Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang, også om natten. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
Kvittre skrev (7 minutter siden):

nei, vi vet ikke det . 

Jo, vet at utleieprisen for Marius sin leilighet er rundt 40 000 (gitt at vi kan stole på Se&Hør). Vi vet derimot ikke om han er forventet å betale ordinær leie eller betale i det hele tatt. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Marihønepøne skrev (18 minutter siden):

Vi snakker ikke om 60 000. Det tallet dras fram igjen og igjen enda artikkelen dere "henter det fra" er temmelig så tydelig på at summen er rundt 40 000. Fortsatt dyrt, men det er ikke nødvendig å late som det er verre enn det er. 

Vi vet heller ikke om han faktisk betaler markedsleie eller om han låner leiligheta eller leier den til en rimeligere pris. Det er vel ikke helt usannsynlig at leiligheta er skaffet gjennom bekjentskaper og det er mange som har tilhold i varmere strøk  noen måneder på vinteren og har boliger som står tomme. 

Så vet vi jo heller ikke om han bor og betaler leien alene. Vi vet rett og slett tilnærmet ingenting, og da er det er utrolig unødvendig å overdrive den ene tingen vi faktisk vet og det er at leia er rundt 40 000. 

https://www.seher.no/kongelig/avsloring-flyttet-fra-skaugumbor-i-luksusbolig-i-ambassadestrok/83892431

Fakta er ikke så viktig for alle. 40.er nermere 20.00kr som begynner å bli vanlig leiepris for kott i oslo. Så ikke dramatisk nok pris det. Det nytter ikke å linke, fordi produsert "sannhet" blir litt mindre kjedelig. 

• Liker 5
Skrevet
Marihønepøne skrev (5 minutter siden):

Med mindre utleier er en bekjent. 

Dèt tok du ikke med i forrige svar til meg da du spurte om markedspris. Leste du hele innlegget mitt?

Jeg siterer meg selv: Det er en mulighet for at han har fått lånt leiligheten vederlagsfritt av noen kongefamilien har en god relasjon til (eller de har kjøpt den via selskaper ;) ). Det kan være noen stiller opp i en prekær situasjon. Det sikreste er at han ikke bor permanent på Skaugum, det er i hvert fall min oppfatning." 

• Liker 6
Skrevet
Fantorangen-Oslo skrev (4 minutter siden):

Dèt tok du ikke med i forrige svar til meg da du spurte om markedspris. Leste du hele innlegget mitt?

Jeg siterer meg selv: Det er en mulighet for at han har fått lånt leiligheten vederlagsfritt av noen kongefamilien har en god relasjon til (eller de har kjøpt den via selskaper ;) ). Det kan være noen stiller opp i en prekær situasjon. Det sikreste er at han ikke bor permanent på Skaugum, det er i hvert fall min oppfatning." 

Jeg har ikke spurt deg om markedspris, så jeg vet ikke hvilket innlegg du sikter til. Men jeg har nevnt muligheten for at han  bor gratis eller til redusert pris på grunn av bekjentskaper tre ganger på de to siste sidene.  

Og ja, jeg har lest hele innleggene dine. Og du har fortsatt ikke oppgitt noen kilde som viser at utleieprisen på denne konkrete leiligheta er 60% dyrere enn hva Se&Hør sier. 

• Liker 3
Skrevet
Marihønepøne skrev (14 minutter siden):

Jo, vet at utleieprisen for Marius sin leilighet er rundt 40 000 (gitt at vi kan stole på Se&Hør). Vi vet derimot ikke om han er forventet å betale ordinær leie eller betale i det hele tatt. 

Nei, de lar han sikkert bo der helt gratis. Hvem ville ikke latt en kriminell voldsmann kjent for bla husbråk bo gratis i en luksusleilighet av sitt eget gode hjerte?

• Liker 13
Skrevet
Reisejenta skrev (1 minutt siden):

Nei, de lar han sikkert bo der helt gratis. Hvem ville ikke latt en kriminell voldsmann kjent for bla husbråk bo gratis i en luksusleilighet av sitt eget gode hjerte?

