Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd. Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

I forbindelse med den kommende høyprofilerte saken vil denne tråden bli stengt på natten, samt i helger da vi ikke har mulighet til å konsant overvåke tråden hele døgnet. Tråden kan også bli stengt i perioder utenom dette for moderering, men vi ønsker i minst mulig grad å unngå dette. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet

Takk til @TigerK for motbevisingen av endomheten på Skaugum. Tenker ikke MBH på hvordan han kaster foreldre under bussen med denne uttalelsen? Om påstanden var sann om at han satt mutters alene, så sier jo han at ikke foreldrene stilte opp heller. Påstanden insinuerer at de lot altså sin sønn / stesønn med stort rusproblem i en tung periode sitte mutters aleine. 

• Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 13
Videoannonse
Annonse
Skrevet
CeXNS skrev (1 minutt siden):

Takk til @TigerK for motbevisingen av endomheten på Skaugum. Tenker ikke MBH på hvordan han kaster foreldre under bussen med denne uttalelsen? Om påstanden var sann om at han satt mutters alene, så sier jo han at ikke foreldrene stilte opp heller. Påstanden insinuerer at de lot altså sin sønn / stesønn med stort rusproblem i en tung periode sitte mutters aleine. 

Jeg tror ikke Marius tenker så langt. 

• Liker 19
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
TigerK skrev (2 minutter siden):

Joda, «blyg» er kanskje ikke det mest brukte ordet, men det er ikke poenget. Poenget er at han ikke vet hva ordet betyr, men han kan allikevel fastslå at han er dypt uenig. Uenig i noe han ikke forstår hva er. Bare fordi det er det motsatte av hva Nora har sagt. Det er jo ganske spesielt av en voksen mann.

Gå på bananskall, ble ikke det og sagt? 

Men, blyg tror jeg er ikke hun er. Kan være det er noe tillagt for å påvirke noen, men at hun er så veldig blyg, det tror jeg ikke. Men, alt er relativt. Hørte også da hun ble satt på høyttaler uten at hun var klar over det, hvordan hun var på telefonen, så det går litt begge veier.  

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Fantorangen-Oslo skrev (1 time siden):

Men, dette viser seg jo å stemme. Sophie Elise bekreftet at det var snakk om en millionavtale med en strømmetjeneste, men det endte med at Nora takket "nei". Jeg linket til det litt tidligere idag. Du kan se det på VG direkte om rettssaken kl 14:04 av Preben Sørensen. 

https://www.vg.no/spesial/2026/rettssaken-mot-marius-borg-hoiby/

image.png.e2de51e0481b20ade67007096c879272.png

Da har ikke Nora tatt imot 4mill som MBH sier, så da stemmer det ikke.

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet (endret)
Istapp skrev (32 minutter siden):

Da har ikke Nora tatt imot 4mill som MBH sier, så da stemmer det ikke.

Jeg har ikke fulgt med tidligere, men lest det som ble skrevet her. Visste ikke at han har påstått at Nora har tatt i mot 4 millioner? 

Trodde det ble diskutert at hun holdt på å inngå en større avtale. Men, mulig han ikke har fått det med seg OM han satt inne? Jeg aner ikke? Jeg vet bare, når jeg sjekket streamen på rettssaken, at Nora hadde faktisk takket "nei" til dette og stusset over at manageren hennes hadde nektet da hen var i avhør. Jeg mener at manageren burde fortalt at det forelå et tilbud der da hen ble spurt om akkurat dette i rettssaken, og fortalt at Nora bestemte seg for å takke nei, uten å gå mere inn på det. 

Endret av Fantorangen-Oslo
  • Liker 1
Skrevet
Gulline skrev (14 minutter siden):

Så sant. Hun skjøt gullfuglen og fikk et liv hun aldri kunne drømt om - men som hun heller ikke ante rekkevidden av, tydeligvis. 

Absolutt. Dette er ikke fortsettelsen man hadde forventet fra Askepott-historien.

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
Miss Anthropy skrev (50 minutter siden):

Er veldig spent på vitnemålet til Frognerkvinnen. Hun har jo bodd med ham helt fram til rettssaken. Forsvarerne vil nok kjøre henne hardt.

Jeg går litt i surr i ofre, men første fornærmede var fra en episode i Lofoten, nr to er Nora, og Frognerkvinnen er forholdet han hadde da han ble pågrepet i august 2024 - har de vært samboere fra da til nå?!

• Liker 2
Skrevet
JustAsking skrev (Akkurat nå):

Jeg går litt i surr i ofre, men første fornærmede var fra en episode i Lofoten, nr to er Nora, og Frognerkvinnen er forholdet han hadde da han ble pågrepet i august 2024 - har de vært samboere fra da til nå?!

Marius har vel ikke vært samboer med Frognerkvinnen?! 

Skrevet
CeXNS skrev (19 minutter siden):

Det var nok en spesielt utrivelig periode på Skaugum, ikke rart at søsknene stakk.

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
Hirondelle skrev (8 timer siden):

Fordi det beviser at hun prøver sko seg økonomisk på forholdet med han, tenker jeg?

Hvorfor spør de ikke etter Marius sine bankutskrifter?

