Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Klink skrev (32 minutter siden):

Dårlig dop om en ikke en gang merker at noe er off? 

PusheenPusheen skrev (30 minutter siden):

Håper ikke du sitter og skylder på offeret her for at hun ikke var obs nok? Har man allerede drukket, er det ikke sikkert man merker at noe er rart med den neste drinken. Edit: Jeg sier ikke at Linni HAR blitt dopet ned, jeg snakker generelt om folk som blir det. Det funker jo, og det er sterkt nok til å gjøre folk bevisstløse, det er selvfølgelig ikke ofrenes skyld at de blir neddopet. Blir for dumt å skylde på dårlig dop. 

PusheenPusheen skrev (19 minutter siden):

Husker man såpass etter man har vært neddopet? Jeg vet heldigvis ikke hvordan det er å våkne opp etter noe sånt. 

Jeg er riktignok mann, men har blitt dopet ned (ved et "uhell") på et utested en gang. Jeg var med kjæresten min og noen andre på et utested i et lugubert område i en storby i utlandet. Kjæresten min og ei av de andre går i baren for å handle seg drikke, før de kommer tilbake til oss. Etter en liten stund vil de to gå på toalettet, og ber meg passe på drikken. Etter hvert sleit jeg med å finne de, og valgte da å drikke drikken deres før den ble varm. På det tidspunktet var jeg fortsatt edru, og jeg drakk ikke mer resten av kvelden.

Jeg var i stand til å sosialisere, men kunne si utrolig rare ting, men var medgjørlig. Kjæresten min ber oss dra hjem veldig tidlig, siden hun merker noe er off med meg. Normalt ville jeg ha protestert mot å dra såpass tidlig, men denne gangen sa jeg bare "ok". Jeg husker ingenting før at jeg ganske mange timer senere ligger og gapskratter i senga.

Nå aner jeg ikke hvilket dop jeg fikk i meg, og hva evt. Marius skulle ha tilgang til, men det finnes definitivt dop der ute som gjør deg ute av stand til å ta vare på deg selv og som gjør deg lett å manipulere for andre.

• Liker 15
  • Hjerte 10
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

BørIkkeSkriveForMy skrev (3 minutter siden):

Jeg er riktignok mann, men har blitt dopet ned (ved et "uhell") på et utested en gang. Jeg var med kjæresten min og noen andre på et utested i et lugubert område i en storby i utlandet. Kjæresten min og ei av de andre går i baren for å handle seg drikke, før de kommer tilbake til oss. Etter en liten stund vil de to gå på toalettet, og ber meg passe på drikken. Etter hvert sleit jeg med å finne de, og valgte da å drikke drikken deres før den ble varm. På det tidspunktet var jeg fortsatt edru, og jeg drakk ikke mer resten av kvelden.

Jeg var i stand til å sosialisere, men kunne si utrolig rare ting, men var medgjørlig. Kjæresten min ber oss dra hjem veldig tidlig, siden hun merker noe er off med meg. Normalt ville jeg ha protestert mot å dra såpass tidlig, men denne gangen sa jeg bare "ok". Jeg husker ingenting før at jeg ganske mange timer senere ligger og gapskratter i senga.

Nå aner jeg ikke hvilket dop jeg fikk i meg, og hva evt. Marius skulle ha tilgang til, men det finnes definitivt dop der ute som gjør deg ute av stand til å ta vare på deg selv og som gjør deg lett å manipulere for andre.

Æsj, for en ekkel opplevelse det må ha vært! Antar at du er større enn kjæresten din? Kan hende hun hadde blitt slått ut av det hvis hun er mindre enn deg. Uansett ekkelt, either way. 

• Liker 16
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FruR skrev (På 5.2.2025 den 20.10):

Ja og de er ganske rett frem om at de har ting de ruller opp i Marius sitt nettverk. (Kilde forebyggene samtale mellom Marius og politi som har vært publisert flere steder i media). 
Jeg er veldig overrasket hvis det ikke finnes noen narkotika relaterte ulovligheter som Marius har gjort med sine kriminelle venner ( Oppbevaring av større mengder og eller salg for eks)  Håper politiets etterforskning kan få frem dette såfall. 

Jeg tror ikke politiet ønsker eller er tjent med at så mye kommer fram i forhold til hvordan saken med MBH er blitt håndtert. 

Endret av Junijulia
  • Liker 7
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PusheenPusheen skrev (Akkurat nå):

Æsj, for en ekkel opplevelse det må ha vært! Antar at du er større enn kjæresten din? Kan hende hun hadde blitt slått ut av det hvis hun er mindre enn deg. Uansett ekkelt, either way. 

