Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet. Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
Ms.Hannigan skrev (2 minutter siden):

Er ikke psykisk vold, vold?

Leste du ikke innlegget mitt?

• Liker 3
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Hunter7 skrev (26 minutter siden):

Selvsagt har såvel @Krokenguri som jeg hørt om ironi. Men evnen til å overbringe et ironisk budskap slik at det også forstås som ironi hos mottager er en kunst som ikke er alle forunt, spesielt i skriftlig sammenheng. 
Videre er det temmelig tonedøvt å bringe ironi og harselering til torgs når diskusjonstemaet er vold og overgrep.

Diskusjonen var ikke vold og overgrep. Diskusjonen var om Mette Marit har lov til å la seg avhøre eller ikke.

Om du skal kalle meg tonedøv, så får det være for riktig tema.

Endret av Ms.Hannigan
  • Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
Aricia skrev (1 minutt siden):

Leste du ikke innlegget mitt?

Jeg forstår ikke hva du vil fram til? Er det ikke alvorlig at Mette Marit måtte gå inn for å stoppe psykisk vold? 

Marius var utagerende og sint. Utagerende og sint fordi Juliane hadde en vond hånd og ønsket legehjelp. Hun er midt ute på vannet uten en plass å rømme. For et psykisk mareritt.

• Liker 8
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Ms.Hannigan skrev (9 minutter siden):

Jeg forstår ikke hva du vil fram til? Er det ikke alvorlig at Mette Marit måtte gå inn for å stoppe psykisk vold? 

Marius var utagerende og sint. Utagerende og sint fordi Juliane hadde en vond hånd og ønsket legehjelp. Hun er midt ute på vannet uten en plass å rømme. For et psykisk mareritt.

Det er ikke grunnlag for å trekke dette ut av innlegget mitt i det hele tatt. Hvis jeg hadde ment at vold = bare fysisk vold, så hadde jeg jo bare skrevet "vold" og tatt for gitt at alle skjønte at jeg med det mente fysisk vold. Når jeg i stedet skrev nettopp "fysisk vold" ligger det i det at jeg selvsagt også mener at også psykisk vold er vold.

Jeg kommer aldri til å svare deg mer i denne debatten.

• Liker 3
  • Nyttig 4
Skrevet
Ms.Hannigan skrev (8 minutter siden):

Diskusjonen var ikke vold og overgrep. Diskusjonen var om Mette Marit har lov til å la seg avhøre eller ikke.

Feil, diskusjonen var i forbindelse med vitneplikten i denne saken som omhandler vold og overgrep.  

• Liker 3
  • Nyttig 5
Skrevet
Aricia skrev (9 minutter siden):

Det er ikke grunnlag for å trekke dette ut av innlegget mitt i det hele tatt. Hvis jeg hadde ment at vold = bare fysisk vold, så hadde jeg jo bare skrevet "vold" og tatt for gitt at alle skjønte at jeg med det mente fysisk vold. Når jeg i stedet skrev nettopp "fysisk vold" ligger det i det at jeg selvsagt også mener at også psykisk vold er vold.

Jeg kommer aldri til å svare deg mer i denne debatten.

Det skal jeg respektere, men den du siterte skrev ikke fysisk vold. Kun vold. Da var det ikke lett å forstå hva du ville frem til med en etablert trådsannhet om fysisk vold.

• Liker 6
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Skrevet
Gulline skrev (1 time siden):

Finner noen uttalelser fra Henriksbø i linken. Et lite utdrag:

Så det dreier seg om det jeg sa - både av hun er moren hans og en opphøyd kronprinsesse ... 

Ja eller at de ikke har sett akkuat det som gjelder, eller at andre har sett og kan avgi avklaring. Og mor i dette tilfellet ikke har så mye mer å komme med

• Liker 3
Skrevet
Ms.Hannigan skrev (4 timer siden):

Men de anså det som nødvendig å avhøre de som jobbet på båten, men ikke hun som var vitne til selve hendelsen. 

