Gå til innhold

USA-valget 2024

Surpomp

Anbefalte innlegg

Jeg vet jeg kommer til å irritere alle norske Harris elskere når jeg sier at Trump allerede har vunnet. Noen som vil argumentere mot? 🤣

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

frivis skrev (36 minutter siden):

Jeg vet jeg kommer til å irritere alle norske Harris elskere når jeg sier at Trump allerede har vunnet. Noen som vil argumentere mot? 🤣

Tror ikke det provoserer noen at du tror han allerede har vunnet. Han har jo ikke det. 

Om han vinner så håper jeg virkelig at alle dere som heier på ham har helt rett og at jeg tar feil i min dommedagsprofeti. Men per nå er det mer som tyder på at han er en veldig farlig mann, så enn så lenge så krysser jeg fingre og tær for at Harris og Walz vinner. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Athod skrev (4 timer siden):

Du kan gjenta til du blir grønn i tryne hvor populær Harris er. Det endrer ikke faktum at:

Hun fikk ikke en eneste delegat når hun prøvde å bli nominert selv i 2020.

Hun hadde blant den laveste approval ratingen som visepresident noensinne.

Hun ligger helt likt i meningsmålingene(som historisk sett har undervurdert Trump) mot narsisisten og wannabe-diktatoren Trump som fjernet abortrettigheten til kvinner. Det er utrolig at det i det hele tatt er en konkurranse.

At enkelte av hennes supportere gir henne mye penger sier ikke nødvendigvis noenting om hvor populær hun er blant befolkningen generelt.

Det er ikke 2020 nå.

Hun har høyere "approval rating" enn Trump.

Meningsmålingene har blitt oversvømmet med høyrevridde målinger fra høyrevridde organisasjoner.

Enkelte supportere gir henne ikke mye penger. Hun har satt innsamlingsrekorder fordi det er så mange som har donert.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jabx skrev (2 minutter siden):

Det er ikke 2020 nå.

Hun har høyere "approval rating" enn Trump.

Meningsmålingene har blitt oversvømmet med høyrevridde målinger fra høyrevridde organisasjoner.

Enkelte supportere gir henne ikke mye penger. Hun har satt innsamlingsrekorder fordi det er så mange som har donert.

Hvor mange prosent av befolkningen har gitt henne penger? Det er definitivt snakk om et fåtall når man ser på det store bildet, og sier lite om hennes generelle støtte. Mulig det er de som er veldig entusiastiske rundt henne, men alle får bare en stemme.

Hvilke polls er det som er så høyrevridde? Cnn, Forbes, wall Street, Cnbc? Rasmussen som er kjent for å være på høyresiden er en av de med Harris foran.

Legg forresten merke til at Biden ledet med 7,4% på samme tid.. Clinton med 5,6%

Screenshot_20241027_182620_SamsungInternet.thumb.jpg.b1e15e16e3c80999f5b52369607a0317.jpg

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Athod skrev (8 minutter siden):

Hvor mange prosent av befolkningen har gitt henne penger? Det er definitivt snakk om et fåtall når man ser på det store bildet, og sier lite om hennes generelle støtte. Mulig det er de som er veldig entusiastiske rundt henne, men alle får bare en stemme.

Hvilke polls er det som er så høyrevridde? Cnn, Forbes, wall Street, Cnbc? Rasmussen som er kjent for å være på høyresiden er en av de med Harris foran.

Legg forresten merke til at Biden ledet med 7,4% på samme tid.. Clinton med 5,6%

Screenshot_20241027_182620_SamsungInternet.thumb.jpg.b1e15e16e3c80999f5b52369607a0317.jpg

Herregud for noe kverulering. Fakta: Hun har satt innsamlingsrekord. Hun er bedre likt enn Trump. Det spammes med lavkvalitetsundersøkelser for å flytte gjennomsnittet. Cope.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

frivis skrev (4 timer siden):

Harris elskere? Veit knapt nok hvem hun er. Trump derimot er en fascistisk svindler og løgner som prøvde å stjele forrige valg. Den amerikanske grunnloven sier egentlig at Trump av denne grunn ikke skal få stille til valg igjen, men han har jo som kjent også kapret høyesterett som har gitt ham immunitet. Trump er utelukkende dårlig nytt for Europa både når det kommer til handel og sikkerhetspolitikk. Norske/Europeiske trump tilhengere må jo ha satt hjernen i hvilemodus. Skjønner ikke at det går an å bli så fjern.