Ja, i kroppsvekt var jeg vel 60-70% større enn henne da dette skjedde. Med det sagt, er jeg usikker på om det var hennes drikke som var "spiked", venninnen vår, eller begges... Uavhengig, jeg husker fint lite fra den kvelden, og skjemtes da kjæresten min gjenfortalte hvordan jeg hadde oppført meg. Jeg er ikke av typen som blir sleivkjefta når jeg drikker, heller.

• Liker 11
  • Hjerte 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

BørIkkeSkriveForMy skrev (7 minutter siden):

Det vet jeg da, har ikke levd under en stein. Dagen etter tenkte du ikke at oi noe må ha skjedd i går? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (2 minutter siden):

Det vet jeg da, har ikke levd under en stein. Dagen etter tenkte du ikke at oi noe må ha skjedd i går? 

Men da er det jo for sent? 

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Klink skrev (2 minutter siden):

Jo, men ikke før etter å ha blitt gjenfortalt av kjæresten min.

• Liker 10
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PusheenPusheen skrev (2 minutter siden):

Men da er det jo for sent? 

Selvfølgelig, har ikke argumentert heller for noe annet. Jeg syns bare det var rart at man ikke vet dagen etter om man har blitt dopet ned eller ikke. 
Om man har blitt bevisstløs (og misbrukt på noe vis uten å vite det) så hadde jeg trodd at man i det minste hadde tenkt at noe var off i går! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (1 time siden):

Ja skjønner, men da må hun vel ha visst at hun har blitt dopet ned ? 

Klink skrev (58 minutter siden):

Dårlig dop om en ikke en gang merker at noe er off? 

Om drinken blir tilsatt "roofies" eller GHB så er det stor sannsynlighet for at du ikke merker det.

Rask google: https://lommelegen.dagbladet.no/rusmidler/narkotika/artikkel/rohypnol---harmlos-partydop-eller-tung-narkotika/69108595Virkestoffet i Rohypnol heter flunitrazepam og likner på diazepam, virkestoffet i Valium. Imidlertid er flunitrazepam 10 ganger sterkere enn diazepam, og har derfor kraftigere effekt på brukeren.

Rohypnol brukes først og fremst som innsovningsmiddel levert ut på resept fra apoteket. Medisinen har også angstdempende egenskaper.

Rohypnol gir svært rask effekt, etter 30 minutter begynner virkningen av tablettene, toppen nås i løpet av 2 timer og virkningen varer i omtrent 8 timer. Virkestoffet kan påvises i urinen i opp til 72 timer etter inntak.Hva skjer når jeg tar Rohypnol?

Det er beskrevet flere typer reaksjoner på medisinen, men de fleste opplever en tilstand av sløvhet, tretthet og søvnighet. Noen blir oppstemt, og mange bruker tablettene som en -fallskjerm- etter annen rus for å unngå den depresjonsfølelsen som gjerne oppstår etter en trip med heroin eller kokain. Sammen med alkohol opplever også mange en forsterket ruseffekt.

Dessverre har medisinen en del bivirkninger. Noen får hodepine, hukommelsestap, mareritt, skjelvinger og besvimelsestendens. Etter lengre tids bruk av medisinen utvikles så å si alltid avhengighet. Bruker du Rohypnol jevnlig over lengre tid (uker-måneder) vil du etter hvert ikke oppleve effekt av medisinen og du trenger større doser. Avslutter man bruken plutselig, kan det komme kraftige abstinenssymptomer, og det er nødvendig med en gradvis nedtrapping.

Voldtekter
Rohypnol er bevist brukt i en del tilfeller av drink-forgiftning, hvor en person uten å vite det får oppløst Rohypnol i drinken sin og derved får en akutt rus. Det er flere rapporter om voldtekt og hukommelsestap etter slike forgiftninger, og det er god grunn til å passe på glasset sitt når man er ute på byen. De senere årene er tabletten farget blå slik at det skal bli vanskeligere å tilsette den i drinker uten at det synes. GHB er et annet stoff som er rapportert brukt ved slike voldtekter.

(Og stoffet ble solgt lovlig i Norge frem til 2004)

Endret av luxifine
Tilleggsinfo
  • Liker 3
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (4 minutter siden):

Tenker man da automatisk at da sitter en man anser som en venn, en 22 år gammel venn, sitter på masse overgrepsmateriale etter å ha gjort overgrep på deg når du har vært bevisstløs? Eller tenker man at man er fyllesyk, fikk blackout og ellers har såpass tillit til at vennene sine ikke ville gjort noe sånt.. 

