Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang også om natten. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
Anonym_2024 skrev (29 minutter siden):

Er dette samme hendelse som har blitt diskutert her et par ganger? Som ble latterliggjort og bagatellisert, og kalt ryktespredning?  MBH er nå sikter for denne hendelsen. 

En av videoene skal vise at han kjørte i 73 kilometer i timen på den smale veien opp til Skaugum gård, der fartsgrensen er 40. «Kjøringen medførte blant annet fare for skade på ham selv og vakthavende gardister på stedet, og fare for materielle skader på kjøretøyet», står det.

https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/voldtekter-og-mishandling-her-er-hele-hoiby-tiltalen/18008556/

HVORFOR har MBH lappen? Når man ser nedenfor i sammenheng med at han INNRØMMER rusproblemer.

Norges domstol

Kjøre for fort  

Hvis du har kjørt for fort, kan du miste førerretten i minst tre måneder:

• I 30-sone: 56 km/t eller mer
  • I 40-sone: 66 km/t eller mer
  • I 50-sone: 76 km/t eller mer
  • I 60-sone: 86 km/t eller mer
  • I 70-sone: 106 km/t eller mer
  • I 80-sone: 116 km/t eller mer
  • I 90-sone: 126 km/t eller mer
Endret av 1600
  • Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fy faen, HM kunne like gjerne latt være å si noe som helst om saken. Bare svada som vanlig.

Viser ikke tegn til å ta avstand fra handlingene Marius har begått.

• Liker 28
  • Hjerte 2
  • Nyttig 9
Skrevet
Eva-Lena skrev (1 minutt siden):

Fy faen, HM kunne like gjerne latt være å si noe som helst om saken. Bare svada som vanlig.

Det var ikke så mye å hente der. Han var høflig da, det skal han ha. 

Men det er innlysende at han ikke kommer med noe særlig i en "uttalelse" når han er på ulike oppdrag da dette bidrar til å dra fokus fra de han besøker/saken han støttet under besøket. Så jeg forventet ingenting.

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
Eva-Lena skrev (3 minutter siden):

Det er nærmest hånlig å varsle om uttalelse og så kommer kun det vanlige som vi alle vet utmerket godt fra før: "Det er nå opp til domstolene, blablabla."

Endret av Momma
  • Liker 15
  • Hjerte 2
  • Nyttig 10
Skrevet
Sitat

- For de mest alvorlige postene som du nå har listet opp, så erkjenner han ikke straffeskyld. Når det gjelder voldtektspostene, så gjelder samtlige forhold der det har vært frivillig seksuell omgang innledningsvis. Så hevder den ene part å ha sovnet. Det skal retten ta stilling til, for det første, om vedkommende har sovnet. Men dernest, og ikke minst, så blir spørsmålet hva han har fått med seg, om han har sovnet eller ikke. Når det gjelder voldspostene, de mest alvorlige voldspostene, så erkjenner han heller ikke straffeskyld for disse, sier Sekulic.

- Må ta bladet fra munnen

I denne artikkelen kan man altså lese det som er sitert oer som en uttale fra hans forsvarer.. Det gir vel en grei pekepinn på at Marius IKKE tar ansvar på noen måte bortsett fra at han ikke kan fraskrive seg uttalelsen hvor han beklaget til "kjæresten sin" selvsagt - det forstås seg jo.. 

🤦‍♀️det må da være skikkelig vanskelig å skulle være frosvarer i en sak der den du forsvarer selv har sørget for stordelen av beviser i form av filmer og så forsvare det med at han ikke skjønte.... Han kjørte nesten ned en gardist men skjønte ikke at det kunne være farlig, han truet andre på livet men skjønte ikke at han gjorde noe ulovlig, han fingret sovende kvinner men skjønte ikke at de sov og noen av de hadde han ho hatt sex med tidligere så da var det jo fritt frem slik han forstår det... Er nesten så man ikke skulle tro det var mulig å bygge hele forsvaret rundt at han ikke skjønner, en voksen mann! 

Og joda, jeg er også enig i at som foreldre kunne de godt kommet på banen og sagt at de tar tydelig avstand fra bla bla bla..og som en del av enhver familie, men spesielt kongefamilien er det selvsagt IKKE slik man skal oppføre seg og så er det slik at nå fortsetter rettsprosessen bla bla bla men det tviler jeg på kommer til å skje gitt.. 

• Liker 9
  • Hjerte 1
Skrevet
Eva-Lena skrev (1 minutt siden):

Ja, det er helt utrolig at det ikke går an å gi noe mer.

Jeg kan ikke skjønne annet enn at de håper at han skal bli frikjent for de verste tingene, og at de så kan uttale seg uten å måtte røre borti at han har voldtatt og mishandlet.

• Liker 8
  • Hjerte 2
  • Nyttig 6
Skrevet
Fantorangen-Oslo skrev (14 timer siden):

Det er ikke mange svar du får på dette, da det er flere som følger med på forumet her. Hvem vet, hvem visste osv..og faren hans. Den som ikke er tiltalt kan eller skal ikke omtales om private forhold i forumet her, det er vel regelverket og kommer også under personvernlovens hensyn. 

Det var strengt tatt et mer retorisk spørsmål. Jeg forventer ikke at MBH skal dukke opp her og svare meg på det. Poenget mitt var at apparatet rundt har sviktet totalt. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Politiet bør ha en veldig god forklaring på hvorfor Kronprinsessens sønn har lappen etter store rusproblemer og å ha kjørt i 73 i en 40-sone, som normalt gjør at man mister lappen.

Det virker som stor forskjellsbehandling når man vet at andre taper lappen ved å innrømme tilfeldig narkotikabruk.

• Liker 17
  • Hjerte 1
  • Nyttig 12
Skrevet

NÅR skal kongehuset ta avstand fra de handlingene som Marius Borg Høiby nå står tiltalt for? Først når det ligger en dom?

Kunne virkelig fått en helt annen respekt hos folket dersom de faktisk viste at de tok avstand fra vold og overgrep på et generelt grunnlag i det minste, tatt sakens alvorlige bakteppe i betraktning.

Håkon Magnus er ingen kronprins, han er en tåkefyrste.

• Liker 23
  • Hjerte 2
  • Nyttig 7
Skrevet
lurker skrev (4 minutter siden):

Ja, det er helt utrolig at det ikke går an å gi noe mer.

Jeg kan ikke skjønne annet enn at de håper at han skal bli frikjent for de verste tingene, og at de så kan uttale seg uten å måtte røre borti at han har voldtatt og mishandlet.

jo ja men, greien er at han Har GJORT ALT DETTE selv om han ikke dømmes for det.. DET tror jeg de glemmer når de velger sin strategi
Samt at han HAR gjort alle de andre greiene han ikke er tiltalt for som er foreldet osv.. i det hele tatt er det tegnet et veldig tydelig bilde av hvem Marius har vært.

Marius er og vil sansynligvis fortsette være "en klamp om foten" uansett hva de gjør som foreldre, som kongelige eller ikke.. og det tror jeg de vet alle sammen, han selv, foreldrene og resten av apparatet rundt kongehuset.

Det skal MYE terapi til for å ikke lengre være en kriminell rusavhengig person uten konsekvenstenking og folkeskikk når du har vært det så lenge.

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet

Hva er det som er så vanskelig med å si noe som f.eks « Både jeg og kronprinsessen tar selvfølgelig sterk avstand fra det Marius er tiltalt for, og våre tanker går til de berørte og deres nærmeste» ??

• Liker 17
  • Hjerte 3
  • Nyttig 9
Skrevet (endret)

Lurer på hva foreningene MM er beskytter for tenker om dette. MM har beskytterskap blant annet for det norske jentekor, kirkens SOS, rådet for psykisk helse, og Fossefestivalen. I lys av alt som er kommet fram fremstår ikke MM som en beskytter for unge kvinner, stemmer det at ingen foreninger har reagert med å droppe henne?

Tråd om dette: https://forum.kvinneguiden.no/topic/1865076-mette-marit-er-beskytter-for-disse-foreningene/

Endret av Faktisk
La til lenke til tråd
  • Liker 16
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5
Skrevet

Vet ikke.. men han skal straffes på lik linje med mannen i gata. Hverken mer eller mindre 

• Liker 1
Skrevet (endret)

VG

VG stilte følgende spørsmål til kronprinsen:

– Har kronprinsen noen gang blitt varslet om vold eller voldtekter eller andre forhold som Høiby nå er tiltalt for av de fornærmede i saken?

– Når det gjelder selve saken, er det andre som jeg tror er bedre i stand til å svare, sier han og forlater pressekorpset utenfor havbruksmessen.

Hvem da? 

Endret av PusheenPusheen
  • Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 12
Skrevet
PusheenPusheen skrev (1 minutt siden):

VG

VG stilte følgende spørsmål til kronprinsen:

– Har kronprinsen noen gang blitt varslet om vold eller voldtekter eller andre forhold som Høiby nå er tiltalt for av de fornærmede i saken?

– Når det gjelder selve saken, er det andre som jeg tror er bedre i stand til å svare, sier han og forlater pressekorpset utenfor havbruksmessen.

Hvem da? 

Kona?

• Liker 10
  • Nyttig 4
Skrevet

Men hvorfor er det HM som må stå i bresjen hver gang? Hvorfor uttaler ikke MM seg? Det er hennes sønn tross alt. De hadde gjort det så mye lettere for seg selv om hun/de hadde gått ut for lenge siden og vist at de tar avstand fra sånne grusomme handlinger! Vist litt omsorg for de pårørende. Det er forskjell på å ta avstand fra handlingene hans og å ta avstand fra han, for alle skjønner at han vil alltid være sønn/stesønn uansett. 

• Liker 17
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
Momma skrev (Akkurat nå):

Kona?

Tja, kanskje? Lettvint å dytte det over på andre når han blir spurt direkte om han har blitt varslet om vold eller voldtekter. 

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg  er svært skuffet over dagens uttalelse fra vår kommende konge. En passende uttalelse vil f eks vært:

"Uten å ta stilling til den pågående straffesaken vil jeg understreke at Marius de siste årene har hatt en uakseptabel livsførsel som vi på det sterkeste tar avstand fra,"

• Liker 21
  • Hjerte 2
  • Nyttig 7
Skrevet
PusheenPusheen skrev (12 minutter siden):

Tja, kanskje? Lettvint å dytte det over på andre når han blir spurt direkte om han har blitt varslet om vold eller voldtekter. 

Enig, og jeg flåset vel mest.

• Liker 2
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...