Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet. Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
-Pusheen- skrev (3 minutter siden):

Nå sier vennen til Marius at "ingen er redd for Marius". Hvordan kan han vite det? Han er kanskje ikke redd Marius, det betyr ikke at andre ikke kan ha vært det. Ikke kom å fortell meg at Frogner-kvinnen ikke var redd da hun ble kvalt, for eksempel.

Akkurat det der provoserte meg noe voldsomt, og Marius sa jo noe lignende i går. Altså, hvem faen tror dem at dem er som snakker på vegne av andre på den måten??🤬🤬

• Liker 20
  • Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Nymerïa skrev (Akkurat nå):

Jeg følger også med nå, og lurer på hva forsvaret mener de får ut fra dette vitnet. Han er en kompis av Marius og det virker som om han er en av disse vennene med suspekt bakgrun jf. de første uttalelsene. Han sier jo at han har hatt problemer med myndighetene. Ikke har han noe interessant å komme med heller så langt.

Jepp. Og hva har det med saken å gjøre om han har inntrykk av om Nora var redd eller ei? Ingen av de var vel inni hodet hennes da disse tingene skjedde? Det er jo mye mer troverdig å høre på folk Nora har snakket med, og lese deres meldingsutvekslinger og høre på det hun selv sier?

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
Granneman82 skrev (1 minutt siden):

Akkurat det der provoserte meg noe voldsomt, og Marius sa jo noe lignende i går. Altså, hvem faen tror dem at dem er som snakker på vegne av andre på den måten??🤬🤬

Ja, helt enig, ref. innlegget mitt over her. Synes det er helt merkelig.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Tråden er ryddet for avsporinger og spekulasjoner.

Skrevet (endret)
Nymerïa skrev (6 minutter siden):

Jeg følger også med nå, og lurer på hva forsvaret mener de får ut fra dette vitnet. Han er en kompis av Marius og det virker som om han er en av disse vennene med suspekt bakgrun jf. de første uttalelsene. Han sier jo at han har hatt problemer med myndighetene. Ikke har han noe interessant å komme med heller så langt.

Tenker det er helt topp jeg, at vitnene som er på tiltaltes side er noen shady karakterer. Hvis saken skal avgjøres på troverdighet, bring the gangsters on. Nesten synd han sparket den forrige advokaten - eller hvem det nå var som rykket inn og kapret dyre, velrenommerte forsvarere.

Endret av JustAsking
Typo
  • Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
-Pusheen- skrev (1 minutt siden):

Jepp. Og hva har det med saken å gjøre om han har inntrykk av om Nora var redd eller ei? Ingen av de var vel inni hodet hennes da disse tingene skjedde? Det er jo mye mer troverdig å høre på folk Nora har snakket med, og lese deres meldingsutvekslinger og høre på det hun selv sier?

Jeg er helt enig. Og på dette området gjentar han jo bare MBH. Det kombinert med at de er kompiser og at han har hatt "problemer med myndighetene" er ikke veldig overbevisende. Egentlig vil jeg si at det kan sette MBH i et dårligere lys. Han trenger karaktervitner og så er det dette han kommer opp med?

Nå sier han at NH var vulgær og ufin. Eksempelet «Kommer du snart? Får du fiksa det?» 16.02

Har han i det hele tatt hørt hva MBH har sagt? Da kan man snakke om vulgær og ufin.

• Liker 19
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Nymerïa skrev (Akkurat nå):

Jeg er helt enig. Og på dette området gjentar han jo bare MBH. Det kombinert med at de er kompiser og at han har hatt "problemer med myndighetene" er ikke veldig overbevisende. Egentlig vil jeg si at det kan sette MBH i et dårligere lys. Han trenger karaktervitner og så er det dette han kommer opp med?

Nå sier han at NH var vulgær og ufin. Eksempelet «Kommer du snart? Får du fiksa det?» 16.02

Har han i det hele tatt hørt hva MBH har sagt? Da kan man snakke om vulgær og ufin.

Ikke sant? Håper dette bidrar til å sette ham i et dårligere lys, dette her er jo bare BS uansett. 

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Antyder MYL at vitnet har prøvd å påvirke Frogner-kvinnen nå i forkant av rettssaken?

• Liker 6
  • Nyttig 3
Gjest Ninaen
Skrevet
-Pusheen- skrev (14 minutter siden):

Nå sier vennen til Marius at "ingen er redd for Marius". Hvordan kan han vite det? Han er kanskje ikke redd Marius, det betyr ikke at andre ikke kan ha vært det. Ikke kom å fortell meg at Frogner-kvinnen ikke var redd da hun ble kvalt, for eksempel.

Vitnene til Nora kommer ekstremt mye bedre ut av dette enn Marius sin side. Nyanser og balanse vs kategoriske nektelser på andre folks følelser. Troverdigheten har mye å si, og sistnevnte taktikk er ikke positivt for troverdigheten.

Skrevet
Ninaen skrev (1 minutt siden):

Vitnene til Nora kommer ekstremt mye bedre ut av dette enn Marius sin side. Nyanser og balanse vs kategoriske nektelser på andre folks følelser. Troverdigheten har mye å si, og sistnevnte taktikk er ikke positivt for troverdigheten.

Han virker jo ikke helt på kanal i grunn, hvis det stemmer at han skal ha påvirket en fornærmet ved å si hva hun skulle si og ikke i retten, slik det antydes nå.

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
Hebbe-lille skrev (44 minutter siden):

Så han bekrefter historien om at moren til J.S kontaktet kronprinsparet? Mener å huske at noen mente at det var løgn og at moren til J.S ville bare sko seg økonomisk (har vi hørt den før?).

