Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet.

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet

Altså slik mor som MM høres ut som er det bare flaks at IA og SM virker tilsynelatende oppegående, eller??

Helt sykt bortskjemt og kvalm oppdragelse. Egentlig omsorgssvikt. For hun skaper jo en person som ikke vil klare seg så bra i det ekte livet. Uansett om disse tingene er etter fylte 18, så er det ingen som plutselig har forandret seg over natta her.

• Liker 26
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er sånn at jeg ikke tror hva jeg leser: 

Sitat

– Så kommer vi til Skaugum. Marius går i dusjen og jeg står der med hans mor og Haakon og jeg bare knekker sammen og sier «nå må dere hjelpe ham, ser dere ikke at han trenger hjelp?» og de sa at «dette er ikke ditt ansvar», og jeg sa «men gjør noe da, få ham på rehab, det kommer ikke til å gå bra».

– Og så hadde jeg liksom kontakt med dem i ettertid og de skulle sende ham på rehab og de skulle gjøre de de tingene og så plutselig så var det sånn åh… «men den her rehab, den her er veldig fin, men akkurat den her måneden og neste måned så er det litt sånn gamle folk der og det blir ikke så gøy for Marius å være der», forteller hun.

– Så var jeg sånn... men Marius er jo ikke der for å ha det gøy. Det er jo han er jo der fordi han virkelig trenger hjelp.

https://www.vg.no/spesial/2026/rettssaken-mot-marius-borg-hoiby/?entry=68547

• Liker 19
  • Hjerte 3
  • Nyttig 4
Skrevet

Det er så jeg nesten ikke vet om Marius bare har puter til armer etter all putesyingen opp igjennom.

Rehab skal være gøy. Å skape en god person med moral kommer etterpå ett eller annet sted.. 

• Liker 20
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
Nemigirl skrev (1 time siden):

Enig. Dette blir bare verre og verre. Selv når man trodde det ikke kunne gå verre. Hvis ikke mannen får en sviende straff er Norge et skikkelig korrupt land.
Håper alle ser at vi som skattebetalere har subsidiert denne livsførselen og misbruket gjennom mange, mange år. Og stakkars Nora, men også Juliane og alle andre denne mannen har misbrukt både fysisk og psykisk. 
Det burde ikke være mulig at det gikk så langt.

Jeg mener seriøst at monarkiet må avvikles snarest med alt som har kommet frem i både denne og andre saker. Kongehuset vårt er fullstendig korrupt. Jeg håper ikke Norge som stat er like fordømt korrupt, men det vil vise seg!

Ifølge Nora Haukeland’s forklaring så mente mamma Mette at han ikke kunne sendes på Rehab for det var bare gamle mennesker der , og da vil det ikke bli noe gøy for ham..

Ikke så glad i « gamle mennesker» den damen der. Hun ba jo også den straffedømte pedofil -vennen sin om å komme og redde fra et bryllup for det var så mange gamle kjedelige mennesker der… 

Uten å ha noen psykologisk utdannelse så føler jeg at jeg trygt kan si at det kanskje ikke er så rart at han er blitt som han har blitt

• Liker 26
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Skrevet
Ninaen skrev (1 minutt siden):

Null overraskelse 

Nei, når vi legger til det vi vet ut fra Epsteinfilene, og hvordan de reiser på ferier med Marius før rettsaken, og "står støtt i kritikken", så tror jeg rett og slett de ikke mener at dette er alvorlig. 

For meg i hvert fall danner det seg et bilde av et kronprinspar som mener at rus og vold ikke er så farlig, MM er vel høy beskytter for blå kors nå. Usikker på om det er riktig person for Blå kors. 

Det må være utrolig fortvilende for Nora: belastningen med å være i et voldelig forhold, men også at svigerforeldrene, som har alle ressurser vanlige folk bare kan drømme om, ikke gjør noe. 

• Liker 19
  • Hjerte 2
  • Nyttig 7
Skrevet
Ellie42 skrev (Akkurat nå):

Rehab skal være gøy

Enig.

Marius` problem er vel at han har hatt for mye "gøy", med festing, reiser og narkotikabruk, og for lite av det som er mindre gøy - grenser, plikter, krav - og kanskje behandling

• Liker 26
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Skrevet
Iia skrev (Akkurat nå):

Etter alt dette med Marius, har Nora fått en høy stjerne hos meg. Jeg tar av meg hatten for henne. Så mye godhet det virker som hun har. Hun ville lenge ikke gi opp håpet om at Marius kunne forbedre seg, hun ville gi omsorg selv om han mishandlet henne, hun tok ansvar og ga beskjed til kronprinsparet om at han trengte hjelp, og hun klarer å svare så godt for seg i en rettssak som hele Norge følger med på. Hun virker som et veldig fint menneske, syns jeg!

Enig! Men forsvarerne til Marius kommer nok til å forsøke å begå karakterdrap på henne når de får slippe til. 

• Liker 12
  • Nyttig 2
Skrevet
Sh999 skrev (23 minutter siden):

Tipper at han kun dømmes til rehabilitering, bot og evt samfunnsstraff. 

Er du gal ?! Fyren er jo livsfarlig !

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Er det bare meg som tenker at det ikke er så bra at Nora hele tiden sier "det svartnet" for Marius fordi det gir forsvaret ett "han visste ikke hva han gjorde fordi det svartnet for han" som forsvar og at da visste han ikke hva han gjorde og at han da kan bruke "jeg husker ikke" og "det svartnet for meg" som en unnskyldning og forklaring på det han ikke vil ta ansvar for? At en god forsvarsadvokat vil bruke dette til sin fordel og ikke se det som et mønster men som noe annet? Jeg venter liksom bare på den unnskyldningen som komme for å vise at Marius ikke visste, ikke skjønte, ikke mente... 🤦‍♀️ 

Jeg tenker fortsatt Nora er sterk som står i det men de (forsvaret) vil nok bruke det hun sier mot henne og som forsvar for Marius rett og slett når det er Marius sin tur.. Det er så "typisk" voldssaker å snu det til å handle om offeret og ikke tiltalte. 

• Liker 1
Skrevet
Hekken skrev (Akkurat nå):

Er du gal ?! Fyren er jo livsfarlig !

Det vet jeg, og han burde sitte inne på livstid spør du meg. Men retts systemet i Norge er jo helt på trynet, så noe sier meg at han får mye «straffe rabatt» pga rusavhengighet/psyke osv. Men dette er bare synsing fra min side selvfølgelig. Vi får bare vente og se.. 

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Han blir vel bare «adrenalin-sint»🙄

• Liker 9
  • Hjerte 2
Gjest Ninaen
Skrevet
Carrot skrev (2 minutter siden):

Er det bare meg som tenker at det ikke er så bra at Nora hele tiden sier "det svartnet" for Marius fordi det gir forsvaret ett "han visste ikke hva han gjorde fordi det svartnet for han" som forsvar og at da visste han ikke hva han gjorde og at han da kan bruke "jeg husker ikke" og "det svartnet for meg" som en unnskyldning og forklaring på det han ikke vil ta ansvar for? At en god forsvarsadvokat vil bruke dette til sin fordel og ikke se det som et mønster men som noe annet? Jeg venter liksom bare på den unnskyldningen som komme for å vise at Marius ikke visste, ikke skjønte, ikke mente... 🤦‍♀️ 

Jeg tenker fortsatt Nora er sterk som står i det men de (forsvaret) vil nok bruke det hun sier mot henne og som forsvar for Marius rett og slett når det er Marius sin tur.. Det er så "typisk" voldssaker å snu det til å handle om offeret og ikke tiltalte. 

Nei, han er ikke vurdert å være utilregnelig, og det å ha sinnemestringsproblemer er ikke formildende, tvert imot, spesielt ikke når du ikke en gang har prøvd å ta tak i problemet. 
gruer meg til forsvarerne skal på banen med Nora, det blir vel sannsynligvis et nedlatende shitshow…

Nora framstår veldig troverdig, også fordi hun ikke framstiller ting svart-hvitt. Og det at hun står for ølen hun helte i håret hans etter bruddet er sånne konkrete ting som styrker troverdigheten hennes, at hun ikke tegner glansbilde av seg selv og rent monsterbilde av eks-partner. I motsetning til Mr. «Ligger ikke med damer som sover» punktum.

Skrevet (endret)
Andrea59 skrev (1 time siden):

Wtf… nettavisen: 2 min siden

«Ble oppringt av Mette-Marit

Haukland forteller at hun en dag etter bruddet ble oppringt av Mette-Marit, fordi hun ikke hadde fått kontakt med sønnen sin på flere dager.

Kort tid senere oppsøkte hun kronprinsparet, og tryglet dem om å hjelpe sønnen sin.

– Jeg knakk sammen, og sa «dere må hjelpe ham». De sa at jeg ikke skulle trenge å ha dette ansvaret. «Men gjør noe da. Dere må sende han på rehab», sier Haukland. 

Videre snakket de om muligheten for å sende Høiby på et rehabiliteringssenter.

Mette-Marit skal ha svart at det bare var gamle mennesker der, og at det «ikke ville ha blitt noe gøy for Marius».

– Men Marius er jo ikke der for å ha det gøy, han er der for å få hjelp, sier Haukland.»

https://www.nettavisen.no/nyheter/folg-rettssaken-mot-marius-borg-hoiby-her/s/5-95-2899245

Altså….hvis dette er sant 🙄🫣 - hva slags mor er dette…

Altså samme høst dro han på rehabilitering. Dette er også noe han sier i lydopptakene med krim org, som er lekket over alt. Den samtalen er fra samme mnd som bruddet med Nora. 

Ca 11 30 i opptaket bla gaustad og et opplegg i utlandet nevnt

https://www.nrk.no/video/hor-hele-lydopptaket-med-marius-borg-hoiby_c4abf13e-b95a-43b9-a038-0ccbe4fde04e

Endret av Krokenguri
Lagt til link
  • Hjerte 1
Skrevet
Krokenguri skrev (4 minutter siden):

Altså samme høst dro han på rehabilitering. Dette er også noe han sier i lydopptakene med krim org, som er lekket over alt. Den samtalen er fra samme mnd som bruddet med Nora. 

Kanskje de fant et rehabopplegg med unge folk og høy partyfaktor. Synd det ikke hjalp…

• Liker 19
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5
Skrevet
Jennyfromtheblock skrev (48 minutter siden):

Altså slik mor som MM høres ut som er det bare flaks at IA og SM virker tilsynelatende oppegående, eller??

Helt sykt bortskjemt og kvalm oppdragelse. Egentlig omsorgssvikt. For hun skaper jo en person som ikke vil klare seg så bra i det ekte livet. Uansett om disse tingene er etter fylte 18, så er det ingen som plutselig har forandret seg over natta her.

Det vet vi desverre ingenting om, enda.

• Liker 14
  • Nyttig 3
Skrevet

Når begynner MBH sin forklaring?

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...