Noen som er glad i Marius, for eksempel? Eller som skylder ham penger eller en tjeneste? Eller han bor med noen som ønsker å bo med ham, enten det er en venn, kjæreste, slekt eller familievenner?

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)
Marihønepøne skrev (12 minutter siden):

Jeg har ikke spurt deg om markedspris, så jeg vet ikke hvilket innlegg du sikter til. Men jeg har nevnt muligheten for at han  bor gratis eller til redusert pris på grunn av bekjentskaper tre ganger på de to siste sidene.  

Og ja, jeg har lest hele innleggene dine. Og du har fortsatt ikke oppgitt noen kilde som viser at utleieprisen på denne konkrete leiligheta er 60% dyrere enn hva Se&Hør sier. 

Da tror jeg at jeg skrev det en god stund før deg. Men, kan være jeg tar feil. At han bor vederlagsfritt og får låne leiligheten er jo et alternativ, på samme måte som han har bodd tidligere. Via familie eller relasjoner. Det sikreste slik jeg ser det er at han ikke lengre bor permanent på Skaugum. 

Kilder på dette oppgir jeg ikke da jeg tenker at mediene opplyser deg videre. Jeg skriver verken adresse, gaten eller hvilket eksakt ambassadestrøk på Frogner dette er. Du kan søke på utleieleiligheter på Frogner selv. Dette ser jeg egentlig litt på som småkverulering fra din side, fordi prisene er skyhøye i området allerede uten noen av disse fasilitetene;  husk å legge til balkonger, motstrømsbasseng, sauna, treningsrom, privat garasje med direkte adgang til leiligheten, flotte uteområder som tilhører sameiet osv osv. 

Endret av Fantorangen-Oslo
  • Liker 6
Skrevet
Fantorangen-Oslo skrev (30 minutter siden):

Hvis du hadde tatt deg tid til å lese hva jeg faktisk skrev, hadde du spart deg litt energi. Vi aner ingenting av hvilken avtale M (eller familien) har med evt eiere av enheten, derfor skrev jeg også innlegget her: 

"Leien på 40-65K pr mnd (dep x 3 mnd), er første tanke som slår meg: Hvordan i h har de 1) moral til å plassere han der? Kunne det finnes et annet sted på Frogner (hvis han absolutt skal bo der, som er noe rimeligere. Dessuten er ikke enhetene i den gata små, de er store og på min 120 kvm), 2) Trenger han den størrelsen og eksklusiviteten? Til og med hans halvsøster bodde i en "normal" leil sammen med første kjæresten på Løkka. Vel og merke kjærestens leilighet, men den var mer enn bra nok for henne og hun er faktisk kommende dronning. 3) Hvem betaler denne skyhøye leien (om han ikke bor der gratis?)

M hadde en inntekt på ca 48.000 i fjor og 0 i formue, sånn sett ser det ikke ut til at han selv har mulighet til å betjene noe av dette selv. Hverken leie, strøm, mat, flere eksklusive reiser pr år, vesker, klokker,dyre restaurantbesøk, boblevann og mere til ;), merkeklær, fete biler og Harley Davidson MC, benziiiin (vel, det vet vi jo hvem som betalte)  osv osv. Rekken er lang. 48K er knapt nok til noen pakker snus eller sigaretter i mnd. Det må være godt å ha noen i ryggen som stiller opp når livet bunner som verst og er helt forferdelig...., det er det jammen ikke mange som har.

Det er en mulighet for at han har fått lånt leiligheten vederlagsfritt av noen kongefamilien har en god relasjon til (eller de har kjøpt den via selskaper ;) ). Det kan være noen stiller opp i en prekær situasjon. Det sikreste er at han ikke bor permanent på Skaugum, det er i hvert fall min oppfatning." 

Jeg svarte på jo på det du skrev. 

