Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Skrevet
Kvittre skrev (32 minutter siden):

Det går an og ha to tanker i hodet. Selvsagt er det ofrene man synes synd på nå. 

privilegert overklassegutt blir for enkel psykiatri i dette tilfellet. Kanskje rådgiverne deres har forstått oppveksten hans sånn, han er jo privilegert overklasse gutt, så dette går jo bra? Når starter stresset , dårlig psyke og tilpasningsvansker? På barneskolen etter hva vi vet, men det var jo ikke en trygg og glad gutt pressen fulgte etter og tok bilder av i barnehagen heller? Selv om ingenting forklarer eller forsvarer at han har klikka helt , så lurer jeg på hvor mye den rare familiesituasjonen har formet han. Jeg ser ikke stakkars lille Marius nå, men jeg så stakkars lille Marius for 20 år siden. Gjorde ikke andre det? Vi snakket jo mye om det på den tiden. 

Beklager, altså, men et barn som har vokst opp med alle de privilegier og muligheter han har hatt, har jeg ikke all verdens medfølelse med. Kanskje fordi jeg gjennom et langt yrkesliv har sett veldig mange barn som virkelig har grusomme hjemmeforhold, men som allikevel vokser opp uten å bli voldelige og rusmisbrukere. 

• Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Skrevet (endret)

Hva er det enkelte her ikke forstår???

Stress, psyke, to hjem, kongefamilie og kongehus! Ja det kan muligens gi konsekvenser for personen i form av rus og psykiske problemer som nevnt over her, mulig det, MEN det er så langt ifra å slå folk halvt ihjel og å ta seg til rette seksuelt på andre personer uten samtykke. Er vi der? At denne fyren skal ha forståelse? For pokker, selv om det kan ha vært vanskelig for han og jeg har ingen problemer med å anerkjenne at det kan være vanskelig psykisk og også at han kan være disponert for å drive med dop, MEN det er ikke synonymt med seksuelle overgrep og fysisk og psykisk vold. Diagnoser er heller ikke det, så sant det ikke handler om sosiopati o.l, og det har jeg ikke lest at han er. Jeg driter da i om han driver med dop, men han har gått langt over det, og det er mange rusmisbrukere som ALDRI legger en hånd på andre mennesker! Ærlig talt!

Endret av K_mb
La til et utropstegn!
  • Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 11
Skrevet
K_mb skrev (1 minutt siden):

Hva er det enkelte ikke her forstår???

Stress, psyke, to hjem, kongefamilie og kongehus! Ja det kan muligens gi konsekvenser for personen i form av rus og psykiske problemer som nevnt over her, mulig det, MEN det er så langt ifra å slå folk halvt ihjel og å ta seg til rette seksuelt på andre personer uten samtykke. Er vi der? At denne fyren skal ha forståelse? For pokker, selv om det kan ha vært vanskelig for han og jeg har ingen problemer med å anerkjenne at det kan være vanskelig psykisk og også at han kan være disponert for å drive med dop, MEN det er ikke synonymt med seksuelle overgrep og vold. Diagnoser er heller ikke det, så sant det ikke handler om sosiopati o.l, og det har jeg ikke lest at han er. Jeg driter da i om han driver med dop, men han har gått langt over det, og det er mange rusmisbrukere som ALDRI legger en hånd på andre mennesker! Ærlig talt.

Amen! 

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)
Era Vulgaris skrev (16 minutter siden):

Beklager, altså, men et barn som har vokst opp med alle de privilegier og muligheter han har hatt, har jeg ikke all verdens medfølelse med. Kanskje fordi jeg gjennom et langt yrkesliv har sett veldig mange barn som virkelig har grusomme hjemmeforhold, men som allikevel vokser opp uten å bli voldelige og rusmisbrukere. 

Der er jeg helt enig. Jeg har sett akkurat det samme. 

Det eneste jeg tenker på er at det var en vanvittig handling det å dra en 3-åring inn i en allerede etablert kongefamilie. TIl og med de av mine venninner som er skilte - og med små barn har ventet årevis før de i det hele tatt lot en ny kjæreste treffe barna deres. De traff kjærestene de ukene de hadde barnefri. 

