Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd. Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

I forbindelse med den kommende høyprofilerte saken vil denne tråden bli stengt på natten, samt i helger da vi ikke har mulighet til å konsant overvåke tråden hele døgnet. Tråden kan også bli stengt i perioder utenom dette for moderering, men vi ønsker i minst mulig grad å unngå dette. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Han har tydeligvis forsøkt å få Frogner-kvinnen til å endre forklaring. Kompisen, altså. 😦 

Endret av Pilaff
  • Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Sitat
11.00Ingri Gudmundsen Bergo

– Se og Hør og de monsterne som jobber der

Sjefredaktør Niklas Kokkinn-Thoresen svarer:

– Vi har ingen problemer med å se at det er en betydelig belastning å stå i et så massivt samlet medietrykk. Samtidig må nok Marius ta innover seg at han er tiltalt i en meget alvorlig straffesak med betydelig offentlig interesse. Han må da finne seg i å få et nærgående søkelys mot seg, skriver han.

– Marius slår i alle retninger nå, men jeg synes vel han bør konsentrere seg om den alvorlige saken han står i enn å sette merkelapper på andre.

https://www.vg.no/nyheter/i/43oOwe/marius-borg-hoeiby-i-retten-var-mutters-fuckings-alene 

potensielt dagens beste oppsummering av hva Marius holder på med.. :popcorn:

• Liker 22
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Som forelder hadde jeg skammet meg noe så hinsides over denne fyren. Først og fremst over volden han var tiltalt for. Men det hadde ikke hjulpet at alle og enhver så hvor enkel han var heller. Og hvordan vennene hans var. Han ser altså ut til å ha fått en suspekt kompis til å presse kjæresten til å trekke forklaringen. Og denne kompisen klarer ikke en gang å lyve overbevisende.

• Liker 19
  • Hjerte 4
  • Nyttig 6
Skrevet

Er Marius en lystløgner? Her forsøker han å legge ord i munnen på andre med å også bruke sin mor; https://www.vg.no/nyheter/i/K8nrdE/nora-hauklands-manager-avviser-paastand-om-millionavtale-med-netflix

I morgen i retten får vel kanskje tonen en annen lyd, da forsvarer han sin mor om at det ikke var slik ment og ikke slik det var blitt sagt til henne fra denne kjendisen. For et supperåd! MM er tydeligvis involvert mer enn hun vil innrømme. Dette burde hun jo selv vitnet om - hva kjendisen kom bort og formidlet til henne og hvordan hun hadde respondert og formidlet dette videre til MBH. Hva mente mor om det hun hørte? Hva mente mor MBH skulle gjøre?

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
JustAsking skrev (4 minutter siden):

Ja, det står ikke bra til hvis vitnene FOR den tiltalte ikke engang når Sophie (!) til knærne. Da kan man lure på nivået både her og der. 
Når det er sagt, jeg har ikke (fra før denne saken eksploderte) noe glitrende inntrykk av NH. Jeg synes den gjengen med glossy influenser-dokker er nettopp ekstremt vulgære. Det er bare det at det ikke er kriminelt å være tacky. Det ER derimot kriminelt å være voldelig mot en man synes er tacky.

Jeg lurer på hvem som har rådet NH til å gå videre med saken. Jeg synes ikke hun kommer spesielt godt ut av det, sånn i sum. La det være klart, det er MBH som er på tiltalebenken, og han har flere ofre, ikke bare NH. Men jeg synes det er interessant å tenke på hvem MBH hadde vært sammen med en jordnær type - hvor stort spillerom hadde det vært for denne atferden? Kunne han levd rolig og rusfri i Drammen som mekaniker og bodd med sin samboer barnehagetanten og hatt det bra, uten rus og vold?

Det er bare det at kaos tiltrekker mer kaos og blir selvforsterkende. Vi kommer ikke til  å få vite om NH er denne voldelige dramadronningen i alle andre forhold, fordi det er ikke hun som er tiltalt, men at hun nødvendigvis har vært kjempebra for en med bagasjen til MBH? Kanskje ikke. Det tar uansett ikke ansvaret bort fra MBH, han må ta innover seg at det er hans oppgave å regulere følelser og atferd.

Ja, det er et interessant spørsmål. Jeg bet meg merke i det han sa om at det ikke var bra nok for henne at han var en dårlig betalt  motorsykkelmekaniker, men ville at han skulle være kjendis. Det er vel en overtolkning å lese som sårhet det som kommer gjennom i et rettsreferat, men for å peke på det litt mer objektive så virker det som et gjentagende tema at han ikke kan noe, har ikke penger, er bare sønnen til mamma, samtidig som han roter rundt i et glamorøst festmiljø. 

