Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet. Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)
krikelikken skrev (52 minutter siden):

Mange er isolert fra omverdenen. Slik som terroristen fra 22. juli. 

Så det stemmer ikke at isolasjon ikke brukes som en del av straffen og soningsforholdene i Norge. 

Selv Anders Behring Breivik har TV på rommet. Og spillkonsoll. Han kan motta og sende brev, samt motta besøk. Det er bare strengere regulert. Så han er ikke isolert han heller. 

Å være isolert i fengselet, er ikke det samme som å være isolert fra omverdenen. 

Ellers er det nok noe forskjell på en terrordømt som ABB og en voldsmistenkt som Marius. 

Man kan havne på isolasjonscelle, spesielt der man utøver vold eller er i psykose som krever tilsyn 24/7 og ingen gjenstander som kan brukes til selvskading eller å skade andre. Men denne form for isolasjon er det svært strenge regler rundt, og isolasjonen skal opphøre så snart det ikke er strengt nødvendig med den lengre. 

Endret av Sinsiew
  • Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Nymerïa skrev (1 minutt siden):

Aktor legger ned påstand om 7 år og 7 måneder. Inndragelse av førerkort i 2 år og ny førerprøve.

https://www.vg.no/spesial/2026/rettssaken-mot-marius-borg-hoiby/

Ja, det ble jo en del til sammen, håper det går den veien…. Noe må det jo bli, de kan vel ikke snakke seg ut av alt forsvarerne…(?)

inndragelse av førerkort…håper det ikke løper samtidig med evt fengelsstraff?

• Liker 11
  • Nyttig 2
Skrevet
Andrea59 skrev (4 minutter siden):

Ja, det ble jo en del til sammen, håper det går den veien…. Noe må det jo bli, de kan vel ikke snakke seg ut av alt forsvarerne…(?)

AI påstår det kan løpe mens man soner i fengsel - i så fall er det jo ikke stort til straff…

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
Andrea59 skrev (5 minutter siden):

Det er jo et godt poeng. Men han får i hvert fall ikke til å kjøre rundt på permisjon på en stund.

• Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet
Nymerïa skrev (14 minutter siden):

Aktor legger ned påstand om 7 år og 7 måneder. Inndragelse av førerkort i 2 år og ny førerprøve.

https://www.vg.no/spesial/2026/rettssaken-mot-marius-borg-hoiby/

Det var litt av en tiltale egentlig. 

Kun 11 mdn for det store narkopartiet han fraktet for mafianettverket sitt. 

Men hele 3 år for voldtekten på Skaugum.

Han er samtidig dømt til 2 års besøksforbud mot Forgnerkvinnen.

Håper ikke han kan nå noen med sjalusien eller "brevduen" sin mens han er i fengsel. Etter hans egne uttalelser å dømme, vil det bli vanskelig for ham å sitte i fengsel mens han vet at "dama hans" er ute på fest og har nye menn.

• Liker 23
Skrevet

ed

Straffenivå for lovbrudd mot Frogner-kvinnen:

Politiadvokat Andreas Kruszewski redegjør for straffenivået for lovbruddene Høiby er tiltalt for mot Frogner-kvinnen:

Voldshendelsen 4. august 2024: Fem måneders ubetinget fengsel.

Voldshendelse 25. juni 2024: 36 dager ubetinget fengsel.

Hendelsen 1. februar i år: 21 dager ubetinget fengsel.

Bilder og filmer uten samtykke: Samlet er det 24 dager ubetinget fengsel.

Hendelsen på Michaels og Skaugum: 30 dager ubetinget fengsel.

172 oppringninger: 15 dagers fengsel

Hendelse i bil: En kortere betinget straff

PC-knekking på Strandafjellet: Bot på 6000 kroner

Brudd på besøksforbud: Fire måneder ubetinget fengsel

• Liker 6
Skrevet

Det er bra hvis kontaktforbud blir en del av dommen og hvis Frognerkvinnen ønsker det. Men hun har jo ønsket besøksforbud før også men tatt kontakt så vanskelig å vite om hun er klar for å gi slipp denne gangen. 

• Liker 5
Skrevet

Tviler på det blir noen straffer for voldtektene

• Liker 4
Skrevet

Tråden er ryddet for avsporinger.

Skrevet
Justlooking skrev (6 minutter siden):

Bra! Så krever sikkert forsvarerne omtrent frifinnelse …..

Forståelig, jeg har hørt rykter om at kvinnene har brukt kort skjørt. :ironi:

• Liker 21
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet
krikelikken skrev (34 minutter siden):

Det var litt av en tiltale egentlig. 

Kun 11 mdn for det store narkopartiet han fraktet for mafianettverket sitt. 

Men hele 3 år for voldtekten på Skaugum.

Han er samtidig dømt til 2 års besøksforbud mot Forgnerkvinnen.

