Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet.

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet

Noen sa til meg en gang at snille menn ikke trenger å påpeke at de er snille.

At Marius forteller denne venninnen at han "aldri har rørt en dame i hele sitt liv" når han forteller om at det er sykt at moren til Juliane har sagt ifra til MM at han har utført vold mot henne, er ekstremt shady. Han virket til å være helt klar over hva han har gjort, og må dermed forsikre de rundt seg at det ikke har skjedd...

• Liker 26
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
MissLucy skrev (14 minutter siden):

Nå aner jeg ingenting om hvordan sørlendinger bruker det ordet, men det er jo en kjent sak at samme ord kan ulike betydninger eller nyanser mellom dialekter, så jeg skjønner virkelig ikke hensikten med å latterliggjøre et forslag som kan klargjøre hva den som brukte ordet mente. Det er jo avsenders mening som er interessant her, ikke mottakers tolkning. 

Jeg googlet det for dere:

Screenshot_20260226_152838_SamsungInternet.thumb.jpg.ac3599b62e4a37232e9d585fa567b5e2.jpg

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 10
Skrevet (endret)
-Pusheen- skrev (2 minutter siden):

Noen sa til meg en gang at snille menn ikke trenger å påpeke at de er snille.

At Marius forteller denne venninnen at han "aldri har rørt en dame i hele sitt liv" når han forteller om at det er sykt at moren til Juliane har sagt ifra til MM at han har utført vold mot henne, er ekstremt shady. Han virket til å være helt klar over hva han har gjort, og må dermed forsikre de rundt seg at det ikke har skjedd...

Så han bekrefter historien om at moren til J.S kontaktet kronprinsparet? Mener å huske at noen mente at det var løgn og at moren til J.S ville bare sko seg økonomisk (har vi hørt den før?).

Endret av Hebbe-lille
  • Liker 17
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
K_mb skrev (47 minutter siden):

Jeg googlet det for dere:

Screenshot_20260226_152838_SamsungInternet.thumb.jpg.ac3599b62e4a37232e9d585fa567b5e2.jpg

Takk, men jeg lurte ikke på det. Jeg påpekte bare at det ikke er dumt å forsøke å  forstå hva avsenderen av et budskap mente.

Endret av MissLucy
  • Nyttig 4
Skrevet
Hebbe-lille skrev (1 minutt siden):

Så han bekrefter historien om at moren til J.S kontaktet kronprinsparet? Mener å huske at noen mente at det var løgn og at moren til J.S ville bare sko seg økonomisk (har vi hørt den før?).

I følge venninnen til Nora ja. Han selv har ikke sagt noe om dette i rettssaken. Bortsett fra dette. Vi har jo gang på gang fått vite at han mener han ikke har vært voldelig mot Nora, så at han mener han ikke har vært det med Juliane, er ikke overraskende:

Følg rettssaken mot Marius Borg Høiby direkte

15.32Ingri Gudmundsen Bergo

Høiby vil si noe

Marius Borg Høiby tar ordet og vil si noe om hva venninnen har forklart om Julianne Snekkestad og anklagen hun har rettet mot ham tidligere, som VG har omtalt. Han sier han er uenig av Snekkestads fremstilling av denne episoden og snakker om noe et vitne har sagt i avhør. 

Skrevet (endret)

.

Endret av Fantorangen-Oslo
  • Liker 5
  • Hjerte 1
Skrevet
Fantorangen-Oslo skrev (Akkurat nå):

Det står ikke spesifikt, men hvilken annen millionavtale skulle det være ang streaming (som Nora da sa "nei" til).

Noen andre som tydet det samme som meg? Advokaten sier:"Tidligere i dag påsto MBH at NH hadde en millionavtale med en strømmetjeneste om saken. Bistandsadvokat Heidi Reisvang spør SE om hun kjenner til om Haukland har noen slike avtaler. 

Link til VG - direkte rettssaken kl 14:04 Preben Sørensen. 

https://www.vg.no/spesial/2026/rettssaken-mot-marius-borg-hoiby/?_sp_targeting_params=mobile-webview%3Atrue&_sp_pass_consent=true&entry=68898#fra-retten

image.png.456ebd2783ebffb997c815a4504698ee.png

Takk! 

• Liker 1
Skrevet (endret)
MissLucy skrev (21 minutter siden):

Nå aner jeg ingenting om hvordan sørlendinger bruker det ordet, men det er jo en kjent sak at samme ord kan ulike betydninger eller nyanser mellom dialekter, så jeg skjønner virkelig ikke hensikten med å latterliggjøre et forslag som kan klargjøre hva den som brukte ordet mente. Det er jo avsenders mening som er interessant her, ikke mottakers tolkning. 

Jeg er født og oppvokst bokstavelig talt rett ved MM. I can translate dialekta.

Hva var denne setningen som kunne misforstås med «gøy»? 

Endret av AprilLudgate
  • Liker 11
  • Hjerte 2
Skrevet
MissLucy skrev (Akkurat nå):

Takk, men jeg lurte ikke på det. Jeg lurte på hvorfor man latterliggjør et forsøk på å forstå hva avsenderen av et budskap mente.