Det unnskylder selvsagt ikke hans handlinger - men det forklarer det kanskje. Og veldig mulig at forsvaret hans vil fokusere på "vanskelig oppvekst" - eller "uvanlig oppvekst".

Jeg er en så stor motstander av monarkiet - og selvsagt Marius sine handlinger - det er jo så vanvittig og så grovt det finnes nesten ikke ord. Det vil bli krise for monarkiet om han dømmes til fengsel og jeg tror det vil bli en enda større krise om han IKKE dømmes. 

Hans handlinger fortjener at han låses inne mange år - men jeg kan ikke slutte å spekulere i hvordan det kunne gå så galt. 

Endret av Sur sitron
  • Liker 12
  • Nyttig 1
Skrevet
Anonym_2024 skrev (19 minutter siden):

Vil rettssaken gå for åpne dører? 

Jeg tror ikke vi vet noe om det enda. Jeg tror deler hvertfall vil være lukket. Mange av de fornærmede er anonyme, og ønsker sikkert å være det når alt er over også.

• Liker 3
Skrevet
Era Vulgaris skrev (3 minutter siden):

Vi har veldige ulike måter og se ting på. 
Marius sine hjemmeforhold var at alle var prinser og prinsesser bortsett fra han. Småsøsknene skal arve alt. Hvor privilegert har Marius følt seg hjemme? Jeg synes situasjonen er så spesiell at den ikke kan sammenlignes med noen andre du har « sett «. 

• Liker 7
Skrevet
Kvittre skrev (9 minutter siden):

Marius sine hjemmeforhold var at alle var prinser og prinsesser bortsett fra han. Småsøsknene skal arve alt. Hvor privilegert har Marius følt seg hjemme? Jeg synes situasjonen er så spesiell at den ikke kan sammenlignes med noen andre du har « sett «. 

Så du tenker at kongefamilien har skyld i at Marius nå er siktet for 23 ulike brudd mot straffeloven? 

Ok... 

• Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Kvittre skrev (6 minutter siden):

Også er det vi da som har jobbet og tatt utdannelse fra før og etter myndighetsalder, fått barn i vanskelige situasjoner, men har gjort vårt for at staten Norge skal opprettholdes, og personlig ser jeg at mitt eldste barn har kommet lenger enn og har gjort mer for staten enn hva sønnene til kronprinsparet har gjort, og min sønn er like gammel som SM.  Tar ikke med IA fordi hun har vært i militæret og har for meg stått frem som en god arvtager. Dessverre kan man ikke hoppe over et ledd... Jeg irriterer meg over av at vi som jobber og sliter og skal stå til rette for , mens kongehuset holder tyst om svært mye. Selvfølgelig vil vi vite om hva medlemmer av kongehus og familie foretar seg. Og også pengeutdelingen til en voldsmann som koster mer enn han smaker for staten og skattebetalerne!

• Liker 10
  • Nyttig 5
Skrevet

Minner om at det ikke er ok å spekulere i noens psyke og følelseslivs, samt at debatt om monarkiet og MBH sine søsken ikke tilhører tråden. 

Forumansvarlig

• Liker 3
Skrevet
K_mb skrev (1 time siden):

Også er det vi da som har jobbet og tatt utdannelse fra før og etter myndighetsalder, fått barn i vanskelige situasjoner, men har gjort vårt for at staten Norge skal opprettholdes, og personlig ser jeg at mitt eldste barn har kommet lenger enn og har gjort mer for staten enn hva sønnene til kronprinsparet har gjort, og min sønn er like gammel som SM.  Tar ikke med IA fordi hun har vært i militæret og har for meg stått frem som en god arvtager. Dessverre kan man ikke hoppe over et ledd... Jeg irriterer meg over av at vi som jobber og sliter og skal stå til rette for , mens kongehuset holder tyst om svært mye. Selvfølgelig vil vi vite om hva medlemmer av kongehus og familie foretar seg. Og også pengeutdelingen til en voldsmann som koster mer enn han smaker for staten og skattebetalerne!

