Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Skrevet
Kollontaj skrev (53 minutter siden):

https://www.aftenposten.no/norge/i/kwmq8L/hoeiby-fratatt-tilgangen-til-kronprinsparets-bolig

Sjekke hva media skriver før man insinuerer spekulasjoner og spredning av gradert informasjon? Nei? 

Var det før eller etter han råkjørte opp alleen mot Skaugum og holdt på å kjøre ned en gardist? Alt dokumentert med tekst og bilde på hans instagram og gjengitt i media. 

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Sur sitron skrev (17 minutter siden):

Var det før eller etter han råkjørte opp alleen mot Skaugum og holdt på å kjøre ned en gardist? Alt dokumentert med tekst og bilde på hans instagram og gjengitt i media. 

Du vet da godt at det var før. I 2023. 

• Liker 2
  • Nyttig 5
Skrevet
Kollontaj skrev (8 minutter siden):

Du vet da godt at det var før. I 2023. 

Hva var før? At han mistet tilgang til den sikrede delen av Skaugum? Hva mener de med den sikrede delen? Det er vel gardister som vokter innkjørselen - er det ikke? 

Vi vet at det ble sagt at han ikke lenger har tilgang til kronprinsparets bolig. Jeg bare lurte på hvilken del av eiendommen han har mistet tilgang til bortsett fra boligen deres? 

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
Sur sitron skrev (1 time siden):

Hva var før? At han mistet tilgang til den sikrede delen av Skaugum? Hva mener de med den sikrede delen? Det er vel gardister som vokter innkjørselen - er det ikke? 

Vi vet at det ble sagt at han ikke lenger har tilgang til kronprinsparets bolig. Jeg bare lurte på hvilken del av eiendommen han har mistet tilgang til bortsett fra boligen deres? 

Det siste vet jeg ikke. Det står bare han har mistet tilgang hovedhuset og den mest sikrede delen av Skagum. 

Marius Borg Høiby, Kjendisvarsel | Marius Borg Høiby fratatt tilgang til kronprinsparets bolig https://share.google/rehcncde4P51PeJRE

• Liker 4
Skrevet (endret)
Sur sitron skrev (2 timer siden):

Egentlig litt tullete. Hovedinnkjørselen der vaktbua til gardistene står har adgangskontroll. Men man kan fint greie å  komme seg inn på eiendommen (til sammen 1200 dekar) og der MBH bor fra sideveier som kommer fra vest, øst og nord som ikke har adgangskontroll. 
Er kun inn til selve innkjørselen til hovedhuset (hvor MM og HM bor) det er hermetisk lukket adgangskontroll. 
MBH kan fint komme seg til boligen sin fra en av sideveiene. Men kanskje ikke like staselig som å passere gardistene i vaktbua og espalieren av trær rett mot Skaugum hovedgård. 

Endret av Svart skjerm
.
  • Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
Svigermor skrev (22 timer siden):

Nei, de kan ikke tvinge kronprinsparet til å følge anbefalingene. Men hva sier det om kronprinsparet at de velger å se bort i fra dem? Jeg håper virkelig at dette kommer fram, det er helt hinsides skandaløst.

Har vi dokumentasjon på at PsT anbefalte kronprinsparet å ikke ha Marius boende på Skaugum? Jeg sier ikke at det ikke har skjedd altså ? Og har det skjedd ville ingen å gått ut med offentlig uansett mest sannsynlig. Men har vi bekreftelse på at PST anbefalte kronprinsparet dette? Regner med de har anbefalt det etter alle anmeldelsene men før ?

Endret av FruR
  • Liker 2
Skrevet
FruR skrev (16 minutter siden):

Har vi dokumentasjon på at PsT anbefalte kronprinsparet å ikke ha Marius boende på Skaugum? Jeg sier ikke at det ikke har skjedd altså ? Og har det skjedd ville ingen å gått ut med offentlig uansett mest sannsynlig. Men har vi bekreftelse på at PST anbefalte kronprinsparet dette? Regner med de har anbefalt det etter alle anmeldelsene men før ?

Selvfølgelig har vi ikke dokumentasjon på dette. 

Så her kan vi spekulere. 

Marius er opplagt en belastet person sett fra et sikkerhetsperspektiv og den nære relasjonen mellom han og kronprinsen hadde gjort det umulig for kronprinsen å ha en jobb som krever den sikkerhetsklarering som en kronprins regent har, tror jeg. Men de Kongelige slipper NSM som gransker livet dems med luppe. Til forskjell fra en 19 åring som ikke får lov å følge drømmen sin om tjeneste i forsvaret fordi den har slekt i feil land (som Iran eller Russland). 

• Liker 5
  • Hjerte 2
Skrevet

Uff, jeg har en guffen, forutinntatt følelse av at han slipper unna med en klaps på lanken, bot og et par forbud/påbud, men slipper fengselsstraff. Jeg har ikke faglig grunnlag for selv å kunne synse så mye her, men kanskje noen av dere har?

• Liker 4
  • Hjerte 3
  • Nyttig 3
Skrevet
Momma skrev (10 minutter siden):

Uff, jeg har en guffen, forutinntatt følelse av at han slipper unna med en klaps på lanken, bot og et par forbud/påbud, men slipper fengselsstraff. Jeg har ikke faglig grunnlag for selv å kunne synse så mye her, men kanskje noen av dere har?

Jeg også. Dessverre.

• Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Momma skrev (13 minutter siden):

Tja, litt usikker.  Var litt mer sikker på fengsel  etc tidligere. Nå skriver de om 23 siktelser, mem flere av siktelsene har lav straff. Så da gjenstår  det  vel å se om han blir dømt på det som gir høyere strafferamme. 

