Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet. Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
elskersommer skrev (3 minutter siden):

Han har ikke vokst opp på ett slott

Sagt symbolsk. Han har vokst opp på en flott mansion på Bygdøy, sammen med Norges fremtidige konge og dronning. Disponert egen bolig her, finansiert av skattebetalerne. 

• Liker 9
  • Nyttig 12
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Nymerïa skrev (1 time siden):

Aktor legger ned påstand om 7 år og 7 måneder. Inndragelse av førerkort i 2 år og ny førerprøve.

https://www.vg.no/spesial/2026/rettssaken-mot-marius-borg-hoiby/

Da kan man kanskje tenke seg at det blir 3-4 år da, for aktor pleier som regel å være en del strengere enn hva som pleier å bli den faktiske lengden på fengselsoppholdet.

Endret av Sinsiew
  • Liker 4
Skrevet
Møkkalei skrev (13 minutter siden):

Sagt symbolsk. Han har vokst opp på en flott mansion på Bygdøy, sammen med Norges fremtidige konge og dronning. Disponert egen bolig her, finansiert av skattebetalerne. 

Har Skaugum byttet lokasjon? Det ligger da vitterlig i Asker og ikke på Bygdøy.

Bygdøy Kongsgård, som jeg antar du sikter til, er ikke kronprinsparets bolig. Det er boligen kongen og dronningen visstnok bor i sommerhalvåret.

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
Miominoen skrev (Akkurat nå):

Har Skaugum byttet lokasjon? Det ligger da vitterlig i Asker og ikke på Bygdøy.

Bygdøy Kongsgård, som jeg antar du sikter til, er ikke kronprinsparets bolig. Det er boligen kongen og dronningen visstnok bor i sommerhalvåret.

Beklager, jeg skrev feil. Han har vært en del på Bygdøy også, jeg kjenner folk som har jobbet der og beskrevet litt om hvordan han har oppført seg. Skal ikke legge ut om det i detaljer, men det er diva-takter så det holder.

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
krikelikken skrev (1 time siden):

Det var litt av en tiltale egentlig. 

Kun 11 mdn for det store narkopartiet han fraktet for mafianettverket sitt. 

Men hele 3 år for voldtekten på Skaugum.

Han er samtidig dømt til 2 års besøksforbud mot Forgnerkvinnen.

Håper ikke han kan nå noen med sjalusien eller "brevduen" sin mens han er i fengsel. Etter hans egne uttalelser å dømme, vil det bli vanskelig for ham å sitte i fengsel mens han vet at "dama hans" er ute på fest og har nye menn.

Han er ikke dømt. Dette er aktors påstand.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
-Pusheen- skrev (5 timer siden):

Har ikke fanger også felles tv? Men tv på cella er hvert fall vanlig, som flere sier. 

Kommer litt an på soningen og soningstypen. Ikke alle er låst inne på en celle heller. Kommee vel litt an på hvor farlig du er/kan være på medfanger. Noen har felles rom, og låses inn på cella på natt feks. Andre steder er det helt åpent innenfor et område, eller 23 timer på celle. 

• Liker 2
Skrevet

Kan bli noen kroner i erstatning til ofrene…må mormor åpne pengepungen igjen, tro? 

• Liker 10
  • Hjerte 1
Skrevet
Andrea59 skrev (5 minutter siden):

Kan bli noen kroner i erstatning til ofrene…må mormor åpne pengepungen igjen, tro? 

Hvorfor skal hun det?

• Liker 3
Skrevet
Andrea59 skrev (3 minutter siden):

La oss håpe hun slipper det.

Dersom de blir tilkjent erstatning får de den heldigvis utbetalt uansett om han har penger eller ikke, via Kontoret for voldsoffererstatning.

De krever det så inn igjen fra Høiby.

• Liker 8
Skrevet
Krokenguri skrev (8 minutter siden):

Hvorfor skal hun det?

Tja, hun gjorde det sist han hadde utlegg i retten, derfor undret jeg meg…

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet
Andrea59 skrev (Akkurat nå):

Tja, hun gjorde det sist han hadde utlegg i retten, derfor undret jeg meg…

Det er da noe annet. Det var iht et søksmål privat. Og ikke iht en straffesak. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
lurker skrev (4 minutter siden):

La oss håpe hun slipper det.

Dersom de blir tilkjent erstatning får de den heldigvis utbetalt uansett om han har penger eller ikke, via Kontoret for voldsoffererstatning.

De krever det så inn igjen fra Høiby.

Og Høiby får det fra? 
Nå skal først forsvarerne plukke saken fra hverandre og sverte fornærmede og vitner, og så begjære frifinnelse på alt han ikke har tilstått (det meste). 

Håper ikke det blir en anke. Håper Frognerkvinnen kommer seg bort. Håper det blir satset på rehabilitering. Faktisk, sånn apropos «hva skattepenga mine går til», så er det verdt å bruke hvis - hvis - noen kan bli fungerende tilbake i samfunnet. 

• Liker 6
Skrevet

De ber om 7 år og 7 mnd fengsel, synes det er mye strafferabatt der og at det var lavt. Og sannsynligvis får han jo endel mindre. Skuffende. La oss håpe han får 6+ i hvert fall. 

• Liker 11
  • Nyttig 5
Skrevet
Ænema skrev (3 timer siden):

Tviler på det blir noen straffer for voldtektene

Enig. 

Tipper han frifinnes for alt han ikke har tilstått.

Resten av dommen, sones symbolsk med fotlenke.

• Liker 4
  • Nyttig 4
Skrevet

Rufs skrev (28 minutter siden):

De ber om 7 år og 7 mnd fengsel, synes det er mye strafferabatt der og at det var lavt. Og sannsynligvis får han jo endel mindre. Skuffende. La oss håpe han får 6+ i hvert fall. 

Hva med å vente til vi vet hva som faktisk er bevist før vi mener noe om straffenivået?

• Liker 7
Skrevet
MissLucy skrev (Akkurat nå):

Hva med å vente til vi vet hva som faktisk er bevist før vi mener noe om straffenivået?

Det er lagt frem i retten. 

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Rufs skrev (Akkurat nå):

Det er lagt frem i retten. 

Ja, og så?

Vi vet ikke hva som vil bli ansett bevist.

• Liker 2
Skrevet
MissLucy skrev (1 minutt siden):

Vi skal ikke få lov (av deg) å mene noe om straffenivået før dommen er avsagt om noen måneder? Eller når mener du det er greit å mene noe om det? (Siden det tydeligvis er for tidlig, etter 7 uker i retten med uendelig mange vitnemål  og uttalelser fra aktor og forsvarere)

• Liker 19
  • Hjerte 2
  • Nyttig 13
Skrevet

Jeg tviler på at han får så mye som 7 år. Er ikke sikkert alt blir bevist når dommen kommer. Nora sin sak f.eks er jeg veldig usikker på om han får noen dom på. Dessverre. 

• Liker 4
Skrevet
MissLucy skrev (3 minutter siden):

Ja, og så?

Vi vet ikke hva som vil bli ansett bevist.

Jeg kan fint mene noe om hva jeg anser som bevist jo. Vi har hatt ukesvis med vitnemål og annen bevisførsel. 

• Liker 21
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...