Gå til innhold

USA-valget 2024

Surpomp

Anbefalte innlegg

Dette ser bra ut for Trump. Nå har Kamala sunket helt ned på laveste nivå, hun kaller Trump en fascist 😄 
Det er ren desperasjon. 

For oss er vel USAs utenrikspolitikk viktigere enn noe annet. Når Kamala kaller Iran for USAs største fiende så sier det seg selv at hun ikke er skikket for denne jobben. Det amerikanske folket er kloke heldigvis. 

• Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

homber skrev (6 minutter siden):

Det amerikanske folket er kloke heldigvis.

Ville ikke si det... Spesielt når de synes 20 prosent toll på all import er "kult". 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke bare Kamala som kaller ham fascist, det er blant annet hans tidligere stabsjef Kelly, en republikaner som jobbet tett med Trump forrige gang han var president. 

https://edition.cnn.com/2024/10/22/politics/trump-fascist-john-kelly/index.html

Kanskje det er desperasjon, men man blir kanskje litt desperat når nesten alle som jobbet med ham sist kaller ham uskikket og farlig. 

Men ja det ser ut som han vinner, dere får glede dere. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg frykter USA-valget 2024. Er redd det kommer til å bli stygt. 

Trump virker hevngjerrig, mer autoritær, mer ustabil og mer truende enn noensinne. Han truer både fiendtlige nasjoner, allierte nasjoner, naboland, nasjonale styreorganer, institusjoner, medpolitikere, vanlige USA-borgere og innvandrere samtidig. Han går nærmest på valg på trusler av alt og alle. Er jo helt hinsides. Vinner han er jeg redd det blir stygt når han skal innfri alle løftene sine. Og hvis det finnes et snev av sannhet rundt Project 2025, så burde hele USA grøsse av redsel. 
Hvordan er det mulig at folk gjennom et demokrati stemmer på noe slikt? Folk virker totalt hjernevasket. 

Vinner Harris kommer Trump og hans stemmere til å gå amokk i USA. Det kommer til å bli borgerkrig, død og fordervelse av det. Med løpske hjernevaskede konspirasjonsteoretikere med håndvåpen som tror de skal redde USA. Det kommer til å bli stygt da også, men forhåpentligvis holder styggheten seg lokalt. Så her er det bare å krysse det som kan krysses for at Harris vinner.

• Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bombasi skrev (4 minutter siden):

Vinner han er jeg redd det blir stygt når han skal innfri alle løftene sine.

En god politiker innfrir jo løftene sine.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

homber skrev (På 29.10.2024 den 21.11):

Dette ser bra ut for Trump. Nå har Kamala sunket helt ned på laveste nivå, hun kaller Trump en fascist 😄 
Det er ren desperasjon. 

Hva er det med Trump-supportere og dobbeltmoral egentlig? Trump kaller Harris ting som kommunist, marxist eller fascist daglig, men det er først når Harris kaller Trump fascist en gang (noe han er) at Trump-kultistene kryper frem fra skjulestedene sine.

Sitat

For oss er vel USAs utenrikspolitikk viktigere enn noe annet. Når Kamala kaller Iran for USAs største fiende så sier det seg selv at hun ikke er skikket for denne jobben. Det amerikanske folket er kloke heldigvis.

Trump er ikke skikket for jobben. Han støtter jo blant annet Kina.

Trump ønsker forøvrig å bruke soldater mot politiske motstander og stenge ned bedrifter som ikke adlyder hans ordre. Interessant at du støtter dette.

Endret av jabx
  • Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenelarsen skrev (10 timer siden):

En god politiker innfrir jo løftene sine.

Noe Trump ikke gjorde. Han lovet først Medicare for All, og så har han lovet å komme med nytt forslag til hvordan helsevesenet skal fungere siden 2013, og det har nå vært "om to måneder" i over ti år.

https://kffhealthnews.org/news/back-to-the-future-trumps-history-of-promising-a-health-plan-that-never-comes/

https://edition.cnn.com/2020/09/05/politics/trump-health-care-plan/index.html

I dag har han "a concept of a plan".. etter over ti år! 🤣

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bombasi skrev (11 timer siden):

Vinner Harris kommer Trump og hans stemmere til å gå amokk i USA. Det kommer til å bli borgerkrig, død og fordervelse av det. Med løpske hjernevaskede konspirasjonsteoretikere med håndvåpen som tror de skal redde USA. 

Borgerkrig, nei. Det blir det ikke med mindre de får et så totalt sentralt sammenbrudd at forskjellige deler av forsvaret er uenige om hvem som er statsoverhode. 

En økning i politisk motivert vold og terrorhandlinger, ja, det kan komme. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jabx skrev (15 timer siden):

Trump er ikke skikket for jobben. Han støtter jo blant annet Kina.

??? Trump som kjeftet på Kina hele den forrige presidentperioden og ville ha høy importtoll derfra?

jabx skrev (15 timer siden):

Så du mener det er bra med en president som vil sende militæret mot politiske motstandere, kansellere grunnloven, stenge ned bedrifter som ikke adlyder hans ordre, osv.?

Trump sa hva nøyaktig i den forbindelse?

Det første der var vel et lovforslag som ble fremmet nylig - mens Trump ikke har noen offisiell politisk rolle - men har ikke fått med meg om det ble vedtatt eller ikke.

Kan se ut som du blander Trump med den nåværende administrasjonen, hvem som nå enn styrer den....

• Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda en tulling skrev (1 time siden):

??? Trump som kjeftet på Kina hele den forrige presidentperioden og ville ha høy importtoll derfra?

Trump sa hva nøyaktig i den forbindelse?

