Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang, også om natten. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
velociraptor skrev (19 minutter siden):

Tror du virkelig at ingen i miljøet rundt MBH kan finne på å fortelle en løgn for å beskytte en i gjengen sin? Da tenker jeg at du er ubeskrivelig naiv. Åpenbare løgner vil de jo sannsynligvis ikke fortelle, men åpenbare løgner er heller ikke så problematiske siden de lett kan dementeres. 

Jeg tror heller det er mer nærliggende å tro at de vil gjøre det @Kollontaj nevner, og ikke faktisk sitte å lyve åpenlyst. Jeg håper hvert fall ikke de vil gjøre det. Det vil i så fall garantert bli gjennomskuet fort, og akkurat det hjelper vel ikke MBH noe særlig akkurat.

Endret av PusheenPusheen
  • Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Kollontaj skrev (1 time siden):

Mange måter å ikke lyve i retten på: det husker jeg ikke, det vet jeg ikke, det har jeg glemt, det vil jeg ikke svare på, overdrive og underdrive,  pluss å fortelle egen (sanne, selvopplevde eller hørte) versjon som er motstridende andres versjon. Vitner skal ikke lyve, det kan straffes. 

Ja, nemlig. De kan godt finne på å gjøre seg vanskelige ved å "ikke huske", men jeg tror ikke de kommer til å lyve-lyve. Med en grundig etterforskning som denne, vil det nok slå sprekker ganske fort. Og akkurat, man skal ikke lyve i retten, og det håper jeg de forstår.

Skrevet

Ser at Sophie Elise skal vitne - ikke første gang hun er kalt inn som vitne i en profilert overgrepsak. Tenker på Gaute Drevdal. Lurer på om SE og andre vil kreve at pressen holdes ute her i Høiby-saken også.  

https://www.m24.no/farid-ighoubah-gaute-drevdal-nettavisen/sophie-elise-isachsen-nektet-a-vitne-fordi-pressen-var-til-stede/415751

Drevdals advokat «Vitnet ( Sophie Elise) skal forklare seg blant annet om egen bruk av ulovlige rusmidler. Vitnet er såkalt «influencer», hvor hennes karriere kan bli skadelidende dersom hun forklarer seg uforbeholdent. Vi antar at pressen har én agenda ved å overvære på hennes forklaring; nemlig å lage avisoverskrifter».

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet
Zenhouse skrev (52 minutter siden):

Ser at Sophie Elise skal vitne - ikke første gang hun er kalt inn som vitne i en profilert overgrepsak. Tenker på Gaute Drevdal. Lurer på om SE og andre vil kreve at pressen holdes ute her i Høiby-saken også.  

https://www.m24.no/farid-ighoubah-gaute-drevdal-nettavisen/sophie-elise-isachsen-nektet-a-vitne-fordi-pressen-var-til-stede/415751

Drevdals advokat «Vitnet ( Sophie Elise) skal forklare seg blant annet om egen bruk av ulovlige rusmidler. Vitnet er såkalt «influencer», hvor hennes karriere kan bli skadelidende dersom hun forklarer seg uforbeholdent. Vi antar at pressen har én agenda ved å overvære på hennes forklaring; nemlig å lage avisoverskrifter».

Håper ikke retten går med på det, og i stedet legger seg på mellomtingen med referatforbud fra enkelte forklaringer. Vi trenger ikke en reprise av Ingebrigtsen-saken der…

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Ganske så detaljert og grundig politiet har gått inn i etterforskningen. https://www.nettavisen.no/nyheter/pulsklokke-blant-bevisene-mot-hoiby/s/5-95-2594972 . Spesielt i forhold til digitale bevis. F.eks. i forhold til den siste jenta MBH voldtok i Henningsvær så har de hentet ut data fra pulsklokka fra jenta som viser hun var i dyp søvn når MBH voldtok henne. Blir også interessant høre hva tidligere gardister, som er kalt inn som vitner, har å si om MBH bevegelser og oppførsel. 
Her er det åpenbart at man ikke har lyst at MBH skal få snike seg unna straffeforfølgelse. Straffenivået er jo også nå oppjustert til 16 år. https://www.aftenposten.no/norge/i/lwGK7G/rettssaken-mot-hoeiby-strengeste-straff-kan-bli-inntil-16-aars-fengsel 

Forøvrig  ganske så uvanlig at noen som står tiltalt med en strafferamme på inntil 16 år ikke sitter varetektsfengslet. 

• Liker 11
  • Hjerte 2
  • Nyttig 9
Skrevet (endret)
Svart skjerm skrev (25 minutter siden):

Ganske så detaljert og grundig politiet har gått inn i etterforskningen. https://www.nettavisen.no/nyheter/pulsklokke-blant-bevisene-mot-hoiby/s/5-95-2594972 . Spesielt i forhold til digitale bevis. F.eks. i forhold til den siste jenta MBH voldtok i Henningsvær så har de hentet ut data fra pulsklokka fra jenta som viser hun var i dyp søvn når MBH voldtok henne. Blir også interessant høre hva tidligere gardister, som er kalt inn som vitner, har å si om MBH bevegelser og oppførsel. 
Her er det åpenbart at man ikke har lyst at MBH skal få snike seg unna straffeforfølgelse. Straffenivået er jo også nå oppjustert til 16 år. https://www.aftenposten.no/norge/i/lwGK7G/rettssaken-mot-hoeiby-strengeste-straff-kan-bli-inntil-16-aars-fengsel 

Forøvrig  ganske så uvanlig at noen som står tiltalt med en strafferamme på inntil 16 år ikke sitter varetektsfengslet. 

La oss nå håpe det. Vanvittig at dette spetakkelet har sterke forgreininger inn i den priviligerte kongefamilien i Norge. Og at den ene voldtekten skjedde på guttetur med stefar og en annen i kjellerstuen til kronprinsparet. Nesten ikke til å tro. 

Endret av Gulline
skrivefeil
  • Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Gulline skrev (9 minutter siden):

La oss nå håpe det. Vanvittig at dette spetakkelet har sterke forgreininger inn i den priviligerte kongefamilien i Norge. Og at den ene voldtekten skjedde på guttetur med stefar og en annen i kjellerstuen til kronprinsparet. Nesten ikke til å tro. 

Sier litt om hvor lite respekt  han har for de som står han nær. Han gjør ingenting  for  å skjerme de. Meget kaldt og kynisk  vil jeg si.

Enda mindre respekt  for andre  mennesker og lovpålegg. Alt i alt så tenker jeg det er skjerpende på straffen. Mulig  spørsmål om forvaring  kommer opp? Det skal vel mye til, når  man ser at de i jonas saken ikke fikk det....

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
Svart skjerm skrev (51 minutter siden):

Dette klarer nok ikke en gang mamma Mette å få ham ut av …

Og det blir spennende når gardistene, og andre som før ikke har våget å uttale seg , endelig skal få slippe til 

Endret av Hekken
  • Liker 11
  • Hjerte 2
Skrevet
Krokenguri skrev (20 minutter siden):

Enda mindre respekt  for andre  mennesker og lovpålegg. Alt i alt så tenker jeg det er skjerpende på straffen. Mulig  spørsmål om forvaring  kommer opp? Det skal vel mye til, når  man ser at de i jonas saken ikke fikk det....

Jeg håper det, men jeg tror dessverre det skal mer til. Om noe, så kunne jo dette være et eksempel på at forvaringsreglene må nedjusteres. Jeg synes det er åpenbart at man ikke kan ha sånne som MBH gående løs i samfunnet etter en viss tid inne. Ser bare på Trailermannen og det helvetet han drev med, han føyk jo ut og inn av fengsel mange mange ganger... Noe er for slapt. 

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Hekken skrev (32 minutter siden):

Dette klarer nok ikke en gang mamma Mette å få ham ut av …

Og det blir spennende når gardistene, og andre som før ikke har våget å uttale seg , endelig skal få slippe til 

Mette Marit må klippe navlestrengen til sønnen sin. Han nærmer seg 30 og hun vil gjøre han, seg selv og kongehuset en tjeneste om hun sluttet å oppføre seg som en hønemor. 
Her kan det bli mange år i fengsel. 

• Liker 10
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Svart skjerm skrev (2 timer siden):

Hvor står det at hun var i dyp søvn?

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
~ Ada ~ skrev (10 minutter siden):

Leser kun "søvn" i forbindelse med en psykolog som skal vitne.

"I forbindelse med denne angivelige voldtekten skal også en rekke vitner fortelle om hva som skjedde på dette nachspielet, og en psykolog vil også vitne om søvn."

