Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Skrevet
PusheenPusheen skrev (4 minutter siden):

Er det noen som tror på at han i realiteten får kun 20 000? Vi ser jo hvilket liv han lever. Ferie, rus, dyre biler, dyre klær, tatoveringer (som er rimelig dyrt), alkohol, dyr klokke... Kjenner ingen som går på nav som har råd til det, jeg.

Nå er  det for det første det han har oppgitt. Og som mange har påpekt her, har man mange rike i fanilie og omkrets. Siste luksus tur til utlandet sto vel var påspandert av kompisen til  faren hans.

20.000K til regninger og fri bruk. Ga ca 10.000kr  til fribruk. Så vil jeg tro at resten blir kjøpt inn om han får mer. Han oppa bla at moren av og til  handlet for han. Noe man gjør om de er tomme for penger og mat, og ikke klarte budsjettet. Man sender ikke med ekstra penger til sånt,  for  de går raskt til rus

• Liker 3
Skrevet (endret)
PusheenPusheen skrev (10 minutter siden):

Er det noen som tror på at han i realiteten får kun 20 000? Vi ser jo hvilket liv han lever. Ferie, rus, dyre biler, dyre klær, tatoveringer (som er rimelig dyrt), alkohol, dyr klokke... Kjenner ingen som går på nav som har råd til det, jeg.

20.000,- er sikkert det faste beløpet, det som man kan vise til dersom noen spør. De tilfeldige tilleggsbeløpene til klær, reiser, klokker, lommepenger, osv, er jo kun "litt ekstra" eller "gaver", som vi i hvert fall ikke har noe med å spørre om!

Endret av Momma
  • Liker 6
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)
Momma skrev (6 minutter siden):

20.000,- er sikkert det faste beløpet, det som man kan vise til dersom noen spør. De tilfeldige tilleggsbeløpene til klær, reiser, klokker,lommepenger, osv, er jo kun "litt ekstra" eller "gaver" som vi i hvert fall ikke har noe med å spørre om!

Nei, det har vi jo ikke noe med. Vi må bare ta hans ord for god fisk. 20 000. Til å ha så dårlig økonomisk sans, får han pengene til å strekke til uhorvelig mye. Klart han skal få "litt ekstra" hvis han vil ha seg ei ny klokke, f.eks.

Endret av PusheenPusheen
Korrigering
  • Liker 3
  • Hjerte 2
Skrevet
Sur sitron skrev (58 minutter siden):

Ikke mer å diskutere. Jeg mener at det er mer enn nok psykisk vold når en samboer ikke betaler regninger slik at felles bolig står i fare for å bli tvangssolgt. Du mener at det må være mer enn det .... og det er det helt sikkert når man hører hva flere av kvinnene forteller om spytting, høylytt utskjelling og lugging. 

Det første må du gjerne mene, men blir ikke mer riktig av den grunn, selv om det er jævlig.

• Nyttig 5
Skrevet

Denne saken dras jo endel ut i tid - vet noen når man kan forvente rettssak? 

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AprilLudgate skrev (Akkurat nå):

Synes det dukker opp flere og flere fornærmede i saken, virker ikke som etterforskningen er helt ferdig.

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet
AprilLudgate skrev (23 minutter siden):

Mener å ha lest kanskje  juletider. Men etterforskning  er vel ikke avsluttet  ennå . Så umulig  å vite

Skrevet

Hvorfor skal kronprinsparet ha noe kontrollbehov ovenfor en voksen mann? Er det flere de eventuelt vil/ønsker å kontrollere? 

• Liker 2
  • Hjerte 2
Skrevet
TigerK skrev (8 minutter siden):

Hvorfor skal kronprinsparet ha noe kontrollbehov ovenfor en voksen mann? Er det flere de eventuelt vil/ønsker å kontrollere? 

I så fall faller jo argumentet om at han må ta ansvar helt selv og at foreldrene ikke har myndighet ovenfor en voksen mann, i grus. 

Jeg er helt for at han skal få hjelp til å slutte med det destruktive han driver med, men å gi ham gratisgoder har jo hittil virket mot sin hensikt og kan knapt kalles hjelp. Enabling er vel det som er riktigst.

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet
PusheenPusheen skrev (1 minutt siden):

I så fall faller jo argumentet om at han må ta ansvar helt selv og at foreldrene ikke har myndighet ovenfor en voksen mann, i grus. 

Jeg er helt for at han skal få hjelp til å slutte med det destruktive han driver med, men å gi ham gratisgoder har jo hittil virket mot sin hensikt og kan knapt kalles hjelp. Enabling er vel det som er riktigst.

Nettopp, men det er jo øyet som ser og så videre.

Man kan ikke argumentere for at hjelpen er bra og på samme tid si at Marius må ta ansvar selv. Det er selvmotsigende. 

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Ellie42 skrev (Akkurat nå):

Nettopp, men det er jo øyet som ser og så videre.

Man kan ikke argumentere for at hjelpen er bra og på samme tid si at Marius må ta ansvar selv. Det er selvmotsigende. 

Det er overhodet ikke selvmotsigende.