Har ikke sett noen mene det

• Liker 1
Skrevet
-Pusheen- skrev (22 minutter siden):

Hva sa denne vennen egentlig? En time med er ikke enig. Sa han egentlig noe konkret?  Fikk ikke noe ut av det jeg.

(Sistevitne 26.02)

https://www.vg.no/spesial/2026/rettssaken-mot-marius-borg-hoiby/

Skrevet
-Pusheen- skrev (11 minutter siden):

Antyder MYL at vitnet har prøvd å påvirke Frogner-kvinnen nå i forkant av rettssaken?

Å ja. Og med tanke på at han selv innrømmer å ha vært i konflikt med myndighetene, så tenker man jo sitt.

• Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet

Enda en perle fra dette høyst tillitsvekkende vitnet.

Sitat

– Nei, jeg føler i hvert fall det så det så når det er sånn at man føler det hele tiden at jeg leste i går at man følte at at hun hadde følt at hun gikk på bananskall i store deler jeg...

– Ikke banan, avbryter Andenæs

.

– Nei, eggeskall ja, sier han.

16.03

• Liker 18
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Nymerïa skrev (3 minutter siden):

Ja, det står ikke bra til hvis vitnene FOR den tiltalte ikke engang når Sophie (!) til knærne. Da kan man lure på nivået både her og der. 
Når det er sagt, jeg har ikke (fra før denne saken eksploderte) noe glitrende inntrykk av NH. Jeg synes den gjengen med glossy influenser-dokker er nettopp ekstremt vulgære. Det er bare det at det ikke er kriminelt å være tacky. Det ER derimot kriminelt å være voldelig mot en man synes er tacky.

Jeg lurer på hvem som har rådet NH til å gå videre med saken. Jeg synes ikke hun kommer spesielt godt ut av det, sånn i sum. La det være klart, det er MBH som er på tiltalebenken, og han har flere ofre, ikke bare NH. Men jeg synes det er interessant å tenke på hvem MBH hadde vært sammen med en jordnær type - hvor stort spillerom hadde det vært for denne atferden? Kunne han levd rolig og rusfri i Drammen som mekaniker og bodd med sin samboer barnehagetanten og hatt det bra, uten rus og vold?

Det er bare det at kaos tiltrekker mer kaos og blir selvforsterkende. Vi kommer ikke til  å få vite om NH er denne voldelige dramadronningen i alle andre forhold, fordi det er ikke hun som er tiltalt, men at hun nødvendigvis har vært kjempebra for en med bagasjen til MBH? Kanskje ikke. Det tar uansett ikke ansvaret bort fra MBH, han må ta innover seg at det er hans oppgave å regulere følelser og atferd.

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
Krokenguri skrev (7 minutter siden):

Hva sa denne vennen egentlig? En time med er ikke enig. Sa han egentlig noe konkret?  Fikk ikke noe ut av det jeg.

(Sistevitne 26.02)

https://www.aftenposten.no/norge/i/aJbOyO/foelg-rettssaken-mot-marius-borg-hoeiby-live-i-direktestudio?pinnedEntry=119353

Ifølge Aftenposten hadde han meldt seg selv, fordi han opplevde at MBH ble urettferdig fremstilt. Han fremstår som et karaktervitne i referatet i Aftenposten, mer enn at han vitner om konkrete hendelser. Han forteller at MBH kan bli veldig sint, men beskriver det som ulv-ulv. Han bekrefter et par ting MBH sa om NH i sin forklaring.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
JustAsking skrev (3 minutter siden):

på hvem MBH hadde vært sammen med en jordnær type - hvor stort spillerom hadde det vært for denne atferden? Kunne han levd rolig og rusfri i Drammen som mekaniker og bodd med sin samboer barnehagetanten og hatt det bra, uten rus og vold?

Det tror jeg ikke et øyeblikk på. Nissen hadde blitt med på lasset. Han hadde funnet noe å beskylde denne førskolepedagogen for. Hun smilte for mye til en far i barnehagen. Hun snakket litt for lenge med en gammel klassekompis på butikken. Venninnene har for dårlig påvirkning på henne, så hun må slutte og henge med dem. Osv.

Sånne folk som han blir aldri fornøyde.

Jeg er heller ikke enig i at NH gir et dårlig inntrykk. Jeg har ikke dårligere inntrykk av henne nå enn før.

Endret av Nymerïa
  • Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 19
Skrevet
Krokenguri skrev (13 minutter siden):

Har ikke sett noen mene det

Du var vel ikke så langt fra noen sånt i dine uttalelser tidligere her inne? Du kritiserte moren for å blande inn økonomi i saken - helt uten tanke for hvor vanskelig det kan være å eie en eiendom sammen med en som ikke betaler sin del ... 

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)

Han har tydeligvis forsøkt å få Frogner-kvinnen til å endre forklaring. Kompisen, altså. 😦 

Endret av Pilaff
  • Liker 17
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Sitat
11.00Ingri Gudmundsen Bergo

– Se og Hør og de monsterne som jobber der

Sjefredaktør Niklas Kokkinn-Thoresen svarer:

– Vi har ingen problemer med å se at det er en betydelig belastning å stå i et så massivt samlet medietrykk. Samtidig må nok Marius ta innover seg at han er tiltalt i en meget alvorlig straffesak med betydelig offentlig interesse. Han må da finne seg i å få et nærgående søkelys mot seg, skriver han.

– Marius slår i alle retninger nå, men jeg synes vel han bør konsentrere seg om den alvorlige saken han står i enn å sette merkelapper på andre.

https://www.vg.no/nyheter/i/43oOwe/marius-borg-hoeiby-i-retten-var-mutters-fuckings-alene 

potensielt dagens beste oppsummering av hva Marius holder på med.. :popcorn:

• Liker 24
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...