Pingting Skrevet 12. oktober 2008 #101 Skrevet 12. oktober 2008 Jeg er ikke fra Moss, men der spiser de pølse i vaffel! Noen Mossekråker som kjenner seg igjen? Åja! Har bedt om det flere steder i Oslo, og reaksjonene har vært MANGE! Kjæresten min har blitt frelst av stekt pizzabunn med litt rester av fyll, og sjokoladepudding og vaniljesaus oppå. Han er en av dem som prøver alt mulig rart og veldig ofte liker det. Haha, jeg stusser litt når du nevner fyllrestene ja! Ellers har jeg selv laget "dessertpizza" et par ganger, og det er kjempegodt! Jeg spiser ikke så mye rart selv, men kanskje et par ting som andre syes er ekkelt eller kjedelig... Brødskive med et tjukt lag smør og littegrann nugatti (jeg er vanligvis rimelig sunn av meg, så dette skjer ikke ofte!) Spaghetti med kjøttdeig. Bare kjøttdeig. Stekt. Ikke noe ekstra krydder heller, tilsetter salt om den ikke er saltet fra før. Spaghetti med wienerpølser og ketchup I forhold til mange her inne er jeg visst klinkende normal
Gjest Gjest Skrevet 13. oktober 2008 #102 Skrevet 13. oktober 2008 Spiser rømmegrøt med egg på, noe jeg syns er helt normalt
Gjest Gjest_Chihiro_* Skrevet 14. oktober 2008 #103 Skrevet 14. oktober 2008 Tror ikke jeg spiser så mye rart, men har kanskje litt sære måter å spise det på...? Som tidligere nevnt så må jeg spise ting sammen, kan ikke ta en bit med kjøtt, en med potet og en med grønnsaker hver for seg f.eks. Og det må planlegges under måltidet sånn at jeg ikke ender opp med masse potet og litt kjøtt til slutt f.eks, det må liksom holdes like jevnt med alt! Smågodt er det samme systemet på, når det begynner å bli få biter av hver, sorterer jeg de slik at jeg tar de etter tur, de jeg liker aller best til slutt. Potetgull skal sorteres sånn at man spiser de minste bitene først, og sparer de største flakene til slutt... Noen andre som gjør det sånn?
Rosenrød Skrevet 14. oktober 2008 #104 Skrevet 14. oktober 2008 Jeg spiser chips omvendt av deg, de største bitene tas først!
Lise_ Skrevet 14. oktober 2008 #105 Skrevet 14. oktober 2008 Vist jeg lager meg skiver eller knekkebrød med forskjellig pålegg spiser jeg alltid litt av den, litt av den og litt av den. Ikke så rart, men jeg har ikke sett så veldig mange som gjør det. Ofte tar jeg 3 forskjellige pålegg på en skive også, i 3 "avsnitt" ¨ -Varmt ostesmørbrød med salami og blåbærsyltetøy er vel det eneste jeg kan komme på for øyeblikket som kan høres ut som rar mat
Lise_ Skrevet 14. oktober 2008 #106 Skrevet 14. oktober 2008 Tror ikke jeg spiser så mye rart, men har kanskje litt sære måter å spise det på...? Som tidligere nevnt så må jeg spise ting sammen, kan ikke ta en bit med kjøtt, en med potet og en med grønnsaker hver for seg f.eks. Og det må planlegges under måltidet sånn at jeg ikke ender opp med masse potet og litt kjøtt til slutt f.eks, det må liksom holdes like jevnt med alt! Smågodt er det samme systemet på, når det begynner å bli få biter av hver, sorterer jeg de slik at jeg tar de etter tur, de jeg liker aller best til slutt. Potetgull skal sorteres sånn at man spiser de minste bitene først, og sparer de største flakene til slutt... Noen andre som gjør det sånn? Enig! Og veldig fornuftig, det sier seg selv. Hvem vil ende opp med bare feks. potet til slutt??!
Gjest Gjest_Chihiro_* Skrevet 15. oktober 2008 #107 Skrevet 15. oktober 2008 Enig! Og veldig fornuftig, det sier seg selv. Hvem vil ende opp med bare feks. potet til slutt??! Hehe faktisk mange som gjør det, bl.a. i familien min, som synes jeg er rar... Er vel kanskje det at jeg sitter å planlegger veldig underveis mens jeg spiser, kan bli så distraherende at jeg ikke får med meg hva folk sier og sånn....
