Gå til innhold

Rar mat

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har du noen rare matvaner? Eller spiser du mat på noen måter som andre synes er rart?

Hvis jeg skal spise stekte knakkpølser, så liker jeg de bare når de er svidde. :sjenert:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Samboeren min synes det er så rart hvor nøye jeg er med å legge/smøre pålegg på brød. Jeg vil at hele brødskiven skal være dekke med pålegg og er nøye på at det går helt ut til alle kantene. Vil jo ha en smak av pålegget for hver bit jeg tar.

Skrevet

Jeg synes ikke det jeg spiser er rart, men har hørt mange som har reagert på følgende

- rødbetter på hvitost

- grillkrydder på sodd

- grillkrydder på egg (kokt og stekt)

- ketshup på fiskegrateng

Skrevet

Jeg er nok sørgelig kjedelig, men har en lillebror som spiser ketchup på absolutt alt, dette inkludert vaffler. Vaffler med ketchup er en stoor slager der i gården.

Kjæresten spiser banan med jordbærsyltetøy, og jeg synes det ser gyslig ut. Hadde også en venninde som spiste banan med majones på *spy*

Skrevet

ferdigpizza med en blanding av rømme og sweet chilisaus på er ikke så verst, men samboer rynket på nesen da...

broren min var så glad i brødskive med sennep på (og ingenting annet) da han var liten at mamma måtte slutte å gi han det for han ble sår i munnen.

knekkebrød med hvitost og kaviar er godt, men pappa bruker brunost med kaviar, det liker ikke jeg.

Skrevet

meg over

og mamma spiser fiskebolelr i hvit saus med ketchup på, og blander det gjerne inn i sausen etter at fiskebollene og potetene er krakket med gaffelen.

Skrevet
Kjæresten spiser banan med jordbærsyltetøy, og jeg synes det ser gyslig ut.

Smaker jo ypperlig da! Med mindre du ikke liker banan eller syltetøy. Men dette er da ikke uvanlig?

Jeg tror ikke jeg har så mange merkelige matvaner jeg. Mer merkelig at jeg IKKE spiser ketshup i det hele tatt, kanskje? (og andre ting jeg IKKE spiser. De jeg spiser tror jeg er ganske normalt)

Skrevet
Kjæresten spiser banan med jordbærsyltetøy, og jeg synes det ser gyslig ut.

Husk at banan og jordbærsyltetøy er en vanlig type fyll i bløtkake... Gjerne sammen med litt krem. Og bløtkake ser da ikke gyselig ut i det hele tatt!

Spiser massevis av brød med banan og jordbærsyltetøy. I tillegg reagerer min kjære på at jeg spiser brød med rømme og syltetøy (Som på vafler) og brød med rømme og sukker. (Rømme og søtt er alltid godt.)

Hender jeg trekker fram rare pålegg fra barndommen når jeg blir matlei, som skivet jordbær, eple med sukker, klementinbåter el.l. Var kresen som liten, og det var sikkert en fin måte å få i meg både frukt og brød på....

Skrevet

Jeg elsker brødskive med brunost og tomat, noen syns visst det er rart....

Skrevet

Sånne merkelige påleggssammensetninger er jeg ikke noen tilhenger av, men jeg lager et par faste hverdagsmiddager som jeg ofte tenker at jeg antakelig er relativt alene om å lage.

Feks grov speltpasta med bacon, blomkål, rosenkål, hvitløk, chili, valnøtter og chèvre. Kombinasjonen kål/bacon/nøtter er forsåvidt standard, men kanskje ikke som egen rett med grov speltpasta og chèvre?

Eller stekt brosme eller uer, gulrotpuré med frisk ingefær og brun basmati/villris med bladpersille, rødløk og sennepsvinaigrette. Upolert ris er tørrere enn hvit, og i denne kombinasjonen uten saus har jeg derfor kommet til at det er smart å blande oljedressing i risen mens den er varm, som til en pasta- eller rissalat. Den stekte fisken, risen og den friske ingefæren gir retten et slags asiatisk smaksbilde som får den til å henge sammen for meg - men neppe for noen andre. :ler:

Skrevet
Jeg elsker brødskive med brunost og tomat, noen syns visst det er rart....

Og jeg med slangeagurk. Har fått endel kommentarer om det.

Men uansett:

Jeg er nok sørgelig kjedelig, men har en lillebror som spiser ketchup på absolutt alt, dette inkludert vaffler. Vaffler med ketchup er en stoor slager der i gården.

En verdig vinner så langt.

Skrevet

Ja, jeg spiser det folk rundt meg kaller for rå eller kokte vafler. . .

Skrevet
Ja, jeg spiser det folk rundt meg kaller for rå eller kokte vafler. . .

Som er?

Skrevet

Jeg er ikke fra Moss, men der spiser de pølse i vaffel! :)

Noen Mossekråker som kjenner seg igjen?

Selv spiste vi bestandig pannekaker med sukker og kanel da jeg var liten. Mange syns det er rart :)

Gjest Liten Tapir
Skrevet

Jeg spiser frisk gressløk på vaniljeisen. Nam!

Skrevet

Jeg tror ikke jeg har spesielt rare matvaner, utenom at jeg ikke klarer å spise mat som ikke passer sammen. Litt vanskelig å forklare, men jeg kan ikke spise mat tilberedt på "feil" måte, f.eks kokte grillpølser eller fiskeboller med brun saus(bare et eksempel, har aldri blitt tilbudt det).

Skrevet
Samboeren min synes det er så rart hvor nøye jeg er med å legge/smøre pålegg på brød. Jeg vil at hele brødskiven skal være dekke med pålegg og er nøye på at det går helt ut til alle kantene. Vil jo ha en smak av pålegget for hver bit jeg tar.

Helt enig, Arkana. Min kjæreste kan rett og slett ikke smøre brødskiver til meg da han har en "uvane" med å legge pålegget som en gedigen klump midt på skiva. Det blir liksom fem biter uten pålegg for deretter å ta en hel makrell i tomat boks i ett jafs....

:kvalm:

Ellers kjenner jeg en som er veldig glad i brunost med suragurk....

Skrevet

Jeg liker ikke jordbærsyltetøy og ikke brune bananer. Go figure. Jeg liker heller ikke bløtkake, så for meg ser det gyslig ut ;-)

Grunnen til at lillebror spiser ketchup på alt er kanskje fordi han er/var hyperallergisk (kurert nå) og ikke fikk noe som helst med smak på. Når de etterhvert kunne begynne å introdusere mat med smak på, var ketchup det første. Han er hektet den dag i dag ;-)

Skrevet

Jeg er ikke så glad i å blande maten min, og de fleste syns det er ganske rart. Skal jeg spise kjøttsaus og spagetti for eksempel, så vil jeg helst ikke blande disse, men ha de hver for seg på tallerkenen.

Spiser jeg salat har jeg av og til ketchup på, og det syns folk er rart. Men det blir jo det samme som å ha dressing på, bare at denne dressingen er tomatbasert ;)

Syns potetgull og rosiner er godt sammen, mange rister på hodet av det og.

Gjest Rødtoppen
Skrevet
Jeg er ikke fra Moss, men der spiser de pølse i vaffel! :)

Noen Mossekråker som kjenner seg igjen?

Hmm... Jeg er ikke fra Moss, men Fredrikstad. Men jeg synes pølse i vaffel er en højdare. Kan f.eks. ikke gå på fotball- eller hockeykamp uten å kjøpe kaffe og pølse i vaffel! Vet det høres ekkelt ut, men dere må prøve før dere dømmer rett og slett! :sjarmor:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...