• Liker 14
  • Nyttig 2
Skrevet
-Pusheen- skrev (37 minutter siden):

Jepp. Og hva har det med saken å gjøre om han har inntrykk av om Nora var redd eller ei? Ingen av de var vel inni hodet hennes da disse tingene skjedde? Det er jo mye mer troverdig å høre på folk Nora har snakket med, og lese deres meldingsutvekslinger og høre på det hun selv sier?

Jeg vil anta denne mannen er innkalt som karakter vitne. Hans inntrykk av MBH og de rundt han er da selvfølgelig like vesentlig for retten som Sofie Steen Isachsen og andre venninner av NH. 

• Liker 5
Skrevet
Granneman82 skrev (55 minutter siden):

MBH har jo arva alle de dårlige sidene til både pappaen, mammaen og også sin morfar (vi husker vel alle Sven O. i sine glansdager). Alt dette pluss miljøet han har vokst opp i/ vært en del av, samt dårlig oppdragelse, så er det jo en oppskrift på katastrofe🤯😵‍💫

(PS. Ingenting av dette er spekulasjoner, de tre nevnte personenes tidligere liv er godt kjent).

Han Høiby Sr var alkoholiker, men var det andre ting med han også? Husker han solgte seg til S&H og at det var mye fyll og fanteri, men var det sinneproblemer eller lignende?

Skrevet (endret)
Granneman82 skrev (3 timer siden):

MBH har jo arva alle de dårlige sidene til både pappaen, mammaen og også sin morfar (vi husker vel alle Sven O. i sine glansdager). Alt dette pluss miljøet han har vokst opp i/ vært en del av, samt dårlig oppdragelse, så er det jo en oppskrift på katastrofe🤯😵‍💫

(PS. Ingenting av dette er spekulasjoner, de tre nevnte personenes tidligere liv er godt kjent).

*endret

Samme melding ble lagt ut flere ganger. Teknisk feil

Endret av Fantorangen-Oslo
Skrevet
Miominoen skrev (Akkurat nå):

Jeg vil anta denne mannen er innkalt som karakter vitne. Hans inntrykk av MBH og de rundt han er da selvfølgelig like vesentlig for retten som Sofie Steen Isachsen og andre venninner av NH. 

Og de sier jo mye av det samme med at Nora og MBH aldri burde vært sammen og var toxic for hverandre..

• Liker 1
Skrevet
Carrot skrev (9 minutter siden):

https://www.vg.no/nyheter/i/43oOwe/marius-borg-hoeiby-i-retten-var-mutters-fuckings-alene 

potensielt dagens beste oppsummering av hva Marius holder på med.. :popcorn:

Noen av de vennene er vel en del av et kriminelt miljø? Ikke unormalt at enkelte typer  forsvinner så fort rettsvesenet er involvert.

https://www.dagbladet.no/nyheter/festet-med-bhatti-venn/81780082

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet
Miominoen skrev (1 minutt siden):

Innkalt og innkalt. Han hadde meldt seg og bedt om det selv. Det funket ikke så bra, vil jeg påstå. Selvhøytidelig type som tydeligvis har jobbet hardt for å få Frogner-kvinnen til å endre forklaring.

• Liker 19
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
Nymerïa skrev (7 minutter siden):

Det tror jeg ikke et øyeblikk på. Nissen hadde blitt med på lasset. Han hadde funnet noe å beskylde denne førskolepedagogen for. Hun smilte for mye til en far i barnehagen. Hun snakket litt for lenge med en gammel klassekompis på butikken. Venninnene har for dårlig påvirkning på henne, så hun må slutte og henge med dem. Osv.

Sånne folk som han blir aldri fornøyde.

Jeg er heller ikke enig i at NH gir et dårlig inntrykk. Jeg har ikke dårligere inntrykk av henne nå enn før.

Takk for korrigering, det heter ikke barnehagetante lenger, det har du helt rett i :hjerte: Poenget var med positivt fortegn i konteksten, en absolutt pålitelig og trygg person. 

Det er nok riktig det du sier om nissen på lasset. Det er vel ikke for vidtrekkende spekulasjoner å tenke at han har helt grunnleggende utfordringer, ut fra det vi har fått referert fra rettssaken hittil.

Inntrykket mitt av NH har heller ikke endret seg nevneverdig. Jeg håper MBH får en rettferdig straff ift hvert enkelt offer, og at ikke ett enkelt offer kan svekke saken for andre ofre, eller skyve på troverdigheten i retning av frifinnelse på flere punkter. 

• Liker 3
Skrevet
JustAsking skrev (20 minutter siden):

Ja, det står ikke bra til hvis vitnene FOR den tiltalte ikke engang når Sophie (!) til knærne. Da kan man lure på nivået både her og der. 
Når det er sagt, jeg har ikke (fra før denne saken eksploderte) noe glitrende inntrykk av NH. Jeg synes den gjengen med glossy influenser-dokker er nettopp ekstremt vulgære. Det er bare det at det ikke er kriminelt å være tacky. Det ER derimot kriminelt å være voldelig mot en man synes er tacky.

Jeg lurer på hvem som har rådet NH til å gå videre med saken. Jeg synes ikke hun kommer spesielt godt ut av det, sånn i sum. La det være klart, det er MBH som er på tiltalebenken, og han har flere ofre, ikke bare NH. Men jeg synes det er interessant å tenke på hvem MBH hadde vært sammen med en jordnær type - hvor stort spillerom hadde det vært for denne atferden? Kunne han levd rolig og rusfri i Drammen som mekaniker og bodd med sin samboer barnehagetanten og hatt det bra, uten rus og vold?

Det er bare det at kaos tiltrekker mer kaos og blir selvforsterkende. Vi kommer ikke til  å få vite om NH er denne voldelige dramadronningen i alle andre forhold, fordi det er ikke hun som er tiltalt, men at hun nødvendigvis har vært kjempebra for en med bagasjen til MBH? Kanskje ikke. Det tar uansett ikke ansvaret bort fra MBH, han må ta innover seg at det er hans oppgave å regulere følelser og atferd.

Frognerkvinnen er jo ingen c-kjendis eller fremstår som vulgær og oppmerksomhetssøkende. Virker ikke som det var et annerledes forhold enn med NH likevel. 
Hans forklaring i retten er ganske typisk for hvordan Nora har fremstilt han. Han tar offerrollen og bagatelliserer sin egen oppførsel, og til og med unnskylder seg med at hun ikke har vært «snill» med han. Mulig hun ikke var snill, men da forlater man forholdet, man utøver ikke vold. 

• Liker 21
  • Hjerte 1
  • Nyttig 9
Skrevet
Babos skrev (Akkurat nå):

Frognerkvinnen er jo ingen c-kjendis eller fremstår som vulgær og oppmerksomhetssøkende. Virker ikke som det var et annerledes forhold enn med NH likevel. 
Hans forklaring i retten er ganske typisk for hvordan Nora har fremstilt han. Han tar offerrollen og bagatelliserer sin egen oppførsel, og til og med unnskylder seg med at hun ikke har vært «snill» med han. Mulig hun ikke var snill, men da forlater man forholdet, man utøver ikke vold. 

I tillegg så virker det som han synes sjalusi er noe nesten høyverdig som det må være greit å agere på. 🙈

• Liker 11
  • Hjerte 1
Skrevet
JustAsking skrev (22 minutter siden):

Om jeg ikke husker helt feil mener jeg en eks kjæreste av NH er kalt inn som vitne av forsvarerne. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
Andrea59 skrev (Akkurat nå):

Tipper Andenæs sukket litt for seg selv :) 

Jeg lurer på om Andenæs var klar over at akkurat denne kompisen hadde snakket med Frognerkvinnen om forklaringen. Det var i så fall en merkelig avgjørelse å ta han med.

• Liker 27
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
Nymerïa skrev (1 minutt siden):

Jeg lurer på om Andenæs var klar over at akkurat denne kompisen hadde snakket med Frognerkvinnen om forklaringen. Det var i så fall en merkelig avgjørelse å ta han med.

Det var kanskje ikke så mange positive folk å velge blant.

• Liker 24
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Pilaff skrev (8 minutter siden):

Innkalt og innkalt. Han hadde meldt seg og bedt om det selv. Det funket ikke så bra, vil jeg påstå. Selvhøytidelig type som tydeligvis har jobbet hardt for å få Frogner-kvinnen til å endre forklaring.

Han hadde kontaktet forsvarerne fordi han reagerte på fremstillingen av MBH i media. Det er ikke synonymt med at han krevde å stille i vitneboksen. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...