Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd. Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

I forbindelse med den kommende høyprofilerte saken vil denne tråden bli stengt på natten, samt i helger da vi ikke har mulighet til å konsant overvåke tråden hele døgnet. Tråden kan også bli stengt i perioder utenom dette for moderering, men vi ønsker i minst mulig grad å unngå dette. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet

motbydelig 😵

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
velociraptor skrev (10 minutter siden):

motbydelig 😵

Helt enig.

• Liker 1
Skrevet
-Pusheen- skrev (15 minutter siden):

Noen kom meg i forkjøpet.

Dette er sykt, og dette må få konsekvenser.

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
Natttåke skrev (3 minutter siden):

Dette er sykt, og dette må få konsekvenser.

Det håper jeg!!

• Liker 2
Skrevet
-Pusheen- skrev (Akkurat nå):

Det håper jeg!!

jeg også. Virkelig. Av og til sliter jeg med å følge denne saken om dagen nettopp pga kvinnene. Det gjør vondt.

• Liker 3
  • Hjerte 3
Skrevet
Babos skrev (3 timer siden):

1. Rettferdighet. De skal sikre rettferdighet, dvs en rett dom, en rett straff. Ikke frikjent når de åpenbart har gjort det. Det er ikke jus. 

Man skal sørge for at tvilen kommer tiltalte til gode, men det er ofte at advokatene prøver å spinne offeret til å ha skyld, for at sin klient skal slippe billig unna, selvom det aldri har vært noe indikasjon for skyld hos offeret. 

2. Du vet hva som kreves for å bli en profilert forsvarsadvokat, de som tjener de store pengene, som Meling, Elden osv? Å vinne saker. Da vil de bli brukt i store saker og av de som ikke har dekt sin advokat av det offentlige. 

Ja så klart! Poenget mitt var at noen mener advokatene tjener stoooore penger på denne saken, men den offentlige salærsatsen pr time er ikke mye høy…. 

• Nyttig 1
Skrevet
Vampyrina skrev (54 minutter siden):

Det dreier seg jo heller ikke «bare» om dette heller - men han filmet det jo! Lagret det for senere. Ville sikkert beholdt det i all evighet i arkivet sitt om ikke han ble tatt. Kunne ha spredd det og vist det fram hvis han plutselig fikk lyst til det.

• Liker 11
  • Nyttig 3
Skrevet

Jeg håper inderlig at han får sin straff, og ikke slipper unna med en bot, for det kan han jo i verste fall gjøre. Så er det ekstra kvalmt at Mette Marits vennskap med en viss styrtrik seksualforbryter kom frem i lyset nå. 

Det er litt sjukt, men Martha og Durek fremstår som ganske OK nå, og det sier jo sitt 🙈 De to holder seg jo i det minste innenfor lovverket …

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet

Tror ikke det kan forventes noe særlig straff om Marius blir funnet skyldig i voldtektene. 

Her er straffen tre voksne menn i 30 og 40 årene har fått for grov seksuell omgang med et barn på 14 år.

Den lengste straffen er to års fengsel, en får 1,5 års fengsel og en får 6 måneders fengsel.

https://www.nrk.no/vestland/hordaland-tingrett_-tre-menn-domt-for-overgrep-mot-14-ar-gammel-jente-i-bergen-1.17747909

• Liker 6
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Ms.Hannigan skrev (2 minutter siden):

Tror ikke det kan forventes noe særlig straff om Marius blir funnet skyldig i voldtektene. 

Her er straffen tre voksne menn i 30 og 40 årene har fått for grov seksuell omgang med et barn på 14 år.

Den lengste straffen er to års fengsel, en får 1,5 års fengsel og en får 6 måneders fengsel.

https://www.nrk.no/vestland/hordaland-tingrett_-tre-menn-domt-for-overgrep-mot-14-ar-gammel-jente-i-bergen-1.17747909

Det er skammelig å lese. 6-18 mnd fengsel for å ødelegge en persons liv. Norge bør absolutt ha en gjennomgang av straffenivåene. 

• Liker 17
  • Nyttig 6
Skrevet

Hvordan kan denne Skaugum-kvinnen ikke ha merka at hun hadde blitt voldtatt?

• Liker 1
Skrevet
Taddah skrev (Akkurat nå):

Det var vel ikke bare hun som var bevisstløs? Det er totalt 4 voldtekter han er tiltalt for.

Spørsmålet er hvorfor våknet ingen av kvinnene?

• Liker 3
  • Nyttig 20
Skrevet
Taddah skrev (4 minutter siden):

... Fordi hun var bevisstløs eller sov eller var dopa.

• Liker 8
  • Nyttig 14
Skrevet

https://www.vg.no/nyheter/i/0p45aG/fornaermet-i-sms-gikk-glipp-av-nachspielet-hos-mette-marit

Leser om dette vitnet nå. Det er så drøyt hvordan de borer i Skaugum-kvinnen sin troverdighet. 

Meg bekjent er det POLITIET som har tatt ut tiltale, vedkommende visste ikke noe om hva som har skjedd. Det er ikke hun som har anmeldt dette. 

De får ta utgangspunkt i filmene og bildene da. Skaugumkvinnen har ikke fått med seg noe. 

• Liker 24
  • Hjerte 3
  • Nyttig 3
Skrevet
-Pusheen- skrev (10 minutter siden):

... Fordi hun var bevisstløs eller sov eller var dopa.

Hun måtte vel kjenne noe når hun våkna igjen? 

• Liker 1
Skrevet
Taddah skrev (1 minutt siden):

Måtte hun det?

• Liker 9
  • Nyttig 2
Skrevet
Taddah skrev (1 minutt siden):

Husk at kvinnen ble kontaktet av politiet og det er politiet som har opprettet denne saken på grunnlag av de de mener er bevis. Og nå sitter hun å blir vurdert opp og ned hvordan hun er. Greia er jo at han har tatt seksuelle bilder av henne hun ikke visste om. Hun ba aldri om denne saken. 

• Liker 16
  • Nyttig 8
Skrevet
Taddah skrev (2 minutter siden):

? En finger er ikke akkurat så stor at det vil være noe man nødvendigvis kjenner etterpå. Det er jo på størrelse med en tampong...

• Liker 20
Skrevet
CeXNS skrev (4 minutter siden):

https://www.vg.no/nyheter/i/0p45aG/fornaermet-i-sms-gikk-glipp-av-nachspielet-hos-mette-marit

Leser om dette vitnet nå. Det er så drøyt hvordan de borer i Skaugum-kvinnen sin troverdighet. 

Meg bekjent er det POLITIET som har tatt ut tiltale, vedkommende visste ikke noe om hva som har skjedd. Det er ikke hun som har anmeldt dette. 

De får ta utgangspunkt i filmene og bildene da. Skaugumkvinnen har ikke fått med seg noe. 

Ja, både det at hun så på ham som en kompis i forkant - og at Nora vel har ønsket at han skulle få hjelp, det burde jo veie godt i retning av at de ikke er med på anklagene bare for å hevne seg, som jo sikkert kan være et argument fra forsvarere i slike saker. Og hvis de bare angret seg, hadde det vært mye enklere å bare vitne at men var med på det - slik at man ikke ble kryssforhørt om tidligere hendelser og preferanser…

• Liker 7
Skrevet
Taddah skrev (5 minutter siden):

Ja det er faktisk mulig. Hva skal man gjøre? Hun sa han lovte han ikke hadde rørt meg. De fleste går vel hjem og legger seg og håper at det aldri skjedde. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...