Så en jurist  skrev at det kunne  bli alt fra kun en bot til 9år. 

Blir iallefall  svætt skuffet og overasket  om det ikke blir fengsel

• Nyttig 1
Skrevet (endret)
Krokenguri skrev (9 minutter siden):

Tja, litt usikker.  Var litt mer sikker på fengsel  etc tidligere. Nå skriver de om 23 siktelser, mem flere av siktelsene har lav straff. Så da gjenstår  det  vel å se om han blir dømt på det som gir høyere strafferamme. 

Så en jurist  skrev at det kunne  bli alt fra kun en bot til 9år. 

Blir iallefall  svætt skuffet og overasket  om det ikke blir fengsel

Det er det jeg tror er grunnen til mine bange anelser, at flere uttalelser fra fagpersoner tyder på at usikkerheten er stor, og at et temmelig sprikende utfall av avgjørelser er mulig. 

Når tror vi dommen kommer da?

Endret av Momma
  • Liker 1
Skrevet
Momma skrev (49 minutter siden):

Det er det jeg tror er grunnen til mine bange anelser, at flere uttalelser fra fagpersoner tyder på at usikkerheten er stor, og at et temmelig sprikende utfall av avgjørelser er mulig. 

Når tror vi dommen kommer da?

Dommen kommer ikke før rettsaken. Og når den er , er ikke bestemt  ennå. Så det kan fortsatt gå lang tid

• Liker 1
Skrevet
Krokenguri skrev (13 minutter siden):

Dommen kommer ikke før rettsaken. Og når den er , er ikke bestemt  ennå. Så det kan fortsatt gå lang tid

Og det er for øvrig ennå ikke tatt ut tiltale. Den kommer sikkert til høsten.

• Liker 1
Skrevet
Lafamiglia skrev (7 timer siden):

Ja glemte å legge til det. Og hva han blir tiltalt  for kan være annerledes enn det han også er siktet for.

De involverte  kan nå klage på siktelsen. Dersom noen klager, kan det føre til lengre tid før rettsak. Men  sånn må det jo bli. 

• Liker 1
Skrevet (endret)

Det finnes bakveier inn på Skaugum, men her står det også personnel fra garden\PST og gjerder\bommer. Marius hus i rødt, med veier hvor man har blokkert inngang\vaktlag i røde streker.

image.thumb.png.21d5b4736aad69b01e829dd5a2bc5d28.png

Fra Marius hus er det en ca 5 minutter spasertur til stallen og hovedhuset, og meg bekjent står det ikke vakter før man kommer rundt hjørnet på stallen. Det er klart de kan ha endret dette med hensyn til Marius og hans venner, men da er jeg interessert i om dette er reflektert i den økte appanasjen mtp. vakthold. Vi skal da ikke betale dobbelt (både på manglende inntekt fra Marius utleiebolig, og for ekstra vakthold fordi man insisterer på å dulle med han).

Filmen hvor Marius skryter av å kjøre fort og nesten på en Gardist på Skaugum er i alleen opp til hovedhuset, jeg går ut for at han tar til høyre i rundkjøringen etter Gardens inngangskontroll for å komme til reiret *host*, huset sitt.

Endret av 1600
  • Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet
Lafamiglia skrev (15 timer siden):

Dette er et viktig poeng. Jeg vil anta st noen av sakene som politiet har henvist til påtalemyndighetene vil bli droppet etter hvert.

En eventuelt dom vil nok bli utformet i tråd med hva som "godtas" av pressgruppene og likedan hvordan så lite oppmerksomhet som mulig gis til omverdenen.

Samtidig blir jeg overasket om Marius ikke gis en "pakkeløsning" hvor rehabilitering prioriteres. 

Hans sosiale "ressurser" i form av kongelige forbindelser vil nok isammen med hensyn unge alder legges til vekt med hensyn til forbedrings potensiale.

Ellers er det vel egentlig nå bare 1 voldtekt han siktes for og heller ikke denne er vel en klassisk "overfallsvoldtekt", eller?  Uansett er dette alvorlige anklager som han vil måtte leve med i all framtid, også om de droppes.

Veldig mye vil skje igjennom sommeren. Marius vil gjøre mye riktig ved å være stum som en østers og snill som et lam.

Skrevet
AdonisFFM skrev (17 timer siden):

Veldig mye vil skje igjennom sommeren. Marius vil gjøre mye riktig ved å være stum som en østers og snill som et lam.

Med historikken hans tatt i betraktning er det vel mer nærliggende å forvente flere overgrep og andre straffbare handlinger.

• Liker 8
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet
evahanshans skrev (2 timer siden):

Med historikken hans tatt i betraktning er det vel mer nærliggende å forvente flere overgrep og andre straffbare handlinger.

En kan ikke ha den innstillingen når det gjelder folk som er i en slik vanskelig situasjon som Marius er i. Han trenger hjelp i denne vanskelige tiden.  Jeg tror ikke en må ha den innstillingen at han automatisk vil ha en ny hendelse. 

• Liker 1
Skrevet
AdonisFFM skrev (1 minutt siden):

En kan ikke ha den innstillingen når det gjelder folk som er i en slik vanskelig situasjon som Marius er i. Han trenger hjelp i denne vanskelige tiden.  Jeg tror ikke en må ha den innstillingen at han automatisk vil ha en ny hendelse. 

Da kan vi være uenige om det.

• Hjerte 1
  • Nyttig 9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...