Gjest gjest1 Skrevet 27. februar 2006 #21 Skrevet 27. februar 2006 I Russland lærte jeg å bli glad i brødskive med smør og dill! Tjukke Dill-stilker som man legger på brødet. Brødskive med smør og salt (og pepper, eller andre krydder) er også godt! I det siste har jeg gjort en oppdagelse som revolusjonerte pølse- og lompespisinga mi. Tyttebærsyltetøy i tillegg til ketsjupen! mmm Nå MÅ jeg ha det på hver gang
Malama Skrevet 27. februar 2006 #22 Skrevet 27. februar 2006 Syns potetgull og rosiner er godt sammen, mange rister på hodet av det og. ← ahh... det hadde jeg glemt, det liker jeg også. Salt og søtt, god kombinasjon. Jeg har ikke møtt noen andre som spiser det, så det er nok litt rart ja
jordbær Skrevet 27. februar 2006 #23 Skrevet 27. februar 2006 Da jeg var mindre, var jeg veldig glad i pølsebrød med majones... Samt grovbrød med ost og majones... I dag spiser jeg veldig få "rare" ting.. Men jeg er veldig flink til å ha piripiri på alt av mat.. det være seg potetmos, nudler, supper, pølser, lasagne.. stekt ris.. Og her om dagen fikk jeg fryktelig lyst på stekt pasta.. o_O
jordbær Skrevet 27. februar 2006 #24 Skrevet 27. februar 2006 ahh... det hadde jeg glemt, det liker jeg også. Salt og søtt, god kombinasjon. Jeg har ikke møtt noen andre som spiser det, så det er nok litt rart ja ← Sjokolade og salt potetgull!
Gjest Gjest Skrevet 27. februar 2006 #25 Skrevet 27. februar 2006 Nå har jeg lest denne tråden siden i går, og tenkt på min lille sære matvariant. Det er kun 1 person på denne jord som kjenner til den fra før, så nå kan dere alle her inne føle dere beæret Regner med at endel blir kvalme, men her er den: Ris "innsauset" i Thousand Island, dvs. risen skal være helt rosa. Ikke et eneste riskorn uten dressing. Tilbehør: Fiskepinner med tykt lag av samme dressing. Må være Idun. Til en porsjon (det blir aldri servert mer enn en :grine2: ) går det med mer enn en halvparten av en stor flaske. Regner med at dette ikke er spesielt sunt, men bare mååååå ha det avogtil.
Bekkeblom Skrevet 27. februar 2006 #26 Skrevet 27. februar 2006 Og fastelavensboller med krem med rødt syltetøy er også rart. Men godt.
Latee Skrevet 27. februar 2006 #28 Skrevet 27. februar 2006 Brunost med majones synes jeg er godt ← Det spiser faren min og! Selv synes jeg brød meg rømme og syltetøy er veldig godt! Og så liker jeg pizza med banan på.
Gjest Gjest Skrevet 27. februar 2006 #29 Skrevet 27. februar 2006 Brødskrive med nugatti, kremost naturell og margarin. Det var rart for meg, men nå har jeg blitt mer tolerant! ;-)
Dru Skrevet 27. februar 2006 #30 Skrevet 27. februar 2006 Brødskrive med nugatti, kremost naturell og margarin. Det var rart for meg, men nå har jeg blitt mer tolerant! ;-) ← Åh, det er kjempegodt! Og hvis man ikke har kremost kan lettmajones duge.
Polluela Skrevet 28. februar 2006 #31 Skrevet 28. februar 2006 Kommer ikke på noen rare matvaner jeg har selv. Sikkert bare mangel på selvinnsikt. Eller er brødskive med margarin, salt og sitronpepper muligens rart? Venninna mi og kjæresten hennes knuser av og til et egg over pizzaen før de setter den i ovnen, er det vanlig...? I tillegg smelter hun brunosten på skiva, spiser paprika på samme måte som eple, liker rå pasta/nudler og masse rare greier. Ofte underholdende, av og til litt kvalmt. Kjæresten min har blitt frelst av stekt pizzabunn med litt rester av fyll, og sjokoladepudding og vaniljesaus oppå. Han er en av dem som prøver alt mulig rart og veldig ofte liker det.