Håper ikke han kan nå noen med sjalusien eller "brevduen" sin mens han er i fengsel. Etter hans egne uttalelser å dømme, vil det bli vanskelig for ham å sitte i fengsel mens han vet at "dama hans" er ute på fest og har nye menn.

Hvorfor har de valgt den høyeste strafferammen for en voldtekt han mest sannsynlig blir frikjent for? 

• Liker 5
Skrevet

Jeg har jobbet med ungdommer i krise i snart 15 år, som har vært utsatt for grov omsorgssvikt av foreldre. Her snakker vi sjeler som kanskje har levd hele sin barndom i voldshjem. Noen historier som folk ikke vil tro om de fikk høre dem, så grusomt at man kan miste nattesøvnen for en livstid. 

Så sitter denne mannen, som er oppvokst på et slott, med et økonomisk sikkerhetsnett rundt seg, fri tilgang på hjelp i alle bauer og fronter, alle fordeler, muligheten til et begrenset og trygt nettverk innenfor det kongelige miljøet, og snakker om hvor tøft det har vært. Herre Jesus, du valgte selv å koble deg på influencere. Hvem gjør det, hvis de ikke ønsker oppmerksomhet og nesten en garanti for å bli utnyttet for klikk. Han må jo også ha visst at kokain er forbudt i følge norsk lov, og han har vel fått med seg at rusbruk skader deg. Likevel valgte han å bruke rus og sette hele kongehuset i en ræva situasjon. Han må jo ha lært at man ikke behandler kvinner som bokseputer når man blir frustrert. Han må jo ha skjønt at uansett diagnoser og følelse av utnyttelse, så var dette noe man måtte få hjelp for? Også fikk han ikke det, mest sannsynlig fordi han ikke ville. Jeg tror absolutt ikke det har manglet på hjelp.

Det er utrolig vanskelig for meg å kjenne på empati, og det er sjeldent jeg føler sånn. Jeg er troende og mener at alle mennesker fortjener en ny sjanse. Det gjør også Marius, hvis han lover bot og bedring. Men det han har gjort må ha en konsekvens, dette kan man jo ikke bare slippe unna med fordi man følte seg "utnyttet" av omgivelser og har noen diagnoser. Hva med mobbeofre i skolegården? Alle med ADHD, autisme og andre diagnoser, kjenner til flere som har 3+ diagnoser og ender ikke opp sånn. Kjenner mennesker som ble mobbet og trakkasert hele oppveksten og tok gode valg for livet sitt. Alle argumentene hans er helt horrible, alt han har gjort er helt uakseptabelt. Jeg føler NULL empati. Valget kunne vært lett, han kunne oppsøkt psykiatier, tatt i mot medikamenter for sine utfordringer og holdt seg til et normalt miljø. Jeg nekter å tro at miljøet rundt kongehuset er slik som dette, det må da ha vært guttegjenger med normale gutter han kunne henge med. Som var opptatt av å utdanne seg, bli noe, ikke sitte som redaktører og influencere og prompe på en stole. Beklager, dette her krever bare en kommentar: SKJERPINGS! Og ta straffen din og lær av den.

Jeg synes synd på øvrig kongefamilie. Mette Marit og Haakon har vært formidable figurer i kongehuset, har alltid likt dem. De kan ikke ta skylden for denne mannen sine valg, selvsagt har de prøvd å hjelpe. Ingen mor vil ønske dette for sin sønn, eller ønske at sin sønn skal oppføre seg sånn. Det er jo helt opplagt. Og Mette Marit sin kontakt med Epstein tror jeg var et utrolig naivt øyeblikk, hun har sikkert lest omgivelser rundt denne mannen at alle andre også gav f i anklagene mot han. Kanskje hun oppriktig trodde det var falske anklager. Fort gjort, når det dessverre er mange kvinner som kommer med falske anklager, så vel som det finnes mange som er reelle. Godt han ble tatt til slutt. Og som sørlending selv og kjennskap til folk som har kjent Mette Marit personlig, hun hadde aldri aldri aldri ønsket kontakt med en pedofil sexforbryter. Her har hun bare gjort en stor blemme og jeg er sikker på at hun angrer dypt. Hun trengte jo hverken pengene eller kontakten med Epstein.

Håper ikke dette tar livet av henne. Frykter at helsen hennes kan ryke fullstendig nå. Håper folk kan være litt mer snille med dette stakkars mennesket. Jeg tror hun har fått et sammenbrudd som hun muligens aldri kommer seg fra.

• Liker 8
  • Nyttig 2
Skrevet
Møkkalei skrev (4 minutter siden):

Herre Jesus, du valgte selv å koble deg på influencere. Hvem gjør det, hvis de ikke ønsker oppmerksomhet og nesten en garanti for å bli utnyttet for klikk.

Det var omvendt, influenserne flokket seg rundt Høiby, drevet av begjær etter penger, luksus og berømmelse.
Men dette blir vel slettet slik forsøk på nyansering har blitt til nå.