Jeg synes nivået på debatten senkes når man skal tolke et ord som ikke kan bety så mye annet enn det det faktisk betyr uavhengig av dialekt.

• Liker 12
  • Hjerte 2
  • Nyttig 10
Skrevet
1600 skrev (15 minutter siden):

Er det ikke litt rart å si at rehab ikke blir noe positivt eller bra for noen som er så avhengig av kokain?

Jeg vet ikke om dette er det som dytter nåla på dæsjbordet i riktig retning, uansett hvordan man vrir eller vender på det. Det virker ganske ansvarsløst å si både at dette er gøy eller det du mener det kan bety, etter min mening.

Rehab er ikke gøy eller negativt for noen som sliter så mye. 

Jeg antar at når hun vet hva slags klientell som befinner seg på et gitt rehabiliteringssted på et gitt tidspunkt, så har hun snakket med noen der og fått beskjeden derfra. Hvordan kan hun ellers vite dette?

og som mange andre har sagt tidligere - skal noen sendes på rehab med noe som helst håp om vellykket opphold, må motivasjonen være der. 

• Liker 11
  • Nyttig 1
Skrevet

MBH har jo arva alle de dårlige sidene til både pappaen, mammaen og også sin morfar (vi husker vel alle Sven O. i sine glansdager). Alt dette pluss miljøet han har vokst opp i/ vært en del av, samt dårlig oppdragelse, så er det jo en oppskrift på katastrofe🤯😵‍💫

(PS. Ingenting av dette er spekulasjoner, de tre nevnte personenes tidligere liv er godt kjent).

• Liker 21
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet

Ikke at det er en unnskyldning, for all del, mer enn forklaring på hvordan noen blir som de blir.

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet
-Pusheen- skrev (27 minutter siden):
Dette beskriver vel den der "fawn"-mekanismen vi snakket om tidligere?

Følg rettssaken mot Marius Borg Høiby direkte

15.19Ingri Gudmundsen Bergo

– Skulle så lite til

– Det skulle så lite til, og da ble han veldig sint og kunne begynne å skrike, forteller venninnen.

– Har du tenkt på hvordan Nora opplevde det forholdet? spør politiadvokaten.

– Ja, jeg har tenkt mye på det. Det var jo veldig vanskelig for henne. Hun ville ikke at Marius skulle bli sint. Hun prøvde å «catere» til at han ikke skulle bli sint. Hun prøvde å være ekstra søt og snill for at han skulle være fornøyd.

Jepp. Catering to the needs of others og gjøre seg litt uangripelig. Også kjent fra dynamikken i voldsspiralen. 
https://www.volinjen.no/voldsspiralen/

• Liker 4
Skrevet (endret)

.

Endret av Fantorangen-Oslo
  • Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Nå sier vennen til Marius at "ingen er redd for Marius". Hvordan kan han vite det? Han er kanskje ikke redd Marius, det betyr ikke at andre ikke kan ha vært det. Ikke kom å fortell meg at Frogner-kvinnen ikke var redd da hun ble kvalt, for eksempel.

• Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 11
Skrevet
AprilLudgate skrev (Akkurat nå):

Jeg er født og oppvokst bokstavelig talt rett ved MM.

Aner ikke. Det var ikke min påstand. Jeg bare kommenterte latterliggjøringen av forslaget om å forstå hva avsender mente.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AprilLudgate skrev (17 minutter siden):

Jeg er født og oppvokst bokstavelig talt rett ved MM. I can translate dialekta.

Det er litt konstruert. Det ble snakket om forskjellen på betydningen av ordet gøy for en fra sør og en fra øst, som blir litt uvesentlig siden Nora er fra nord og ikke øst. Men hvis man vil se det som en østlending, bruk ordet «kult» i stedet for, så er det ikke så mye å lure på.

MM hadde sagt omtrent «hvis det bare er gamle folk på den rehab’en så er det jo ikke så gøy for Marius», hvorpå Nora hadde svart «men rehab skal jo ikke være gøy.»

Hvis du setter inn ordet «kult» er det kanskje lettere å forstå at MM ikke mente det bokstavelig som om Marius skulle ha det superfestlig på rehab.

«Er ikke så kult hvis det bare er gamle der»

etc.

• Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
-Pusheen- skrev (Akkurat nå):

Nå sier vennen til Marius at "ingen er redd for Marius". Hvordan kan han vite det? Han er kanskje ikke redd Marius, det betyr ikke at andre ikke kan ha vært det. Ikke kom å fortell meg at Frogner-kvinnen ikke var redd da hun ble kvalt, for eksempel.

Jeg følger også med nå, og lurer på hva forsvaret mener de får ut fra dette vitnet. Han er en kompis av Marius og det virker som om han er en av disse vennene med suspekt bakgrun jf. de første uttalelsene. Han sier jo at han har hatt problemer med myndighetene. Ikke har han noe interessant å komme med heller så langt.

• Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...