Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Tråden gjenåpnes automatisk den kl. 06:00

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd. Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

I forbindelse med den kommende høyprofilerte saken vil denne tråden bli stengt på natten, samt i helger da vi ikke har mulighet til å konsant overvåke tråden hele døgnet. Tråden kan også bli stengt i perioder utenom dette for moderering, men vi ønsker i minst mulig grad å unngå dette. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
Nymerïa skrev (14 minutter siden):

Nå: «hun var vanlig» Ikke noe usikkerhet

Avhør: «hun var nedbrutt. Noe bikket over»

Dette er det flere eksempler på og alle går i MBHs favør enn så lenge.

La merke til det der. Ikke helt bra å ha så ulik forklaring fra avhør til nå. Det er liksom ikke bare nyanser fra det som ble sagt i avhør, det er jo nesten det stikk motsatte fra avhør. 

• Liker 14
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
-Pusheen- skrev (6 minutter siden):

La merke til det der. Ikke helt bra å ha så ulik forklaring fra avhør til nå. Det er liksom ikke bare nyanser fra det som ble sagt i avhør, det er jo nesten det stikk motsatte fra avhør. 

Det hadde vært enklere å forholde seg til det hvis hun kun sa at hun ikke husket disse tingene lenger.

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
Nymerïa skrev (1 minutt siden):

Det hadde vært enklere å forholde seg til det hvis hun kun sa at hun ikke husket disse tingene lenger.

Enig.

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Nymerïa skrev (4 minutter siden):

Det er ikke det minste rart hvis Marius innrømmer at det var hans pose. Forsvarerne ber selvfølgelig ikke om enda flere tiltaler.

Nei og det er heller ikke poenget mitt, det er egentlig irrelevant hvem sin pose det er, og man lager ikke sak på så lite, likefullt er det et tankekors at så få reflekterer rundt dette for hvis vi skal legge Noras og Sofie Elises forklaring til grunn var det ingen annen hensikt med bilde enn en vanlig bildekarusell, jeg har fulgt saken og frem til nå har det meste gått i favør Nora, men klarer ikke la vær å tenke at dette er underlig. I dette tilfellet har også Marius latt seg kaste under bussen, for det er veldig liten tvil ( i mine øyne) om hva de mener med dette bilde om det da ikke er et pr.triks som de jo sier det ikke var. Føler ikke mye med Marius, men kjenner jeg blir litt uvel ved tanken på at disse jentene fremstår som så dydige som ikke selv bruker kokain mens sannheten sannsynligvis er motsatt. Men igjen forsvarer ikke mishandling i nære relasjomer som er det elementere, men reagerer på at retten/ mediene fremstiller jentene som totalt dydige, og det er veldig enkelt å si at dette var Marius sin kokain noe som sikkert er riktig, men folk må være dumme om de faktisk tror at ikke også jentene brukte kokain

• Nyttig 4
Skrevet
timbar skrev (25 minutter siden):

Er noe jeg har stusset på i forbindelse med dette " posebilde" som ingen medier åpenbart har tatt tak i. Nå skal ikke jeg forsvare Marius, eller uttale meg om skyldspørsmål, men hvorfor har i det hele tatt Nora en pose med kokain som visstnok tilhører Marius i hånden. Såvidt jeg vet er det straffbart å besitte illegale rusmidler, det blir såklart i overkant pirkete å mene at politiet burde ta ut tiltale men hun har jo innrømmet at det var kokain, hun sier det var Marius sin pose, og mulig det er riktig men det er vel liten tvil om hva hensikten med bilde var når det står at livet blir tusen ganger morsommere om man bare gir faen, er det virkelig sånn at politi/ folk tror at ikke Nora og Sofie Elise bruker ( brukte) kokain på dette tidspunktet, hvorfor står hun i det hele tatt med en pose med kokain hvis hun ikke bruker det? 

Synes det er rart ikke forsvarerne har hatt fokus på dette. Uansett motiv for bilde er det vel ikke helt naturlig å stå med en pose kokain på et bilde.vil jeg tro? Andre her som har tanker om dette?

Marius sier jo at kokainen er hans, så hva mener du de skal etterforske?

