Gjest Wind Skrevet 12. januar 2009 #121 Skrevet 12. januar 2009 Tror egentlig ikke jeg har noe er veldig rart, som jeg liker.. Dog har gubben reagert på(i begynnelsen da) at vi spiser risengrøt m/ like mye rømmegrøt oppå der igjen, på flate tallerkener, i fjæra på st.hans... Vi bruker f.eks ikke å ha spekemat sammens med grøt, synes ikke det er noe godt! Også jeg liker å ha masse ris(kun ris) og masse Party dressing, blanda sammen! Nam! Også er jeg veldig glad i bollemelk, mel-boller kokt opp i melk.. Men dette er vel noe mer vanlig tror jeg?? Ellers tror jeg de fleste reagerer på alt jeg ikke spiser(sopp, løk, tomat, purre, paprika, brune/grønne bananer, ) og hvordan jeg spiser det! F.eks MÅ det være smør på HELE brødskiva, samme med pålegget(det MÅ være likt over hele skiva, ikke en dynge der og en dynge der liksom). Troika spises på dette viset; Først av med det yttereste tynne laget med sjokolade, så bite av en "musebit"(som min samboer kaller det, han mener nemlig at både mus og fugl ville sultet ihjel om de skulle tatt like små biter som meg). Så er det å dele gelen fra resten av sjokoladen, så dele den siste lille plata i to, hvor den hvite delen spises først og sjokoladen smeltes i munnen:) +++, har mange rare slike måter:) Åh, nam. Kleppmelk kaller vi det. Jeg spiser det med kanel og sukker, mens resten av familien bare har sukker. Er kanskje litt rar der? Får aldri til å dele det nederste laget med troika fra hverandre. Men nå vet jeg at det går an, og skal prøve hardere!
LekeHusmor Skrevet 13. januar 2009 #122 Skrevet 13. januar 2009 jeg elsker mørke, fyldige brownies/sjokoladekaker med maldonsalt på! i små mengder da. men det er veldig godt.
desperate Skrevet 14. januar 2009 #123 Skrevet 14. januar 2009 Jeg er veldig kresen. Og spesielt når det kommer til kjøtt. Kjøttdeigen skal være hakket opp i småå biter, og biff og alt annet kjøtt skal være meget godt stekt - ikke noen antydning til at det skal være rosa i midten her i gården! Sånn ellers kan jeg spise vaniljekrem rett fra kartongen, og nugatti rett fra boksen. Sistnevnte kun hvis jeg har melk tilgjengelig. Veit ikke hvor utbredt det er Og som kommentar til noen av de gamle innleggene i denne tråden som sa at kjøttkaker i brun saus var kjedelig og så lite innbydende og fargeløst ut, jeg er ikke enig! Når man spiser det med rødkål, mais og brokkoli blir det fort ganske fargerikt. Og ikke minst godt!
The Kitten Skrevet 9. januar 2010 #124 Skrevet 9. januar 2010 En venninne av meg dypper marsipan i melonyoghurt.
Gjest Blondie65 Skrevet 9. januar 2010 #125 Skrevet 9. januar 2010 Venninna mi og kjæresten hennes knuser av og til et egg over pizzaen før de setter den i ovnen, er det vanlig...? Tror dette er en tyrkisk variant av pizza, jeg har fått det i en lokal sånn "midt på natten sjappe" her i byen og det var veldig godt.
The Kitten Skrevet 9. januar 2010 #126 Skrevet 9. januar 2010 Tror dette er en tyrkisk variant av pizza, jeg har fått det i en lokal sånn "midt på natten sjappe" her i byen og det var veldig godt. Det er vanlig i Frankrike også.
Gjest A Skrevet 9. januar 2010 #127 Skrevet 9. januar 2010 Her er de tingene jeg har fått en del kommentarer på, men som for meg er helt normalt: - favoritt sommermat: salat som består i hovedsak av jordbær og rå finnhakket løk. - Enten kål,kålerabistappe eller erter må spiser hver dag - liker utelukkende rørt syltetøy; og da bare bringebær, blåbær og jordbær uten jordbærklumpene. - hvis jeg skal spise bananyoghurt må jeg ha banan i. - Elsker frosne, usukkrete bær - den ultimate snacksen. - Alt MÅ være gjennomstekt; liker ikke mat som jeg føler ser rå ut, eks. kokte pølser. - den søteste delen av måltidet spares til sist som dessert - eks syltetøy skiven. Tidligere greide jeg ikke å blande kjøttsorter; eks både biff og skinke på pizzaen. Har vokst fra meg det meste, men greier fremdeles ikke ha kylling eller kalkun sammen med noe annet. Sist men ikke minst - alt kan spises i bolle!
ihearttom Skrevet 10. januar 2010 #128 Skrevet 10. januar 2010 Slik som en del andre her, har jeg også noen 'rare' matvaner, når det kommer til hvordan maten skal være 'organisert': taco: kjøttdeig først, så mais, så agurk, så jalapenos, deretter ost, og så kommer salsaen og til slutt rømme. av en eller annen grunn spiser jeg ikke salatblader,tomat og paprika i taco. liker det godt ellers, vil bare ikke ha det i tacoen min brødskiver med ost og skinke/salami/servelat osv: kjøttpålegget skal være under, ost over. jeg skal ikke kunne se kjøttet når jeg spiser brødskiven. bare osten. Hvis jeg får det servert annerledes, må jeg 'ommøblere' brødskiven.