• Liker 31
  • Nyttig 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjelldattera skrev (2 minutter siden):

Tenker man da automatisk at da sitter en man anser som en venn, en 22 år gammel venn, sitter på masse overgrepsmateriale etter å ha gjort overgrep på deg når du har vært bevisstløs? Eller tenker man at man er fyllesyk, fikk blackout og ellers har såpass tillit til at vennene sine ikke ville gjort noe sånt.. 

jo, men normalt sett vet man om man har drukket så mye eller ikke. Nå er ikke jeg den som er mest hard på flaska, men. 
Uansett da lærte jeg noe nytt. Man trenger ikke nødvendigvis forstå at man ble dopet ned dagen etter selv om man ble bevisstløs. 
Det andre du skriver har jeg ikke ment eller skrevet noe om. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (1 minutt siden):

Nå er jeg ufin, men dama på 40 henger og fester med 22 åringer er jo litt rart i seg selv syns jeg. 

Hun var jo ikke 39 i 2018...

• Liker 19
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Klink skrev (3 minutter siden):

Nå er jeg ufin, men dama på 40 henger og fester med 22 åringer er jo litt rart i seg selv syns jeg. 

Hun var vel ikke 40 den gangen??

• Liker 8
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (Akkurat nå):

Nå var han vel 22 år i 2018 og hun 33 år. Ellers er det vel ganske greit aldersspenn på både kjendisfester han har vanket i og i hans kriminelle gjeng. Mon tru om du ville vært like ufin å påpekt det om en mannlig 33 åring hadde vært på fest med en 22 år mannlig venn. 

• Liker 25
  • Nyttig 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (5 minutter siden):

jo, men normalt sett vet man om man har drukket så mye eller ikke. Nå er ikke jeg den som er mest hard på flaska, men. 
Uansett da lærte jeg noe nytt. Man trenger ikke nødvendigvis forstå at man ble dopet ned dagen etter selv om man ble bevisstløs. 
Det andre du skriver har jeg ikke ment eller skrevet noe om. 

For alt du vet kan hun ha blitt dopa ned rett før hun la seg å huske at hun la seg.. 

Normalt sett ville man ikke uttalt seg om hvordan andre normalt sett har det i situasjoner du ikke har erfaring med selv. Slike uttalelser bidrar til at ofre i overgrepssaker ikke tør å si fra fordi folk vil dømme de fordi «hvordan skjønte du ikke» «hvorfor stoppet du ikke» osv.. 

• Liker 24
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Fjelldattera skrev (2 minutter siden):

For alt du vet kan hun ha blitt dopa ned rett før hun la seg å huske at hun la seg.. 

Normalt sett ville man ikke uttalt seg om hvordan andre normalt sett har det i situasjoner du ikke har erfaring med selv. Slike uttalelser bidrar til at ofre i overgrepssaker ikke tør å si fra fordi folk vil dømme de fordi «hvordan skjønte du ikke» «hvorfor stoppet du ikke» osv.. 

men det er da ikke det jeg mener, men ok. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjelldattera skrev (9 minutter siden):

Nå var han vel 22 år i 2018 og hun 33 år. Ellers er det vel ganske greit aldersspenn på både kjendisfester han har vanket i og i hans kriminelle gjeng. Mon tru om du ville vært like ufin å påpekt det om en mannlig 33 åring hadde vært på fest med en 22 år mannlig venn. 

Det er så lenge siden, ja det tenkte jeg ikke over. Jo , jeg ville tenkt at en 33 åring har vokst fra seg verste fylle livet og er mer voksen enn en 22 åring. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (1 time siden):

Det er så lenge siden, ja det tenkte jeg ikke over. Jo , jeg ville tenkt at en 33 åring har vokst fra seg verste fylle livet og er mer voksen enn en 22 åring. 

Det er jo kommet frem tidligere i denne tråden og i media at Marius har eldre venner. Alle de kriminelle vennene er ti år eldre. Om Marius og Linnie var nære venner eller bare hadde felles venner vet jeg ikke. 

Uansett er det ikke noe ulovlig i å være venn  med noen som er yngre. Og det er ingen grunn til å kritisere Linnie her. Hun har det sikkert vanskelig nok nå. Og det er ikke hun som har gjort noe feil i denne situasjonen det er Marius. 

Endret av FruR
  • Liker 30
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (10 minutter siden):

Og poenget i denne sammenhengen er? Å shame Linni for å feste med en yngre mann? 

• Liker 30
  • Hjerte 1
  • Nyttig 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...