• Liker 13
  • Nyttig 2
Skrevet
Linazer skrev (1 time siden):

Takk til Anniken Jørgensen som i motsetning til Danby Choi kan forklare seg konkret og forståelig i retten. 

Det er såklart ikke enkelt å forklare seg  når man er like god venn med begge parter vil jeg tro? 

• Liker 1
Skrevet
velociraptor skrev (4 minutter siden):

Marius sier jo at kokainen er hans, så hva mener du de skal etterforske?

Ingenting, men noen burde kanskje spørre om poenget med bilde, for hvis vi skal tro  Nora og Sofie Elise var det ikke pr.hva er det da, jo at livet er tusen ganger bedre om man gir faen med en kokain pose i hånden. Har ikke med tiltalen og gjøre,mem hensikten er jo innlysende for de fleste, og det er reklame for kokain. Gjerne for meg mem burde vært grepet fatt i i allefall for mediene.

• Nyttig 2
Skrevet
timbar skrev (1 minutt siden):

Ingenting, men noen burde kanskje spørre om poenget med bilde, for hvis vi skal tro  Nora og Sofie Elise var det ikke pr.hva er det da, jo at livet er tusen ganger bedre om man gir faen med en kokain pose i hånden. Har ikke med tiltalen og gjøre,mem hensikten er jo innlysende for de fleste, og det er reklame for kokain. Gjerne for meg mem burde vært grepet fatt i i allefall for mediene.

Men hvorfor skal de spørre om det? Hvordan er det relevant for om MBH har bedrevet overgrep, vold og psykisk terror? Det er jo ikke SE eller NH som er tiltalt for noe. Tenker du at hvis en av dem har brukt kokain ved anledning så bør MBH frikjennes? Eller hva er egentlig relevansen?

• Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 15
Skrevet
timbar skrev (2 minutter siden):

Er du sikker på at de registrerte at hun holdt den posen ta bildet ble tatt? Kanskje hun holdt i den fra før, og så begynte de å ta bilder og posen ble glemt? Det kan jo skje med alt mulig man holder i hendene - ikke bare en kokainpose. Man blir fokusert på noe annet og glemmer at man holder noe, og fokuserer på andre ting på bildet enn det man fikler med. Når det er sagt, er det jo uansett ikke bra at de har holdt på med kokain, og de/hun avslørte jo seg selv da bildet ble postet. 

• Nyttig 1
Skrevet
velociraptor skrev (4 minutter siden):

Men hvorfor skal de spørre om det? Hvordan er det relevant for om MBH har bedrevet overgrep, vold og psykisk terror? Det er jo ikke SE eller NH som er tiltalt for noe. Tenker du at hvis en av dem har brukt kokain ved anledning så bør MBH frikjennes? Eller hva er egentlig relevansen?

Enig, det har ingen relevans uansett, for det er ikke Nora som er på tiltalebenken. 

• Liker 12
  • Nyttig 1
Skrevet
-Pusheen- skrev (Akkurat nå):

Er du sikker på at de registrerte at hun holdt den posen ta bildet ble tatt? Kanskje hun holdt i den fra før, og så begynte de å ta bilder og posen ble glemt? Det kan jo skje med alt mulig man holder i hendene - ikke bare en kokainpose. Man blir fokusert på noe annet og glemmer at man holder noe, og fokuserer på andre ting på bildet enn det man fikler med. Når det er sagt, er det jo uansett ikke bra at de har holdt på med kokain, og de/hun avslørte jo seg selv da bildet ble postet. 

Det er ikke poenget mitt, ifølge jentene var ikke dette et pr.stunt noe jeg tror på, da var det istedem reklame for at livet er tusen ganger bedre oman.sniffer litt kokain. Folk må jo være korka om de ikke skjønmer intemsjonen med bilde, mem såklart har ingenting med tiltalen og gjøre. Er iallefall min mening

Sstimt

• Nyttig 2
Skrevet

Haukland presser Høiby på at media skal få paparazzi-bilder. Det frister henne, de kan få like mye som Sophie, en halv million.
Forsvarer ikke handlingene han har tilstått, men den influenser-kulturen er motbydelig. :spy:

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet

15:23

«Sophie og Isak fikk 500 000 kroner for paparazzi-bilder som vi noen gang vil gå ut med det.» «Så kan vi like gjerne bli rike.» 

VG betaler ikke kilder for intervjuer eller for å stille opp på bilder.

Følg rettssaken mot Marius Borg Høiby direkte

VG var kjapt ute med å motsi påstand om at de betaler kildene sine. Så om dette er løgn fra SE/Nora eller fra VG, vet jeg ikke.

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
-Pusheen- skrev (52 minutter siden):

Tenker at han ikke blir oppfattet som troverdig lenger . 

Skrevet
NiceOrNothing skrev (1 minutt siden):

Tenker at han ikke blir oppfattet som troverdig lenger . 

Er lang mer som går i fornærmedes favør enn hans favør så langt, så tror heller ikke på dette tidspunktet at han blir oppfattet som troverdig. Reagerer også på dette hyppige behovet for å korrigere vitnemål og nærmest krangle med vitner...

• Liker 11
Skrevet
-Pusheen- skrev (22 minutter siden):

Enig, det har ingen relevans uansett, for det er ikke Nora som er på tiltalebenken. 

Sånn saken står nå , håper jeg Nora etter hvert takker ja til Netflix /4 mill , hvis d stemmer at hun har fått et tilbud . Hun fikk IKKE partyprinsen , men HELE kongeriket 😂🥰

• Liker 6
  • Hjerte 1
Skrevet
NiceOrNothing skrev (1 minutt siden):

Sånn saken står nå , håper jeg Nora etter hvert takker ja til Netflix /4 mill , hvis d stemmer at hun har fått et tilbud . Hun fikk IKKE partyprinsen , men HELE kongeriket 😂🥰

Hadde vært en grei "voldsoffererstatningssum", det😅 Men virker som hun har litt mer integritet enn å takke ja foreløpig.

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
timbar skrev (29 minutter siden):

Det er ikke poenget mitt, ifølge jentene var ikke dette et pr.stunt noe jeg tror på, da var det istedem reklame for at livet er tusen ganger bedre oman.sniffer litt kokain. Folk må jo være korka om de ikke skjønmer intemsjonen med bilde, mem såklart har ingenting med tiltalen og gjøre. Er iallefall min mening

Sstimt

Hvorfor tenker si at det skal spørres om noe sånt i en rettsak, når du selv innrømmer at det ikke har noe med tiltalen å gjøre?

• Liker 3
  • Nyttig 4
Skrevet

Gisele Pelicot har jo utgitt bok og jeg synes det er helt greit om hun tjener på det. Haukland, Snekkestad og Frognerkvinnen må gjerne få en Netflix dokumentar etter dette er ferdig og tjene godt på det. Jeg synes ikke det er noe galt i det men jeg håper det blir skikkelig kvalitet av det.

• Liker 22
  • Hjerte 1
  • Nyttig 9
Skrevet

Her bekreftes ryktene om at MBH har kunnet være drittsekk og oppføre seg «hevet over loven» hele ungdomstiden fordi han hadde med seg livvakter som passet på ham og sørget for at han kunne gjøre som han ville uten konsekvenser: https://www.dagbladet.no/nyheter/amper-stemning-det-er-sarende/84299513

«- Vi festet mye. Det var en tid hvor han hadde med seg vakter eller politi rundt seg hele tida. Ting han gjorde ble ikke snakket om i media. Det var en artig tid. Vi hadde det gøy, sier hun og utdyper:

- Han var ikke redd for noe. Han kjørte kanskje litt for fort noen ganger, og hadde ikke så mye innetid. Det var sånne type ting. Vi var ungdom.

- Hvordan påvirket det ham å ha disse vaktene? spør Henriksbø.

- Altså, de støttet Marius og forholdt seg til det Marius ville og det Marius sa. De fulgte etter ham overalt. Jeg fikk ikke noe forhold til at det var foreldrene hans som bestemte hva han skulle gjøre. Han bestemte det selv, og vaktene gjorde det Marius ville, sier Jørgensen.»

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 23
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...