Det er da virkelig ikke noe spesielt uvanlig, eller selvmotsigende i at man prøver å hjelpe og støtte noen i en jobb som de må gjøre selv. Det er jo helt absurd å si at det er selvmotsigende. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
MissLucy skrev (2 minutter siden):

Det er overhodet ikke selvmotsigende.

Det er da virkelig ikke noe spesielt uvanlig, eller selvmotsigende i at man prøver å hjelpe og støtte noen i en jobb som de må gjøre selv. Det er jo helt absurd å si at det er selvmotsigende. 

Ok. Så å brødfø og gi bolig til en som har akutt behov for å ta ansvar er en bra løsning, men han skal og må ta ansvar selv, altså. Selv etter to voldtekter på tomten. Man er 'snart 30' og lever på mamma og stepappa, men det er ikke noe feil med å gi penger til personen som skal ta ansvar.

Noen kan visst aldri gjøre feil, og jeg skjønner hvorfor konger hadde det lett i middelalderen. 

Logikk.

Endret av Ellie42
  • Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)
Ellie42 skrev (9 minutter siden):

Ok. Så å brødfø og gi bolig til en som har akutt behov for å ta ansvar er en bra løsning, men han skal og må ta ansvar selv, altså. Selv etter to voldtekter på tomten.

Jeg har ikke uttalt meg om den situasjonen. Jeg sier at argumentasjonen din er dårlig. Unyansert, og basert på falske motsetninger.

Endret av MissLucy
  • Liker 1
  • Nyttig 4
Skrevet
MissLucy skrev (Akkurat nå):

Jeg har ikke uttalt meg om den situasjonen. Jeg sier at argumentasjonen din er dårlig.

Ja, argumenter som 'argumentasjonen din er dårlig' er som kjent god tematikk i en debatt.

• Liker 4
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Hvis Mette og Haakon føler de må kontrollere en voksen mann, så må jo det bety at de mener denne mannen har atferd som han ikke selv klarer å kontrollere. Når han har hatt denne atferden i minimum sju år, så lurer jeg på når de tenker at nok er nok, og det er på tide å prøve noe nytt, eventuelt la noen andre (rettsvesenet) overta kontrollen. 
Mulig denne atferden er oppfattet som normal av kronprinsparet, og ikke annet enn «ungdommelig ubetenksomhet» som Mette kalte det. Den som selv har vokst opp med rus og vold får ofte et forvrengt syn på hva som er normal og akseptabel atferd.  

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Annonse
Skrevet
TigerK skrev (13 minutter siden):

Hvis Mette og Haakon føler de må kontrollere en voksen mann, så må jo det bety at de mener denne mannen har atferd som han ikke selv klarer å kontrollere. Når han har hatt denne atferden i minimum sju år, så lurer jeg på når de tenker at nok er nok, og det er på tide å prøve noe nytt, eventuelt la noen andre (rettsvesenet) overta kontrollen. 
Mulig denne atferden er oppfattet som normal av kronprinsparet, og ikke annet enn «ungdommelig ubetenksomhet» som Mette kalte det. Den som selv har vokst opp med rus og vold får ofte et forvrengt syn på hva som er normal og akseptabel atferd.  

Enig!

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
PusheenPusheen skrev (4 timer siden):

Nei, det har vi jo ikke noe med. Vi må bare ta hans ord for god fisk. 20 000. Til å ha så dårlig økonomisk sans, får han pengene til å strekke til uhorvelig mye. Klart han skal få "litt ekstra" hvis han vil ha seg ei ny klokke, f.eks.

Ja 200.000 (minst) til en ny klokke er jo småpenger i den verden: https://www.nettavisen.no/kjendis/marius-borg-hoiby-viser-fram-svindyr-klokke/s/5-95-2468097

Han får jammen utrolig mye utav de 20.000 pr mnd han får fra foreldrene. Han burde hatt jobb som finansrådgiver. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Skrevet
Sur sitron skrev (1 minutt siden):

Ja 200.000 (minst) til en ny klokke er jo småpenger i den verden: https://www.nettavisen.no/kjendis/marius-borg-hoiby-viser-fram-svindyr-klokke/s/5-95-2468097

Han får jammen utrolig mye utav de 20.000 pr mnd han får fra foreldrene. Han burde hatt jobb som finansrådgiver. 

Han er delusional hvis han på ekte tror at han får kun 20k. Virker mer som at han bare slang ut et random, rundt fint tall som i hans hode hørtes troverdig ut.

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet

Han er delusional hvis han på ekte tror at han får kun 20k. Virker mer som at han bare slang ut et random, rundt fint tall som i hans hode hørtes troverdig ut.

Det tenker jeg og. Hvis ikke så må han være et økonomisk geni på 2 ben. 

• Hjerte 2
  • Nyttig 5
Skrevet
Sur sitron skrev (1 minutt siden):

Det tenker jeg og. Hvis ikke så må han være et økonomisk geni på 2 ben. 

Et økonomisk geni som får pantsatt boligen sin, og må få mamma til å passe på at regninger ikke går til inkasso🏆

• Liker 3
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...