Det første der var vel et lovforslag som ble fremmet nylig - mens Trump ikke har noen offisiell politisk rolle - men har ikke fått med meg om det ble vedtatt eller ikke.

Kan se ut som du blander Trump med den nåværende administrasjonen, hvem som nå enn styrer den....

Trump har sagt mye om hva han vil gjøre mot politiske motstandere dersom han blir president.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror kvinner i alle aldre mobiliserer kraftig. Kanskje spesielt de yngste og de eldste. Abortforbudet ( og straffene rundt det- både for kvinnene og for helsepersonell) handler ikke om vern om det ufødte liv hovedsaklig, men om å kontrollere kvinner. Det finnes mange andre bedre  måter å forebygge aborter på enn «punishment».  Jeg tror kvinnene kan dra dette i land for Kamala. 

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Duff skrev (4 timer siden):

Trump har sagt mye om hva han vil gjøre mot politiske motstandere dersom han blir president.

Men mye av det Trump sier utsettes for ganske kreative tolkninger, både på Demokratisk side og her i Norge (er vel streng tatt samme greia).
Derfor er jeg ute etter et sitat som viser hva denne påstanden bygger på.

• Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enda en tulling skrev (43 minutter siden):

Men mye av det Trump sier utsettes for ganske kreative tolkninger, både på Demokratisk side og her i Norge (er vel streng tatt samme greia).
Derfor er jeg ute etter et sitat som viser hva denne påstanden bygger på.

Her. Han har også sagt det på rallys. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå sier Trump at han ikke burde ha forlatt Det hvite hus:

https://www.vg.no/nyheter/i/0Vrjyg/trump-jeg-burde-ikke-ha-forlatt-det-hvite-hus

Han er blitt en mester i dobbeltkommunikasjon, for hvis man mener dette utsagnet betyr at han ikke godkjente valgresultatet, vil tilhengerne straks være på pletten og si at han egentlig mente at velgerne burde ha sørget for at han fikk fortsette som president (fordi han var så knakende god). Den andre tolkningen (helt sikkert bevisst) er at demokratene stjal det forrige valget. Slik klarer han å ha ryggen fri samtidig som han frir til sine mest ytterliggående tilhengere.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pawn Hearts skrev (1 time siden):

Nå sier Trump at han ikke burde ha forlatt Det hvite hus:

https://www.vg.no/nyheter/i/0Vrjyg/trump-jeg-burde-ikke-ha-forlatt-det-hvite-hus

Han er blitt en mester i dobbeltkommunikasjon, for hvis man mener dette utsagnet betyr at han ikke godkjente valgresultatet, vil tilhengerne straks være på pletten og si at han egentlig mente at velgerne burde ha sørget for at han fikk fortsette som president (fordi han var så knakende god). Den andre tolkningen (helt sikkert bevisst) er at demokratene stjal det forrige valget. Slik klarer han å ha ryggen fri samtidig som han frir til sine mest ytterliggående tilhengere.

Og hva med dere som lider under TDS som på den ene siden påstår at Trump er stokk dum, og på den andre siden påstår at han bruker dobbeltkommunikasjon for å ha ryggen fri juridisk? Er du i det hele tatt klar over at deres påstander er diametralt selvmotsigende?

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Lenelarsen skrev (På 2.11.2024 den 10.58):

Jeg gleder meg til å se Trump som president igjen, ser han som eneste valget.

😊

Ja alle som stemmer på han er skikkelig oppegående. 

Heldigvis for oss så er han en *Old geezer, who's in his twilight years*

Han har vel neppe mer en 10 år igjen og da er det over og ut.

Skjønner ikke hvorfor de vil stemme på en gammal sullik som mest sannsynlig har begynnende demens og ikke greier og skille virkelighet fra fakta.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Duff skrev (12 timer siden):

Vi husker vel alle hva han sa om Hillary, men igjen så hadde han det bare i kjeften.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i USA nå.

overraskende lite oppmerksomhet rundt valget. Hadde jeg ikke visst om valget, så hadd jeg ikke skjønt at det er rett rundt hjørnet. 

Ikke at jeg har sett mye på TV siste uken, men litt på kveldene. Ikke sett et eneste innslag som omhandler presidentvalget. Ikke noe merkbart ute i byen osv.

Det er derimot mye kampanjer og styr rundt lokalpolitikk. Reklamer for kandidater på tv hele tiden, debatter, plakater, flere fly med bannere som kjører kampanjer for borgermesterkandidater osv.

Nesten så man skulle tro at man her bare lar presidentvalget passere i stillhet. 
Ser mye mer styr om dette presidentvalget i Norge feks.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

sicario skrev (18 minutter siden):

Er i USA nå.

overraskende lite oppmerksomhet rundt valget. Hadde jeg ikke visst om valget, så hadd jeg ikke skjønt at det er rett rundt hjørnet. 

Ikke at jeg har sett mye på TV siste uken, men litt på kveldene. Ikke sett et eneste innslag som omhandler presidentvalget. Ikke noe merkbart ute i byen osv.

Det er derimot mye kampanjer og styr rundt lokalpolitikk. Reklamer for kandidater på tv hele tiden, debatter, plakater, flere fly med bannere som kjører kampanjer for borgermesterkandidater osv.

Nesten så man skulle tro at man her bare lar presidentvalget passere i stillhet. 
Ser mye mer styr om dette presidentvalget i Norge feks.

Mye diskusjoner rundt om på universiteter. Følger Charlie Kirk som svarer alle som ønsker å komme med spørsmål og argumentere deres syn rundt hvordan Amerika kan bli et bra land igjen. https://www.youtube.com/@RealCharlieKirk/videos

Endret av frivis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...