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
Spaces skrev (2 minutter siden):

Det var omvendt, influenserne flokket seg rundt Høiby, drevet av begjær etter penger, luksus og berømmelse.
Men dette blir vel slettet slik forsøk på nyansering har blitt til nå.

Han var fullstendig klar over at NH var influenser før de ble sammen. 

• Liker 12
  • Nyttig 6
Skrevet
VibeckeST skrev (57 minutter siden):

Det er bra hvis kontaktforbud blir en del av dommen og hvis Frognerkvinnen ønsker det. Men hun har jo ønsket besøksforbud før også men tatt kontakt så vanskelig å vite om hun er klar for å gi slipp denne gangen. 

Ja da får hun skylder seg selv om hun vil at besøksforbud oppheves

Skrevet
Møkkalei skrev (22 minutter siden):

Jeg har jobbet med ungdommer i krise i snart 15 år, som har vært utsatt for grov omsorgssvikt av foreldre. Her snakker vi sjeler som kanskje har levd hele sin barndom i voldshjem. Noen historier som folk ikke vil tro om de fikk høre dem, så grusomt at man kan miste nattesøvnen for en livstid. 

Så sitter denne mannen, som er oppvokst på et slott, med et økonomisk sikkerhetsnett rundt seg, fri tilgang på hjelp i alle bauer og fronter, alle fordeler, muligheten til et begrenset og trygt nettverk innenfor det kongelige miljøet, og snakker om hvor tøft det har vært. Herre Jesus, du valgte selv å koble deg på influencere. Hvem gjør det, hvis de ikke ønsker oppmerksomhet og nesten en garanti for å bli utnyttet for klikk. Han må jo også ha visst at kokain er forbudt i følge norsk lov, og han har vel fått med seg at rusbruk skader deg. Likevel valgte han å bruke rus og sette hele kongehuset i en ræva situasjon. Han må jo ha lært at man ikke behandler kvinner som bokseputer når man blir frustrert. Han må jo ha skjønt at uansett diagnoser og følelse av utnyttelse, så var dette noe man måtte få hjelp for? Også fikk han ikke det, mest sannsynlig fordi han ikke ville. Jeg tror absolutt ikke det har manglet på hjelp.

Det er utrolig vanskelig for meg å kjenne på empati, og det er sjeldent jeg føler sånn. Jeg er troende og mener at alle mennesker fortjener en ny sjanse. Det gjør også Marius, hvis han lover bot og bedring. Men det han har gjort må ha en konsekvens, dette kan man jo ikke bare slippe unna med fordi man følte seg "utnyttet" av omgivelser og har noen diagnoser. Hva med mobbeofre i skolegården? Alle med ADHD, autisme og andre diagnoser, kjenner til flere som har 3+ diagnoser og ender ikke opp sånn. Kjenner mennesker som ble mobbet og trakkasert hele oppveksten og tok gode valg for livet sitt. Alle argumentene hans er helt horrible, alt han har gjort er helt uakseptabelt. Jeg føler NULL empati. Valget kunne vært lett, han kunne oppsøkt psykiatier, tatt i mot medikamenter for sine utfordringer og holdt seg til et normalt miljø. Jeg nekter å tro at miljøet rundt kongehuset er slik som dette, det må da ha vært guttegjenger med normale gutter han kunne henge med. Som var opptatt av å utdanne seg, bli noe, ikke sitte som redaktører og influencere og prompe på en stole. Beklager, dette her krever bare en kommentar: SKJERPINGS! Og ta straffen din og lær av den.

Jeg synes synd på øvrig kongefamilie. Mette Marit og Haakon har vært formidable figurer i kongehuset, har alltid likt dem. De kan ikke ta skylden for denne mannen sine valg, selvsagt har de prøvd å hjelpe. Ingen mor vil ønske dette for sin sønn, eller ønske at sin sønn skal oppføre seg sånn. Det er jo helt opplagt. Og Mette Marit sin kontakt med Epstein tror jeg var et utrolig naivt øyeblikk, hun har sikkert lest omgivelser rundt denne mannen at alle andre også gav f i anklagene mot han. Kanskje hun oppriktig trodde det var falske anklager. Fort gjort, når det dessverre er mange kvinner som kommer med falske anklager, så vel som det finnes mange som er reelle. Godt han ble tatt til slutt. Og som sørlending selv og kjennskap til folk som har kjent Mette Marit personlig, hun hadde aldri aldri aldri ønsket kontakt med en pedofil sexforbryter. Her har hun bare gjort en stor blemme og jeg er sikker på at hun angrer dypt. Hun trengte jo hverken pengene eller kontakten med Epstein.

Håper ikke dette tar livet av henne. Frykter at helsen hennes kan ryke fullstendig nå. Håper folk kan være litt mer snille med dette stakkars mennesket. Jeg tror hun har fått et sammenbrudd som hun muligens aldri kommer seg fra.

Han har ikke vokst opp på ett slott

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...