Sarah Salamander :-) Skrevet 2. mars 2006 #61 Skrevet 2. mars 2006 Jeg er også sånn at jeg ikke liker å blande mat... Typen får helt fnatt av meg av og til... Eks:Kjøttdeig, spaghetti og saus hver for seg takk. Vet ikke helt hvorfor... Ellers må jeg si pølse i vaffel- nam nam Forsøk det dersom du er et sted de selger begge deler- litt artig hver gang-å se reaksjonen til de som selger det (ikke i Moss ++ da...)
Lilletrollet Skrevet 2. mars 2006 #62 Skrevet 2. mars 2006 Jeg er veldig glad i vaffel med vaffel røre på! Jeg skal IKKE ha smør under smørepålegg,og jeg synes brunsaus er nydelig dipp til potetgull! Kjenner en som er veldig glad i brunost under speilegg...
NullHull Skrevet 2. mars 2006 #63 Skrevet 2. mars 2006 Jeg skal IKKE ha smør under smørepålegg ← Finnes det noen som vil ha det da??? :klø: Tror ihvertfall ikke du er særlig alene om akkurat dette...
Gjest Gjest Skrevet 2. mars 2006 #64 Skrevet 2. mars 2006 Finnes det noen som vil ha det da??? :klø: Tror ihvertfall ikke du er særlig alene om akkurat dette... ← Jeg MÅ ha smør under leverpostei og kaviar.
Gjest Binna Skrevet 3. mars 2006 #65 Skrevet 3. mars 2006 (endret) hmm jeg spiser vel ikke så mange "rare" kombinasjoner, men det som er viktig for meg når jeg spiser brødskiver er at pålegget på de forskjellige passer sammen. Dvs at jeg ALDRI ville spist f.eks ei skive med makrell og en skive med syltetøy til samme måltid.. OG burritosen smaker best hvis jeg legge innholdet i riktig rekkefølge (for meg)... Endret 3. mars 2006 av hæxa
Lassie Skrevet 4. mars 2006 #66 Skrevet 4. mars 2006 Jeg har noen greier som folk ler ganske godt av, iallfall.. På sylta til jul, når jeg spiser sylte i lefse, så har jeg ketchup på.. (Det vanlige er vel stort sett sennep og/eller eddik) (Siden jeg kommer fra et sted som vi alltid spiser mye sylte og lefse i jula, så har jeg fått høre dette en del ganger..) Hvis vi har hvit saus til en eller annen middagsrett, så har jeg på sukker og kanel. Da smaker det nemlig nesten som fløyelsgrøt Folk ler av meg for dette, skulle ønske jeg ikke var alene om det Ei venninne av meg stussa på at jeg hadde kaviar og fiskepudding på brødskiva, men dette er da helt normalt er det ikke? (Etter hun prøvde selv har hun fått dilla) Makrell i tomat med hvitost på brødskiva. Tja, noe mer mon tro?
Lassie Skrevet 4. mars 2006 #67 Skrevet 4. mars 2006 Også må jeg ha alt i riktig rekkefølge på taco o.l... Med andre ord; kjøper aldri taco ute
Lassie Skrevet 4. mars 2006 #68 Skrevet 4. mars 2006 Og fastelavensboller med krem med rødt syltetøy er også rart. Men godt. ← Er ikke dette helt vanlige fastelavensbollerp å Østlandet da? Dette har iallfall jeg vokst opp med.. Ellers spiser jeg ostesmørbrød med brunost istedenfor hvitost. Mange som har stusset på dette, men det er veldig godt med smelta brunost, blir nesten som "mussmør", vet ikke hva det heter på bokmål, men på dialekta mi sier vi dette om brunost før den er ferdig laget. Noen som vet hva det heter på bokmål? Jeg har vokst opp med meieri (nå Synnøve Finden) like ved der jeg gikk på barneskole, og da stakk vi innom der på vei til bussen hjem for å få en liten smaksprøve - en liten kartongbit med "mussmør" på
Arkana Skrevet 4. mars 2006 #69 Skrevet 4. mars 2006 Også må jeg ha alt i riktig rekkefølge på taco o.l... ← Det har jeg inntrykk av at gjelder de fleste, inkludert meg. Jeg har i allefall merket meg at alle jeg spiser taco med har sin spesielle rekkefølge, og de følger den slavisk.
Gjest Gjest Skrevet 4. mars 2006 #70 Skrevet 4. mars 2006 Hvilken rekkefølge har dere på taco da? Det eneste jeg synes er viktig er å få osten på kjøttdeigen slik at de smelter. Ellers ikke noe bestemt rekkefølge.
Saeria Skrevet 4. mars 2006 #71 Skrevet 4. mars 2006 Brødskive med brelett, tyttebærsyltetøy og sprøstekt løk. Høres nok sært ut, men det er nam.
Arkana Skrevet 4. mars 2006 #72 Skrevet 4. mars 2006 Hvilken rekkefølge har dere på taco da? Det eneste jeg synes er viktig er å få osten på kjøttdeigen slik at de smelter. Ellers ikke noe bestemt rekkefølge. ← Kjøttdeig, salsa, løk, salat, mais, rømmedressing og ost.
Pusekatt Skrevet 4. mars 2006 #73 Skrevet 4. mars 2006 Hvilken rekkefølge har dere på taco da? Det eneste jeg synes er viktig er å få osten på kjøttdeigen slik at de smelter. Ellers ikke noe bestemt rekkefølge. ← Rømme, kjøtt, ost, tomat, agurk, mais og tacosaus
Gjest Gjest Skrevet 4. mars 2006 #74 Skrevet 4. mars 2006 Samboeren min synes det er så rart hvor nøye jeg er med å legge/smøre pålegg på brød. Jeg vil at hele brødskiven skal være dekke med pålegg og er nøye på at det går helt ut til alle kantene. Vil jo ha en smak av pålegget for hver bit jeg tar. ← Godt å høre det ikke bare er meg! Det må være jevnt og over det hele, kan ikke fodra når andre msører mat til meg og legger en klatt på ene siden av skiva mens resten er tørr.
Gjest Binna Skrevet 4. mars 2006 #75 Skrevet 4. mars 2006 Hvilken rekkefølge har dere på taco da? Det eneste jeg synes er viktig er å få osten på kjøttdeigen slik at de smelter. Ellers ikke noe bestemt rekkefølge. ← ost, løk, kjøttdeig, salsa, rømme, mais, resten oppå.. Det er ikke alt som er likre nøye bortsett fra kjøttdeig- salsa- rømme- mais..
Pasha Skrevet 4. mars 2006 #76 Skrevet 4. mars 2006 Hvilken rekkefølge har dere på taco da? Det eneste jeg synes er viktig er å få osten på kjøttdeigen slik at de smelter. Ellers ikke noe bestemt rekkefølge. ← kjøtt, ost, salsa, rømme .. det andre tar jeg litt som jeg føler for. Dersom jeg har finkhakket løk (dvs løk som er kjørt i maskin, slik at den nesten bare er en mos) har jeg over kjøttet før osten
Hu i Svingen Skrevet 4. mars 2006 #77 Skrevet 4. mars 2006 Jeg må ha litt av alt med i hver bit når jeg spiser middag. F.eks. litt kotelett, litt potet og litt surkål og saus på gaffelen samtidig. Kan ikke ta en bit kotelett og så en bit potet etterpå, det blir helt feil.
Malama Skrevet 4. mars 2006 #78 Skrevet 4. mars 2006 Jeg harALLTID smør under smørepålegg, eller under syltetøy, ja, uansett hva jeg har på skiva. Jeg vet mange dropper det, men at det skal være sært å HA det har jeg aldri hørt likevel. Når jeg skal ha taco skal salaten nederst, deretter tomat, kjøttdeig og ost helt på topp! (og jeg er såpass sær at jeg ikke bruker rømme, ikke bruker sånn tacosaus (annet enn altså krydder på kjøttdeigen) og ikke spiser jeg de harde mais-skjellene heller, bare taco i myke tortillas
Amanlis Skrevet 4. mars 2006 #79 Skrevet 4. mars 2006 Ja, her var det mye rart... Ikke denne tråden man leser om man er litt kvalm... Har ikke så innmari mange rare matvaner men majones på pølsa er et must!!
Gjest Gjest Skrevet 4. mars 2006 #80 Skrevet 4. mars 2006 Ei venninne av meg stussa på at jeg hadde kaviar og fiskepudding på brødskiva, men dette er da helt normalt er det ikke? (Etter hun prøvde selv har hun fått dilla) ← Det er da helt vanlig? Angående taco: Salat, agurk, løk, paprika/tomat, kjøttdeig, tacosaus og rømme.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå