Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet. Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
Carrot skrev (4 minutter siden):

kanskje sjeldrene nå i denne tråden i det siste enn i starten, men joda de finnes jo, senest ved lunsjen på jobb i dag var det en som mente at nå måtte "gutten får fred altså for dette var jo nå mer som en heksejakt må vite" så joda.. det hender selv om det virker utrolig.. 

Nå spørs det jo hva vedkommende siktet til med det. Hvis ikke mer ble sagt, er det ikke ensbetydende med "misforstått og lovlydig fyr". Medieomfanget har vært problematisert fra flere hold utenfor kg, men også her, inkl.fra meg selv, uten at det betyr at man ser på ham som misforstått og lovlydig av den grunn, eller at straffesaken ikke skulle vært omtalt. At han skal "få fred" er nå uansett å dra på, spør en meg, og det vil alltid finnes mennesker der ute som bagatelliserer vold.

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet
~ Ada ~ skrev (37 minutter siden):

Han er i søkelyset for 32 tiltalepunkter, som han også var på Skaugum uten at det kan sies å ha lagt noen demper på søkelyset da. 

Og hvorfor tror du at politiet ikke arresterte ham hjemme i hans bolig den gang i august 2024? Og samtidig ransaket boligen - som de hadde gjort med våre sønner om de ble tatt for de samme forholdene?

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
Gulline skrev (15 minutter siden):

Og hvorfor tror du at politiet ikke arresterte ham hjemme i hans bolig den gang i august 2024? Og samtidig ransaket boligen - som de hadde gjort med våre sønner om de ble tatt for de samme forholdene?

Fordi dette:

Politiet: Har ikke ransaket på Skaugum https://share.google/1G36M038W7SN8yv0E

https://lovdata.no/nav/lov/1995-08-04-53/kapII/§6

Ikke uvanlig å pågripe på nøytralt sted. Politiet skal ikke benytte mer inngripende metoder enn nødvendig. 

• Liker 2
  • Nyttig 4
Skrevet
Gulline skrev (6 minutter siden):

Ja, du kan jo tro. 

Ja, du står selvsagt fritt til å være kritisk til kildene jeg legger frem for deg.

• Liker 3
  • Hjerte 4
Skrevet (endret)
~ Ada ~ skrev (2 minutter siden):

Ja, du står selvsagt fritt til å være kritisk til kildene jeg legger frem for deg.

Selvsagt

På samme møte som at jeg var kritisk til de som her mente at det er helt vanlig at spanere fra org krim bedriver samtaler med vanlige unge mennesker med med rus-utfordringer. 

Endret av Gulline
  • Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
-Pusheen- skrev (2 timer siden):

Men herregud, er det mulig...? Fullstendig skruppelløs type.

Enig, det er jo faktisk utrolig at det bare fortsetter med nye lovbrudd, skjønner ikke at det er mulig en gang, men viser jo hvor lite alvorlig han tar dette

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Gulline skrev (1 minutt siden):

Selvsagt

Godt å se du har skiftet mening👍

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Hvorfor snakkes det ikke om varetektsfengsling?

Endret av Eyr
Byttet forvaring med varetektsfengsling som er det korrekte her.
  • Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet
FruR skrev (58 minutter siden):

Hvor står det at det er ny etterforskning? Det står vel at det fremdeles er en pågående etterforskning. Dette er jo hverken spesielt rart eller unikt mtp alle tiltalepunktene. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
Snurrevippen skrev (Akkurat nå):

Hvor står det at det er ny etterforskning? Det står vel at det fremdeles er en pågående etterforskning. Dette er jo hverken spesielt rart eller unikt mtp alle tiltalepunktene. 

https://www.aftenposten.no/norge/i/rrLkg0/marius-borg-hoeiby-siktet-for-nye-lovbrudd

Politiet etterforsker nye hendelser knyttet til kronprinsessens sønn, og før jul ransaket de leiligheten hans i Oslo.

Høiby er fra tidligere tiltalt for 32 punkter inkludert voldtekt, mishandling og trusler. Han nekter straffskyld for de fleste punktene.

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
Rastebenk skrev (1 minutt siden):

https://www.aftenposten.no/norge/i/rrLkg0/marius-borg-hoeiby-siktet-for-nye-lovbrudd

Politiet etterforsker nye hendelser knyttet til kronprinsessens sønn, og før jul ransaket de leiligheten hans i Oslo.

Høiby er fra tidligere tiltalt for 32 punkter inkludert voldtekt, mishandling og trusler. Han nekter straffskyld for de fleste punktene.

Å etterforske nye hendelser er ikke det samme som en ny etterforskning. Det kan dreie seg om nye momenter som er kommet innenfor den pågående straffesaken. Det har såvidt jeg har fått med meg ikke blitt tatt ut nye tiltalepunkter? Dette vil jo komme dersom politiet mener de nye opplysningene er tilstrekkelig alvorlig og de har holdbare bevis slik at det kan utløse en tillggstiltale. 

• Liker 3
Skrevet

Ser at det blusser opp igjen nå, med siktelse og snart rettssak. Jeg hørte hele lydklippet med samtalen som Marius hadde med politiet, for første gang nå. Og jeg må si jeg er sjokkert. Han gir seg blanke faen. Første tanken min er at han har fått ture på i alt for mange år. Synd at han ikke ble sendt på kostskole da han var barn. Det skulle vært et krav fra kongefamilien. Tragisk. Er veldig spent på hva slags dom han får. Håper i alle fall han får nok realitetsorientering til å få skikk på livet sitt og slutte å begå ulovligheter mot andre!

https://www.nrk.no/video/hor-hele-lydopptaket-med-marius-borg-hoiby_c4abf13e-b95a-43b9-a038-0ccbe4fde04e

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Skrevet (endret)
Snurrevippen skrev (47 minutter siden):

Å etterforske nye hendelser er ikke det samme som en ny etterforskning. Det kan dreie seg om nye momenter som er kommet innenfor den pågående straffesaken. Det har såvidt jeg har fått med meg ikke blitt tatt ut nye tiltalepunkter? Dette vil jo komme dersom politiet mener de nye opplysningene er tilstrekkelig alvorlig og de har holdbare bevis slik at det kan utløse en tillggstiltale. 

Jeg er heller ikke bekjent med at det har kommet nye tiltalepunkter. Sikkert greit å være sparsom med informasjon i tilfelle noen av siktelsene frafaller. Så gjenstår det å se hva eventuelle nye tiltaler vil bestå i.

Eventuelle anmeldelser må nok politiet som vanlig opprette selv. Ikke en eneste av de kvinnelige fornærmede i den forestående rettssaken har turt å anmelde den kommende dronningsønnen selv.

Endret av Rastebenk
  • Liker 5
Skrevet (endret)
Rastebenk skrev (23 minutter siden):

Jeg er heller ikke bekjent med at det har kommet nye tiltalepunkter. De nye hendelsene er i form av nye siktelser som nylig har blitt satt under etterforskning. Sikkert greit å være sparsom med informasjon i tilfelle noen av siktelsene frafaller. Så gjenstår det å se hva eventuelle nye tiltaler vil bestå i.

Eventuelle anmeldelser må nok politiet som vanlig opprette selv. Ikke en eneste av de kvinnelige fornærmede i den forestående rettssaken har turt å anmelde den kommende dronningsønnen selv.

Etterforsningen er pågående og det er ikke  bestemt om det skal tas ut tllleggstiltalebeslutning enda. De venter til etterforskningen er ferdig. 

https://www.seher.no/kongelig/politiet-ransaket-leiligheten/84086148

Dette etterforskes han for:

https://www.tv2.no/nyheter/opplysninger-til-tv-2-hoiby-etterforskes-for-vold-og-brudd-pa-besoksforbud/18455213/

Endret av Gulline
  • Liker 11
  • Hjerte 1
Skrevet
Eyr skrev (1 time siden):

Hvorfor snakkes det ikke om forvaring?

Man pleier ikke snakke om straffeutmåling før en straffesak har begynt

Det får holde med halvannet år med massiv forhåndsdømming i pressen kanskje.

• Liker 7
Skrevet
Aricia skrev (6 minutter siden):

Man pleier ikke snakke om straffeutmåling før en straffesak har begynt

Det får holde med halvannet år med massiv forhåndsdømming i pressen kanskje.

Jeg mener varetektsfengsling såklart. Beklager.

Det er jo også forhåndsdømming på en måte. Men siden rettssystemet bestemmer det så er det vell innafor. 

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...