Ja det er veldig rart egentlig nesten som om noen jobber for at Mette Marit ikke skal blir avhørt…. 🕵️‍♀️

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet
Ms.Hannigan skrev (24 minutter siden):

Nå vet vi hvordan MBH oppfører seg når det ikke er fysisk vold. Det er bare å høre på lydopptaket fra telefonen samtalen der han truer med å brenne klærne til kjæresten hvis hun ikke innfinner seg til kl 18:00.
Å stå ovenfor en slik mann som er sint og utagerende må være utrolig skremmende. 

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet
FruR skrev (2 minutter siden):

Ja det er veldig rart egentlig nesten som om noen jobber for at Mette Marit ikke skal blir avhørt…. 🕵️‍♀️

Hun har loven på sin side, men ikke moralen.

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet
Junijulia skrev (3 minutter siden):

Nå vet vi hvordan MBH oppfører seg når det ikke er fysisk vold. Det er bare å høre på lydopptaket fra telefonen samtalen der han truer med å brenne klærne til kjæresten hvis hun ikke innfinner seg til kl 18:00.
Å stå ovenfor en slik mann som er sint og utagerende må være utrolig skremmende. 

Hun må ha hatt det helt forferdelig i det forholdet. Syns det er så hjerteskjærende at saken hennes ble henlagt fordi ingen ønsket å stå opp for henne. 

• Liker 9
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)
Junijulia skrev (9 minutter siden):

Hva har  volden på kongeskipet med juianne snekkestead, med lydoppraket med frogner kvinnen noen år senere å gjøre?

Endret av Krokenguri
  • Liker 5
Skrevet
Ms.Hannigan skrev (2 minutter siden):

Hun har loven på sin side, men ikke moralen.

Akkurat. Der oppsummer du det endel av oss mener. 

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
Ms.Hannigan skrev (1 minutt siden):

Hun må ha hatt det helt forferdelig i det forholdet. Syns det er så hjerteskjærende at saken hennes ble henlagt fordi ingen ønsket å stå opp for henne. 

Hun kunne om hum ønsket påklage henleggelsen. Det har hun valgt å ikke gjøre. Nå er det vel ingen som tenker at det ikke har vært noe der. Men akkurat hva etc er ikke noe vi får vite , så lenge det ikke blir sak. 

• Liker 5
Skrevet
Krokenguri skrev (1 minutt siden):

Hun kunne om hum ønsket påklage henleggelsen. Det har hun valgt å ikke gjøre. Nå er det vel ingen som tenker at det ikke har vært noe der. Men akkurat hva etc er ikke noe vi får vite , så lenge det ikke blir sak. 

Når ikke loven kan tvinge et vitne til å vitne, så kan ikke Juliane det heller. 

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Ms.Hannigan skrev (10 minutter siden):

Det er skremmende hvordan enkelte minimerer hennes opplevelser i dette forholdet.

• Liker 6
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Skrevet
Krokenguri skrev (16 minutter siden):

Ja eller at de ikke har sett akkuat det som gjelder, eller at andre har sett og kan avgi avklaring. Og mor i dette tilfellet ikke har så mye mer å komme med

For å vite det så må de jo ha avhørt dem. 

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)
Krokenguri skrev (10 minutter siden):

Jeg skjønner godt at hun ikke orket det. Har man allerede fått henleggelse, er det garantert en skuffelse💔 Ikke alle orker å stå i det, veldig forståelig nok. Kanskje hun bare ville bli ferdig og legge det så godt som mulig bak seg.

Endret av -Pusheen-
Tilleggssetning og skrivefeil
  • Liker 7
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet
-Pusheen- skrev (1 minutt siden):

Jeg skjønner godt at hun ikke orket det. Har man allerede fått henleggelse, er det garantert en skuffelse💔

Hun stod opp mot Norges mektigste familie. Hun var sårbar foran hele landet. For en styrke! Håper hun ser selv hvor modig hun har vært. Hun er absolutt et forbilde for andre kvinner der ute i samme situasjon.

• Liker 12
  • Hjerte 3
  • Nyttig 5
Skrevet
Ms.Hannigan skrev (Akkurat nå):

Hun stod opp mot Norges mektigste familie. Hun var sårbar foran hele landet. For en styrke! Håper hun ser selv hvor modig hun har vært. Hun er absolutt et forbilde for andre kvinner der ute i samme situasjon.

100% enig!

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...