Jeg skjønner ikke helt motsetningene her. 
jeg har også hatt et vanlig liv og jobbet før myndighetsalder  . Kronprinsparet har bare en sønn, men hvis du regner Marius som deres sønn har de aller fleste kommet lenger enn han. Det jeg ikke er enig i er at Marius sin oppvekst som outsider i kongefamilien har vært så ideell. Jeg føler det veldig materialistiske folk her som synes er så heldig fordi han har fått « være med» de kongelige familiemedlemmene sine på ferie, og blitt « kledd opp « i merkeklær og klokker som passer inn i miljøet han er plassert i. Kanskje en helt vanlig oppvekst med tilhørighet i klare roller er det beste. Jeg kunne faktisk ikke tenkt meg Marius sin oppvekst selv. 
Hva er det du må stå til rette for som kongehuset holder tyst om? For meg er det motsatt, ingen som legger seg opp i mitt liv så lenge jeg holder meg lovlydig kan jeg gjøre hva jeg vil uten og stå til rette. Ja, vi vil vite hva medlemmer av kongehus foretar seg, og det er derfor de må stå til rette . Det er ikke noe pengeutdeling til en voldsmann. Selvom foreldrene bruker av sin apanasje til og brødfø en voldsmann er det ikke pengeutdeling til en voldsmann. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
PusheenPusheen skrev (1 time siden):

Jeg tror ikke vi vet noe om det enda. Jeg tror deler hvertfall vil være lukket. Mange av de fornærmede er anonyme, og ønsker sikkert å være det når alt er over også.

Det er vel de fornærmede som får bestemme? Håper uansett det blir lukket for deres skyld. I lignende saker kan man våge og stå i en åpen rettssak, fordi det blir verst for tiltalte og da får flere vite om saken. Det er ikke tilfelle her… 

• Liker 1
Skrevet
Kvittre skrev (1 minutt siden):

Det er vel de fornærmede som får bestemme? Håper uansett det blir lukket for deres skyld. I lignende saker kan man våge og stå i en åpen rettssak, fordi det blir verst for tiltalte og da får flere vite om saken. Det er ikke tilfelle her… 

Jeg håper også det blir lukket for deres skyld. 

• Liker 5
Skrevet (endret)
Kvittre skrev (19 minutter siden):

Jeg skjønner ikke helt motsetningene her. 
jeg har også hatt et vanlig liv og jobbet før myndighetsalder  . Kronprinsparet har bare en sønn, men hvis du regner Marius som deres sønn har de aller fleste kommet lenger enn han. Det jeg ikke er enig i er at Marius sin oppvekst som outsider i kongefamilien har vært så ideell. Jeg føler det veldig materialistiske folk her som synes er så heldig fordi han har fått « være med» de kongelige familiemedlemmene sine på ferie, og blitt « kledd opp « i merkeklær og klokker som passer inn i miljøet han er plassert i. Kanskje en helt vanlig oppvekst med tilhørighet i klare roller er det beste. Jeg kunne faktisk ikke tenkt meg Marius sin oppvekst selv. 
Hva er det du må stå til rette for som kongehuset holder tyst om? For meg er det motsatt, ingen som legger seg opp i mitt liv så lenge jeg holder meg lovlydig kan jeg gjøre hva jeg vil uten og stå til rette. Ja, vi vil vite hva medlemmer av kongehus foretar seg, og det er derfor de må stå til rette . Det er ikke noe pengeutdeling til en voldsmann. Selvom foreldrene bruker av sin apanasje til og brødfø en voldsmann er det ikke pengeutdeling til en voldsmann. 

Nå snakker jeg om mannen og dama  i gata. De må stå til rette for alt hen foretar seg i voksenalder for å få inntekt. Det skjønte du vel? Kongehuset har utbetalt beløp de ikke må stå til rette for i form av apanasje, Marius har så fått dekt livsopphold og mer til uten å måtte ty til de instanser du og jeg må hvis vi blir arbeidsledige, og det har gitt Marius ansvarsfraskrivelse fra å ha ansvar fra eget livsopphold som da hadde krevd at han måtte ta tak i seg selv for å klare seg selv. Står vi uten arbeid så er vi staten ansvarlig, vi får hjelp, men ikke uten å gjøre en innsats,  det har Marius sluppet fordi han har blitt sponset av kronsprinsparet.

Endret av K_mb
  • Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Fremmed fugl skrev (1 time siden):

Så du tenker at kongefamilien har skyld i at Marius nå er siktet for 23 ulike brudd mot straffeloven? 