Gjest Gjest Skrevet 28. februar 2006 #32 Skrevet 28. februar 2006 Brunost med majones synes jeg er godt ← Det elsker jeg også. Og kokt egg med majones og sylteagurk......den har jeg fått mange komentarer på. Ei venninne av meg elsker bløtkokt egg der hun rører inn 1 ts margarin i den bløte plommen
Gjest piaf Skrevet 28. februar 2006 #33 Skrevet 28. februar 2006 (endret) ... Endret 6. september 2007 av Eurydike
agbre Skrevet 28. februar 2006 #34 Skrevet 28. februar 2006 Fersk loff med smør og potetgull spiste jeg som liten. Det må jeg prøve igjen Peanøttsmør med Nugatti. Mmmmmm
Gjest Gjest Skrevet 28. februar 2006 #35 Skrevet 28. februar 2006 Jeg tror jeg har flere rare vaner rundt mat enn rare matvarer. Vaner: - Må har jevnt med pålegg på hele brødskiva. - Maten må ligge på riktig sted på tallerken, hvis ikke må jeg "omorganisere" det. - Ost skal skjæres så den er rett. - Kniven må ikke stikkes nedi smøret!!! (da får jeg noia!!) Mat: - Ketchup på speilegg/ eggerøre/ omelett (jeg synes ikke det er rart, men har fått en del rare blikk..) - Pommes frites med sjokolademilkshake på er godt! - Elsker å knaske rå løk... - Reker som er stekt/ kokt for lenge, slik at de blir seige. Peanøttsmør og nugatti er rågodt! Men rart.....?
Chiquita Skrevet 28. februar 2006 #36 Skrevet 28. februar 2006 meg over og mamma spiser fiskebolelr i hvit saus med ketchup på, og blander det gjerne inn i sausen etter at fiskebollene og potetene er krakket med gaffelen. ← Dette er jo kjempegodt. Har forresten en rar vane jeg også, husker jeg. Skal jeg spise brødskive med nugatti så må nugattien på FØR smørret (altså brødskive, nugatti og så smør på toppen)... Ellers blir det for søtt, synes jeg
NullHull Skrevet 28. februar 2006 #37 Skrevet 28. februar 2006 Venninna mi og kjæresten hennes knuser av og til et egg over pizzaen før de setter den i ovnen, er det vanlig...? I tillegg smelter hun brunosten på skiva... ← Det husker jeg også veldig godt fra jeg bodde i Frankrike. Var helt umulig å få bestilt seg en pizza uten at de skulle klæsje et egg oppå. Ellers så smelter jeg også brunosten! Nå spiser jeg ikke brød, men knekkebrød eller Startkjeks med mager mysost, litt salt oppå, inn i mikro'n til det bobler seg, og så et lite strøk av jordbærsyltetøy oppå der igjen. Dette er det jeg skeier ut med i helgen .
Gjest StoreSky Skrevet 28. februar 2006 #38 Skrevet 28. februar 2006 Her var det mye rart!!! Hm. Jeg synes jo ikke min mat er rar, men min ex stusset på hvitost/syltetøy, brunost/agurk, Dessuten liker jeg boller med stekt egg! (egg stekt på begge sider.)
Arkana Skrevet 28. februar 2006 #39 Skrevet 28. februar 2006 Var helt umulig å få bestilt seg en pizza uten at de skulle klæsje et egg oppå. ← Så rart, jeg har aldri fått (eller sett noen andre få) egg på pizza i Frankrike.
NullHull Skrevet 28. februar 2006 #40 Skrevet 28. februar 2006 (endret) Så rart, jeg har aldri fått (eller sett noen andre få) egg på pizza i Frankrike. ← Nuvel, jeg kan selvfølgelig ikke snakke for ALLE pizzasjapper i hele Frankrike, ettersom jeg ikke har vært innom alle sammen, men der jeg bodde var dette en gjenganger på pizzarestaurantene, så som svar til Littlest Angel så er ialle fall ikke jeg ukjent med "fenomenet" . Endret 28. februar 2006 av NullHull
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå