Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Skrevet
AdonisFFM skrev (17 minutter siden):

En kan ikke ha den innstillingen når det gjelder folk som er i en slik vanskelig situasjon som Marius er i. Han trenger hjelp i denne vanskelige tiden.  Jeg tror ikke en må ha den innstillingen at han automatisk vil ha en ny hendelse. 

Tuller du?

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 12
Skrevet
evahanshans skrev (20 minutter siden):

Da kan vi være uenige om det.

Jeg er enig med deg. En mann med en såpass grov voldshistorikk, bør man aldri ufarliggjøre hvis man vil berge andre fra å lide samme skjebne som hans ofre. Det er ikke synd i Marius, og han må etter min mening, få en dom som det svir av. Han må settes i fengsel.

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Skrevet
PusheenPusheen skrev (15 minutter siden):

Jeg er enig med deg. En mann med en såpass grov voldshistorikk, bør man aldri ufarliggjøre hvis man vil berge andre fra å lide samme skjebne som hans ofre. Det er ikke synd i Marius, og han må etter min mening, få en dom som det svir av. Han må settes i fengsel.

Dersom han ikke får en saftig fengselsstraff vil det bli ramaskrik om urettferdighet og ikke minst vil kongefamilien bli mistenkeliggjort for innblanding (skjult sådan, slik som har kommet frem, at MBH har blitt advart av politiet hvor noen fra høyere opp i systemet beskytter). Men den listen av episoder og ikke minst lange liten med ofre, så kan dette kun ende i en fengselsstraff om man skal ha tiltro til rettsstaten Norge i fremtiden.

• Liker 6
  • Hjerte 3
  • Nyttig 6
Skrevet
Istapp skrev (Akkurat nå):

Dersom han ikke får en saftig fengselsstraff vil det bli ramaskrik om urettferdighet og ikke minst vil kongefamilien bli mistenkeliggjort for innblanding (skjult sådan, slik som har kommet frem, at MBH har blitt advart av politiet hvor noen fra høyere opp i systemet beskytter). Men den listen av episoder og ikke minst lange liten med ofre, så kan dette kun ende i en fengselsstraff om man skal ha tiltro til rettsstaten Norge i fremtiden.

Jepp, jepp og jepp. Om han over all formodning ikke får fengselsstraff, vil det bli en veldig pinlig dag for rettsstaten Norge. 

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet
evahanshans skrev (1 time siden):

Da kan vi være uenige om det.

Det er jo en stund siden det har vært rapportert noen klager eller saker til politiet. Hans rusbilde er vel litt mer uklart på dette tidspunkt og burde vurderes. 

• Liker 1
Skrevet
PusheenPusheen skrev (43 minutter siden):

Tuller du?

Tuller med hva?

Hvor lenge siden er de aktuelle sakene nå rapportert og har det hendt mye siden den gang? 

Som sagt, hans historie med opptreden og hans rusbilde (i dag) spiller inn på de behovene Marius skulle ha.

• Liker 1
Skrevet (endret)
AdonisFFM skrev (1 time siden):

En kan ikke ha den innstillingen når det gjelder folk som er i en slik vanskelig situasjon som Marius er i. Han trenger hjelp i denne vanskelige tiden.  Jeg tror ikke en må ha den innstillingen at han automatisk vil ha en ny hendelse. 

Det blir som å gjøre det samme og forvente noe annet å tro at MBH er ferdig med lovbrudd. Han har brutt besøksforbud, voldtatt, brutt veitrafikkloven 5 ganger og gjort diverse annet etter han først ble arrestert.

Det er absolutt ingenting som tilsier at han gjør noe annet enn å fortsette i samme gamle jetsetliv hvor han heller innpå alkohol og henger med kriminelle flere ganger i uken.

Fyren må treffe bunnen hardt hvis dette skal endres, da behøver han faktisk ikke sympati men konsekvenser. Noe det virker som han ikke har fått i hele sitt privilegerte vestkantsliv på familiens penger, rykte og status.

Endret av 1600
  • Liker 4
  • Hjerte 2
  • Nyttig 8
Skrevet
AdonisFFM skrev (1 time siden):

AdonisFFM skrev (Akkurat nå):

Tuller med hva?

Hvor lenge siden er de aktuelle sakene nå rapportert og har det hendt mye siden den gang? 

Som sagt, hans historie med opptreden og hans rusbilde (i dag) spiller inn på de behovene Marius skulle ha.

Det uthevede. Marius har det tilsynelatende ikke spesielt vanskelig, han som reiser på ferie i hytt og pine, ruser seg og bor gratis. Han har råd til å krasje biler, han er så beskyttet at han i årevis har kunne dengt og truet folk, og opptrådt seksuelt krenkende mot intetanende damer. Ja, huff, så vanskelig han har det.

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 12
Skrevet
AdonisFFM skrev (10 minutter siden):

Beklager, men hans behov bryr jeg meg veldig lite om.

Han trenger ikke mer støtte. Han trenger straff.

• Liker 4
  • Hjerte 2
  • Nyttig 12
Skrevet
1600 skrev (1 time siden):

Det blir som å gjøre det samme og forvente noe annet å tro at MBH er ferdig med lovbrudd. Han har brutt besøksforbud, voldtatt, brutt veitrafikkloven 5 ganger og gjort diverse annet etter han først ble arrestert.

Det er absolutt ingenting som tilsier at han gjør noe annet enn å fortsette i samme gamle jetsetliv hvor han heller innpå alkohol og henger med kriminelle flere ganger i uken.

Fyren må treffe bunnen hardt hvis dette skal endres, da behøver han faktisk ikke sympati men konsekvenser. Noe det virker som han ikke har fått i hele sitt privilegerte vestkantsliv på familiens penger, rykte og status.

Ja, han har en rekke BESKYLDNINGER imot seg, men det har jo ikke engang blitt tatt ut tiltaler (enda). Så foreløbig kan en ikke engang snakke om lovbrudd.

En kan vel også si at han HAR allerede truffet bunnen. Hvordan hans hverdagsliv er i dag, vet en vel ikke på detaljnivå, men at han har klart å være unne flere situasjoner er iallfall et godt tegn. 

• Nyttig 1
Skrevet
AdonisFFM skrev (Akkurat nå):

Ja, han har en rekke BESKYLDNINGER imot seg, men det har jo ikke engang blitt tatt ut tiltaler (enda). Så foreløbig kan en ikke engang snakke om lovbrudd.

En kan vel også si at han HAR allerede truffet bunnen. Hvordan hans hverdagsliv er i dag, vet en vel ikke på detaljnivå, men at han har klart å være unne flere situasjoner er iallfall et godt tegn. 

Det er ikke kun beskyldninger, nå må du rulle inn. Det er så naivt at jeg ikke klarer å fatte det engang. Han har jo EN REKKE beviser mot seg.

• Liker 8
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Skrevet
PusheenPusheen skrev (Akkurat nå):

Det er ikke kun beskyldninger, nå må du rulle inn. Det er så naivt at jeg ikke klarer å fatte det engang. Han har jo EN REKKE beviser mot seg.

"Beviser" må jo prøves for en rett før en kan konkludere noe som helst.

Vi får se hva påtalemyndigheten velger å ta ut tiltale på. Min antagelse er at endel av sakene politiet har henvist vil ende i påtaleunnlatelse.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AdonisFFM skrev (2 minutter siden):

Vi får se hva påtalemyndigheten velger å ta ut tiltale på. Min antagelse er at endel av sakene politiet har henvist vil ende i påtaleunnlatelse.

Lurer på hvilken lyd pipa får når han blir tiltalt og dømt, jeg😅

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AdonisFFM skrev (11 minutter siden):

AdonisFFM skrev (7 minutter siden):

Troller du eller har du selektiv hukommelse? Han har selv innrømmet at han har utsatt noen for vold. Og det er straffbart. https://www.nrk.no/norge/marius-borg-hoiby-til-nrk_-innrommer-bruk-av-vald-1.16994669

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet
AdonisFFM skrev (53 minutter siden):

Beskyldninger ?!

Hørte du på siktelsene da de ble lest opp på nyhetene?

Gidder ikke å gjenta alt her men det skulle ikke være noe problem med å finne ut av det !

Og alle videoene han er laget av seg selv- det var kanskje en stand- in , det ?

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
PusheenPusheen skrev (50 minutter siden):

Lurer på hvilken lyd pipa får når han blir tiltalt og dømt, jeg😅

Blir vel skreket oppom justismord da, tenker jeg 

( men det må jo på en måte være ganske deilig å være så godtroende…😇)

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Hekken skrev (15 minutter siden):

Det trodde jeg også først

Men så kommer jeg til å tenke på alle disse skrullingene borte i USA for eksempel , som sender tusenvis og kjærlighetsbrev og frierbrev til de verste mordene og voldsforbryterne

Så det er ikke noe ukjent fenomen…

Noen vil vel alltid leve i evig fornektelse, I guess. Jeg bare klarer ikke å skjønne hvordan. 

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)
Hekken skrev (3 minutter siden):

Blir vel skreket oppom justismord da, tenker jeg 

( men det må jo på en måte være ganske deilig å være så godtroende…😇)

Husker jeg rett, ble det nevnt justismord for en stund tilbake her. Ble moderert vekk tror jeg, heldigvis i så fall.

Edit: ble ikke moderert vekk. Var en påstand om at det ikke er rart det er justismord her til lands.

Endret av PusheenPusheen
  • Hjerte 1
Skrevet
Hekken skrev (17 minutter siden):

Det trodde jeg også først

Men så kom jeg til å tenke på alle disse skrullingene borte i USA for eksempel , som sender tusenvis av kjærlighetsbrev og frierbrev til de verste mordene og voldsforbryterne

Så det er ikke noe ukjent fenomen…

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...