Weleda Skrevet 15. oktober 2008 #108 Skrevet 15. oktober 2008 Jeg spiser risengrynsgrøt med røkt makrell ved siden. Noen har spekemat til, jeg har fisk Har ikke hørt om noen andre som gjør dette, utenom i familien vår.
Gjest NiChia Skrevet 17. oktober 2008 #109 Skrevet 17. oktober 2008 Jeg er ikke fra Moss, men der spiser de pølse i vaffel! Noen Mossekråker som kjenner seg igjen? Selv spiste vi bestandig pannekaker med sukker og kanel da jeg var liten. Mange syns det er rart Samboer er fra Moss. Her hjemme spiser vi pølse i vaffel minst en gang annenhver uke. Og da selvfølgelig med ketsjup på.
Gjest Gjest Skrevet 9. desember 2008 #110 Skrevet 9. desember 2008 Vist jeg lager meg skiver eller knekkebrød med forskjellig pålegg spiser jeg alltid litt av den, litt av den og litt av den. Ikke så rart, men jeg har ikke sett så veldig mange som gjør det. Ofte tar jeg 3 forskjellige pålegg på en skive også, i 3 "avsnitt" ¨ Sånn er jeg også. Har en brødskive som jeg deler opp i flere stykker med ulikt pålegg. Men spiser ikke alltid delen med syltetøy opp først, deretter den delen med noe annet osv. Neida, jeg spiser en bit her og en der av ulike ting. Nam! Så får jeg fire minibrødskiver ut av en brødskive. Forøvrig - Brødskive med rømme og sukker - Knekkebrød med slotts sennep og brunost - Knekkebrødostesmørbrød. (Jada. Det går. Ryvita, men aller helst Rugsprø med masse ketsjup/salsa/rester av saus, litt løk og ost i microen et par minutter. Da blir knekkebrødet mykt og deilig.) - lompe med sennepsaus, ruccula, makrell i tomat (porsjons) og ketsjup + krydder. - Holdt på å glemme brødskive med moste dadler. (De som er ferske, river av skallet først.) Har ellers kapers på alt. Og gjerne sylteagurk på alt. Og chiliketsjup på alt.
Susa Skrevet 10. desember 2008 #111 Skrevet 10. desember 2008 Mannen min må ha kaviar på alt! På vaffler, på pannekaker, på is osv..... Men svigerfaren min er værst syns jeg, brødskive med appelsinmarmelade og kaviar!!!!
Gjest Christian Skrevet 12. januar 2009 #112 Skrevet 12. januar 2009 Nå har jeg lest denne tråden siden i går, og tenkt på min lille sære matvariant. Det er kun 1 person på denne jord som kjenner til den fra før, så nå kan dere alle her inne føle dere beæret Regner med at endel blir kvalme, men her er den: Ris "innsauset" i Thousand Island, dvs. risen skal være helt rosa. Ikke et eneste riskorn uten dressing. Tilbehør: Fiskepinner med tykt lag av samme dressing. Må være Idun. Til en porsjon (det blir aldri servert mer enn en :grine2: ) går det med mer enn en halvparten av en stor flaske. Regner med at dette ikke er spesielt sunt, men bare mååååå ha det avogtil. ÆSJ! Thousand Island er jo det verste! Og det går IKKE an å drikke kaffe etterpå! Hamburgerdressing passer bedre til alt! Thousand Island smaker KUN eddik. Du er sikkert syreskadd om ikke lenge dersom du fortsetter slik! En halv flaske eddik til middag, ja....