Ok... 

Jeg svarte på dette, men det ble ryddet bort…

Enkelte her inne har i månedsvis fortalt oss hvor god og flott mamma MM er. Brått er det visst oppveksten hans som er problemet allikevel. Tenker man må bestemme seg om det er det ene eller det andre. 

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Annonse
Skrevet
K_mb skrev (3 minutter siden):

Nå snakker jeg om mannen og dama  i gata. De må stå til rette for alt hen foretar seg i voksenalder for å få inntekt. Det skjønte du vel? Kongehuset har utbetalt beløp de ikke må stå til rette for i form av apanasje, Marius har så fått dekt livsopphold og mer til uten å måtte ty til de instanser du og jeg må hvis vi blir arbeidsledige, og det har gitt Marius ansvarsfraskrivelse fra å ha ansvar fra eget livsopphold som da hadde krevd at han måtte ta tak i seg selv for å klare seg selv. Står vi uten arbeid så er vi staten ansvarlig, vi får hjelp, men ikke uten å gjøre en innsats,  det har Marius sluppet fordi han har blitt sponset av kronsprinsparet.

Nei, jeg skjønner ikke hva du mener. kongehuset må da stå til rette, vi diskuterer jo hver minste ting.
Marius har, i likhet med andre barn av foreldre med penger, sluppet og gå på nav ja. Og det har vært bra for han? 

Skrevet
Kvittre skrev (2 minutter siden):

Nei, jeg skjønner ikke hva du mener. kongehuset må da stå til rette, vi diskuterer jo hver minste ting.
Marius har, i likhet med andre barn av foreldre med penger, sluppet og gå på nav ja. Og det har vært bra for han? 

Hvordan er det bra for han å få dekt alt? Hvordan er det bra for noen som helst å ikke måtte stå til ansvar for egen adferd? Du skjønner ikke selv med teskje? HVORDAN HJELPER DET NOEN SOM HELST AT EN VOLDSMANN OG SERIEOVERGRIPER LANGT OPPI 20-ÅRENE FÅR DEKT ALT AV OPPHOLD OG FORSØRGELSE AV FORELDRENE? HVORDAN KAN DA DENNE MANNEN LÆRE SEG Å TA ANSVAR FOOR EGET LIV OG ADFERD?? Hjalp det?

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
K_mb skrev (2 minutter siden):

Hvordan er det bra for han å få dekt alt? Hvordan er det bra for noen som helst å ikke måtte stå til ansvar for egen adferd? Du skjønner ikke selv med teskje? HVORDAN HJELPER DET NOEN SOM HELST AT EN VOLDSMANN OG SERIEOVERGRIPER LANGT OPPI 20-ÅRENE FÅR DEKT ALT AV OPPHOLD OG FORSØRGELSE AV FORELDRENE? HVORDAN KAN DA DENNE MANNEN LÆRE SEG Å TA ANSVAR FOOR EGET LIV OG ADFERD?? Hjalp det?

😅😅

jeg argumenterer jo for at oppveksten hans og livet hans ikke er så ideelt. Nei, det hjalp ikke at du skrek egentlig, skjønner ikke hvor du vil. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
Kvittre skrev (1 minutt siden):

😅😅

jeg argumenterer jo for at oppveksten hans og livet hans ikke er så ideelt. Nei, det hjalp ikke at du skrek egentlig, skjønner ikke hvor du vil. 

Tror det er første gangen jeg skriker 😅 Angående oppvekst og hvor ideelt det har vært så har jeg skrevet om det tidligere uten å skrike 😉

• Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Kvittre skrev (14 minutter siden):

Nja, vil vel ikke akkurat si at det har vært så bra for akkurat han? Virker jo ikke som at han forstår verdien av penger. Pant i bolig, millionbeløp etter solgt bolig forduftet, mamma må betale regninger sånn at de ikke havner i inkasso, pluss at han får påspandert husleie og mat mm, mens han slipper å finne seg jobb. Han reiser på luksusferier, han kræsjer biler, han bruker penger på narkotika og alkohol. Å ha mye penger er sikkert fint det, men man bør jo fortsatt lære ungene sine verdien av ærlig arbeid, og verdien av penger. 

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...