Endret av Jadaomatte
  • Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 11
Skrevet
Zenhouse skrev (11 minutter siden):

Jeg ser ingen grunn til at de skal vitne. De aller fleste lyver for sine nærmeste, så om de hadde vitnet til fordel for ham hadde det ikke vært verdt noe (spesielt ikke moren, som er kjent for både å lyve og for å bagatellisere sønnens adferd, mtp det åpne brevet), og de kan selvsagt ikke kaste ham under bussen heller

• Liker 6
Skrevet
Hirondelle skrev (2 minutter siden):

Marius har vel ikke vært samboer med Frognerkvinnen?! 

Vet ikke, siterte @Miss Anthropy ifm om de hadde bodd sammen frem til rettssaken. For det er vel samme person som har hatt og har besøksforbud?

Skrevet
JustAsking skrev (Akkurat nå):

Vet ikke, siterte @Miss Anthropy ifm om de hadde bodd sammen frem til rettssaken. For det er vel samme person som har hatt og har besøksforbud?

Stemmer. Marius har hatt besøksforbud mot Frognerkvinnen ganske lenge. 

De har ikke bodd sammen, hvert fall ikke offisielt. 

• Liker 6
Skrevet
Hirondelle skrev (1 minutt siden):

Stemmer. Marius har hatt besøksforbud mot Frognerkvinnen ganske lenge. 

De har ikke bodd sammen, hvert fall ikke offisielt. 

Ah, ok, takk. Må holde tunga rett i munnen for å ha oversikten her.
Spesielt hvis man prøver å lese fra ulike kilder og de ulike mediene bruker litt ulike betegnelser pga personvern.

Legg til dekning i utenlandske medier så har vi det komplette kaos. Hvis de norske medlemmene av kongefamilien synes norsk presse er fæle, ville de fått greit sjokk i andre land.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
Hirondelle skrev (1 time siden):

Det er vel nettopp det hun er? Å avslutte relasjonen er jo direkte livsfarlig, enda farligere enn å fortsette den.

Frognerkvinnens nærmeste greier nok og håndtere dette, de har jo vært på bar sammen. Skal familiemedlemmer av Frognerkvinnen vitne? Eller de holder man seg vel vekke fra rettsaler.

Skrevet
Istapp skrev (1 minutt siden):

Frognerkvinnens nærmeste greier nok og håndtere dette, de har jo vært på bar sammen. Skal familiemedlemmer av Frognerkvinnen vitne? Eller de holder man seg vel vekke fra rettsaler.

Nå er jo Marius siktet for nye brudd på besøkelsesforbudet, kroppskrenkelser og knivtrusler mot Frognerkvinnen 2. februar 2026. (https://www.vg.no/nyheter/i/7p5gxB/oslo-tingrett-vil-fengsle-av-marius-borg-hoeiby ) 

Hvordan Frognerkvinnen og hennes pårørende stiller seg til Marius blir bare spekulasjoner. Tidligere vet vi at de har omgått hverandre, også offentlig, og hun har ønsket forbudet opphevet. 

Etter "en ny runde" med knivtrusler, kroppskrenkelser (og vi vet alle hva som ligger bak en slik siktelse) og brudd på besøkelsesforbud er det lov å håpe de nå ønsker å opprettholde besøkelsesfprbudet og klarer gi Frognerkvinnen den støtten hun trenger. Det er en enormt pressende situasjon hun står i, helt vilt faktisk. Jeg kan nesten ikke forestille meg det en gang. For et mareritt  

• Liker 8
  • Hjerte 2
Skrevet
JustAsking skrev (23 minutter siden):

Stemmer. 😅

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
Miss Anthropy skrev (1 minutt siden):

Stemmer. 😅

Hvor har du det fra at Frognerkvinnen og Marius har vært samboere?

Endret av Hirondelle
  • Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet
TigerK skrev (1 time siden):

Gutt (29) uttaler seg i retten i dag, til forsvarernes store fortvilelse. 

«Han (forsvareren) innleder med å ta opp at Haukland beskriver seg selv som «blyg» i avhørene med politiet.

Høiby spør forsvareren om han kan definere ordet blyg.

– Nei, det kan jeg ikke, svarer Sekulic.

– I så fall vil jeg svare at hun er stikk motsatt av det, svarer Høiby.»

https://www.nettavisen.no/nyheter/folg-rettssaken-mot-marius-borg-hoiby-her/s/5-95-2903987 10:22

Ja, hva skal man si? «Jeg vet ikke hva ordet betyr men hvis NH har sagt at hun er det, så er jeg automatisk uenig». Hvor gammel er han her egentlig? Tre og et halvt?

Hva med å faktisk få med hele svaret til mannen? Men det er kanskje uinteressant for da forsvinner en mulighet for latterliggjøring?

26. februar 2026 - 10:22

Om blyghet: - Absolutt ikke

Nå stiller forsvarer Petar Sekulic spørsmål. 

- Hun beskriver seg selv som blyg, hvert fall i starten av forholdet. Har du noen tanker om det?

- Hvis du tenker på det som at hun er sjenert, så absolutt ikke. Jeg mener stikk motsatt.

https://www.dagbladet.no/studio/78109-rettssaken-mot-marius-borg-h%C3%B8iby/11145005-skyldte-p%C3%A5-foreldrene-sine?side=6

• Liker 3
  • Nyttig 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...