Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillatter ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Granitta skrev (1 time siden):

Han hadde jo lappen. Må jo være tilregnelig da. Ellers har han fått den uriktig. 

Det er ikke sånn at du blir testa for om du er psykisk tilregnelig når du tar lappen.

Kan godt hende Marius har klart å skjerpe seg å kjøre bil pent forran sensor og kjørelærer også nesten kjørt ned gardist senere.  Og hvis han tok lappen da han var 18 så kan psykisketilstanden hans og rusforbruk ha forverret seg siden da. 

Endret av FruR
  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hummingbird2 skrev (6 timer siden):

Nei, men man kaster han ut fra Skaugum og kutter pengestrømmen. Man tilrettelegger ikke for at misbruket kan fortsette. Så sier man at når han er klar til å legges inn i behandling skal han få all støtte han trenger. Inntil det er det ingenting å hente hjemmefra. 

Tja, om det kom ut at Marius bodde på hospits eller satt og tagg penger på et gatehjørne i ført fillete klær mens resten av familien levde luksuslivet, så hadde vel ikke det heller tatt seg så bra ut?

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thyra skrev (Akkurat nå):

Tja, om det kom ut at Marius bodde på hospits eller satt og tagg penger på et gatehjørne i ført fillete klær mens resten av familien levde luksuslivet, så hadde vel ikke det heller tatt seg så bra ut?

Da ville han i det minste hatt en motivasjonsfaktor til å komme seg ut av misbruket. 
Dersom han bor som en greve - alene i en enebolig på 164 kvm og har penger til å opprettholde livsstilen sin  så har han ingenting å strekke seg etter. Hvorfor skal han kutte ut stoff når han har det så godt? Han trenger ikke tigge, sove på gaten eller hospits og selge magasiner for å overleve - og kjenne på skammen fra forbipasserende. 

• Liker 13
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thyra skrev (6 minutter siden):

Nettop . Det er dette jeg mente når jeg sa at kronprins paret hadde fått kritikk om de kasta han ut også. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thyra skrev (11 minutter siden):

Det kommer an på hvem man ønsker at det skal være bra for. Han selv eller folk som ser på utenfra?

Jeg hadde ihvertfall gjort alt som stod i min makt for å få sønnen min ut av misbruket. Å sy puter under armene er sjeldent en vellykket metode. 

• Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thyra skrev (12 minutter siden):

Da hadde han nok takket ja til fancy smancy rehab i London. 

• Liker 11
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man kan vel trygt si at luksuslivet ikke har gjort noe godt for han så langt? Så hva med å stramme til pengesekken litt? La han leve det livet som han har råd til selv, som en voksen mann. Og hva er galt med rehab i Norge? Hvorfor ikke velge behandling i hjemlandet? Samme behandling som alle andre nordmenn får tilbud om? Er ikke vel nok det tydeligvis…… 

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DaisyD skrev (17 minutter siden):

Da ville han i det minste hatt en motivasjonsfaktor til å komme seg ut av misbruket. 
Dersom han bor som en greve - alene i en enebolig på 164 kvm og har penger til å opprettholde livsstilen sin  så har han ingenting å strekke seg etter. Hvorfor skal han kutte ut stoff når han har det så godt? Han trenger ikke tigge, sove på gaten eller hospits og selge magasiner for å overleve - og kjenne på skammen fra forbipasserende. 

Jeg bare ser for meg overskriftene om dette hadde vært tilfellet. 

Jeg skjønner godt at de støtter han økonomisk når han så tydelig sliter og de sitter så godt i det. Jeg hadde heller ikke latt sønnen min bo på gata om jeg selv bodde i et herskapshus.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DaisyD skrev (13 minutter siden):

Det kommer an på hvem man ønsker at det skal være bra for. Han selv eller folk som ser på utenfra?

Jeg hadde ihvertfall gjort alt som stod i min makt for å få sønnen min ut av misbruket. Å sy puter under armene er sjeldent en vellykket metode. 

De ønsker vel å ha han i nærheten så de kan følge med litt? Tror ikke han hadde blitt så mye bedre om han bodde i Oslo, f.eks. 

Å sy puter under armene hjelper nok ikke, å være for hard hjelper heller ikke. Det gjelder å finne en middelvei. Å la noen bo på gata hjelper dem ikke ut av misbruket.

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thyra skrev (33 minutter siden):

Det finnes en mellomting mellom et beskyttet, på alle måter..., luksusliv på Skaugum og et lurvete hospitsliv med tigging som eneste inntekt. Jeg tror denne mellomtingen  hadde vært det beste for både Marius og slekta. 

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thyra skrev (3 minutter siden):

Jeg bare ser for meg overskriftene om dette hadde vært tilfellet. 

Jeg skjønner godt at de støtter han økonomisk når han så tydelig sliter og de sitter så godt i det. Jeg hadde heller ikke latt sønnen min bo på gata om jeg selv bodde i et herskapshus.