Korriger meg gjerne hvis jeg er blind og ikke ser at det står noe om dyp søvn.

Edit: Fant også dette:

"Blant bevisene er informasjon fra pulsklokken til en av jentene som Høiby er tiltalt for å ha voldtatt. Dette er en av kvinnene som Høiby er tiltalt for å ha voldtatt i bevistløs tilstand. Hendelsen skal ha skjedd i Henningsvær, etter at Høiby hadde vært på pub med kronprins Haakon"

Endret av PusheenPusheen
Korrigering
  • Liker 1
Skrevet
~ Ada ~ skrev (11 minutter siden):

Man skal være i rimelig dyp søvn dersom man ikke våkner når en person voldtar deg.

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
~ Ada ~ skrev (39 minutter siden):

Beklager. Burde skrevet søvn. Men som lekmann tenker jeg hvis noen har tuklet med underlivet ditt så snakker vi ikke om lett søvn. 

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Se og hør skriver at pulsklokken legges frem som bevis for å trolig avdekke om vedkommendes puls samsvarer med å vært i søvne under gjerningstidspunktet. 

https://www.seher.no/kongelig/pulsklokke-kan-bli-sentralt-bevis/83531976

Er det vanskelig å få forlenget besøksforbud? 

https://www.dagbladet.no/nyheter/forlenger-besoksforbudet/83530359

Endret av Anonym_2024
  • Hjerte 1
Skrevet
Anonym_2024 skrev (2 minutter siden):

Se og hør skriver at pulsklokken legges frem som bevis for å trolig avdekke om vedkommendes puls samsvarer med å vært i søvne under gjerningstidspunktet. 

https://www.seher.no/kongelig/pulsklokke-kan-bli-sentralt-bevis/83531976

Og det geniale her (beklager jeg omtaler ofrenes tragiske skjebne slik) er at  smartingen MBH har filmet offeret hvor politiet har kunnet sammenfalle nøyaktig tidspunkt for filming/fotografering med offerets puls/søvnregistrering. 
Noe å tenke på for jenter? Skaffe seg en smartklokke med puls/søvnregistrering om de skulle komme i samme situasjon. 

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Svart skjerm skrev (2 minutter siden):

Og det geniale her (beklager jeg omtaler ofrenes tragiske skjebne slik) er at  smartingen MBH har filmet offeret hvor politiet har kunnet sammenfalle nøyaktig tidspunkt for filming/fotografering med offerets puls/søvnregistrering. 
Noe å tenke på for jenter? Skaffe seg en smartklokke med puls/søvnregistrering om de skulle komme i samme situasjon. 

Han har virkelig lagt ting til rette for etterforskerne, det må jeg jo si...

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet
Svart skjerm skrev (12 minutter siden):

Beklager. Burde skrevet søvn. Men som lekmann tenker jeg hvis noen har tuklet med underlivet ditt så snakker vi ikke om lett søvn. 

Forstår. 

Enig i det. Bare lurte på om de faktisk hadde så sterke bevis på dyp søvn, i motsetning til et mer tvilstilfelle i pulsklokka. 

Skrevet
~ Ada ~ skrev (20 minutter siden):

Forstår. 

Enig i det. Bare lurte på om de faktisk hadde så sterke bevis på dyp søvn, i motsetning til et mer tvilstilfelle i pulsklokka. 

De fleste (avanserte) pulsklokker skiller på lett søvn, dyp søvn og REM-søvn. De er selvsagt ikke 100% nøyaktige, men kan brukes som støtteargument. 
Dyp søvn+normal mengde «mye alkohol» kan jo være nok til å ikke få med seg ting avhengig av hvor brutal personen gjennomfører ting. 
godt å se at de har vært så grundige. Tror ikke han kan komme ustraffet ut av dette. Idiotien med å mishandle kjærester som har kjendisstatus er at det også er en omgangskrets med kjendisstatus, og mye høyere sjanse enn normalt for at kjæresten blir trodd og vurderes som troverdig (fælt å si det, men vi lever ikke i en perfekt verden). 

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet

Nå ser jeg i VG at det etterforskes en voldtekt i Lillestrøm. Fire gjerningsmenn. Håper at denne MBH-saken i det minste har bidratt til at kvinner tas mer på alvor fremover.

• Liker 3
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...