Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet. Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet

Nora er ihvertfall råtøff som klarer å sitte i retten og forklare seg så godt som det hun gjør. Det må være grusomt å måtte høre lydopptak og se de meldingene😵‍💫🤯😕🥺

• Liker 26
  • Hjerte 13
  • Nyttig 8
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Nemigirl skrev (7 minutter siden):

Enig. Dette blir bare verre og verre. Selv når man trodde det ikke kunne gå verre. Hvis ikke mannen får en sviende straff er Norge et skikkelig korrupt land.
Håper alle ser at vi som skattebetalere har subsidiert denne livsførselen og misbruket gjennom mange, mange år. Og stakkars Nora, men også Juliane og alle andre denne mannen har misbrukt både fysisk og psykisk. 
Det burde ikke være mulig at det gikk så langt.

Jeg mener seriøst at monarkiet må avvikles snarest med alt som har kommet frem i både denne og andre saker. Kongehuset vårt er fullstendig korrupt. Jeg håper ikke Norge som stat er like fordømt korrupt, men det vil vise seg!

👏

Dette siterer jeg bare fordi jeg synes innlegget ditt var så bra at det fortjener å leses flere ganger. 

• Liker 5
  • Hjerte 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Det er motbydelig å lese hva han har utsatt et annent menneske for. Heia Nora🙌🏼🙌🏼💜

• Liker 9
  • Hjerte 6
  • Nyttig 2
Skrevet
Granneman82 skrev (10 minutter siden):

Nora er ihvertfall råtøff som klarer å sitte i retten og forklare seg så godt som det hun gjør. Det må være grusomt å måtte høre lydopptak og se de meldingene😵‍💫🤯😕🥺

Ja, virkelig. 

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Andrea59 skrev (3 minutter siden):

Wtf… nettavisen: 2 min siden

Mette-Marit skal ha svart at det bare var gamle mennesker der, og at det «ikke ville ha blitt noe gøy for Marius».

– Men Marius er jo ikke der for å ha det gøy, han er der for å få hjelp, sier Haukland.»

https://www.nettavisen.no/nyheter/folg-rettssaken-mot-marius-borg-hoiby-her/s/5-95-2899245

Altså….hvis dette er sant 🙄🫣 - hva slags mor er dette…

Altså 😱 Når man trodde det ikke bli verre 😳

• Liker 21
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet (endret)
Andrea59 skrev (17 minutter siden):

«Ble oppringt av Mette-Marit

Haukland forteller at hun en dag etter bruddet ble oppringt av Mette-Marit, fordi hun ikke hadde fått kontakt med sønnen sin på flere dager.

Kort tid senere oppsøkte hun kronprinsparet, og tryglet dem om å hjelpe sønnen sin.

– Jeg knakk sammen, og sa «dere må hjelpe ham». De sa at jeg ikke skulle trenge å ha dette ansvaret. «Men gjør noe da. Dere må sende han på rehab», sier Haukland. 

Videre snakket de om muligheten for å sende Høiby på et rehabiliteringssenter.

Mette-Marit skal ha svart at det bare var gamle mennesker der, og at det «ikke ville ha blitt noe gøy for Marius».

– Men Marius er jo ikke der for å ha det gøy, han er der for å få hjelp, sier Haukland.»

https://www.nettavisen.no/nyheter/folg-rettssaken-mot-marius-borg-hoiby-her/s/5-95-2899245

Rehab er som regel ikke noe gøy Mette Marit.

Vi må ha Europas desidert mest moralsk kompromitterte kronprinsesse. Det å nyte livet kommer fremfor alt, selv moraler når det kommer til rusmisbruk, vold og overgrep. Man kan nesten utvikle litt sympati for MBH om dette er hvordan han har blitt oppdratt. Bjørnetjenestene har tydeligvis totalt ødelagt hans personlighet og moralkompass.