Vi lever i Norge i 2024. Han vil få penger fra NAV, og bostøtte til en rimelig leilighet hvis det trengs. De kunne hjulpet ham med en vaskemaskin og andre ting han måtte mangle - ellers måtte han klare seg selv. Selvsagt kan de handle litt mat til ham eller stikke innom med en porsjon av dagens middag på Skaugum dann og vann. 

Dersom han ikke klarer å leve som andre så viser det et vanvittig liv han har fått sponset gjennom livet sitt. Da må de bare fortsette løpet sitt - men det vil neppe lykkes å få ham fri fra avhengigheten. 

• Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thyra skrev (4 minutter siden):

De ønsker vel å ha han i nærheten så de kan følge med litt? Tror ikke han hadde blitt så mye bedre om han bodde i Oslo, f.eks. 

Å sy puter under armene hjelper nok ikke, å være for hard hjelper heller ikke. Det gjelder å finne en middelvei. Å la noen bo på gata hjelper dem ikke ut av misbruket.

Ja, det var det de sa, men vi har jo sett hvor vellykket det har vært. 

• Liker 4
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DaisyD skrev (29 minutter siden):

Tenker du sånn om alle rusmisbrukere? Synes du det ser ut som det hjelper på motivasjonen deres til å ta tak, bare de har det ille nok? Skam deg 

• Liker 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Grüner skrev (Akkurat nå):

Tenker du sånn om alle rusmisbrukere? Synes du det ser ut som det hjelper på motivasjonen deres til å ta tak, bare de har det ille nok? Skam deg 

Jeg har selv kastet ut en rusavhengig sønn. Det var en anbefaling jeg fikk fra folk med kunnskap om rusavhengighet. 

Idag har han vært rusfri i nesten 15 år og lever et liv jeg ikke engang turde drømme om i den tiden han ruste seg. 

• Liker 7
  • Hjerte 7
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grüner skrev (2 minutter siden):

Drøyt å sammenligne MBH med den gjengse rusmisbruker. Synes egentlig du kan skamme deg litt selv.

• Liker 10
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

DaisyD skrev (Akkurat nå):

Jeg har selv kastet ut en rusavhengig sønn. Det var en anbefaling jeg fikk fra folk med kunnskap om rusavhengighet. 

Idag har han vært rusfri i nesten 15 år og lever et liv jeg ikke engang turde drømme om i den tiden han ruste seg. 

Bra noen med peiling uttaler seg, selv om jeg også har påpekt flere ganger i tråden at stort sett samtlige fagfolk anbefaler nettopp det du sier her. 

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FruR skrev (2 minutter siden):

Ja men Martha var klar over at som tronarving hadde broren hennes plikt til å føre slekten videre. Samtidig var det kanskje lett at han følte seg utenfor og tilsidesatt ja. 

Det er trolig nok av dem som har gjennomskuet det hele, i familien, blant tjenerskapet og blant livvakter og politi. Men ingen har, så vidt offentligheten vet, satt foten ned. Det gikk ikke så bra, må vi vel kunne fastslå. Uansett hva rettsprosessen framover måtte komme fram til, har Marius Borg Høiby falt tungt høsten 2024.

Endret av hintoghist
  • Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nunne22 skrev (1 minutt siden):

Jeg tenker på prinsesse R sine uttalelser litt slik at hun så noe i både HM og ML som kanskje ikke var så bra, av deres egenskaper.

Bare tenkte på det nå som Stenstrøm uttalte på Nettavisen at det er noe om noen i kongehuset som bærer på hemmeligheter vi ikke har fått visst, ennå. Nå er ikke ML i kongehuset, da men. Det betyr at man står igjen med HM, MM, IA, KH og DS,

Ja, man blir jo litt nysgjerrig når han sier det sånn. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Momma skrev (4 minutter siden):

Det finnes en mellomting mellom et beskyttet, på alle måter..., luksusliv på Skaugum og et lurvete hospitsliv med tigging som eneste inntekt. Jeg tror denne mellomtingen  hadde vært det beste for både Marius og slekta. 

Ja. Marius hadde nok funnet noen å bo hos, enten det var far- som vi hører veldig lite om... de kriminelle vennene til far, albanske mafia, eller svenske , noen andre "venner". Men det hadde jo ikke gått bedre, og det er en sikkerhetsrisiko hvis den svenske mafian styrer sønnen til Mette Marit. For en mor vil alltid frykte for sønnen sin, og da ville disse kriminelle hatt et tak over de kongelige. 

Når du får en sikkerhetskopiering så sjekker de jo familie din feks. Har du narkomane i nær slekt, så får du den ikke. Da er du sårbar for påvirkning og utpressing.

Det kan jo være gode grunnet til at MM og Håkon ønsket å ha han nær, et ønske om å påvirke, ikke la Marius være avhengig av kriminelle for å leve og bo, som kanskje hadde vært hans neste alternativ. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...