• Hjerte 1
Skrevet
CeXNS skrev (8 minutter siden):

https://www.seher.no/kongelig/sjokk-inntekt-avslort/83926509

Skal ikke gjengi det her, men i følge denne artikkelen har mormor ikke inntekt / formue som skulle tilsi at hun med letthet kan punge ut på boksøksmål. 

Hva er letthet? Hun har jo pengene, om det var lurt og bruke så mye på dette er en annen sak.

• Liker 2
Skrevet
Marihønepøne skrev (15 minutter siden):

Noen som er glad i Marius, for eksempel? Eller som skylder ham penger eller en tjeneste? Eller han bor med noen som ønsker å bo med ham, enten det er en venn, kjæreste, slekt eller familievenner?

De virker ikke ha voldsomt mange pengesterke venner som ønsker stille opp når mormor - som tapte rettssak selv ang arv fra leiligheten på Høivold brygge - må betale en halv mill 🤷‍♀️

Den summen er jo ett år omtrentlig mee markedsprisen på boligen. 

Ingen i kongefamilien har eierandeler der, ingen i familien på noens sider virker ha store verdier heller.

Å tape nesten en halv mill i året som en tjeneste vil vel ikke noen. 

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet
Kvittre skrev (2 minutter siden):

Hva er letthet? Hun har jo pengene, om det var lurt og bruke så mye på dette er en annen sak.

Letthet som i betydning at det tar en større del av pengene. 

• Liker 3
Skrevet

Dette er så enormt provoserende. Både at de skal ha oss til å tro at mormor har finansiert søksmålet på egen hånd OG at kronprinsparet liksom ikke visste noe om det! 
Det begynner å bli veldig tydelig at kronprinsen har vokst opp i en boble der han ikke har blitt utfordret på noe men bare blir jattet med. «Vi har visst det Marius har fortalt oss» «Jeg aner ikke hvem som betaler for advokatene».

Slutt å lyve for dine undersåtter, Haakon!

• Liker 10
  • Hjerte 2
  • Nyttig 26
Skrevet
Kvittre skrev (1 time siden):

Jeg tror du har rett. I artikkelen sto det at forlaget hadde fått betalt så de tok det som at han ikke skulle anke. Det sto ingen ting om hans advokater, så jeg glemte. Har fått svar i tråden og sa meg enig, men når jeg tenker meg litt om så vet jeg ikke om hun har betalt alt, for det sto det ingenting om. 

Nettopp, og noen må jo betale. Kan for all del hende hun tar hele regninga altså, men det er jo veldig mye penger. Hun er en voksen dame og må få bruke pengene sine på det hun ønsker så klart, men det kan jo hende at noen av de andre barna hennes syns det er litt ergerlig at hun blåser alle pengene på ene barnebarnet. 

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet
Morgan Le Fay skrev (19 minutter siden):

Dette er så enormt provoserende. Både at de skal ha oss til å tro at mormor har finansiert søksmålet på egen hånd OG at kronprinsparet liksom ikke visste noe om det! 
Det begynner å bli veldig tydelig at kronprinsen har vokst opp i en boble der han ikke har blitt utfordret på noe men bare blir jattet med. «Vi har visst det Marius har fortalt oss» «Jeg aner ikke hvem som betaler for advokatene».

Slutt å lyve for dine undersåtter, Haakon!

Det er saksomkostningene som er betalt, ikke advokatutgiftene.

• Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet
~ Ada ~ skrev (Akkurat nå):

Det er saksomkostningene som er betalt, ikke advokatutgiftene.

Og det tror du på at er en helt ukjent giver som kronprinsparet ikke aner hvem er?  

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 11
Skrevet
Morgan Le Fay skrev (2 minutter siden):

Og det tror du på at er en helt ukjent giver som kronprinsparet ikke aner hvem er?  

Det er kritikkverdig i seg selv at Kronprinsen hevder å ikke vite hvem som betaler for dette. Han er Norges kommende statsoverhode, og bør ha såpass oversikt over sin stesønn og nærmeste familie da dette er sterkt knyttet til sikkerheten til Kongehuset. 

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 14

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...