Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet.

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
Ninaen skrev (1 time siden):

Null overraskelse 

Helt enig. Det blir stadig flere brikker som kan plasseres i puslespillet som er en del av svaret på hvorfor dette har fått pågå så lenge og har gått så langt. Dessverre. 

• Liker 7
  • Nyttig 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fy flate så respekt jeg har for Nora. Vet jeg skrev det før helgen, men for de som ikke har stått i en slik traume og i tillegg skal fortelle det i en rettssal aner ikke hvordan det er. Du kan ha snakket om det og forberedt deg aldri så lenge, men det er som om ting bare forsvinner når du skal fortelle det i retten. Hun er så troverdig og tøff🙏

• Liker 28
  • Hjerte 5
  • Nyttig 7
Skrevet
Jennyfromtheblock skrev (7 minutter siden):

Når begynner MBH sin forklaring?

Er planlagt fra 13, men er forsinket pga Noras vitnemål.

• Liker 4
Skrevet
Sh999 skrev (1 time siden):

Tipper at han kun dømmes til rehabilitering, bot og evt samfunnsstraff. 

I så fall må det en skikkelig demonstrasjon til, gjerne med både glitrende diademer, gule roser og hvite poser. 

• Liker 4
Skrevet (endret)
Sgirl skrev (52 minutter siden):

Dette med at Marius ikke kunne dra på rehab pga kjedsomhet, føyer seg jo bare inn i rekken av alt det vi allerede vet. Refererer her til Lofoten-tur, surfetur til Portugal, Ingrid som drikker øl med Marius i Hemsedal osv osv. Det er et klart mønster, som viser en total mangel på forståelse eller i verste fall at kongefamilien føler seg hevet over alminnelige regler for rett og galt. Jeg begynner å tro mer og mer at det siste er tilfellet. Kongefamilien har fått lov å operere mer eller mindre som de vil. Pressen har latt de være i fred, politikerne likeså. Det norske folk har latt seg forlede. Ingrid, kommende dronning, skriver et langt fosvarsinnlegg på Instagram, hvor hun går til angrep på kritikere. Kun en kommende dronning som ikke har fått med seg grunnleggende forståelse av egen rolle, kan skrive noe slikt. Igjen, det peker mot maktarroganse og en korrumpering som er skremmende. Vil minne om at tidligere og nåværende statsminister har instruert mm om å komme med en forklaring. Dette driter hun i, og med det driter hun i konstitusjonen!!

Det er kun halve historien. De har også vist seg som totalt uskikket til å være foreldre. Ikke bare for mindreårige barn, men selv for voksne barn. En av grunnene til at jeg mener at fengsel er riktig for Marius er at han må komme bort fra foreldrene om han skal ha mulighet til å bli et velfungerende menneske. 

Endret av SVK
  • Liker 22
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet (endret)
SVK skrev (10 minutter siden):

Det er kun halve historien. De har også vist seg som totalt uskikket til å være foreldre. Ikke bare for mindreårige barn, men selv for voksne barn. En av grunnene til at jeg mener at fengsel er riktig for Marius er at han må komme bort fra foreldrene om han skal ha mulighet til å bli et velfungerende menneske. 

Det er helt utrolig hvordan det nå kommer frem et bilde av MM og HM som uvanlig umodne, bare to store barn som har lekt rollespill og er helt inkompetente...merker det vil ta litt tid å fordøye. Blir flau av å tenke på at jeg øyeblikksvis har tenkt at de virker kloke, moderne, ja, fine folk rett og slett...🤢

Endret av Jennyfromtheblock
  • Liker 28
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
Jennyfromtheblock skrev (1 minutt siden):

Det er helt utrolig hvordan det nå kommer frem et bilde av MM og HM som uvanlig umodne, bare to store barn som har lekt rollespill og er helt inkompetente...merker det vil ta litt tid å fordøye. Blir flau av å tenke på at jeg øyeblikksvis har tenkt at de virker kloke, moderne, ja, fine folk rett og slett...🤢

Jeg er helt enig og jeg er flau jeg også for å ikke ha skjønt dette tidligere. 

• Liker 17
Skrevet

Det forundrer meg ikke om MM har oppdratt sin sønn helt selv, uten at andre har fått slippe til. Det finnes flust av mødre der ute med ny familie, der stefar ikke har noe han skulle ha sagt ifht reglene mor setter for sine barn. De har kun innflytelse på grensesetting osv ifht deres felles barn. Jeg ser for meg at det er sånn i dette tilfellet også. Og M er jo ikke en del av kongehuset, og da vet MM «best» hvordan han skal håndteres…

• Liker 25
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Skrevet

Forsvareren til Marius kjører på med insuinasjoner om at NH var en golddigger. Utnyttet Marius for fame og penger… 

• Liker 12
  • Nyttig 6
Skrevet
Eyr skrev (Akkurat nå):

Forsvareren til Marius kjører på med insuinasjoner om at NH var en golddigger. Utnyttet Marius for fame og penger… 

Det ironiske er jo at det var HAN som ikke betalte regningene sine…………. 

• Liker 40
  • Nyttig 8
Skrevet

Jeg kjenner at jeg gruer meg til at forsvarerne skal prøve å sette tvil ved Noras fortelling. Hennes fortelling er helt klassisk og hun er veldig troverdig. 

• Liker 18
  • Hjerte 2
  • Nyttig 10
Skrevet (endret)
pøbelsara skrev (2 minutter siden):

Jeg kjenner at jeg gruer meg til at forsvarerne skal prøve å sette tvil ved Noras fortelling. Hennes fortelling er helt klassisk og hun er veldig troverdig. 

De er godt i gang allerede😕 Ekstremt nedlatende, spesielt den kvinnelige advokaten......

Endret av Granneman82
Tillegg
  • Liker 18
  • Nyttig 3
Gjest Ninaen
Skrevet
pøbelsara skrev (2 minutter siden):

Hun klarer seg imponerende bra så langt. Fy flate. Holager Andenæs er liksom ikke hvem som helst å møte i retten heller… jeg hadde vært livredd.

Skrevet

At det ‘ikke er morsomt for M’ at det er gamle mennesker på rehab kan svært godt være bekymring for motivasjonen man må ha for å gå inn i en rehabiliteringssituasjon. Om man føler at man ikke passer inn er det ikke en god start på sitt livs kamp. 

Når det er sagt så tror jeg at det er lenge til, om det noen gang skjer, at M skjerper seg. Alt som har kommet frem viser en umoden mann som skylder alt på andre og som ikke tar ansvar for eget liv og egen oppførsel. 

• Liker 7
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Skrevet

Tråden er ryddet for brudd på opphavsrett, spekulasjoner, personangrep og avsporinger.

Siteringer fra rettssaken skal siteres direkte for å unngå feilinformasjon, det skal også legges ved lenke. Enten direkte til innlegget om dette er en funksjon de tilbyr, eller til siden med oppdateringen og det skal legges ved nøyaktig klokkeslett. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Jobbermedbarn skrev (57 minutter siden):

Fy flate så respekt jeg har for Nora. Vet jeg skrev det før helgen, men for de som ikke har stått i en slik traume og i tillegg skal fortelle det i en rettssal aner ikke hvordan det er. Du kan ha snakket om det og forberedt deg aldri så lenge, men det er som om ting bare forsvinner når du skal fortelle det i retten. Hun er så troverdig og tøff🙏

Imponert over at hun forteller om de faktiske forholdene rundt Mette-Marit og hennes rolle i dette. Nora er ei tøff jente 💪🏼

• Liker 20
  • Hjerte 2
  • Nyttig 7
Skrevet
SVK skrev (39 minutter siden):

Usikker på om aktor og dommeren tør å bruke det resonnementet om kronprinsparet. 

• Liker 8
  • Hjerte 1
Skrevet
Hirondelle skrev (8 minutter siden):

Det ironiske er jo at det var HAN som ikke betalte regningene sine…………. 

La oss se på det da. Økonomi har ikke MBH forklart seg om ennå.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Nora er veldig, veldig  bra - kudos til henne!

og det spørsmålet om «hvorfor gikk du ikke til politiet?» kunne hun ha spart seg. Alle som har et minimum kjennskap til dynamikken i slike relasjoner hvor en bruker vold, vet at det ikke skjer, og hvorfor. 

Endret av pøbelsara
  • Liker 11
  • Nyttig 21
Skrevet
Vampyrina skrev (11 minutter siden):

Det forundrer meg ikke om MM har oppdratt sin sønn helt selv, uten at andre har fått slippe til. Det finnes flust av mødre der ute med ny familie, der stefar ikke har noe han skulle ha sagt ifht reglene mor setter for sine barn. De har kun innflytelse på grensesetting osv ifht deres felles barn. Jeg ser for meg at det er sånn i dette tilfellet også. Og M er jo ikke en del av kongehuset, og da vet MM «best» hvordan han skal håndteres…

Hun har ikke oppdratt MBH alene, moren hennes Marit Tjessem har også vært en del av oppdragelsen hans. Han bodde med bestemor alene en periode slik jeg har forstått det. 

• Liker 14
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...