Endret av Ellie42
  • Liker 29
  • Hjerte 1
  • Nyttig 10
Skrevet

Nei rehab er ikke noe gøy for «lille» marius 🤯 Nei vet du hva! Ord blir fattige. Det sier jo bare litt om hvordan tankegangen har vært i den leiren. Dette er jo ikke normalt. 

• Liker 28
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
Andrea59 skrev (15 minutter siden):

Haukland forteller at hun en dag etter bruddet ble oppringt av Mette-Marit, fordi hun ikke hadde fått kontakt med sønnen sin på flere dager.

Kort tid senere oppsøkte hun kronprinsparet, og tryglet dem om å hjelpe sønnen sin.

– Jeg knakk sammen, og sa «dere må hjelpe ham». De sa at jeg ikke skulle trenge å ha dette ansvaret. «Men gjør noe da. Dere må sende han på rehab», sier Haukland. 

Dette er jo helt krise. 
Og MM vil hverken vitne eller uttale seg. Så om hun er uenig i Noras versjon av saken, så får ingen vite det. (Jeg tror ikke hun lyver altså, jeg tror 100% på det hun sier. Men dette er en av konsekvensene av å ikke vitne.)

• Liker 22
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
Andrea59 skrev (16 minutter siden):

Neinei, men det stemmer jo overens med bildet som løftes av MM.

• Liker 20
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet
Andrea59 skrev (17 minutter siden):

Helt utrolig, at det går an. Dette bekrefter og forsterker inntrykket mitt av mette. For en familie

• Liker 18
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Skrevet

Det er nesten så en ikke orker…..🤯 Det er noe alvorlig galt med de folkene der, de må da være totalt feil skrudd sammen??!?🧐🧐 

• Liker 23
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet
Mmmwhatever skrev (4 minutter siden):

Dette er jo helt krise. 
Og MM vil hverken vitne eller uttale seg. Så om hun er uenig i Noras versjon av saken, så får ingen vite det. (Jeg tror ikke hun lyver altså, jeg tror 100% på det hun sier. Men dette er en av konsekvensene av å ikke vitne.)

Tror det ville sittet veldig langt inne for Nora å lyve om denne samtalen…hadde vært rart.

• Liker 22
  • Hjerte 2
  • Nyttig 7
Skrevet
Andrea59 skrev (Akkurat nå):

Tror det ville sittet veldig langt inne for Nora å lyve om denne samtalen…hadde vært rart.

Absolutt. Men det er nøyaktig det MBh kommer til å fortelle om i sin forklaring om noen timer. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg er litt redd for hva som skjer med bl.a Nora hvis han over all formodning skulle slippe unna eller få en kort dom...

• Liker 5
  • Hjerte 3
Skrevet
Hirondelle skrev (3 minutter siden):

Absolutt. Men det er nøyaktig det MBh kommer til å fortelle om i sin forklaring om noen timer. 

Regner med hun blir framstilt som både voldelig og løgnaktig…. :( 

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Tipper at han kun dømmes til rehabilitering, bot og evt samfunnsstraff. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Andrea59 skrev (43 minutter siden):

Står i nettavisens dekning av rettsaken (kl 11 ca) at MM sendte noen for å fikse et hull (knyttnevestort) i en skapdør før de skulle flytte ut. Dette tydet vel på at moren visste en god del…

Men kronprinsparet kunne ikke belyse noe i denne tiltalen? 
Jeg vet at de kan nekte, jeg snakker om uttalelsen om at de ikke kunne belyse noe? Det virker rarere og rarere…

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
Jobbermedbarn skrev (Akkurat nå):

Men kronprinsparet kunne ikke belyse noe i denne tiltalen? 
Jeg vet at de kan nekte, jeg snakker om uttalelsen om at de ikke kunne belyse noe? Det virker rarere og rarere…

Ja, dette med hull i skapdør og snakk om rehab - veldig rart at de ikke kunne ha belyst noe mer.

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...