Endret av ltfutt
  • Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I likhet med mange interasjonale medier, samt diverse ekte og uekte «USA-eksperter», tror jeg risikoen er stor for at Trump vinner. Innenrikspolitisk kommer det vel primært til å bety mindre skatt på de rikeste amerikanerne, og mindre penger til velferd og miljø. Utenrikspolitisk blir nok handelspolitikken ytterligere skjerpet, samtidig som man bruker mindre penger på utenlandske kriger og kriser. Betydningen for Norge og Norden, blir neppe så stor som vi frykter.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Athod skrev (2 minutter siden):

Ser dårlig ut for Harris og Walz. Er spesielt fan av Walz, men ikke noe særlig fan av Harris - og Adolf-Trump trenger jeg ikke å utdype hva jeg mener om en gang. 

Pest og kolera dette valget, men må man velge, så håper man på Harris og Walz, men det er bare fordi det andre alternativet er bare enda verre enn Harris. 

USA er helt ute og kjører på mange måter og det er helt vilt at Norge er så tett knyttet til USA og hva de bestemmer. Hele vår fremtid er i USA sine hender og det er helt forferdelig. 

Vi vet allerede at hele vår "sparegris" (Oljefondet) er i USA sine hender. Det er skremmende. Det gir en illusjon av at vi har Norge under kontroll, men vi har egentlig ikke det.

https://e24.no/internasjonal-oekonomi/i/rP5Wxl/vaar-sparegris-ligger-i-usas-hender

I tillegg så kjøper vi amerikanske kampfly, og dilter etter USA i ett og alt. Ikke bare når det gjelder utenrikspolitikk, men kultur og egentlig alt i hverdagen. Vi har politiske partier på høyresiden i Norge som ønsker å knuse dagens Norge og det som er igjen av sosialdemokratiet her i landet, og gjøre det om til mini-USA.

USA er et plutokrati - det er helt vilt å tro noe annet. Samme gjelder Ukraina og Russland og en hel haug ex-Sovjet stater. Her er USA på linje med de.

Pluto-gjengen dominerer alt rett og slett.

https://www.theguardian.com/news/2022/may/03/billionaires-extra-power-media-ownership-elon-musk

Det såkalte "valgsystemet" er en spøk av en annen verden. En håndful av stater som man kan telle på en hånd, bestemmer hvordan til og med vår fremtid kommer til å se ut. Hadde konsekvensene av valget kun påvirket USA så hadde det vært en ting, men sånn er det ikke.  En gjeng idioter av noen Low Information velgere i kun noen få stater. 

Om Adolf tar dette, så blir dette det tredje valget siden 2000 der er GOP-terrorist vinner uten å vinne Popular Vote. Som kjent, den første GOP-terroristen Bush junior vant ganske tvilsomt i Florida og tapte Popular Vote, og Trump vant uten Popular Vote i 2016. 

• Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

frivis skrev (14 timer siden):

Nei, det er flere rike som støtter Trump. Mark Zuckerberg var vel først ute med å smiske når han forstod at Trump kom til å vinne. Så har vi Jeff Besos. Og som du sier Elon Musk. 

Det er gjerne "nye penger" som støtter Republikanerne, med Bill Gates som et unntak. Rike som støtter Demokratene skal oftere være folk som har arvet penger. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ax2020 skrev (15 timer siden):

Om Adolf tar dette, så blir dette det tredje valget siden 2000 der er GOP-terrorist vinner uten å vinne Popular Vote. Som kjent, den første GOP-terroristen Bush junior vant ganske tvilsomt i Florida og tapte Popular Vote, og Trump vant uten Popular Vote i 2016. 

Akkja, hvis Florida hadde hatt orden på stemmesedlene sine i 2000 ville det blitt en periode med Gore i stedet for W, og neppe noen storskala-invasjon av Irak med påfølgende destabilisering av regionen.  Flere millioner døde på grunn av elendig design på noen stemmesedler... 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leifr skrev (45 minutter siden):

Akkja, hvis Florida hadde hatt orden på stemmesedlene sine i 2000 ville det blitt en periode med Gore i stedet for W, og neppe noen storskala-invasjon av Irak med påfølgende destabilisering av regionen. 