kaprifolen Skrevet 12. januar 2009 #113 Skrevet 12. januar 2009 (endret) Kommer ikke på så mye rar mat jeg liker akkurat nå, bortsett fra at alle stusset da min far og jeg spiste tangchips fra Asia og koste oss noe verre! Men jeg har smeltet ost på mye! Gulost, siden det tydeligvis må påpekes i denne tråden! I supper, på kjøttboller, på biff osv osv osv. Ang taco, er rekkefølgen (ved bruk av tortilla): smøre rømme over hele kjøttdeig blande salsaen ned i kjøttdeigen masse ost over hele salat/ananas/bønner/tomat/gulrot osv. Og NEI, jeg får aldri spist tortillaen uten at den ryker! hehe! Edit: Mange har reagert på at jeg har gulrot i taco, og at jeg når jeg er matlei, spiser gulost og tomat på leverpostei. Og mange reagerer på at jeg har krydder på gulosten på skiva. JEG synes det er helt normalt! Endret 12. januar 2009 av kaprifolen
^^Belle^^ Skrevet 12. januar 2009 #114 Skrevet 12. januar 2009 Spiser rømmegrøt med egg på, noe jeg syns er helt normalt Jeg liker veldig godt brunost og majones på brødskiva. Ellers er jeg stor fan av myyyye smør og bare bittelitt nugatti på skiva, som en annen her inne, slik at nugattien blir lysebrun. Jeg har også ketchup på komla (raspeballer), noe som visstnok er utrolig merkelig ifølge alle andre enn min familie. Og familien min er kanskje litt merkelig i matveien? Mamma har ketchup og tyttebærsyltetøy på ALT og broren min spiser lapper (tykke dessertpannekaker, har ikke anelse om det er noe annet ord for det... ) med spekepølse på. Jeg tror det at hva som er merkelig og ikke også kan være basert på hvor du bor i landet. Jeg for eksempel, synes at pølse og lompe er noe av den merkeligste kombinasjonen noensinne. Hos oss kaller vi det for potetkake, og spiser den med smør og sukker. Pølser er forbeholdt brød, dersom det skal bæres rundt.
Gjest NiChia Skrevet 12. januar 2009 #115 Skrevet 12. januar 2009 Røkelaks med fetaost og agurk på baguett. Det er kjempegodt! Eller salami med fetaost og agurk. Namnam. Og pultost med paprika.
Ambivalent Skrevet 12. januar 2009 #117 Skrevet 12. januar 2009 Ellers har jeg selv laget "dessertpizza" et par ganger, og det er kjempegodt! En pizzasjappe rett "oppi her" hadde sjokoladepizza på menyen! Desverre la de ned bedriften før jeg fikk smakt den. Hørtes jo digg ut. Jeg savner den sjappa. Ellers pleide jeg å spise vafler med kaviar.
Involvert Skrevet 12. januar 2009 #118 Skrevet 12. januar 2009 Brødskive med gulost, også sennp og ketchup oppå :D Forbausende godt.
Gjest Wind Skrevet 12. januar 2009 #119 Skrevet 12. januar 2009 (endret) Tja. En kompis av min bror har klassifisert en del av det familien min spiser som "rarmat", deriblant reintunger med kålrabistappe til, tiurbryst (er vel egentlig ikke så rart), tørket reinhjerte(/kjøtt) (snacks ), saltede kveitehoder, knekkebrød med kaviar og majones eller kaviar og banan (tro meg, det er sinnsykt godt, men sannsynligvis en vanesak), osv. Er ikke alt jeg liker/er overbegeistra for, men det meste glir ned. Og vafler med spekepølse er digg, men kanskje ikke så rart! Endret 12. januar 2009 av Wind
Heart7086 Skrevet 12. januar 2009 #120 Skrevet 12. januar 2009 Tror egentlig ikke jeg har noe er veldig rart, som jeg liker.. Dog har gubben reagert på(i begynnelsen da) at vi spiser risengrøt m/ like mye rømmegrøt oppå der igjen, på flate tallerkener, i fjæra på st.hans... Vi bruker f.eks ikke å ha spekemat sammens med grøt, synes ikke det er noe godt! Også jeg liker å ha masse ris(kun ris) og masse Party dressing, blanda sammen! Nam! Også er jeg veldig glad i bollemelk, mel-boller kokt opp i melk.. Men dette er vel noe mer vanlig tror jeg?? Ellers tror jeg de fleste reagerer på alt jeg ikke spiser(sopp, løk, tomat, purre, paprika, brune/grønne bananer, ) og hvordan jeg spiser det! F.eks MÅ det være smør på HELE brødskiva, samme med pålegget(det MÅ være likt over hele skiva, ikke en dynge der og en dynge der liksom). Troika spises på dette viset; Først av med det yttereste tynne laget med sjokolade, så bite av en "musebit"(som min samboer kaller det, han mener nemlig at både mus og fugl ville sultet ihjel om de skulle tatt like små biter som meg). Så er det å dele gelen fra resten av sjokoladen, så dele den siste lille plata i to, hvor den hvite delen spises først og sjokoladen smeltes i munnen:) +++, har mange rare slike måter:)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå