutsetninger  så får du mye for pengene.  Men jeg legger  også merke til alt. Baktaler du meg, og ser kun de tingene jeg ikke  er så god på og ikke evener å se alt det andre blir du ikke  min venn, og det  går utover min kapasitet.

Hvis du feks klager over de 5 miutter jeg er for sen, og ikke sier takk for den timen jeg jobbet gratis.  Eller at jeg ble ferdig med en to dagers jobb på en dag. Da er du bate slem 

Mange fokuserer kun på det negative, og ikke de positive sidene ved adhd. Det  fører til at  mange føler på utenfoeskap og ikke bli akseptert. 

Nei jeg er ikke perfekt  på alle områder av livet. Men jeg er høflig og grei. Og jeg er flink iht mine forutsetninger. Å holde styr på 17 ting på en gang er ikke noe problem.  Om du ikke begynner med piss, mot meg

Folk med ADHD jobber ikke raskere enn andre. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...