Det er ikke bare den regionen. Invasjonen av Irak brukes også av Russland i henhold til UKraina, så det var nok verre enn det. Det at US angrep uten FN mandat har i praksis gjort det umulig å hindre fremtidige slike invasjoner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fatter ikke åssen demokratene klarte å miste Tulsi Gabbard.

Mest oppegående dama innen amerikansk politikk.

Alle ville jo ha henne til vp kandidat med bernie sanders i 2020. Snakk om forandring.

Trump har dette i lomma.

Endret av Supertramp89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ax2020 skrev (19 timer siden):

Vi har politiske partier på høyresiden i Norge som ønsker å knuse dagens Norge og det som er igjen av sosialdemokratiet her i landet, og gjøre det om til mini-USA.

Akkurat å knuse Norge trenger vi ikke høyrepartiene til, det klarer Støre og gjengen helt utmerket uten hjelp! 😅

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

JaVel skrev (1 time siden):

https://www.dagbladet.no/nyheter/bildene-avslorer-trump-logn/82143427

Hvordan er det mulig at Trump kan lyve om det meste uten reaksjon blant hans velgere mens Harris blir tatt for den minste feil? 

På samme måte som Harris ikke hadde kunne stilt som president om hun sa hun ville "grab them by the cock", hatt flere konkurser bak seg, utallige søksmål mot seg, ikke betalte etter seg, hadde latterliggjort funksjonshemmede mennesker, hadde kalt motstandere hjerneskadd med lav IQ, rost diktatorer for styremåten deres, løyet ufattelig mye, truet med å bruke militæret på politiske motstandere, journalister og kritikere, kalt sine egne supportere dumme, betalt hysjpenger til prostituerte, gjemt unna hemmelighetsstemplede dokumenter i eget hus, hatt hele sin eks-stab mot seg, fratatt kvinner rettighet til helsehjelp og valget om å ikke stifte familie, snakket nedsettende om minoriteter og lista går videre. 

Kamala må levere på høyt nivå, mens Trump kan si og gjøre hva han vil uten store konsekvenser. At han i det hele tatt får stille klarer jeg ikke begripe, men det at han faktisk ligger an til å vinne gjør at det er lettere for meg å tro at vi lever i en slags simulasjon for det er faktisk ikke til å tro på 😆 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

yamask skrev (8 minutter siden):

På samme måte som Harris ikke hadde kunne stilt som president om hun sa hun ville "grab them by the cock", hatt flere konkurser bak seg, utallige søksmål mot seg, ikke betalte etter seg, hadde latterliggjort funksjonshemmede mennesker, hadde kalt motstandere hjerneskadd med lav IQ, rost diktatorer for styremåten deres, løyet ufattelig mye, truet med å bruke militæret på politiske motstandere, journalister og kritikere, kalt sine egne supportere dumme, betalt hysjpenger til prostituerte, gjemt unna hemmelighetsstemplede dokumenter i eget hus, hatt hele sin eks-stab mot seg, fratatt kvinner rettighet til helsehjelp og valget om å ikke stifte familie, snakket nedsettende om minoriteter og lista går videre. 

Kamala må levere på høyt nivå, mens Trump kan si og gjøre hva han vil uten store konsekvenser. At han i det hele tatt får stille klarer jeg ikke begripe, men det at han faktisk ligger an til å vinne gjør at det er lettere for meg å tro at vi lever i en slags simulasjon for det er faktisk ikke til å tro på 😆 

Bra skrevet. Skal delemed Trump tilhengere som jeg kjenner ;) . 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
yamask skrev (17 minutter siden):

Nå har det blitt delt :) . 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supertramp89 skrev (På 28.10.2024 den 11.41):

Fatter ikke åssen demokratene klarte å miste Tulsi Gabbard.

Mest oppegående dama innen amerikansk politikk.

Alle ville jo ha henne til vp kandidat med bernie sanders i 2020. Snakk om forandring.

Trump har dette i lomma.

De mistet henne ikke. Hun var aldri demokrat. Hun var en svindler og grifter.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

yamask skrev (På 28.10.2024 den 15.14):

Dette er deprimerende treffsikkert.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...