Gjest Gjest Skrevet 10. januar 2010 #129 Skrevet 10. januar 2010 Fetaost og jalapenos er fantastisk som snack :gjeiper:
ihearttom Skrevet 10. januar 2010 #130 Skrevet 10. januar 2010 Fetaost og jalapenos er fantastisk som snack :gjeiper: De selger Fyllte jalapenos med fetaost i, på butikken det er skikkelig godt!
Fjonana Skrevet 10. januar 2010 #131 Skrevet 10. januar 2010 <span style='color:purple'>Samboeren min synes det er så rart hvor nøye jeg er med å legge/smøre pålegg på brød. Jeg vil at hele brødskiven skal være dekke med pålegg og er nøye på at det går helt ut til alle kantene. Vil jo ha en smak av pålegget for hver bit jeg tar. </span> Det er du ikke alene om. Jeg pleier også å smøre all pålegg helt ut i kantene! Hm. Har egentlig mange rare matvaner, helst på brødskiva da: - Egg og kaviar - Sjokade og majones - Leverpostei med rødbiter - Peanøttsmør med bringebærsyltetøy og banan - Brunost og syltetøy - Hvitost og syltetøy - Banan og syltetøy - Nugatti og banan Ja, og lenge kunne jeg fortsatt :gjeiper: Noen som har liker det samme?
ihearttom Skrevet 10. januar 2010 #132 Skrevet 10. januar 2010 Det er du ikke alene om. Jeg pleier også å smøre all pålegg helt ut i kantene! Hm. Har egentlig mange rare matvaner, helst på brødskiva da: - Egg og kaviar - Sjokade og majones - Leverpostei med rødbiter - Peanøttsmør med bringebærsyltetøy og banan - Brunost og syltetøy - Hvitost og syltetøy - Banan og syltetøy - Nugatti og banan Ja, og lenge kunne jeg fortsatt :gjeiper: Noen som har liker det samme? nugatti og banan er kjempegodt sammen! det pleier jeg å spise på boller, vafler og pannekaker i tillegg til brødskiven. Noe som også kanskje for noen er rart, men som smaker skikkelig godt er banan og honning på pannekake. mmmm
Crizpo Skrevet 11. januar 2010 #133 Skrevet 11. januar 2010 På skiva... Gulost med druer Gulost med sylteagurk Gulost med grillkrydder og ketchup Nugatti med banan Gulost og brunost på samme skive Egentlig, så kan jeg spise gulost kombinert med det meste. Ellers går det i ris blandet med partydressing! Nam..
Tbag Skrevet 12. januar 2010 #134 Skrevet 12. januar 2010 -Pizza med skogsbæryoughurt! Viktig at pizzaen er stekt dagen i forveien og kjølt ned i kjøleskpet over natten. Det er sykt godt! -Ketchup i bernaise sausen. Når jeg spiser pommes frites må jeg først ha på MASSE grillkrydder, så MASSE ketchup også MASSE bernaise saus, dette vendes godt rundt på tallerkenen. Herregud, det er så syykt godt! Bruker skje for å spise opp resten når pommes fritesen er slutt -Banan med syltetøy på brødskive -Stekt egg med bløt plomme og grillkrydder i lompe -Boller med brunost -pølsebrød med banan - Når jeg spiser wienerpølse MÅ jeg ha revet gullerot og hakket rå løk, helst i både brød OG lompe, og ketchup og sennep (de to sistnevnte tingene er jo forsåvidt vanlig.. ) Det er det jeg kommer på av mine litt utenom det vanlige matvaner. Men, en venninne av meg m/familie bruker alltid svartpølse på pizzaen Men det synes ikke jeg noe om.
Sugerøret Skrevet 13. januar 2010 #135 Skrevet 13. januar 2010 (endret) -bacon ost med stekt bacon over, aller best om en har spagetti (på boks rimi sak) så lag med bacon ost ,så stekt bacon og avslutter brødskiva med en dæsj mer baconost. NAMMM -Brunost med enten jorb.syltetøy eller helst aprikos syltetøy -Ketchup på fiskegrateng -brødskive med smør,sjokade og salami eller servelat på toppen-nammmm -Dyppe potetgull i ketchup -Stratos sjokolade og taffel sticks samtidig inn i munn-Knall herlig opplevelse -Gulost og druer eller tomat ,redikk eller agurk -Dyppe rundstykke som MÅ være ferskt i yogert med mango og banan nnaammm -Pannekaker med sukker og Kanel -spiser sjokoladepulver (oboj /nesquik pulver) uten melk/vann Endret 13. januar 2010 av Kattiz
Fjonana Skrevet 28. januar 2010 #136 Skrevet 28. januar 2010 (endret) Jeg har allerede svart på denne tråden, men jeg har komt på noe mer rart jeg spiser : - Skive med kald grøt og sukker - Pannekaker med stekte poteter - Pølsebrød med nugatti - Brødskive med rømme og bringebærsyltetøy Endret 28. januar 2010 av Fjonana
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå